Lightspeed Retail

4.1 (967)
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Un punto de venta muy valorado por los usuarios.

Sobre Lightspeed Retail

Lightspeed POS es una completa herramienta de punto de venta y gestión de inventarios que simplifica las tareas más laboriosas, como el inventario y la gestión de empleados, para que tú puedas centrarte en cuidar de los clientes y hacer crecer el negocio. Accede a informes de ventas detallados en minutos. Identifica fácilmente los artículos más vendidos y usa los perfiles integrados de los clientes para proporcionar un servicio personalizado que aumenta la fidelización del cliente.

Funciones de Lightspeed Retail:

Gestión de inventarios.
- Crea fácilmente variaciones de productos como tamaño, color y material con su eficiente sistema de matriz.
- Combina compras, transferencias y múltiples proveedores en una orden principal.
- Procesa pedidos especiales, reservas y órdenes de trabajo.
- Crea, rastrea y asigna números de serie a los productos.
- Agrupa artículos individuales para venderlos como un paquete.

Incorporación y asistencia en horario ininterrumpido gratuitas.
- Su equipo de atención dedicado ofrece sesiones individuales de incorporación.
- Obtén asistencia en vivo, por correo electrónico y por teléfono con personal de asistencia ubicado en todo el mundo.

Gestión de empleados.
- Interfaz intuitiva y fácil de aprender para los empleados.
- Crea un flujo de trabajo sencillo y lógico que se adapte a tu negocio.
- Los permisos de usuario personalizables te brindan un control total sobre el acceso de los empleados al sistema.
- Haz un seguimiento de las ventas por empleado y crea informes de rendimiento del personal.
- Controla el acceso de los empleados a información como reembolsos, edición de productos y precios o visualización de datos de ventas.

Creación de informes
- Supervisa las cifras de ventas e inventario con informes que facilitan la visualización de ventas, ganancias y cambios a lo largo del tiempo.
- Identifica oportunidades para el crecimiento y la mejora empresarial.
- Averigua qué empleados rinden más.
- Obtén una visión clara de las necesidades y hábitos de los clientes.
- Crea informes de fin de día para acceder a datos clave que ayudan a preparar los períodos de más trabajo y comprender mejor las necesidades de los clientes.
- Obtén acceso a todos estos datos desde cualquier dispositivo y en cualquier momento y lugar.

Lightspeed Loyalty:
- Programa de recompensas altamente dirigido con una aplicación web de marca orientada al cliente para realizar un seguimiento de puntos. 
- Creación de campañas automatizadas a través de SMS y creador de correo electrónico con función de tipo arrastrar y soltar. 

Lightspeed Payments:
*solo disponible en los EE. UU.
- Completa las ventas y cobra sin salir del POS. Revolucionario.
- Cumplimiento de PCI incorporado y prevención del fraude.

Hardware:
- Integra el sistema con hardware como escáneres de códigos de barras y cajas registradoras para reducir los tiempos de cobro.
- Reduce el fraude de tarjetas de crédito con EMV.
- Acepta las tarjetas de crédito principales y Apple Pay®.

Comercio electrónico integrado:
- Vende en la tienda y online con Lightspeed eCom, la solución de comercio electrónico totalmente integrada de Lightspeed.
- Obtén una vista centralizada de los datos de inventario, clientes y ventas en todas las tiendas y canales online.

Su red de más de 250 socios de integración permite adaptar Lightspeed a las necesidades de cada negocio.

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Funciones de Lightspeed Restaurant.

Menú y plano de planta:
- Crea descuentos fácilmente para que se apliquen de forma automática a grupos de clientes, eventos promocionales o artículos específicos.
- Combina y mueve mesas fácilmente con solo tocar y arrastrar.
- Presenta los elementos del menú completos con fotos, descripciones y precios.
- Realiza actualizaciones rápidas al plano de planta.

Pedidos y pagos:
- Los pedidos realizados en la mesa mediante smartphone y tablet se envían directamente a la cocina o barra.
- Reduce el tiempo de servicio a los clientes.
- Divide o combina facturas fácilmente.
- Ofrece opciones de pago flexibles.
- Los camareros pueden tomar pedidos directamente desde su iPad para conseguir un servicio más rápido y mayor precisión.
- Procesa tarjetas regalo.

Modo offline:
- ¿Sin conexión a internet? No hay problema. Lightspeed Restaurant POS funciona tanto online como offline con su completo conjunto de funciones.
- Los datos se mantienen seguros incluso si el terminal se daña de manera permanente.
- Encuentra información de los clientes para pedidos a domicilio o para llevar.
- Liteserver se mantiene en funcionamiento en todo momento, por lo que las operaciones continúan de la manera habitual. Una vez restablecida la conexión, los datos se sincronizan automáticamente.

Integraciones:
- Agrega el módulo de sistema de visualización de cocina para lograr una comunicación optimizada entre la cocina y la sala.
- Agrega el módulo de atención al cliente para optimizar la comunicación entre el personal y los clientes.
- Agrega el módulo de menú de autoservicio para permitir que los clientes realicen sus propios pedidos.

Su red de más de 250 socios de integración permite adaptar Lightspeed a las necesidades específicas de cada negocio, como contabilidad, entrega a domicilio o programas de fidelización.


Imágenes

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Lightspeed Retail

4.1 (967)
VS.

Precio inicial

USD 109.00
mes
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Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funciones

110
372

Integraciones

58
14

Facilidad de uso

4.1 (967)
3.9 (806)

Relación calidad-precio

3.9 (967)
4.0 (806)

Atención al cliente

4.0 (967)
3.7 (806)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Odoo

4.1
#1 alternativa a Lightspeed Retail
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Toast POS

4.2
#2 alternativa a Lightspeed Retail
La solución Toast POS es una plataforma de gestión de restaurantes basada en la nube para que los propietarios de...

Shopify Plus

4.8
#3 alternativa a Lightspeed Retail
Shopify Plus es una plataforma de comercio electrónico empresarial multicanal para comerciantes de alto crecimiento con...

PHP Point of Sale

4.7
#4 alternativa a Lightspeed Retail
PHP Point of Sale es una solución de POS para comercios minoristas, basada en la nube, que está diseñada para pequeñas...

Opiniones

Calificación general

4.1 /5
(967)
Relación calidad-precio
3.9/5
Funciones
4.0/5
Facilidad de uso
4.1/5
Asistencia al cliente
4.0/5

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Mostrando 5 opiniones de 967
Sean
Sean
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

After Two Years - Lightspeed Remains The Best In All Categories

Revisado el 29/5/2019

Lightspeed has literally saved us 20-30 hours per week. It connects and communicates well with all...

Lightspeed has literally saved us 20-30 hours per week. It connects and communicates well with all of our other systems; including accounting and loyalty platforms.
Their customer and technical support have been extraordinary and have exceeded our expectations. In fact, I think their technical support is the best not just in the point of sale industry but any industry. I find myself wishing other vendors I work with had the same level of support and professionalism.
Lightspeed also listens to their customers; this is evident by requests made in their support area. They actually respond to every request.
As a small business owner, we worry about many things. Lightspeed is not one of them!

Puntos a favor

After two other point of sale systems; and after two years using Lightspeed, it is by far the best in all categories.
We had two previous POS systems that fell short in comparison to Lightspeed. Part of our success with Lightspeed is that after two previous point of sale systems; we knew what we really needed and the right questions to ask during the sales process. We submitted specific questions in writing. All of our questions we answered in detail in less than 24-Hours. The sales team knows their products and knew my industry. In fact, most of our distributors catalogs are already pre-loaded into their system.
The transition from our other popular POS was relatively easy, especially in comparison to our previous transition. The Lightspeed team was always there to help and even anticipated needs before I knew them. The inventory system and purchase order system work well.

Puntos en contra

The only limitation we have with Lightspeed in related to the fact that we sell a lot of items by weight. This does not create a significant problem for us; but having bulk items accounted for in inventory would be a nice to have. We would love an integrated scale capability. The Lightspeed team was more than willing to help us set up our system to sell bulk items; it works better than another other POS we looked at.

Elizabeth
Calificación general
  • Sector: Servicios e instalaciones recreativas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Fantastic product for any retail business. Excellent value.

Revisado el 6/6/2022

Overall, I think Lightspeed Retail is an excellent product and very simple for most any retail...

Overall, I think Lightspeed Retail is an excellent product and very simple for most any retail operation. I highly recommend it to colleagues for their POS/Inventory/eCom solutions.

Puntos a favor

Creating items and managing retail is very easy through Lightspeed Retail. The reporting features allow you to make great decisions for your business based on accurate data. Anytime I need help with something or am unsure as to how to do something regarding any feature of Lightspeed Retail, support is only a click away through the helpful chat feature. They are almost always immediate to respond and always kind and patient with any question.

Puntos en contra

Understanding how retail communicates with eCom is a little intimidating at first and simply took a minute to wrap my head around how it links together. Discounting could be a little more straight forward too but overall ok.

Alternativas consideradas

GolfNow

Razones para elegir Lightspeed Retail

There was nothing straight forward or easy about Club Prophet and their retail system. Everything was antiquated and reporting was challenging.

Razones para cambiar a Lightspeed Retail

Lightspeed offered everything we need as a whole for our golf operation including tee sheet management, retail, website, marketing, and more.
James
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Take Your Money Elsewhere...Total Fail and Misleading Sales

Revisado el 9/5/2024

Lied to so I would purchase $500 in hardware. Then was ghosted when I cancelled and wanted to...

Lied to so I would purchase $500 in hardware. Then was ghosted when I cancelled and wanted to return hardware. Spent two months trying to make it functional. Finally gave up. Cancelled subscription and then could not get a call back for hardware return. Was told a lot of inaccurate information at sales, just to be told at implementation it would not do those things that were promised.

