Información general sobre ActiveCollab

¿Qué es ActiveCollab?

ActiveCollab es una herramienta de gestión de proyectos para profesionales creativos, con herramientas para la gestión de tareas, la colaboración en equipo, así como para el seguimiento del tiempo y el presupuesto. ActiveCollab fue desarrollado pensando en los profesionales creativos: gestores de proyecto, desarrolladores de software, gerentes de marketing, creadores de contenido y diseñadores. Con el objetivo de limitar la cantidad de tiempo perdido en la correspondencia del correo electrónico y la confusión cuando se trata de quién hace qué, ActiveCollab proporciona herramientas organizativas y de planificación tales como un tablero centralizado, filtrado de tareas, administración del flujo de trabajo, un calendario todo en uno, seguimiento del tiempo y más.

Los usuarios pueden crear un proyecto y dividirlo en pequeñas tareas masticables. Establece fechas límite y delega. Mantén el control y conoce lo que está pasando en todo momento. La plataforma ActiveCollab facilita la administración de facturas y el seguimiento de pagos, para garantizar que los trabajos siempre se paguen a tiempo y se recuerde a los clientes de los pagos pendientes. Las facturas pueden personalizarse con la marca de la empresa y enviarse desde la plataforma ActiveCollab.

Información general sobre ActiveCollab

Precio

A partir de
USD 7.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de ActiveCollab

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 5, India, Japón, Alemania, Brasil, México
Idiomas admitidos
Alemán, Checo, Chino (simplificado), Español, Francés y otros 10, Húngaro, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Polaco, Portugués, Ruso, Sueco, Turco

Medios

ActiveCollab Workload is a visual resource management tool built for agencies and creative professionals.
Everyone’s availability at a glance
Multiple task views currently showing a Kanban view of the tasklists and tasks
My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies
Calendar view with task dependencies
Vídeo de ActiveCollab Vídeo de ActiveCollab Vídeo de ActiveCollab Captura de pantalla de ActiveCollab: ActiveCollab Workload is a visual resource management tool built for agencies and creative professionals. Captura de pantalla de ActiveCollab: Everyone’s availability at a glance Captura de pantalla de ActiveCollab: Multiple task views currently showing a Kanban view of the tasklists and tasks Captura de pantalla de ActiveCollab: My work with tasklists and tasks with high priority options, assignees, due dates and task dependencies Captura de pantalla de ActiveCollab: Calendar view with task dependencies

Opiniones de ActiveCollab

Opiniones de ActiveCollab

Calificación general
4.5
/
5
Excelente
216

Muy bien
120

Normal
18

Pobre
7

Malo
2

Relación calidad-precio
4.5
Funciones
4.2
Facilidad de uso
4.5
Asistencia al cliente
4.4
93% Un ha recomendado esta aplicación
Aleksandar I.

Perfect Project management tool.

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.


Traducir con Google
Jolie H.

Active Collab makes working together simple

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.


Traducir con Google
Linda K.

Flexible, easy to use system

We have been using AC for five years to manage projects in an in-house marketing and communications team. Overall, we've been able to adapt the system to our needs. AC makes it easy to stay out of email for day-to-day tasks like assigning work, reviewing work, checking on project status, etc.


Traducir con Google
Rachel C.

Convoluted structure is a hindrance to workflow

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.


Traducir con Google
Usuario verificado

Self hosted or hosted, an excellent team tool

We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.


Traducir con Google
Aleksandar I.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Perfect Project management tool.

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 4/3/2020
Fuente de la reseña: Capterra

ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types.

If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more.

While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Puntos a favor

Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Puntos en contra

Lack of integration with Git or another version of control system.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Jolie H.
Sector: Bienes de consumo
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Active Collab makes working together simple

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 28/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.

Puntos a favor

Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company

Puntos en contra

Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Linda K.
Sector: Educación superior
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Flexible, easy to use system

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 26/11/2020
Fuente de la reseña: Capterra

We have been using AC for five years to manage projects in an in-house marketing and communications team. Overall, we've been able to adapt the system to our needs. AC makes it easy to stay out of email for day-to-day tasks like assigning work, reviewing work, checking on project status, etc.

Puntos a favor

Being able to:
- upload images and files into task discussion threads to facilitate easy review of work
- easily add and archive users
- run reports at the task, project, client, and user levels

Puntos en contra

- No integration with Microsoft Teams.
- Limited ability to manage user groups or fine-tune user permissions.
Most needed feature:
- The ability to mark notifications "unread" or "priority".

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Rachel C.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Convoluted structure is a hindrance to workflow

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 22/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.

Puntos a favor

While I will say I don't like much about this software, the budget and description location/transparency works well for the task workflow. It is fairly easy to include all necessary information in an individual task, but detail tracking and dependencies are where this ease of use falls off.

Puntos en contra

The relationship between tasks and subtasks is a pain point and lacks clarity/definition. Sometimes there would be dropoff when trying to upload attachments, and they would not actually post to the task. ActiveCollab doesn't have a great reporting structure (compared to Jira) for our specific needs, and that ended up being a hindrance to workflow. For as complicated as the reporting section looked, I felt it was lacking. While it isn't a functionality issue, I also dislike the visual design of the software - it feels antiquated and can be draining for such a frequently used tool. Time logging was difficult compared to the software we moved to later.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 1.0/10

Usuario verificado
Sector: Instituciones religiosas
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Self hosted or hosted, an excellent team tool

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 10/11/2020
Fuente de la reseña: Capterra

We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.

Puntos a favor

We tried many alternatives, but the simplicity and the ability to self host won us over.
Task lists, Kanban Style boards, Time tracking, Notifying and Assigning all work well.

Puntos en contra

I feel the file sharing (or at least referencing a file you have already uploaded) could be simpler. Apart from that we're really happy.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Recomendación de usuario
8.6/10
Basado en 363 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de ActiveCollab

Precios de ActiveCollab

A partir de
USD 7.00/mes
Prueba gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.5/5
Basado en 363 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de ActiveCollab

Funciones de ActiveCollab

API
Creación de informes y estadísticas
Diagramas de Gantt
Gestión de proyectos
Gestión de tareas
Herramientas de colaboración
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Planificación de proyectos
Planificación de tareas
Priorización
Programación de tareas
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Seguimiento de horas de proyecto
Seguimiento de tareas
Seguimiento del avance
Seguimiento del proyecto
Funciones
4.2/5
Basado en 363 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre ActiveCollab

Preguntas frecuentes sobre ActiveCollab

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ActiveCollab.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ActiveCollab?

ActiveCollab ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 7.00/mes

Modelo de precios: Licencia de pago único, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de ActiveCollab?

No tenemos información sobre las características de ActiveCollab

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ActiveCollab?

Los clientes habituales de ActiveCollab son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Administraciones públicas, Sin ánimo de lucro, Trabajadores autónomos, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite ActiveCollab?

ActiveCollab admite los siguientes idiomas:

Alemán, Checo, Chino (simplificado), Español, Francés, Húngaro, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Polaco, Portugués, Ruso, Sueco, Turco

P. ¿ActiveCollab es compatible con dispositivos móviles?

ActiveCollab admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ActiveCollab?

ActiveCollab se integra con las siguientes aplicaciones:

Avaza, Bugsnag, Cyfe, Hubstaff, ProjectManager.com, Shift, TimeCamp, Usersnap, Workato, Xero

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ActiveCollab?

ActiveCollab ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Asistencia telefónica, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo