JIRA Software

JIRA Software

Software de proyecto y seguimiento de problemas: ¡mira por qué somos el número 1!

4.3/5 (8190 opiniones)

Información general sobre JIRA Software

¿Qué es JIRA Software?

Con JIRA, no hay forma de no mantenerse al tanto. Ya sea que prefieras recibir actualizaciones por correo electrónico, chat o al registrarte en tu dispositivo móvil, JIRA te tiene cubierto. En tu escritorio o sobre la marcha con la nueva interfaz móvil, JIRA ayuda al equipo a hacer el trabajo. Los problemas están en todas partes: Las tareas, las ideas y las solicitudes se esconden en los documentos, en las cabezas de las personas y en la bandeja de entrada. Usa JIRA para capturar y organizar los problemas del equipo, priorizar y tomar medidas sobre lo que es importante y mantenerte al día con lo que sucede a tu alrededor. JIRA hace todo esto fácil, por lo que el equipo puede perder menos tiempo administrando el trabajo y más tiempo creando un excelente software. Trabaja como quieras: Tu proceso está en el corazón de todo lo que haces. No calces el trabajo de tu equipo en la mano de obra predeterminada definida por tu rastreador de proyectos. JIRA tiene mano de obra que coincide con los procesos existentes, que puedes adaptar fácilmente a medida que el equipo evoluciona. Usa la herramienta que se adapte al equipo, no cambies al equipo para que se ajuste a la herramienta. Planificación productiva y potente: Los equipos que necesitan ser efectivos y eficientes eligen JIRA para ayudarlos a capturar, asignar y priorizar el trabajo. Asegúrate de que todos los integrantes del equipo sepan exactamente lo que deben hacer cuando sea necesario y luego mira que el trabajo se haga de manera impecable. Y cuando agregues el poder de Agile a JIRA, con el JIRA Agile add-on, ¡incluso podrás planear sprints ágiles! Colabora fácilmente: En cualquier equipo, es importante que las personas puedan compartir información fácilmente y buscar ayuda cuando la necesiten. La interfaz simple e intuitiva de JIRA, permite colaborar con compañeros de equipo y hacer el trabajo de manera más eficiente. Si crees que es increíble, te encantará aún más si combinas las funciones @mentions y las funciones de asignación de JIRA con el poder de Confluence y HipChat. Visibilidad a la velocidad de la luz: Observa los problemas que son más importantes para ti, supervisa los flujos de actividad y comparte información con potentes paneles, tableros y más. Con JIRA, siempre sabrás lo que está pasando. Recopila, presta servicios y crea informes: Con JIRA Service Desk, la plataforma JIRA se convierte en una experiencia de centro de atención moderna y flexible que agiliza las solicitudes de los clientes y aumenta la eficiencia del equipo de TI. Gestión de proyectos ágiles: En estos días, simplemente hacer un seguimiento del propio trabajo no es suficiente; debes ser ágil. JIRA Agile agrega gestión de proyectos ágil al poder de JIRA.

Información general sobre JIRA Software

Precio

A partir de
USD 10.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de JIRA Software

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Canadá, China, Europa y otros 5, India, Latinoamérica, África y Oriente Medio, Reino Unido, Estados Unidos
Idiomas admitidos
Chino (tradicional), Checo, Danés, Inglés, Francés y otros 7, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Ruso, Español

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de JIRA Software: Agile Development
Captura de pantalla de JIRA Software: Agile Development Captura de pantalla de JIRA Software: Prioritization Captura de pantalla de JIRA Software: Development Panel Captura de pantalla de JIRA Software: Workflow Designer Captura de pantalla de JIRA Software: Release Hub Captura de pantalla de JIRA Software: Customization Captura de pantalla de JIRA Software: Collaboration Tools Captura de pantalla de JIRA Software: Visibility Captura de pantalla de JIRA Software: Service Desk Captura de pantalla de JIRA Software: Code Integration

Reseñas de JIRA Software

Reseñas de JIRA Software

Calificación general
4.3
/
5 8190 reseñas
Excelente
4052

Muy bien
3192

Media
778

Mediocre
113

Horrible
55

Relación calidad-precio
4.2
Funciones
4.4
Facilidad de uso
3.9
Asistencia al cliente
4.1
88% Un ha recomendado esta aplicación
Kevin W.

JIRA is the best project planning and organising tool

My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.


Traducir con Google
Bennar Z.

Jira for test management

As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.


Traducir con Google
Marc G.

Flexible but not at all fun

Originally we wanted Jira to be the place for Product and Development. But we soon realised that we needed a separate app for the product team instead. So now the product team work outside Jira and only when it's ready for Development will a ticket get created and planned in the backlog ready for a sprint.

Jira helps the Product Manager to know the status of features, bugs and tasks and allows the development team to ask questions relating to the ticket in the comment section. That way there is full visibility of the discussions for future reference.


Traducir con Google
Julie K.

JIRA Should Be Called the *Anti* Project Management Solution!

Our decision to transition our project management systems fully to JIRA is one of the biggest regrets I have made for our company. In addition to the cons notes above, things that should be core features are missing or available as a 3rd party plugin, for extra $$. What's worse is that Atlassian has a plugin system with half of the plugins only available for the server version and then they don't build features that should exist in the core product because they are available elsewhere... as long as you use the server version. Run AWAY from this JIRA as fast as you can!!


Traducir con Google
Julian X.

Go Agile with JIRA!

Jira is very easy to use from the user perspective, as well as operating it from the Admin perspective. Overall I personally suggest this product, although its price not being very welcoming, it's definitely worth the money! If you're a very large organization you definitely will want to try Jira.


Traducir con Google
Kevin W.
Sector: Juegos de azar y casinos
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
Traducir con Google

JIRA is the best project planning and organising tool

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 27/11/2019
Fuente de la reseña: Capterra

My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.

Puntos a favor

1. It is very flexible and fitted really well with agile development work. whether you are using kanban or standard sprint planning work flow, it supports all of those.
2. It is extremely useful to do project planning and creating stories, they will be saved in backlogs and you can access them with weight, estimate and priority.
3. It is quick to create a bug ticket to track bugs.
4. It is very easy to plan for a new sprint, by adding task, stories from the backlogs, it helps with the total points you want to target for a particular sprint, it automatically sum up the story points and make sure you don't over plan.
5. great report tool to help you analyse the project completion and nice burn down chart as well. To help the team retrospectively go back and review.

Puntos en contra

1. It is a big over complex by providing such flexible functionalities. But it is worth the time and learning curve.
2. As a developer, I don't have to pay the bill. But it is not very cheap if you have a large development team, the bills add up quickly.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Bennar Z.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 10,001+ empleados
Traducir con Google

Jira for test management

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 11/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

As a QA in the team, our project is fully customised for tests, and Jira with Xray so far provides the best test management tool in the market. It makes life way easier, it is better than Zephyr and of course much better than excel sheets, which saves time, energy and money for us as testers and for the project.

Puntos a favor

The organisation of tests and the variety of the issue types for testing (Features ,Test cases, Test sets, Test executions, Test plan, bug...)
The ability to track the executions of tests and bugs
Great adaptability with Gherkin and Cucumber
It goes perfectly with ISTQB standards for testing
Perfect for both Scrum and Kanban users
The great boards and views provided by Jira (followup dashboards, sprint board, ..)
The ability to add Xray or Zephir or whatever test plugin that suits you

Puntos en contra

Jira users must receive a training before starting to use the software since it can be a little complex to use the software for the first time
For testers you cannot execute the same test case more than once in the same test execution
It gets more and more difficult when end to end testing multiple applications at the same time

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Marc G.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir con Google

Flexible but not at all fun

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 28/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Originally we wanted Jira to be the place for Product and Development. But we soon realised that we needed a separate app for the product team instead. So now the product team work outside Jira and only when it's ready for Development will a ticket get created and planned in the backlog ready for a sprint.

Jira helps the Product Manager to know the status of features, bugs and tasks and allows the development team to ask questions relating to the ticket in the comment section. That way there is full visibility of the discussions for future reference.

Puntos a favor

The biggest strength that Jira has to offer is how customisable the app is. We're forever fine tuning how how development flows are setup and I've never run into an issue where what we wanted to achieve could not be possible. The workflow editor is pretty straight forward once you figure out how to map these to specific projects and features.

It also has a mammoth number of apps that can integrate with it, which can greatly help simplify your organisations stack. We use a bunch of apps that connect to Jira such as Slack and Git.

The mobile app is pretty good and more simple to use. There's also a new iOS app that you can run on a mac that seems to be a slightly faster and more user friendly version. However, I haven't quite worked out how to tailor the notifications.

The search is very powerful!

Puntos en contra

It is very slow to load pages and jump between stories. When using this on a daily basis it really gets annoying.

When we need to change a setting it's hard to work out where to go. I have to say I've never seen another app quite like Jira which has so many different places to go to in order to change very similar settings.

If someone accidentally creates a ticket with the wrong type the only way to change it is to Move the ticket. And I can't seem to change the status of the ticket at the same time. So often an Open bug ticket becomes an Open feature ticket, which really should still be in Draft.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Julie K.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
Traducir con Google

JIRA Should Be Called the *Anti* Project Management Solution!

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 9/7/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Our decision to transition our project management systems fully to JIRA is one of the biggest regrets I have made for our company. In addition to the cons notes above, things that should be core features are missing or available as a 3rd party plugin, for extra $$. What's worse is that Atlassian has a plugin system with half of the plugins only available for the server version and then they don't build features that should exist in the core product because they are available elsewhere... as long as you use the server version. Run AWAY from this JIRA as fast as you can!!

Puntos a favor

If you are willing to do the work, the advanced search is useful and the user experience isn't bad except that to eliminate done tickets you have to deselect all then re-select every option except those of a done type.

Puntos en contra

Advanced search is the only useful way to reliably get information out, making getting even the smallest view of your data onerous. The core advantage of the tool - it's lack of structure - make it difficult to complete even the simplest of tasks without a ridiculous amount of effort. It's biggest failing is that everything is too flat by default. For example, I am working on a project now and the team has made duplicate tickets because the original tickets are too hard to find and are just dumped on the screen... we have sometimes used epics/stories/sub-tasks with sprints but these are truly inadequate... in today's time why should someone have to spend 20-30 hours a week grooming the backlog and writing searches when if the tool was any good it should (!!) be able generate these views automatically. We are now investigating other solutions like Wrike (absolutely no affiliation, not even sure we will switch to it) and in 10 minutes of testing we were getting views that we have been struggling to get out of JIRA for over a year. Also, you can't do something obvious like make a reminder in the future for a ticket, so you either get flooded with reminders for just about everything or you have to go outside the product to remind you to do something in JIRA. Seriously!?!

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

Julian X.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
Traducir con Google

Go Agile with JIRA!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 8/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Jira is very easy to use from the user perspective, as well as operating it from the Admin perspective. Overall I personally suggest this product, although its price not being very welcoming, it's definitely worth the money! If you're a very large organization you definitely will want to try Jira.

Puntos a favor

Jira is a very good platform for organizing your team and projects using Agile/Scrum or Agile/Kanban. Whichever option you will choose you are covered! With its extensible platform through plugins you will never get tired of Jira. The installation is pretty much straightforward and with latest versions you can also make it HA, for instance on AWS, quite easily.

Puntos en contra

Although the product is very mature, feels also like a big giant monolith although its plugin architecture. Also, plugins are too much expensive for just simple features. There should be much control from the Atlassian Marketplace, which should follow more an App Store logic like Apple's or Google's one.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Recomendación de usuario
8.2/10
Basado en 8190 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de JIRA Software

Precios de JIRA Software

A partir de
USD 10.00/mes
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.2/5
Basado en 8190 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de JIRA Software

Funciones de JIRA Software

API
Creación de informes y estadísticas
Diagramas de Gantt
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Hojas de control de horas
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Planificación de proyectos
Priorización
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Seguimiento de horas de proyecto
Seguimiento de tareas
Seguimiento del avance
Seguimiento del proyecto
Varios proyectos
Funciones
4.4/5
Basado en 8190 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Categorías

Herramientas Kanban Software de planificación de proyectos Software Scrum Software de gestión del ciclo de vida de las aplicaciones Software de gestión de proyectos Software para gestión informática Herramientas de planificación y gestión de proyectos Herramientas de colaboración Software para desarrollo de apps Software de gestión del flujo de trabajo (workflow) Software de gestión de operaciones Herramientas de colaboración de proyectos Herramientas de gestión de tareas Software de gestión de carteras de proyectos Herramientas de seguimiento de problemas Software de gestión empresarial Software para la gestión de proyectos Agile Software de gestión visual de proyectos Software para herramientas de desarrollo Software para roadmap de producto Soluciones de gestión de productos Software para plan de marketing Herramientas de marketing Sistemas de seguimiento de errores Software OKR (objetivos y resultados clave) Software de recursos Humanos y gestión del personal Software para paquetes de aplicaciones Software de productividad Herramientas web de colaboración Soluciones de integración en la nube Software de gestión de proyectos informáticos Herramientas devops Software para herramientas de desarrollo Herramientas para seguimiento de proyectos Software para gestión del rendimiento empresarial Herramientas BPM Herramientas de automatización de marketing Herramientas de marketing digital Herramientas de gestión de requisitos Software de diagrama de Gantt

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre JIRA Software

Preguntas frecuentes sobre JIRA Software

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre JIRA Software.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece JIRA Software?

JIRA Software ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 10.00/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de JIRA Software?

No tenemos información sobre las características de JIRA Software

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de JIRA Software?

Los clientes habituales de JIRA Software son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Sin ánimo de lucro, Administraciones públicas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite JIRA Software?

JIRA Software admite los siguientes idiomas:

Chino (tradicional), Checo, Danés, Inglés, Francés, Alemán, Italiano, Japonés, Polaco, Portugués, Ruso, Español

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece JIRA Software?

JIRA Software cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿JIRA Software es compatible con dispositivos móviles?

JIRA Software admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra JIRA Software?

JIRA Software se integra con las siguientes aplicaciones:

AppFusions, Get Satisfaction, Innotas, LeanKit, SpiraTeam, Testuff, Usersnap, Workfront, Zendesk, time cockpit

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece JIRA Software?

JIRA Software ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo