Sobre Google Workspace

G Suite, anteriormente Google Apps for Work, combina todas las herramientas familiares de productividad y colaboración de Google y las combina en un paquete todo en uno para conseguir acceso universal entre equipos. La lista de aplicaciones incluye: Gmail, Hangouts, Calendar, Google+, Drive, Sites, junto con Google Documentos, Hojas de cálculo, Formularios y Presentaciones. La Consola del administrador de Google y Google Vault realizan la gobernanza de estas aplicaciones.

La Consola del administrador de Google permite que las empresas agreguen usuarios, administren dispositivos y configuren los parámetros de seguridad para sus datos. Los administradores pueden agregar y eliminar usuarios, configurar grupos y agregar pasos de verificación y SSO (inicio de sesión único, por sus siglas en inglés); todo desde una única consola. Esta función también incluye la administración de dispositivos móviles para facilitar el BYOD (usa tus propios dispositivos, por sus siglas en inglés) y con la capacidad de implementar políticas de seguridad en dispositivos iOS y Android. Google Vault permite que los usuarios hagan tareas de archivado, búsqueda y exportación en el correo electrónico de la empresa y en los chats del registro con fines de creación de informes y auditorías.

Precios desde:

EUR 5.00/mes

  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano y otros 20, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, tailandés, turco, ucraniano, árabe

Precios desde:

EUR 5.00/mes

  • Prueba gratis
  • Suscripción

Imágenes

Collaborate in real time with synchronous, real-time editing across devices
Turn meetings into video conferences from any camera-enabled device
Store and share files in the cloud then access, view and edit them from a computer, tablet or phone
Protect company data and devices with single-sign-on & two-factor authentication options
Enjoy professional, ad-free, custom email with 30GB of inbox storage
Schedule teams efficiently with integrated, online, shareable calendars
Share ideas and collaborate with coworkers using Google+
Keep files centrally stored and synced across devices
Collaborate in real time with synchronous, auto-save, real-time editing
Create and edit spreadsheets from any device
Create custom forms for online surveys and questionnaires
Create, edit and present presentations from any smart device
Build and launch mobile-friendly websites
Manage, retain, search and export email and on-the-record chats with G Suite Vault
Ver 15 más
Vídeo de Google Workspace
Captura de pantalla de Google Workspace: Collaborate in real time with synchronous, real-time editing across devices Captura de pantalla de Google Workspace: Turn meetings into video conferences from any camera-enabled device Captura de pantalla de Google Workspace: Store and share files in the cloud then access, view and edit them from a computer, tablet or phone Captura de pantalla de Google Workspace: Protect company data and devices with single-sign-on & two-factor authentication options Captura de pantalla de Google Workspace: Enjoy professional, ad-free, custom email with 30GB of inbox storage Captura de pantalla de Google Workspace: Schedule teams efficiently with integrated, online, shareable calendars Captura de pantalla de Google Workspace: Share ideas and collaborate with coworkers using Google+ Captura de pantalla de Google Workspace: Keep files centrally stored and synced across devices Captura de pantalla de Google Workspace: Collaborate in real time with synchronous, auto-save, real-time editing Captura de pantalla de Google Workspace: Create and edit spreadsheets from any device Captura de pantalla de Google Workspace: Create custom forms for online surveys and questionnaires Captura de pantalla de Google Workspace: Create, edit and present presentations from any smart device Captura de pantalla de Google Workspace: Build and launch mobile-friendly websites Captura de pantalla de Google Workspace: Manage, retain, search and export email and on-the-record chats with G Suite Vault

Funciones

Funcionalidades totales de Google Workspace: 78

  • @menciones
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivo y conservación
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Arrastrar y soltar
  • Asistencia por vídeo
  • Autenticación
  • Autenticación de dos factores
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda/filtro
  • Calendario de eventos
  • Calendarios de equipo
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Commenting/Notes
  • Comunicación multicanal
  • Comunidades de empleados
  • Conferencias
  • Control de versiones
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Corrección sincronizada
  • Creación de marca personalizable
  • Edición de texto
  • Edición en tiempo real
  • Filtrado
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • Formularios web
  • Foros en línea
  • GPS
  • Gestión de almacenamiento de datos
  • Gestión de archivos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de formularios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de revisión
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Invitaciones y recordatorios de correo electrónico
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Mapas geográficos
  • Migración de datos
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Planificación y asignación de recursos
  • Plantillas de proyecto
  • Preguntas personalizables
  • Programación de eventos
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Registro único
  • Revisión de documentos
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Streaming de presentación
  • Transferencia de archivos
  • Varias cuentas de usuario
  • Varios proyectos
  • Videoconferencia

Alternativas

OnBoard

4.7
#1 alternativa a Google Workspace
OnBoard es un excelente, completo y seguro software de gestión de reuniones de dirección y juntas virtuales....

Axero

4.4
#2 alternativa a Google Workspace
Communifire es una plataforma de colaboración social empresarial que permite a los empleados compartir ideas y...

Samepage

4.8
#3 alternativa a Google Workspace
Samepage es un galardonado software de gestión de proyectos y colaboración. El progreso se muestra en tiempo real y...

Groupe.io

4.9
#4 alternativa a Google Workspace
Groupe.io es una solución de comunicación de empleados basada en la nube que proporciona microaplicaciones...

Opiniones

Calificación general

4.7 /5
(10,621)
Relación calidad-precio
4.6/5
Funciones
4.6/5
Facilidad de uso
4.6/5
Asistencia al cliente
4.2/5

¿Ya tienes Google Workspace?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 10,621
Bart M.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

The easy all-in-one collaboration suite

Revisado el 13/2/2021

Google Workspace is an affordable solution for our team to make sure we can focus on the job and...

Google Workspace is an affordable solution for our team to make sure we can focus on the job and have everything at our disposal without the need for an IT team to manage our infrastructure or account management.

Puntos a favor

Google Workspace was our go-to-choice when moving away from a Microsoft environment. It allows us, like no other of its competitors to:

1) collaborate with ease
As we work together on documents all the time, it is really easy to have Google's suite of tools at our disposal with a generous amount of data.

2) setup & onboard new users without hassle
Adding new users, even temporary account for students is really easy. Sharing previous docs, an onboarding map and the likes is done with almost no effort.

3) manage rights & permissions
Managing users and adding them to subsidiaries or managing individual rights is straightforward.

Puntos en contra

At first, the 100% webbased solution, was not fully trusted for users when going offline. But Google has come a long way improving towards a solution that works perfectly on and offline.

Chromebooks that enter the domain are treated automatically as 'managed' by the organisation, which limits some functionalities even when this is not intended. It is a minor downside however and actually makes sense to do it this way.

Michael A.
Calificación general
  • Sector: Aprendizaje en línea
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Reliable - Must Have Product

Revisado el 10/3/2021

I love it, we use it in the company very much. Starting from the survey (GoogleForm), documents...

I love it, we use it in the company very much. Starting from the survey (GoogleForm), documents (GoogleDocs) and data (GoogleSheet). It's very helpful. The team, even can save budget not to buy Microsoft product by using this online service. We love it so much.

Puntos a favor

1. Extremely easy to use
2. Easily accessible for everyone
3. Affordable for the price, already include all-in price (including mail service)

Puntos en contra

It's only a minor thing. Few shortcuts of GoogleSheet are a bit different compared to Excel. It's not a big deal though.

Michael B.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

G Suite - The New Standard for Education

Revisado el 5/12/2018

Google is awesome. Google Sucks. Google changes things at random, because they think they know...

Google is awesome. Google Sucks. Google changes things at random, because they think they know better than you. Google's project vision often excludes we the user. They have plans for one application, so you won't get a feature in another. They intend to replace something, so you can just do without while we work on it, to later discontinue it.

But G-Suite works. It's awesome for email. It has a terrific set of applications that are becoming mainstream enough that I get less and less shouts at for it not being office. Google Drive is great, as a last bastion of storage for when someone loses their documents.

The configurations of various apps for users is awesome for most of the Google Apps (if they have been blessed to give you such settings).

Do I recommend it? Absolutely. It's a necessity in a Google Education district. Would I use it for email even If I wasn't? Yes I sure would. The rest of the options, iffy.

Puntos a favor

G Suite, a powerful collection of Googles Utilities wrapped up in a business-centric manageable cloud (for in our case, Education).

There is a large amount of customization available based upon users by OU, which can trickle down into Chromebook management, and more.

Quick alias support for name changes.
Extra Routing steps for email if you wish (route through your own filters, or a second route for internal archiving).
Enable / Disable GSuite apps based upon OU. And configurations based upon such.
Password Syncs with Active Directory (requires an install on a password management server).
User Sync with Active Directry (requires another install on a directory server).

Puntos en contra

G Suite is excellent. But G Suite does suffer some flaws.

The management interface is SLOW. I cannot underscore this enough. Antique "Active Directory Users and Computers" is like lightning compared to using the management interface.

The mangaement inferface tends to forget your log-ins mid stream, it doesn't remember where you were, and your attempted setting change wasn't set. Don't forget.

Some interfaces hide the save button (seemingly...). Other settings are saved on click (lack of consistency).
New features are often bleeding edge, but also sometimes completely excluded because "it's not for business customers"?
Restrict "Hangouts" for some users? No... you cannot, you have to use "Hangouts Chat" because that's the business client, but that doesn't integrate into email.

Bex K.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Collaboration in Non-Profit Setting

Revisado el 15/1/2021

We couldn't function without Google Workspace, but it's not without it's flaws. I particularly wish...

We couldn't function without Google Workspace, but it's not without it's flaws. I particularly wish there was better support options!

Puntos a favor

Google Workspace offers an amazing ability to collaborate with my colleagues. Particularly right now, as we all work from home, being able to edit documents together, write comments, share new versions, organize many files, and more has increased our online collaboration and therefore improved the quality of our work.

Puntos en contra

I find Google's support pretty challenging to use. When I run into challenges, particularly with formatting documents I've uploaded as a PDF and want to edit in Google Documents, I am rarely able to resolve my issue with advice from their support page. I find it hard to ask questions and get useful results back, so I either end up working around the issue or seeking advice from informal platforms. Additionally, I don't love their task management options. It's not as collaborative or user-friendly as other products.

Mindy I.
Calificación general
  • Sector: Diseño gráfico
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Necessary part of my business

Revisado el 23/3/2021

I use Google Workspace primarily for email and Google Drive. I do use a lot of space on the drive...

I use Google Workspace primarily for email and Google Drive. I do use a lot of space on the drive and I share different files and folders with many different people. This is extremely important in my line of work, as I'm also sharing files and collaborating with clients and teammates.

Puntos a favor

Using my multiple email addresses in one place is extremely important for me. I am able to use all of my email addresses and sort them as necessary into different folders, which makes life so much easier, rather than having to login to separate inboxes.

Puntos en contra

I wish that it was easier to have it respond from the email it was sent to. I can check multiple emails in one Workspace account, but when I reply it comes from my main email, unlike when you set them up separately in Gmail - I feel that system works better for multiple emails.

Mostrando 5 opiniones de 10,621 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Google Workspace

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Google Workspace.

Google Workspace ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: EUR 5.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de Google Workspace

Los clientes habituales de Google Workspace son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Google Workspace admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, tailandés, turco, ucraniano, árabe

Google Workspace admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Google Workspace se integra con las siguientes aplicaciones:

Gmail, Google Calendar, Google Maps

Google Workspace ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, 24/7 (asistencia directa), Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Google Workspace.