Sobre Intercom

Intercom es una plataforma de comunicación con el cliente con un conjunto de productos integrados para cada equipo, que incluye ventas, marketing, productos y asistencia. Estos productos permiten la comunicación dirigida con los clientes en tu sitio web, dentro de tu web y aplicaciones móviles y por correo electrónico.

Esto contrasta con la antigua forma en que una empresa utiliza una maraña de soluciones puntuales, como la automatización de marketing o los productos de asistencia técnica, con cada equipo que opera en un silo. Esto hace que sea difícil para los equipos trabajar juntos y estar en la misma página, lo que resulta en una experiencia inconexa y muy impersonal para el cliente.

Intercom tiene 17 000 clientes de pago en todo el mundo, desde empresas como General Assembly, ZenPayroll e Invision, hasta empresas públicas como Ancestry.com, New Relic y Shopify.

Precios desde:

USD 38.00/mes

  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano y otros 17, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

Precios desde:

USD 38.00/mes

  • Prueba gratis
  • Suscripción

Imágenes

Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles
Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time
A/B test messages to continually improve performance
Announce new features and products with targeted emails to users
View team performance and plan ahead with Intercom reports
Modern Messenger
Send auto-messages to website visitors
Save commonly used replies
Suggested Articles
Smarter Knowledge Base
Smart campaigns for marketing automation
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Vídeo de Intercom Captura de pantalla de Intercom: Manage and respond to all conversations from a shared team inbox with notes and live customer profiles Captura de pantalla de Intercom: Segment customers in order to target the right groups of people with the right messaging, at the right time Captura de pantalla de Intercom: A/B test messages to continually improve performance Captura de pantalla de Intercom: Announce new features and products with targeted emails to users Captura de pantalla de Intercom: View team performance and plan ahead with Intercom reports Captura de pantalla de Intercom: Modern Messenger Captura de pantalla de Intercom: Send auto-messages to website visitors Captura de pantalla de Intercom: Save commonly used replies Captura de pantalla de Intercom: Suggested Articles Captura de pantalla de Intercom: Smarter Knowledge Base Captura de pantalla de Intercom: Smart campaigns for marketing automation

Funciones

Características totales de Intercom: 86

  • @menciones
  • API
  • Acceso móvil
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y alzada
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis de participación
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Asistente virtual
  • Automatización de marketing
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Bloqueo de spam
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Controles o permisos de acceso
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Encuestas y comentarios
  • Etiquetado
  • Generación de clientes potenciales
  • Geosegmentación
  • Gestión de bandeja de entrada
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de correo electrónico
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Gestión de visitantes
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Notificaciones push
  • Optimización de tasas de conversión
  • Perfiles de empleados
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Pruebas A/B
  • Respuestas prediseñadas
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Verificación/validación de leads

Alternativas

User.com

4.6
#1 alternativa a Intercom
User.com es una plataforma de automatización de marketing dirigida a aumentar el compromiso y mejorar la conversión...

Zoho CRM

4.2
#2 alternativa a Intercom
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

Bitrix24

4
#3 alternativa a Intercom
Bitrix24 es una plataforma gratuita de colaboración de código abierto y en la nube que proporciona herramientas de CRM,...

Agile CRM

4.2
#4 alternativa a Intercom
Agile CRM combina potentes funcionalidades de automatización, telefonía, web, dispositivos móviles, correo electrónico,...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(757)
Relación calidad-precio
4/5
Funciones
4.3/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.3/5

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Mostrando 5 opiniones de 757
Liam M.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Not Much Competition

Revisado el 1/8/2019

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being...

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Puntos a favor

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Puntos en contra

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Engagement with Customers is Great!

Revisado el 25/2/2021

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to...

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to many other tools, so it's a great addition to any software stack.

Puntos a favor

I like that we are able to gain insight, offer promos, convert leads, provide support, host a help center, and create unique customer journeys right from within one platform. The Inbox feature is very helpful in providing quick and easy support, especially when using the Intercom mobile app!

Puntos en contra

There are few things I would consider cons about Intercom. I wish they offered a bit quicker support, as I often wait a day to hear back, but it is a minor detail compared to the value we get from using the platform.

Respuesta de Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review and let us know how Intercom is helping you create unique, engaging customer journeys as well as integrate so well with your existing etch stack :)

Thanks for your feedback regarding our support response times. These vary based on the urgency of the issue as well as plan, but we always aim to get back as soon as possible. I'll make sure to pass this feedback on to our team here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha D.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Awful product with terrible support

Revisado el 25/10/2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Puntos a favor

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Puntos en contra

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

More than a messaging platform

Revisado el 13/2/2021

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to...

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to customers to internal communications for our team. Intercom does everything in a neat and easy way.

Puntos a favor

In a few words, using Intercom is such a wholesome experience with zero to non competitor in the market who can compete with his top notch features and constant improvements. There is always something new in the works to make it even more useful.

Puntos en contra

The overall quality of the SaaS is very good, but the price you have to pay for everyone of the features is a bit too much compared to what is offered from the competition, don't get me wrong, being at the top of the list comes with a hefty price tag.

Respuesta de Intercom

Thanks so much for letting us know how Intercom is helping you manage your communications with your customers and teams.

Thanks too for you feedback regarding our pricing and packaging. Our aim is to align the price you pay to the value you see, and it's a difficult one to get this right for every type of business model. I'll make sure to pass your comments on to the right team.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Damola B.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Supercharge Your Customer Interactions

Revisado el 6/10/2020

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use...

I am able to deploy a simple interface that helps customers interact with our team while they use our software. The team is also able to get direct notifications on their email, Smartphone apps and Slack (via the Intercom<>Slack integration) and respond promptly to queries.

I am able to deploy product tours to users while they use our software. It helps us scale our support in ways we couldn't get done in the past.

Finally, we are able to assess user actions across various touchpoints and sections of our software. We are also able to gauge our performance with supporting users. i.e. response time, user satisfaction with support interections etc.

All together, Intercom is one of the best decisions we've made as a startup so far!

Puntos a favor

I like that users are able to reach us at Mercurie for our flagship product. I also love that we are able tosend them emails triggered by rules set by us. I also love the various apps I can integrate to our company account. It has made interaction with users so much easier and richer.

I almost forgot the in-app tours and the new features they release every month. As a leader in a startup that owns a SaaS solution, I am always inspired by Intercom every time I use it. As a user, I am all to delighted every time I interact with the software.

Puntos en contra

To be honest, nothing really. Maybe the learning curve that comes with figuring it out at first, but they have a robust help centre and academy that resolves areas where we lack clarity.

Respuesta de Intercom

Thanks for leaving us this review Damola. It's wonderful to hear that Intercom is helping you communicate and interact with your users in such a rich way!

You're right that the learning curve with Intercom can be pretty steep as the tool is so powerful, and our Product Education team are hard at work creating content to help at every step. Make sure to check out our free online Intercom Academy courses, webinars and our new customer community Interconnected, as these are all great ways to continue your learning.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Mostrando 5 opiniones de 757 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Intercom

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Intercom.

Intercom ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 38.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Intercom

Los clientes habituales de Intercom son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Intercom admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

Intercom admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Intercom se integra con las siguientes aplicaciones:

Aircall, AskNicely, Automate.io, ChargeDesk, CloudApp, DataHero, Driftrock, Droplr, Facebook, Front, Geckoboard, GitHub, Grow, HipChat, Landingi, LeadsBridge, Mailchimp, Marketo Engage, Microsoft Teams, Mixpanel, Notion, PieSync, Privy, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, Segment, Shopify, Slack, Stamplay, Statuspage, Stripe, Survicate, Toky, Tray.io, Trello, Twitter, Wistia, Woopra, WordPress, Zapier, Zendesk

Intercom ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

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