Puntos a favor

Nothing. Wasted my time and energy with false promises of functionality. Total fail. Terrible experience

Puntos en contra

Questions I asked at demo:
Does it include integrations with Woo and Amazon? Told it did. It does not! Demands additional software to integrate with Woo, Amazon, and Shipstation.
Where is support? Told North America. It is not. 4-6 days to get email response. Phone support has no answers, creates email chain.

Respuesta de Lightspeed

Hi James,

Thank you for sharing your concerns. We apologize for any frustration you experienced with our product and services. Your feedback on integrations and support response times is invaluable, and we're committed to improving in these areas.

If you're open to it, we'd appreciate the chance to discuss this further. Unfortunately, we are unable to locate your account within our records based on the information provided in your review. Please reach out to your Account Manager directly so we can find ways to assist you better.

Thank you in advance for your time.
The Lightspeed Team

Daniel
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy Switch to Lightspeed Retail

Revisado el 31/5/2022

Overall it has been an easy switch and easy to use software.

Overall it has been an easy switch and easy to use software.

Puntos a favor

The fully integrated credit card payments has been wonderful, not having to use two separate systems to complete the sale has been great. Also the integrated inventory between retail and ecom has been great. Sell it in one place and inventory get adjusted across all platforms. Also the ability to use multiple registers at once and complete payments at the same time has been a life saver.

Puntos en contra

The additional cost for some of the features in the ecom, such as different layouts for the website that would incorporate things such as reviews on other websites. The limited analytical information you have at your disposal without having to pay for lightspeed analytics.

Alternativas consideradas

MicroBiz Cloud POS

Razones para elegir Lightspeed Retail

Lack of options, no website integration. Multiple registers and credit card terminals.

Razones para cambiar a Lightspeed Retail

Features that were part of the standard cost. No crazy one time fees to import inventory, customers, and vendors. Built in website designer and integrated inventory and payments.
LEANNA
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Product with Great Customer Service

Revisado el 19/1/2021

Lightspeed is very responsive, not just in sales but in the IT service. They are quick to respond...

Lightspeed is very responsive, not just in sales but in the IT service. They are quick to respond and have always worked patiently with us to resolve any problems, which usually are down to user error. I believe the cost/benefit ratio is optimal and have no plans to seek another POS/ECommerce at this time.

Puntos a favor

I really appreciate the seamless integration between the POS and the eCommerce. I also really like that this is all web-based, so that a computer can be used for the interface rather than a cash register that will only serve one function. When there is a problem, Lightspeed is usually ahead of me in giving notice that there is one and gives the approximate timing for the fix. Also, if you have both components and the payment processor is down (like at Christmas), you can easily set up the purchase online and your customer can process their goods and walk out of the shop a happy customer.

Puntos en contra

It feels like the frameworks for the eCommerce should be a little easier to use, but I've had much less robust platforms. Also, I'm still trying to find a better solution for shipping for the kind of shop that I have, but don't actually blame Lightspeed. It would be great if there were a more integrated and less expensive phone app add-on for shopping.

Razones para elegir Lightspeed Retail

I didn't like the platform. It wasn't made for a business like mine.

Software anterior

Shopify

Razones para cambiar a Lightspeed Retail

I needed a robust POS that made it easy to retail the handmade products that we craft in our shop. We often have multiple versions of the same product in regard to scent and quantity. Also, the ability to monitor the inventory for both the brick-and-mortar and the eCommerce portions of our business is invaluable. I have stayed with them, because they didn't stop with their superior customer service after the contracts were signed. It also seems like a system that will grow with us. I chose them, when I was taking my business from a kitchen "cottage" style business to a full time shop with eCommerce. I don't regret it.
Mostrando 5 opiniones de 967 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Lightspeed Retail

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Lightspeed Retail.

Lightspeed Retail ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 109.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Lightspeed Retail son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Lightspeed Retail admite los siguientes idiomas:

alemán, francés, inglés, neerlandés

Lightspeed Retail admite los siguientes dispositivos:

iPad (móvil)

Lightspeed Retail se integra con las siguientes aplicaciones:

7shifts, APPSeCONNECT, Adobe Commerce, Agendrix, Amadeus, Amaka, Ascent360, BevSpot Food and Beverage Management, Birdeye, Bookingplanner, Booxi, Bounce, CXMEngine, Chowly, City Hive, Cloudbeds, CoverManager, Craftable, DataQlick Apps, Flipdish, Formitable, GolfNow, Google Ads, Gourmetmiles, Growzer, Hexa, Homebase, Hostme, Hubtiger Service and Repair Software, Incentivio, Kangaroo, Kimoby, Loyal2, MDWare, Mailchimp, Marketman, Meta for Business, OPERA Cloud, Pepper, Perkville, Planday, QuickBooks Online Advanced, ResNexus, Retail Toolkit, Servmetrics, SevenRooms, Shiftbase, SkuVault, Solink, Stitch Labs, SwiftCount, TapMango, Uberall, WooCommerce, Xero, bike.rent Manager, iZettle, nChannel

Lightspeed Retail ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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