PracticePanther Legal Software

Software fácil de usar para bufetes de abogados, asistentes jurídicos y letrados.

Sobre PracticePanther Legal Software

PracticePanther es un software de gestión de bufetes de abogados sencillo, fácil de usar y seguro. Decenas de miles de bufetes de abogados en todo el mundo usan PracticePanther para ahorrar tiempo, trabajar más rápido y hacer crecer sus firmas.

Trabaja desde cualquier lugar usando cualquier smartphone, tablet o computadora gracias a su sitio web apto para dispositivos móviles. Reduce el desorden y acaba con el papel en el bufete. Obtén asistencia de clase mundial por teléfono, correo electrónico o chat en vivo. Ofrece prueba gratuita sin límite de tiempo para los primeros 3 clientes y 3 casos. No se necesita tarjeta de crédito.

Precios desde:

USD 39.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Imágenes

PracticePanther dashboard
PracticePanther mobile dashboard
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Funciones

Características totales de PracticePanther Legal Software: 94

  • API
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Autenticación
  • Autenticación de dos factores
  • Automatización de documentos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Calendario de eventos
  • Calendario de personal
  • Campos personalizables
  • Conexión segura
  • Contabilidad
  • Contabilidad de devengo
  • Contabilidad fiduciaria
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de documentos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo y validación de gastos
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de acciones
  • Gestión de actividades
  • Gestión de archivos
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de carteras
  • Gestión de casos
  • Gestión de clientes
  • Gestión de conflictos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de facturas
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de patentes y marcas registradas
  • Gestión de recibos
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestón de procedimientos jurídicos
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de QuickBooks
  • Integración de páginas web
  • Libro general
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mensajería SMS
  • Modelos de documentos
  • Notas de caso
  • Notificaciones en tiempo real
  • Para profesionales jurídicos
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación basada en reglas
  • Programación de eventos
  • Recordatorios
  • Redacción de cheques
  • Registro manual de tiempo
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de actividades de clientes
  • Seguimiento de conceptos facturables
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de eventos
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de llamadas
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del progreso
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento del tiempo por cliente
  • Seguimiento del tiempo por proyecto
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguridad SSL
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Temporizador
  • Temporizadores en función del caso
  • Testimonios de clientes
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Rocket Matter

4.4
#1 alternativa a PracticePanther Legal Software
Rocket Matter es un software líder de gestión de bufetes legales basado en la nube que ayuda a gestionar bufetes más...

MyCase

4.7
#2 alternativa a PracticePanther Legal Software
MyCase es un software de gestión de la práctica legal que ayuda a los bufetes de abogados pequeños a resolver sus...

Zola Suite

4.6
#3 alternativa a PracticePanther Legal Software
Ve por qué Zola es un software de gestión de consultas de muy rápido crecimiento. Funciones líderes como gestión de...

Odoo

4.2
#4 alternativa a PracticePanther Legal Software
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Opiniones

Calificación general

4.7 /5
(393)
Relación calidad-precio
4.7/5
Funciones
4.6/5
Facilidad de uso
4.7/5
Asistencia al cliente
4.7/5

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Mostrando 5 opiniones de 393
Scott m. W.
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Amazing program!

Revisado el 19/11/2018

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own...

I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Puntos a favor

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Puntos en contra

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Respuesta de PracticePanther Legal Software

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

Haley S.
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The team at PracticePanther is Great.

Revisado el 3/6/2020

Puntos a favor

They add features on a regular basis and have loads of training. The support staff is super helpful and if they don't know the answer they will try to find it. I understand that every system is different and every one has it's pros and cons. I really think once we utilize every single feature this program has we will be a much better law firm.

Puntos en contra

The email integrations phase in and out on working. It may simply be the plugin I have for Gmail but that can be a struggle.

Harold A.
Calificación general
  • Sector: Práctica de la abogacía
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Law Office Management Software

Revisado el 16/2/2021

Puntos a favor

This software is great right out of the box, so to speak; there is no box. But as I have needed something extra I have made suggestions and the company actually improves the program. New additions come up as other users make suggestions as well. The program is very intuitive and therefore easy to learn and use when you are a new user. But with time I have learned that it can do so much more than I realized at first. The customer support is great at teaching users how to do some new task and the You Tube training videos is a great way to learn how to make your practice more efficient using options that you might not otherwise know are available. Overall, this is the best law office management software I have used over the last 15 years.

Puntos en contra

Rarely, there have been times when I wanted to create a report that the program was not able to generate and I would need to export a current report to excel and then modify or add data to get the report that I needed.

Jeff P.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Terrible practice management software

Revisado el 7/6/2019

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for...

When you sign up, you'll get an invitation to a live webinar two weeks out. Totally unhelpful for someone trying to get up and running.

I have been using PracticePanther for about one month, and I'm already considering changing to another PMS. The money I spent on PracticePanther is a sunk cost. I really think I should just cut my losses because if I don't, I'll end up spending a lot of time trying to manage and work around the software. I really don't feel like it's saving me any time at all. I would probably be better off with T-sheets, Quickbooks, and Law Pay only.

Puntos a favor

Clients can pay online.
I honestly can't think of anything else to say.

Puntos en contra

Where do I start?

The time keeping function is terrible. You cannot edit start and stop times. You cannot start and stop multiple timers in the mobile app. The software auto-saves frequently, and when it does, it moves the cursor in the entry to the end of the text. This is annoying. You cannot start a timer and then add the client-matter without causing the time to round up.

The syncing with G Suite is bad. The software will not sync with all the fields in Google Contacts, and the "custom fields" in PracticePanther do not sync into Google Contacts. This results in a lot of duplicate data entry, which is what I was trying to void with practice management software. The software does not sync will with Google Drive well at all either. Apparently, you can't have any folders in Google Drive with the same name. For example, Client_01\general and Client_02\general would result in an error and none of your Google Drive documents will be visible in PracticePanther.

The software billing feature is terrible. First, you cannot have multiple companies or entities tied to the same individual. Thus, if you have a contact who owns multiple businesses that are clients, you will not be able to list all those businesses under the client's name. To make matters worse, you can only email invoices to individuals who are listed under the company. I had to create multiple dummy contacts called "Accounts Payable" just so that I could email my clients their invoices.

I ran out of space.

Respuesta de PracticePanther Legal Software

Hi Jeff,

Thank you so much for taking the time to join our team on a training call, and for discussing the features and functionalities you would like to see incorporated into the software on our follow up call. As mentioned, some of the functionalities, specifically regarding Google, are limited by our integration partners. However, we will, of course, update you if any of the discussed functionalities change at any point.

We are constantly working on improving our user experience and your comments and feedback are greatly appreciated. Thanks again for your time, please feel free to reach out to us if there is anything we can help you with.

Allison S.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

fun and easy - lacking accounting and trust capabilities

Revisado el 6/1/2021

Overall - the system is great. I have complaints about the trust accounting and a few other minor...

Overall - the system is great. I have complaints about the trust accounting and a few other minor things - but the fact is - there is not a perfect matter management/docketing/ accounting software does not yet exist.

Puntos a favor

I love that you can learn it slowly - but start using it right away. We started by just entering time and expenses and invoicing, now we use the integrations

Puntos en contra

Support is slow but helpful. The chat feature is often not staffed and it tells you the chat responses take hours. There is huge functionality, but some very basic functions are missing. Example: the reimburse feature; for attorney expenses like court parking, over the counter filing fees after a haring etc. We had this basic feature in another very basic matter management system.

Mostrando 5 opiniones de 393 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre PracticePanther Legal Software

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre PracticePanther Legal Software.

PracticePanther Legal Software ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 39.00/mes
  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de PracticePanther Legal Software

Los clientes habituales de PracticePanther Legal Software son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

PracticePanther Legal Software admite los siguientes idiomas:

español, inglés

PracticePanther Legal Software admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

PracticePanther Legal Software se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Box, Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Workspace, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, PayPal, Quickbooks Online, Stripe, Zapier

PracticePanther Legal Software ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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