Sobre DEAR Systems

DEAR Inventory es una aplicación de gestión de inventario y pedidos, basada en la nube, para pymes que ofrece una solución completa de gestión de servicios de fondo con compras, ventas, gestión de almacenes, funciones de fabricación ligera, así como integraciones con sistemas de envío, comercio electrónico y pasarela de pago.

DEAR Inventory tiene como objetivo ayudar a los propietarios de pequeñas y medianas empresas a tomar el control del inventario y la gestión de pedidos, a la vez que optimizan, automatizan y simplifican todas las operaciones diarias.

DEAR tiene amplias aplicaciones en diversas industrias, en empresas de diversos tamaños. Los minoristas, mayoristas, fabricantes y operadores de comercio electrónico son las categorías generales de los usuarios de DEAR Inventory. Algunas empresas utilizan DEAR para cubrir sus necesidades simples de gestión de inventarios, mientras que otras confían en DEAR para cumplir con los requisitos de cumplimiento impuestos por su sector; por ejemplo, los fabricantes de alimentos necesitan DEAR por sus capacidades de trazabilidad y fecha de caducidad de los lotes.

Precios desde:

USD 249.00/mes

  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

chino, chino tradicional, inglés

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Vídeo de DEAR Systems
Captura de pantalla de DEAR Systems: Captura de pantalla de DEAR Systems: Captura de pantalla de DEAR Systems: Captura de pantalla de DEAR Systems: Captura de pantalla de DEAR Systems:

Funciones

Funcionalidades totales de DEAR Systems: 117

  • API
  • Acceso móvil
  • Ajustes automáticos
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de costes
  • Análisis de la lista de materiales
  • Análisis de productividad
  • Análisis del rendimiento de la producción
  • Análisis financiero
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de ventas
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Catalogación/Categorización
  • Categorías personalizables
  • Catálogo en línea
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Conciliación de cuentas
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes/análisis
  • Cuentas de clientes
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Gestión 3PL
  • Gestión de almacén
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de ciclo de vida del producto
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la producción
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de receptas
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Gestión de recursos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de retirada de productos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Historial de transacciones
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Informes de síntesis
  • Informes de ventas
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Libro general
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Pedidos de ventas
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de pedidos
  • Sincronización de datos
  • Sincronización en tiempo real
  • Supervisión de transacciones
  • Supervisión en tiempo real
  • Trazabilidad
  • Trazabilidad y seguimiento
  • Varias cuentas de usuario
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones
  • Varios países

Alternativas

Odoo

4.2
#1 alternativa a DEAR Systems
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

NetSuite

4.1
#2 alternativa a DEAR Systems
NetSuite es una destacada solución ERP en la nube, con más de 24 000 clientes de rápido crecimiento en todo el mundo....

Cin7

4.3
#3 alternativa a DEAR Systems
Cin7 hace que el comercio minorista y mayorista complejo sea sencillo porque ofrece gestión de inventarios todo en uno,...

QuickBooks Desktop Enterprise

4.5
#4 alternativa a DEAR Systems
QuickBooks Enterprise es un software de contabilidad para pequeñas empresas que proporciona acceso en tiempo real a...

Opiniones

Calificación general

4.3 /5
(224)
Relación calidad-precio
4.3/5
Funciones
4.1/5
Facilidad de uso
4.2/5
Asistencia al cliente
4.4/5

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Mostrando 5 opiniones de 224
Robert K.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Revisado el 2/4/2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Puntos a favor

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Puntos en contra

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Dallas L.
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Dear has significantly helped our company

Revisado el 22/11/2019

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have...

Our overall experience is positive. It was a little bit of a learning curve, but now that we have it down, I couldn't imagine going back. It helps us stay organized and helps us become more efficient and detailed with our operations.

Puntos a favor

We transferred from Quickbooks to Dear Systems and it has been a great improvement. Our ability to manage inventory is far greater than before with QB. It's simple/easy to use, but also robust and has some very helpful features. We're in the wholesale industry. On the sales side - we love the pick, pack, and ship functions. This allows us to easily provide another level of detail for our customers that we couldn't before. We can enter what we packed on what pallet and then easily print pallet break downs and detailed packing lists. I also like the way you can mass pick, or mass print sales orders. The advance sale option is nice, so you can track back order shipments right on the same screen as the original order.
On the purchase order side, the advance receiving functions let you receive inventory against one PO more than once which is helpful.
We also just started keeping some inventory in another warehouse, so the ability to keep track of that through dear is nice.

Also the B2B portal has been a nice addition to our company as well.

Puntos en contra

I think the reporting tab is pretty clunky, that might be what I like least about Dear. They're on the right track, and some of those reports are very helpful. It's just that I have to export them to excel and modify them quite a bit for them to be what I want them to be.
Also I think the "credit purchase order" and "credit sale note" functions are pretty confusing/complicated.

Respuesta de DEAR Systems

Hello Dallas,

Thank you for your valuable feedback. We have done major improvements to the reports section. With the new UI/UX improvement that was rolled out in the beginning of 2020 the usability and functionality of reports has never been easier. We have detailed knowledge base articles for each report and how to use it. You can read more about it by visiting https://support.dearsystems.com/support/solutions/folders/1000217591/. If you have any questions you can contact us at any time on [email protected] & a Customer Success agent will be ready to do a quick demo to help you.

Best Regards,
DEAR Team.

Bryce Y.
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Do not use if you need to keep track of serial numbers or if you have more than 50 total SKUs

Revisado el 20/6/2019

Dear has created more problems than it has solved for our business. At a minimum Dear needs to fix...

Dear has created more problems than it has solved for our business. At a minimum Dear needs to fix the duplicate serial number issue and provide a way to do inventory level snapshots.

Puntos a favor

The software is made for small businesses interested in keeping track of basic inventory, basic purchasing, and basic invoicing.
- Perfect for 1-5 employees, this is the base number of users and gives the most bang for your buck.
- Perfect for no more than 50 SKUs

Puntos en contra

- Serial Numbers are NOT UNIQUE, duplicates can be entered easily with no warning
- Navigating a Bill of Materials for more than 1 level is impossibly complicated and needs a separate spreadsheet or software to track
- Transactions randomly duplicate without warning. Several times we have had stock transfers or purchases receive twice, creating inventory discrepancies and overall chaos in the warehouse.
- This random duplication allows inventory to be a negative number. Example: A serial numbered part was pulled twice by the system instead of removing it from inventory, it created a negative line item and showed the serial numbered part as -1 instead of 0. This in turn affected the overall inventory for that SKU.
- It is impossible to find a specific inventory level on a given day, this feature simply does not exist.
- Stocktakes cannot be backdated so if a count is taken on day 1 and entered in day 2 if any assemblies took place they will screw up counts.
- Sync between Xero accounting is a multi-step process. Invoices and payments do not sync back and forth on a consistent basis. Sometimes a voided invoice in Dear or in Xero will not transfer over and the entire Sale or Purchase needs to be voided and redone for the voided payment to sync OR alternatively you can enter the information manually which defeats the point of the sync.
- Customer service is atrocious except for the basic help which is already covered in depth by videos or other consultants.

Ben B.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

What a relief

Revisado el 29/3/2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Puntos a favor

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Puntos en contra

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Luke M.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Great Product, Great Price

Revisado el 24/6/2019

DEAR does exactly what it says it does, its a no frills solution for a company with basic inventory...

DEAR does exactly what it says it does, its a no frills solution for a company with basic inventory needs. We moved to DEAR from MS Dynamics NAV due to the fact that Dynamics options were limitless and for a still small but growing business it was too feature heavy and navigating around to get to the parts we needed was tiresome. What I'd really like to see is a stronger roadmap now from Dear to ramp up their features, particularly reporting isn't great, its quite static and you can't build your own, so a report builder would be ideal or an integration with a BI service so that you can build reports elsewhere. Our particular bugbear is trying to track down stock by batch and location, the information is there but its not in the best format. However for the price you can't complain, dear is an easy to use product that serves a wide variety of needs.

Puntos a favor

Easy to use, value for money, cloud based, integrates with finance package, support is great.

Puntos en contra

Reporting functionality needs work, no ios app, light on more advanced features

Mostrando 5 opiniones de 224 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre DEAR Systems

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre DEAR Systems.

DEAR Systems ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 249.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de DEAR Systems

Los clientes habituales de DEAR Systems son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

DEAR Systems admite los siguientes idiomas:

chino, chino tradicional, inglés

DEAR Systems admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPad (móvil)

DEAR Systems se integra con las siguientes aplicaciones:

Amazon Cloud Search, Capsule, Crossfire, Handshake, Magento Commerce, PayPal, Pepperi, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shopify, Square Point of Sale, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero

DEAR Systems ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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