CiviCRM

CRM de código abierto para organizaciones sin fines de lucro, sociedades civiles y organizaciones de apoyo.

4.2 /5 (33 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre CiviCRM

¿Qué es CiviCRM?

"CiviCRM
es un sistema de gestión de relaciones con los miembros (CRM) basado en la web y de código abierto.
Software creado para organizaciones sin ánimo de lucro.
Al ser
una aplicación de código abierto sin ánimo de lucro, CiviCRM entiende las necesidades
más importantes de las organizaciones sin ánimo de lucro,
que son crear y fomentar la relación entre ellas y sus
miembros. Es más complicado que recopilar datos de los miembros;
se trata de mantener buenas relaciones con ellos
a lo largo del tiempo.
Para ello,
CiviCRM es una solución web sólida, fácil de usar y de código abierto
que cumple las expectativas más altas de cualquier persona que la use.
A diferencia de los productos de software enlatados, CiviCRM escucha a sus usuarios.
Cada actualización aborda las necesidades reales de las personas que la usan.
Cuenta
con una gran cantidad de funciones para que las organizaciones puedan
lograr fácilmente sus objetivos con CiviCRM.
Ofrece gestión de contactos/eventos/miembros/casos, recaudación de fondos, marketing masivo por correo electrónico,
campañas entre pares y mucho más.
"CiviCRM
es compatible con más de 20 idiomas, como chino (Taiwán, China), holandés,
inglés (Australia, Canadá, EE. UU., Reino Unido), francés (Francia, Canadá), alemán,
italiano, japonés, ruso y sueco."

Información general sobre CiviCRM

Precio

A partir de
USD 10.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Código abierto
Relación calidad-precio

Funciones de CiviCRM

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 3, India, Japón, Alemania
Idiomas admitidos
Alemán, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Danés, Español y otros 9, Francés, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Noruego, Portugués, Ruso, Sueco

Medios

Vídeo de CiviCRM

Opiniones de CiviCRM

Opiniones de CiviCRM

Calificación general
4.2
/
5
Excelente
15

Muy bien
14

Normal
3

Pobre
1

Malo
0

Relación calidad-precio
4.4
Funciones
4.1
Facilidad de uso
3.7
Asistencia al cliente
3.7
88% Un ha recomendado esta aplicación
Jonathan L.

Our go-to for Associations and others

CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.

It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.

CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.

We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.

The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.


Traducir con Google
Youssef Y.

Great potential and features


Traducir con Google
Alex M.

A versatile but clunky CRM software


Traducir con Google
Chelsea S.

A wonderful experience with CiviCRm


Traducir con Google
Shirley D.

High functionality at low costs

Very functional so long as you don't need something new


Traducir con Google
Jonathan L.
Sector: Internet
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Our go-to for Associations and others

Revisado el 20/5/2016
Fuente de la reseña: GetApp

CiviCRM integrates CRM functions for associations, affiliation groups and others as an add-on for the top GPL content management systems WordPress, Joomla and Drupal. We have been installing and hosting CiviCRM for several years and it has become a standard part of our toolbox.

It is especially strong on event registration and membership management. CiviMail does an excellent job with bounce and subscription management, but it's not as user friendly as a service like MailChimp or Constant Contact for HTML mail composition. CiviContribute handles payments for memberships, donations and events.

CiviCase brings case management into to application and CiviVolunteer helps you keep track of the eager beavers who want to help your cause.

We have used CiviCRM for projects ranging from an international arts group to our son's Boy Scout troop. We have used it for camping registrations and conference registrations for thousands of users.

The real gem, as in any CRM tool are the reporting tools. You can pull membership, attendance or other reports in minutes. Think of a data related question and get an answer quickly and simply.

Puntos a favor

Excellent event registration and membership management at a price that can't be equaled. Best of all, it works in and with our client's websites.

Puntos en contra

It's not an intuitive tool. You need to learn the logic of CiviCRM to get things done. It's not hard, but I wouldn't give it to a client without a few explanations and probably training.

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Youssef Y.
Sector: Instituciones religiosas
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Great potential and features

Software usado Semanalmente durante Más de dos años
Revisado el 14/10/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

The flexibility of this platform is truly amazing. You can customise it to your exact needs and the range of features is unbeaten. Most powerful CRM I have come across.

Puntos en contra

The user interface is what lets this platform down. It is not responsive and although a developer has made a mobile app, it is too late to the game and does not properly give you the power of CiviCRM in your mobile. Considering most people now will want to access these platforms from phones, this is what makes CiviCRM unfortunately not really future proof.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Alex M.
Sector: Instituciones religiosas
Traducir a español
Traducir a español

A versatile but clunky CRM software

Revisado el 22/7/2016
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

Puntos a favor

CiviCRM is extremely versatile and customizable. We use it to produce letters to donors and large mailing lists for various functions. If you have a fair amount of technical web knowledge, you can integrate your database with other online software like MailChimp. It is also FREE!

Puntos en contra

CiviCRM is pretty clunky and not pleasing to the eye. While you can segment your database in almost any way with the search features, it's often nearly impossible to know which version of the search interface you should use: Advanced Search? Search Builder? Full-text Search???????

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 5.0/10

Chelsea S.
Sector: Servicios medioambientales
Traducir a español
Traducir a español

A wonderful experience with CiviCRm

Revisado el 26/4/2016
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

Puntos a favor

I work for a very small and relatively new non-profit organization and CiviCRM has been the perfect combination of intuitive/ user-friendly, as well as adaptive to our unique needs as we continue to define our direction, expand our scope, and grow to reach a larger audience. Civi has allowed us to track and maintain well-rounded profiles of our constituents, donors, participants, and volunteers -- many of whom fit into multiple of these categories. I have a lot left to learn about Civi and when I get stumped, I can almost always find the answer in the forums online or through our vendor.

Puntos en contra

I've had the most difficulty with CiviCRM integrating into our Mailchimp account and newsletter. Overall, it's worked quite well but there have been several glitches and several times where the solution or steps to take to fix a problem were not at all obvious (to me, at least!).

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Shirley D.
Sector: Servicios medioambientales
Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
Traducir a español
Traducir a español

High functionality at low costs

Software usado Semanalmente durante Más de dos años
Revisado el 26/7/2017
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

Very functional so long as you don't need something new

Puntos a favor

Cost -- our volunteer run organization could afford it (we pay for hosting which includes administrator and user coaching)
Highly functional and generally very easy to use
Very flexible with extensions that are much more advanced than found in cost-comparable products -- membership, events, etc.
Very good API
Ability to fully get all data out of it

Puntos en contra

Import of large quantities of data using supplied import procedures is painful at best. That said, a person who understands the database can bypass the worst of it -- however, we could do this, and the closest competing product priced itself out of our reach by an excessive import fee.
While existing reports are easy to use, creating truly new ones is nearly impossible (need to create a new extension)
Sadly lacking documentation on creating extensions

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Recomendación de usuario
7.8/10
Basado en 33 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de CiviCRM

Precios de CiviCRM

A partir de
USD 10.00/mes
Prueba gratis
Suscripción
Código abierto
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.4/5
Basado en 33 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de CiviCRM

Funciones de CiviCRM

API
Base de datos de clientes
Campos personalizables
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Datos en tiempo real
Encuestas y comentarios
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Importación y exportación de datos
Integración de correo electrónico
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Recordatorios
Seguimiento de actividades
Funciones
4.1/5
Basado en 33 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre CiviCRM

Preguntas frecuentes sobre CiviCRM

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre CiviCRM.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece CiviCRM?

CiviCRM ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 10.00/mes

Modelo de precios: Suscripción, Código abierto

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de CiviCRM?

No tenemos información sobre las características de CiviCRM

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de CiviCRM?

Los clientes habituales de CiviCRM son:

Administraciones públicas, Sin ánimo de lucro

P. ¿Qué idiomas admite CiviCRM?

CiviCRM admite los siguientes idiomas:

Alemán, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Danés, Español, Francés, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Noruego, Portugués, Ruso, Sueco

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece CiviCRM?

CiviCRM cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción, Código abierto

P. ¿CiviCRM es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con CiviCRM

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra CiviCRM?

CiviCRM se integra con las siguientes aplicaciones:

CallHub, Flipcause, New/Mode, iATS

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece CiviCRM?

CiviCRM ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo