Sobre Groove

Brinda asistencia personal a cada cliente. Los clientes nunca sentirán que son solo un "ticket de asistencia" para ti y nunca sabrán que estás usando un servicio técnico.

Trabaja mejor en grupo. Todo tu equipo estará en la misma página con tareas, notas privadas y recordatorios de seguimiento, todo en una bandeja de entrada compartida supersimple.

Esta bandeja de entrada compartida reúne todo, asegurándose de que ninguna solicitud de asistencia se escurra por las grietas. Las notas privadas, las respuestas enlatadas, las tareas y los seguimientos ayudan a los agentes a cerrar los tickets más rápido y facilitar la colaboración con tu equipo.

Groove tiene lo que les falta a otros servicios técnicos:

facilidad de uso;
la cantidad justa de características;
precios que escalan;
colaboración por correo electrónico, asistencia multicanal, satisfacciones, calificaciones, perfil de clientes;

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Reino Unido, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard.
Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base.
Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.
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Captura de pantalla de Groove: Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard. Captura de pantalla de Groove: Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base. Captura de pantalla de Groove: Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.

Funciones

Funcionalidades totales de Groove: 68

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y alzada
  • Análisis de sentimientos
  • Arrastrar y soltar
  • Asignación de solicitudes
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Benchmarking
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Distribución automática de clientes potenciales
  • Distribución de clientes potenciales
  • Edición de texto
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Etiquetado
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del conocimiento
  • Grabación de llamadas
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Informes personalizables
  • Integración de redes sociales
  • Macros y modelos de respuestas
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Participación del cliente
  • Priorización
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de llamadas
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Temporizador
  • Varios idiomas

Alternativas

Zoho Desk

4.5
#1 alternativa a Groove
Zoho Desk es una plataforma de help desk basada en la nube y diseñada para ayudar a empresas de todos los tamaños a...

Zendesk

4.3
#2 alternativa a Groove
Zendesk es una solución de software de atención al cliente basada en la nube y en la que confían más de 40 000...

DeskPRO

4.6
#3 alternativa a Groove
Deskpro es un software de servicio de asistencia multicanal que puede implementarse en la nube o alojarse en el propio...

LiveAgent

4.7
#4 alternativa a Groove
LiveAgent es una solución de mesa de ayuda basada en la web que permite la gestión de tickets de asistencia desde...

Opiniones

Calificación general

4.4 /5
(62)
Relación calidad-precio
4.4/5
Funciones
3.9/5
Facilidad de uso
4.5/5
Asistencia al cliente
4.6/5

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Mostrando 5 opiniones de 62
Maxwel B.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best way to manage your customer support network

Revisado el 10/10/2019

Puntos a favor

My favorite feature in Groove is the canned replies. If you get frequent support tickets and need an easy answer for them, you can write them early and pull them out to answer the same question over and over again. I use Canned replies for our Proactive Support. We let our clients know the issues they are having before they even know they are having them.

Puntos en contra

Frequent updates move features around and sometimes makes it difficult to find something that you use every day. Also they have a feature in which you can halt a reply for sending up to 30 seconds after hitting send, though it does not work for emails you start. Only ones you reply to.

Mayra P.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Groove Email Software + Knowledge Base

Revisado el 27/2/2019

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my...

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.

Puntos a favor

In terms of the Email Software: You can have multiple inboxes in one single account, which is just absolutely amazing. You have the option of viewing emails as separate inboxes/categories (within the same homepage), or listing them as one streamlined inbox. The latter has boosted my email productivity significantly across multiple work emails, freelance emails, and personal emails.

In terms of the Knowledge Base: It is so simple to add an article and organize it accordingly! It's super user-friendly and easy to navigate. Set up is easy. If you don't have coding experience, there's nothing to worry about! The software is intuitive and you won't need any coding at all. For those of us that have dabbled with coding—well, it's incredibly refreshing to not worry about fumbling with the bells and whistles to create something easy to navigate, sleek, and stylish. Less time focusing on the "busy" work, more time focusing on what's important: the content.

Puntos en contra

The ability to log phone calls through Groove has be revolutionary to me. It's changed the way I work. However, the functionality of logging phone calls is a bit behind all other features of Groove; it still needs some work. But, considering that's the only downside (and, admittedly, not a huge deal), it's definitely not something to worry about or a deciding factor.

Respuesta de Groove Networks

Hi Mayra, thanks for taking the time to leave us such a detailed review on Capterra. Your feedback is very valuable and I was wondering if you would be potentially interested in publishing a customer story with Groove on our website?

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Mobil nicht nutzbar, keine Weiterentwicklung und sehr, sehr langsam

Revisado el 21/10/2020

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt....

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt. Allerdings spart es kaum Arbeit im Vergleich zu einem normalen Mailclienten.

Da wir stark wachsen, suchen wir nun ein Tool, welches unsere Mitarbeiter mit automatischen Vorschlägen unterstützt.

Außerdem finden wir eine mobile Bedienbarkeit im Jahr 2020 als absolute Grundvoraussetzung für so ein System. Das kann Groove leider nicht bieten.

Puntos a favor

Erster Eindruck war sehr positiv, Groove bietet innovative Funktionen wie z.B. die Anbindung einer Knowledge Base und die API.
Groove hat eine übersichtliche Benutzeroberfläche, die einfach zu bedienen ist, auch wenn das aggressive blau einem irgendwann nervt, wenn man den ganzen Tag damit arbeiten muss...

Puntos en contra

Leider entwickelt sich Groove scheinbar nicht weiter. Als wir die Software vor einem Jahr eingeführt haben, wurde uns versprochen, dass ein Chat-Widget "in kürze" Verfügbar ist. Das ist leider bis heute nicht der Fall.

Außerdem ist die Software sehr oft sehr langsam und manchmal aktualisiert der Browser plötzlich das gesamte Fenster und alle Eingaben verschwinden.

Groove ist außerdem auf mobilen Geräten (Smartphones) nicht nutzbar. Zwar gibt es eine responsive Ansicht, die allerdings ist sehr fehlerhaft und man kann z.B. bei einem Ticket jeweils nur die letzte Nachricht lesen und kann nicht auf den Verlauf zugreifen.

Die Integrationen zu fremden Apps sind sehr begrenzt und nicht sinnvoll nutzbar. Wir haben das Mailchimp-Plugin installiert, was generell funktionstüchtig ist, allerdings nicht praxisorientiert. So klappt das Menü automatisch immer wieder ein und man muss bei jedem Ticket erst das Mailchimp-Menü in der Sidebar erneut aufklappen.

Groove bietet leider auch nichts wirklich neues, innovatives. Die Regeln können keine Antworten an den Absender versenden. Automatische Vorschläge aufgrund der Knowledge Base gibt es nicht. An einen Mailbot über Künstliche Intelligenz, wie die Wettbewerber das machen, ist nicht zu denken.

William T.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Manages our support inboxes with ease!

Revisado el 6/2/2020

Puntos a favor

Groove does what it sets out to in the most simple and easy to use manner. Shared Inboxes allow teams working on programs to efficiently respond to members. Coming from emails request with multiple recipients we ran into a lot of collision (having multiple agents respond simultaneously), but now you can see when/if a message has been answered and even when another agent is reviewing or responding IN REAL-TIME! Not to mention canned-replies allow teams to hone responses to common questions and agents can send accurate answers, consistently!

Puntos en contra

Searching for closed requests can be difficult, especially when searching for a particular issue. You can use tags, however it would require tagging every message, consistently while predicting queries necessary in the future.

Eric G.
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Groove Works, It's Easy to Use, and I LOVE IT!

Revisado el 26/2/2019

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my...

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my favorite is capturing social media all in one place. The tight integration between the knowledge base feature and the ticketing system is also a favorite of mine. They've taken the complexity of other systems out and left in all the features. I have tried them all, and as a consultant at 74 Systems helping accounting and other professional services companies with marketing, technology, workflow and automation, I've recommended and implemented the other "big industry names" in many different circumstances. Not anymore! Since I've been a Groove user, I've never had to look elsewhere and my time to delivery is a fraction of what it once was and my clients LOVE the simplicity and power of the product. Win, win, win.

Puntos a favor

Groove is really easy to use and does the job that far more complex systems do, better. It really makes the process of building and managing a ticketing system and a knowledge base easy. The integrations with Wordpress are really slick and the add on integrations with Slack and live chat support are just awesome. It's the ideal blend of performance, capability, integration, and function. It just works and it's a pleasure to use.

Puntos en contra

Mobile can be a bit challenging but it's gotten better over time.

Mostrando 5 opiniones de 62 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Groove

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Groove.

Groove ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 12.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Groove

Los clientes habituales de Groove son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Groove admite los siguientes idiomas:

inglés

Groove admite los siguientes dispositivos:

Groove se integra con las siguientes aplicaciones:

Chargebee, Facebook, GitHub, Mailchimp, Olark, Shopify, Slack, Stripe, Trello, Twitter, Zapier, Zoho CRM

Groove ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica

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