Groove

software de servicio técnico simple;

4.5 /5 (61 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Groove

¿Qué es Groove?

Brinda asistencia personal a cada cliente. Los clientes nunca sentirán que son solo un "ticket de asistencia" para ti y nunca sabrán que estás usando un servicio técnico.

Trabaja mejor en grupo. Todo tu equipo estará en la misma página con tareas, notas privadas y recordatorios de seguimiento, todo en una bandeja de entrada compartida supersimple.

Esta bandeja de entrada compartida reúne todo, asegurándose de que ninguna solicitud de asistencia se escurra por las grietas. Las notas privadas, las respuestas enlatadas, las tareas y los seguimientos ayudan a los agentes a cerrar los tickets más rápido y facilitar la colaboración con tu equipo.

Groove tiene lo que les falta a otros servicios técnicos:

facilidad de uso;
la cantidad justa de características;
precios que escalan;
colaboración por correo electrónico, asistencia multicanal, satisfacciones, calificaciones, perfil de clientes;

Información general sobre Groove

Precio

A partir de
USD 12.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Groove

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China, India, Brasil
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard.
Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base.
Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.
Captura de pantalla de Groove: Groove's Shared Inbox - No matter how you talk with your customers (email, social media, chat, or the phone), easily keep track of it all in our intuitive dashboard. Captura de pantalla de Groove: Groove's Knowledge Base - Reduce your support volume and increase satisfaction with a 24/7 self-serve knowledge base. Captura de pantalla de Groove: Groove's Reporting - Easy-to-understand reports that help you stay on top of the most important customer support metrics.

Opiniones de Groove

Opiniones de Groove

Calificación general
4.5
/
5
Excelente
36

Muy bien
20

Normal
3

Pobre
2

Malo
0

Relación calidad-precio
4.4
Funciones
4
Facilidad de uso
4.5
Asistencia al cliente
4.6
92% Un ha recomendado esta aplicación
Maxwel B.

Best way to manage your customer support network


Traducir con Google
Mayra P.

Groove Email Software + Knowledge Base

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.


Traducir con Google
Usuario verificado

Mobil nicht nutzbar, keine Weiterentwicklung und sehr, sehr langsam

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt. Allerdings spart es kaum Arbeit im Vergleich zu einem normalen Mailclienten.

Da wir stark wachsen, suchen wir nun ein Tool, welches unsere Mitarbeiter mit automatischen Vorschlägen unterstützt.

Außerdem finden wir eine mobile Bedienbarkeit im Jahr 2020 als absolute Grundvoraussetzung für so ein System. Das kann Groove leider nicht bieten.


Traducir con Google
William T.

Manages our support inboxes with ease!


Traducir con Google
Eric G.

Groove Works, It's Easy to Use, and I LOVE IT!

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my favorite is capturing social media all in one place. The tight integration between the knowledge base feature and the ticketing system is also a favorite of mine. They've taken the complexity of other systems out and left in all the features. I have tried them all, and as a consultant at 74 Systems helping accounting and other professional services companies with marketing, technology, workflow and automation, I've recommended and implemented the other "big industry names" in many different circumstances. Not anymore! Since I've been a Groove user, I've never had to look elsewhere and my time to delivery is a fraction of what it once was and my clients LOVE the simplicity and power of the product. Win, win, win.


Traducir con Google
Maxwel B.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Best way to manage your customer support network

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 10/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

My favorite feature in Groove is the canned replies. If you get frequent support tickets and need an easy answer for them, you can write them early and pull them out to answer the same question over and over again. I use Canned replies for our Proactive Support. We let our clients know the issues they are having before they even know they are having them.

Puntos en contra

Frequent updates move features around and sometimes makes it difficult to find something that you use every day. Also they have a feature in which you can halt a reply for sending up to 30 seconds after hitting send, though it does not work for emails you start. Only ones you reply to.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Mayra P.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Groove Email Software + Knowledge Base

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 27/2/2019
Fuente de la reseña: Capterra

The ability to add notes, tags, snooze conversations, and create rules and folders has made my emails more organized than ever before. Managing 9 accounts used to be daunting and virtually impossible - and it had a negative impact on our customers because I would be too overwhelmed to respond and sort through my emails. Conversations would be forgotten, lost, or delayed. Now, I can power through emails with significantly less frustration and time, which has allowed me to focus my time and attention on other projects.

This is further aided by our Knowledge Base, which has helped so many customers be more self-sufficient and find detailed answers to their questions without having to email staff and cut in to our already jam-packed schedules. Groove has helped us turn one of our most tedious and time consuming major project into a streamlined, easy to manage task.

Puntos a favor

In terms of the Email Software: You can have multiple inboxes in one single account, which is just absolutely amazing. You have the option of viewing emails as separate inboxes/categories (within the same homepage), or listing them as one streamlined inbox. The latter has boosted my email productivity significantly across multiple work emails, freelance emails, and personal emails.

In terms of the Knowledge Base: It is so simple to add an article and organize it accordingly! It's super user-friendly and easy to navigate. Set up is easy. If you don't have coding experience, there's nothing to worry about! The software is intuitive and you won't need any coding at all. For those of us that have dabbled with coding—well, it's incredibly refreshing to not worry about fumbling with the bells and whistles to create something easy to navigate, sleek, and stylish. Less time focusing on the "busy" work, more time focusing on what's important: the content.

Puntos en contra

The ability to log phone calls through Groove has be revolutionary to me. It's changed the way I work. However, the functionality of logging phone calls is a bit behind all other features of Groove; it still needs some work. But, considering that's the only downside (and, admittedly, not a huge deal), it's definitely not something to worry about or a deciding factor.

Traducir a español

Respuesta de Groove Networks

Hi Mayra, thanks for taking the time to leave us such a detailed review on Capterra. Your feedback is very valuable and I was wondering if you would be potentially interested in publishing a customer story with Groove on our website?

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Usuario verificado
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Mobil nicht nutzbar, keine Weiterentwicklung und sehr, sehr langsam

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 21/10/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Groove war eine tolle Erfahrung und wir haben über 1 Jahr damit unseren Support abgewickelt. Allerdings spart es kaum Arbeit im Vergleich zu einem normalen Mailclienten.

Da wir stark wachsen, suchen wir nun ein Tool, welches unsere Mitarbeiter mit automatischen Vorschlägen unterstützt.

Außerdem finden wir eine mobile Bedienbarkeit im Jahr 2020 als absolute Grundvoraussetzung für so ein System. Das kann Groove leider nicht bieten.

Puntos a favor

Erster Eindruck war sehr positiv, Groove bietet innovative Funktionen wie z.B. die Anbindung einer Knowledge Base und die API.
Groove hat eine übersichtliche Benutzeroberfläche, die einfach zu bedienen ist, auch wenn das aggressive blau einem irgendwann nervt, wenn man den ganzen Tag damit arbeiten muss...

Puntos en contra

Leider entwickelt sich Groove scheinbar nicht weiter. Als wir die Software vor einem Jahr eingeführt haben, wurde uns versprochen, dass ein Chat-Widget "in kürze" Verfügbar ist. Das ist leider bis heute nicht der Fall.

Außerdem ist die Software sehr oft sehr langsam und manchmal aktualisiert der Browser plötzlich das gesamte Fenster und alle Eingaben verschwinden.

Groove ist außerdem auf mobilen Geräten (Smartphones) nicht nutzbar. Zwar gibt es eine responsive Ansicht, die allerdings ist sehr fehlerhaft und man kann z.B. bei einem Ticket jeweils nur die letzte Nachricht lesen und kann nicht auf den Verlauf zugreifen.

Die Integrationen zu fremden Apps sind sehr begrenzt und nicht sinnvoll nutzbar. Wir haben das Mailchimp-Plugin installiert, was generell funktionstüchtig ist, allerdings nicht praxisorientiert. So klappt das Menü automatisch immer wieder ein und man muss bei jedem Ticket erst das Mailchimp-Menü in der Sidebar erneut aufklappen.

Groove bietet leider auch nichts wirklich neues, innovatives. Die Regeln können keine Antworten an den Absender versenden. Automatische Vorschläge aufgrund der Knowledge Base gibt es nicht. An einen Mailbot über Künstliche Intelligenz, wie die Wettbewerber das machen, ist nicht zu denken.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

William T.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Manages our support inboxes with ease!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 6/2/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

Groove does what it sets out to in the most simple and easy to use manner. Shared Inboxes allow teams working on programs to efficiently respond to members. Coming from emails request with multiple recipients we ran into a lot of collision (having multiple agents respond simultaneously), but now you can see when/if a message has been answered and even when another agent is reviewing or responding IN REAL-TIME! Not to mention canned-replies allow teams to hone responses to common questions and agents can send accurate answers, consistently!

Puntos en contra

Searching for closed requests can be difficult, especially when searching for a particular issue. You can use tags, however it would require tagging every message, consistently while predicting queries necessary in the future.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Eric G.
Sector: Contabilidad
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Groove Works, It's Easy to Use, and I LOVE IT!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 26/2/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I use Groove integrated with Wordpress on several sites, live chat with Olark, Slack and my favorite is capturing social media all in one place. The tight integration between the knowledge base feature and the ticketing system is also a favorite of mine. They've taken the complexity of other systems out and left in all the features. I have tried them all, and as a consultant at 74 Systems helping accounting and other professional services companies with marketing, technology, workflow and automation, I've recommended and implemented the other "big industry names" in many different circumstances. Not anymore! Since I've been a Groove user, I've never had to look elsewhere and my time to delivery is a fraction of what it once was and my clients LOVE the simplicity and power of the product. Win, win, win.

Puntos a favor

Groove is really easy to use and does the job that far more complex systems do, better. It really makes the process of building and managing a ticketing system and a knowledge base easy. The integrations with Wordpress are really slick and the add on integrations with Slack and live chat support are just awesome. It's the ideal blend of performance, capability, integration, and function. It just works and it's a pleasure to use.

Puntos en contra

Mobile can be a bit challenging but it's gotten better over time.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Recomendación de usuario
8.3/10
Basado en 61 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Groove

Precios de Groove

A partir de
USD 12.00/mes
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.4/5
Basado en 61 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Groove

Funciones de Groove

API
Base de datos de clientes
Campos personalizables
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Datos en tiempo real
Encuestas y comentarios
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Importación y exportación de datos
Integración de correo electrónico
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Recordatorios
Seguimiento de actividades
Funciones
4/5
Basado en 61 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Groove

Preguntas frecuentes sobre Groove

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Groove.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Groove?

Groove ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 12.00/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Groove?

No tenemos información sobre las características de Groove

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Groove?

Los clientes habituales de Groove son:

Empresas pequeñas, Administraciones públicas, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite Groove?

Groove admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Groove?

Groove cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿Groove es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Groove

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Groove?

Groove se integra con las siguientes aplicaciones:

Benchmark Email, Campaign Monitor, Constant Contact, Olark, PieSync, ProjectManager.com, Slaask, Slack, Talkdesk, elevio

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Groove?

Groove ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo