Cvent

Cvent

Software online para gestión de eventos y hostelería.

4.5/5 (597 opiniones)

Información general sobre Cvent

¿Qué es Cvent?

El software de gestión de eventos online de Cvent proporciona a los planificadores de eventos una solución completa para aumentar la asistencia a los eventos y disminuir sus costes. Al automatizar los procesos de gestión de eventos, el software permite a los gerentes de eventos centrarse en tomar decisiones estratégicas en lugar de dedicar su tiempo a tareas repetitivas. La plataforma de emisión de entradas de Cvent ofrece una completa experiencia de venta de entradas de marca. Ya sea un evento único, un espacio para eventos o un festival con un aforo de 50 000 personas, Cvent ayuda a las empresas a expandir su marca, comercializar su evento y generar ventas de entradas. La red de proveedores y la guía de destino de Cvent, gratuitas y fáciles de usar, brindan a las agencias, planificadores de bodas, organizadores de fiestas, empresas y planificadores de eventos un directorio de recursos esenciales para planificar sus eventos. Al agilizar el proceso de selección y abastecimiento de sitios, Cvent permite a los planificadores de eventos encontrar y comparar los mejores lugares e instalaciones sin tener que acudir a los motores de búsqueda tradicionales. El software de gestión de reuniones online es básico para cualquier empresa o corporación que lleve a cabo reuniones. Cuando las organizaciones se esfuerzan en reducir el gasto en toda la empresa, los departamentos de compras y viajes buscan consolidar sus procesos para visualizar mejor el gasto en reuniones. Esto es lo que se llama gestión estratégica de reuniones (SMM). Los planificadores de reuniones deben alcanzar estos objetivos presupuestarios mientras tratan de mejorar las reuniones. Cvent ofrece una solución integral que permite a las empresas implementar programas de gestión de reuniones estratégicas en toda la empresa. La solución de gestión de eventos estratégica de Cvent agiliza las reuniones corporativas y el proceso de eventos, desde las fases de planificación y abastecimiento hasta el registro y la reserva de viajes. Con más de 100 informes personalizables, Cvent ayuda a los planificadores a detallar el gasto en reuniones. Los planificadores mantienen un control creativo completo sobre sus eventos; los departamentos de adquisiciones pueden ver los costes incurridos e implementar medidas para controlar el gasto en reuniones. Con el software profesional de encuestas web de Cvent, las organizaciones pueden optimizar la forma en que recopilan comentarios e inteligencia comercial. Los profesionales pueden usar el software de encuestas web de Cvent para probar mercados, clasificar clientes potenciales, medir la efectividad del programa, mejorar la cultura de la empresa y evaluar las opiniones de los interesados. El software de encuestas web es el nuevo estándar para la realización y gestión de encuestas, ya que es más efectivo y eficiente que las técnicas de sondeo tradicionales.

Información general sobre Cvent

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Cvent

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5, Europa, Alemania, India, Japón, Latinoamérica
Idiomas admitidos
Inglés

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de Cvent: View budget summaries and individual budget items
Captura de pantalla de Cvent: View budget summaries and individual budget items

Reseñas de Cvent

Reseñas de Cvent

Calificación general
4.5
/
5 597 reseñas
Excelente
337

Muy bien
210

Media
39

Mediocre
6

Horrible
5

Relación calidad-precio
4.1
Funciones
4.3
Facilidad de uso
4.1
Asistencia al cliente
4.5
92% Un ha recomendado esta aplicación
Lori w. H.

Cvent gets the registration job done and is user friendly.


Traducir con Google
Gladys W.

Be prepared for a 180 degree experience with Cvent's Event Management solution.

Cvent's event management software saves countless man hours and potential marketing costs.


Traducir con Google
Kavita T.

REVIEW ON CVENT

So far so good.


Traducir con Google
Cali B.

Cvent has helped our team do its job more efficiently and effectively.


Traducir con Google
Max M.

Extremely powerful event management tool that is also extremely complicated to use.

Using CVENT has overall saved a lot of time from beginning to end for our more complicated events but for smaller, simple events there are much better tools available. The features and robust ability make it worth it when we do use it but it is almost always with some drawbacks. I've used a lot of different event management software over the years and they all have pros and cons so the fact that I am now using and plan to continue using CVENT says something but I will reiterate that anyone considering it should take a deep look at the features and determine if they really need something so complicated before committing. The promising thing is they are developing a new back end that should simplify and enhance everything they have so far. The new software is currently available as a beta so we will see how it goes.


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Lori w. H.
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
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Cvent gets the registration job done and is user friendly.

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 30/5/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

I like that I can send invites to all my attendees at once, but can divide them into different registration paths depending on what info needs to be provided to a particular group. I do have some challenges occasionally trying to figure out how to make something work while building a website, which is the reason for the 4 stars for the Ease of Use

Puntos en contra

Customer service. When I call the help line it sometimes takes several times to explain what issue I'm having because the rep doesn't seem to understand what I'm trying to do. I think that these are new representatives and aren't as experienced. Also when I use the chat box I'm not always sure someone is still there because of the delay in their responding to questions.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Gladys W.
Traducir con Google

Be prepared for a 180 degree experience with Cvent's Event Management solution.

Software usado Mensualmente durante Más de dos años
Revisado el 1/8/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Cvent's event management software saves countless man hours and potential marketing costs.

Puntos a favor

Cvent's Event Management solution truly automates your meetings & events marketing, registration and check-in processes. Upload your attendees with from an Excel or CSV file. Create and send save the date, registration open, reminder emails and practically anything else you can think of to effectively market your meetings & events. Check your registration numbers at-a-glance. Run reports to see who registered, who didn't, and even who is possibly thinking about it with the abandoned registrations feature. My favorite tool is OnArrival (event check-in). Put those days behind you of paper tickets, attendee checklists, and long lines & chaos at the registration table. Upon arrival, your attendees check-in on an iPad, or you can scan them with a mobile device, and look cutting edge while doing it!!!

Puntos en contra

I would say that Cvent's Event Management platform, like any other tech platform, has a learning curve a moderate one. Setting up my first event was challenging even with training. To my surprise, setting up my second event was even more challenging. Partly because I challenged myself to create vs. copy (feature) my second event from scratch. Due to the platform's many, and I do mean many, features and functionality, I found it difficult to remember all the steps (menu navigation) to create an event. Undeterred, I contacted Cvent's Customer Support (really Customer Care as they go the mile for you) to help me create my second event. For the second time around, I worked smarter and documented all the steps. I can honestly say, it's been smooth sailing ever since! If I run into a snag or have a question, I contact Customer Support or look to my Cvent Community for help. There are many meetings & events solutions out there, but it's hard to beat one of the first and best to market! Stop searching and give Cvent a try.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Kavita T.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 5001-10,000 empleados
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REVIEW ON CVENT

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 6/1/2020
Fuente de la reseña: Capterra

So far so good.

Puntos a favor

I like the fact that its easy to use. It has made the whole process of collecting information about attendees so easy. You can set up seating chart, and send communication to attendees any number of times you want.

Puntos en contra

there are limitations like:
You cant pull one report for multiple inquisium feedback surveys. It allows to pull one report for one survey at a time.
Budget: It needs to be more user friendly. Also there are few options related to event budget that cannot be pulled in reports.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Cali B.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
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Cvent has helped our team do its job more efficiently and effectively.

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 26/9/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

We use OnArrival for onsite check in. We love it and so do our attendees!
You can create templates and/or duplicate old events, so you don't have to create all new events from scratch. This is a big time saver.
Custom contact fields and the question libraries are a huge help to keeping things streamlined from event to event.
The new update to Flex makes websites and emails so customizable and beautiful.
Cvent has great integration capabilities with other tools and CRMs.
Custom reports make sure we get exactly the information we need at various points in the event cycle.

Puntos en contra

I wish the customer service was a bit better. Everyone is always very kind, but it sometimes takes a while to get a clear response.
There are some very specific cases where Cvent is not able to do what we want. We are always able to figure out some kind of work around, it just becomes more complicated or time consuming.
It feels like a pretty steep learning curve for new staff.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Max M.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
Traducir con Google

Extremely powerful event management tool that is also extremely complicated to use.

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 6/9/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Using CVENT has overall saved a lot of time from beginning to end for our more complicated events but for smaller, simple events there are much better tools available. The features and robust ability make it worth it when we do use it but it is almost always with some drawbacks. I've used a lot of different event management software over the years and they all have pros and cons so the fact that I am now using and plan to continue using CVENT says something but I will reiterate that anyone considering it should take a deep look at the features and determine if they really need something so complicated before committing. The promising thing is they are developing a new back end that should simplify and enhance everything they have so far. The new software is currently available as a beta so we will see how it goes.

Puntos a favor

In the end, you can accomplish pretty much whatever you need to with CVENT. The integration with other tools like onsite event management and app tools make it very useful. Being able to integrate a registration, website, app, database and onsite check in is extremely convenient and time saving. Customer service, while not always the most knowledgeable, they are easy to contact and will help solve most issues very quickly.

Puntos en contra

The way the back end is laid out is very confusing. There are related settings under different headings and to make one change in a registration item means you have to change things in many different places. A lot of testing, experience and trial and error is required to fine tune things to work correctly. The look of the event websites you can create with it is very limited and dated. Since the software is so complicated, it is very hard to find someone even on their own customer support team that knows how to do everything. There have been many cases where our own team had to figure out solutions that CVENT could not help us with.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Recomendación de usuario
8.5/10
Basado en 597 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
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Precios de Cvent

Precios de Cvent

A partir de
N/A
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.1/5
Basado en 597 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
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Funciones de Cvent

Funciones de Cvent

API
Base de datos de clientes
Campos personalizables
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Datos en tiempo real
Encuestas y comentarios
Gestión de calendarios
Importación y exportación de datos
Integración de CRM
Integración de correo electrónico
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Recordatorios
Seguimiento de actividades
Funciones
4.3/5
Basado en 597 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre Cvent

Preguntas frecuentes sobre Cvent

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Cvent.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Cvent?

Cvent ofrece los siguientes planes de precios:

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Cvent?

No tenemos información sobre las características de Cvent

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Cvent?

Los clientes habituales de Cvent son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Sin ánimo de lucro, Administraciones públicas

P. ¿Qué idiomas admite Cvent?

Cvent admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Cvent?

Cvent cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿Cvent es compatible con dispositivos móviles?

Cvent admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Cvent?

Cvent se integra con las siguientes aplicaciones:

Bedrock Data, Cisco WebEx, Deem Work Fource, ImportOmatic, Jifflenow, Marketo, Nimble, Pathable, Weblink Connect, atEvent

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Cvent?

Cvent ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo