Sobre Float

Float es el planificador visual del equipo para los equipos modernos de hoy en día. Te ayuda a realizar un seguimiento de quién está trabajando en qué y cuándo.

¿Listo para deshacerte de las hojas de cálculo?

Reduce el caos de la planificación de recursos con Float.

Precios desde:

USD 5.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

USD 5.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Imágenes

One shared schedule, always in sync. At a glance see who's working on what and click anywhere to start assigning tasks in seconds.
Start assigning tasks in seconds by clicking anywhere on your schedule. Make changes quickly with powerful editing tools and scenario plan by assigning tentative tasks on your schedule.
Float time tracking integrates with your resource schedule to give you a clear picture of your team’s estimated time vs. actuals. Timesheets are pre-filled based on your team’s planned workload, and hours can be logged in a single-click.
Add team members and customize their availability based on working hours, scheduled time-off, public holidays and hourly rates.
Add a project budget and forecast your spend based on real capacity. Access powerful reporting tools to track your team utilization and plan ahead with accuracy.
With apps for iOS & Android, you can update your schedule any time, on the go. Integrate with Slack, Google Calendar, Outlook & 1,000+ apps via Zapier to streamline your workflow.
Ver 7 más
Vídeo de Float
Captura de pantalla de Float: One shared schedule, always in sync. At a glance see who's working on what and click anywhere to start assigning tasks in seconds. Captura de pantalla de Float: Start assigning tasks in seconds by clicking anywhere on your schedule. Make changes quickly with powerful editing tools and scenario plan by assigning tentative tasks on your schedule. Captura de pantalla de Float: Float time tracking integrates with your resource schedule to give you a clear picture of your team’s estimated time vs. actuals. Timesheets are pre-filled based on your team’s planned workload, and hours can be logged in a single-click. Captura de pantalla de Float: Add team members and customize their availability based on working hours, scheduled time-off, public holidays and hourly rates. Captura de pantalla de Float: Add a project budget and forecast your spend based on real capacity. Access powerful reporting tools to track your team utilization and plan ahead with accuracy. Captura de pantalla de Float: With apps for iOS & Android, you can update your schedule any time, on the go. Integrate with Slack, Google Calendar, Outlook & 1,000+ apps via Zapier to streamline your workflow.

Funciones

Características totales de Float: 65

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Búsqueda/filtro
  • Calendario de marketing
  • Chat en vivo
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Distribución de programas
  • Estimaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de integraciones
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Informe de uso
  • Mensajería
  • Metodologías ágiles
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Planificación y programación de proyectos
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Priorización
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Proyecciones
  • Reserva en línea
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de fechas de vencimiento
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de huso horario
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del tiempo
  • Supervisión
  • Supervisión de la actividad de los empleados
  • Varias ubicaciones
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización

Alternativas

ClickUp

4.7
#1 alternativa a Float
ClickUp es una forma radicalmente nueva de trabajar que reúne en un solo lugar aplicaciones separadas como tareas,...

monday.com

4.6
#2 alternativa a Float
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Ravetree

4.4
#3 alternativa a Float
Ravetree es una solución de administración de trabajo integral diseñada para organizaciones y equipos orientados a...

Wrike

4.2
#4 alternativa a Float
Wrike es una herramienta de colaboración y gestión de proyectos que ayuda a los usuarios a gestionar proyectos de...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(1,148)
Relación calidad-precio
4.4/5
Funciones
4.2/5
Facilidad de uso
4.5/5
Asistencia al cliente
4.5/5

¿Ya tienes Float?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 1,148
Kenneth krogh R.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Float - Nice tool for team management

Revisado el 18/2/2021

Puntos a favor

It is a very visual tool, I love the timeline graph where you can easily filter down the resources on both person and project tags.

Puntos en contra

It is rather simple and I would like some more options for tailoring the product to our specific needs, like setting monthly cost limits and including more visual options on each project.

Colby G.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A fantastic, easy to use software that gets the job done

Revisado el 16/8/2020

Puntos a favor

The simplicity of Float was what sold it for us. As a company with around 90 very busy engineers and designers, entering workload data needed to take less than 5 minutes. With Float we can do this. Once all the data is in Float, managers can easily see who needs more work and who is overloaded. Support is also fantastic. The instant message service on the website always gets a fast response.

Puntos en contra

No major issues. If I had to nitpick, I had to create a workaround to allow all employees to be able to automatically see every project in the system sithout assigning it to them. To do this I had to make every user an admin. But this works fine.

Leandro M.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best time tracking tool I've used so far

Revisado el 18/2/2021

After using other 2 tools to log hours, I definitely choose float as my preferred one

After using other 2 tools to log hours, I definitely choose float as my preferred one

Puntos a favor

The product is so intuitive, we didn't need a company meeting to explain how it works, we just started using it right away, and nobody experienced problems on how to use the tool.

Logging hours is so easy, specially when you have your hours already planned.

Puntos en contra

Not sure if there's a way to plan vacations from float, right now we have to use a separate tool for that, and would be great if we could do everything from just one place

Respuesta de Float

Hi Leandro,

Thanks so much for your feedback and review! There is an option to add time-off to your schedule which includes vacation/paid leave, sick leave, and personal leave.

We'd welcome hearing more specific feedback on the vacation planning you'd like to see. Please drop us a note to [email protected]

Thanks,
Siobhan @ Float

Laura P.
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great value. Lots of potential

Revisado el 5/9/2019

I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say...

I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say that Float is not there yet but is actually getting broadly comparable. In the last 4 months that I introduced it into my new team it's proved to be quite useful to keep track of the progression of our projects. During these months I've seen that it has already improved in many areas that I'm excited to see what comes next.
I can see it can become a really powerful software.

Puntos a favor

There aren't may softwares that let you schedule a team in such an easy and organised way.
I think most softwares nowadays are too complex and make you spend more time organising tasks than actually working on them.
Float is so clear and simple you can actually use it to manage big projects without spending too much time on it.

Puntos en contra

It's getting better, but it would be very useful if we could:

- Right click on a pencil and be able to copy it over into a different person.
- Book more than one person on the same project (for example if two workers are on the same project because one of them is doing a training but you don't want to charge twice for that time).
- Lately when I try to schedule more than 1 project in one day on the same person I get a message saying I can't schedule anyone for more than 24 hours) even if I'm not exceeding the 8 normal working hours. It'd be great if that could be fixed.
- It'd be good if milestones were more visible.
- I think reports should be a bit less complicated and more visual.
- It'd be really helpful if you could group projects up in folders when you go to the Projects tab as at the moment we have like... 45 different projects going on and although we color code them it's difficult to organise all of them.
-I'd like to have more than only three types of view when looking at our schedules a part from 'Days, 'Weeks' and 'Months'.
It'd be great if you could 'Archive' users as well as projects. So when a worker it's not working at the company anymore and you don't want to pay for it on Float you can kind of 'Archive' him (so you are not able to book him on anything but still you can see him on the boards so you don't loose what it's been scheduled on him.)

Sophie T.
Calificación general
  • Sector: Estudios de mercado
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Good number of features without going overboard

Revisado el 17/2/2021

Puntos a favor

Float has a nice clean interface with a powerful search feature so you can filter down by person, client, project etc. very quickly and easily.

The documentation for Float's APIs is nice and clean. Although our software doesn't naturally integrate with Float, we've been able to use the API to bring projects in automatically from our sales tracking platform.

Puntos en contra

The way that people's time commitments on other projects are displayed on every project is useful to make sure nobody is over-resourced. However this means that each project can take up a fair amount of space, and using placeholder people/roles is a nightmare because they look incredibly over-booked if you're using them across many projects while planning.

Mostrando 5 opiniones de 1,148 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Float

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Float.

Float ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 5.00/mes
  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Float

Los clientes habituales de Float son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Float admite los siguientes idiomas:

inglés

Float admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Float se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Calendar, Microsoft Outlook, Slack, Teamwork, Zapier

Float ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, 24/7 (asistencia directa), Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Float.