
ShipStation
Sobre ShipStation
Como solución de envío por múltiples canales y transportistas, ShipStation fue diseñada para facilitar el proceso de envío y cumplimiento de los comercios minoristas online. Al potenciar miles de tiendas y procesar millones de etiquetas de envío por mes, ShipStation puede ahorrar tiempo y dinero a los comerciantes porque maximiza las eficiencias relativas al envío. ShipStation recupera y consolida automáticamente la información de pedidos de más de 40 canales de ventas, aplica un conjunto preconfigurado de preferencias de envío a cada pedido según lo que tú hayas especificado, procesa e imprime etiquetas de envío y talones de embalaje personalizados (hasta 500 en un solo lote) y envía notificaciones automáticamente a cada tienda con el estado de envío y la información de seguimiento. Una vez que se crea la etiqueta, ShipStation automatiza toda la comunicación con el cliente y proporciona informes consolidados para la visualización inmediata. Todo esto sucede automáticamente, fluidamente y en tiempo real. Quienes buscan externalizar algunas o todas sus operaciones de envío, incluida la recolección, el embalaje, el envío y la atención al cliente, deben echar un vistazo a la integración con Fulfillment by Amazon.
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Funciones
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Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
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Veeqo

Opiniones
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- Sector: Transporte/transporte en camión/ferrocarril
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
fácil de usar y efectiva
Revisado el 16/11/2022
Puntos a favor
fácil de usar e implementar para empresas de reparto
Puntos en contra
no ha funcionado en ciertos dispositivos de nuestra empresa

- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Test your shipping software - they're not all made the same
Revisado el 15/3/2018
I moved from Stamps.com and cut my shipping and customer service time by 80%. I adopted this...
I moved from Stamps.com and cut my shipping and customer service time by 80%. I adopted this software at ~15 packages per day because it was more expensive than Stamps.com. Bad move!!! Pay extra for ShipStation from the start.
Puntos a favor
I've used ShipStation, ShippingEasy, ShipWorks, Stamps.com, Ordoro, and SolidCommerce with a few clients. My two favorite are ShipStation and ShippingEasy. They both have different strengths - sweat the small stuff because it really makes a difference if you're shipping 200+ packages a day. It's worth using two or more systems and then picking the best. The time spent is worth the effort.
I use ShipStation for managing the shipping and customer service from my website, Amazon, Walmart, Jet, Ebay, and Etsy. The application is rock solid. Creating manual orders is simple, as is importing orders and combining shipments. I like that I can place orders on hold and setup future shipments. Other vendors like ShippingEasy cannot do this (yet). We get a fair number or orders that have a bad address and we're able to put orders on hold until we hear back from the customer. This shipping rules and kitting options are fairly robust. It is easy to identify return customers (this is something not done well by other platforms). The UI is very buttoned-up. ShipStation also has a superior "Search Customers" function that will search on 3 and 4 part names, city, state... Some of the other vendors fail here. Having good search reduces customer service time.
Puntos en contra
There are some things that ShippingEasy does better - e.g. they're a single page application and that means that the interface is super fast. ShipStation is slower as you mover around in the interface. I wish that ShipStation could manage my inventory across marketplaces and I'm in love with how some of the other vendors solicit reviews using marketing/email automation. I hope someday that vendors like ShipStation will also connect to Auth.net or Stripe.com so that we can Auth and Settle New Manual Orders. It takes a bit longer to learn ShipStation but if you're running a larger/complicated business you'll come to appreciate the power that comes with the complexity.
- Sector: Veterinaria
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
ShipStation Provides Everything Needed
Revisado el 7/2/2022
ShipStation makes online order fulfillment easy. It imports all of your order and customer...
ShipStation makes online order fulfillment easy. It imports all of your order and customer information into the software from most online selling platforms. It pulls the shipping information so all you have to do is confirm and ship. It is easy to customize your settings such as packing slips and messages to buyers. I love how it sends the tracking number back to the appropriate platform so that I don’t have to do that manually. The shipping prices are low and all shipping options are available. I highly recommend using this for order fulfillment.
Puntos a favor
I like how all shipping services are available and easy to apply. Everything is easy to understand and operate. The software communicates with most selling platforms and keeps updated inventory.
Puntos en contra
I would like the pricing to be based on volume not number of platforms.
- Sector: Bienes de consumo
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Aweful scam Stay away.
Revisado el 24/10/2023
Horrible
Horrible
Puntos a favor
Nothing except international shipping less
Puntos en contra
Horrible customer service. They don’t answer phone. Website terribly confusing and difficult to use on IPhone The free trial is a lure as you must give a credit card .Sales rep didn’t mention you must cancel on their website which is difficult and requires multiple steps. Canceling by email or message to rep or customer service WONT get you cancelled and your credit card charged. There notifications go to spam . They quoted the wrong charges and didn’t mention u don’t get a tracking number so if you do business on EBay you’ll be dinged.They lie to avoid responsibility for their shortcomings ie 90 day free cancel period… they didn’t honor claiming I used their service after the 90 days.. bold faced lie. STAY AWAY
- Sector: Almacenamiento
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Love it
Revisado el 17/8/2023
Our shipping challenges were solved by shipstation like magic
Our shipping challenges were solved by shipstation like magic
Puntos a favor
Very easy to use, integration with third party software is superb and great customer service
Puntos en contra
So far I don't seem to find anything that I like least.
Preguntas frecuentes sobre ShipStation
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ShipStation.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ShipStation?
ShipStation ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: USD 9.99/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ShipStation?
Los clientes habituales de ShipStation son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001-5,000
P. ¿Qué idiomas admite ShipStation?
ShipStation admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿ShipStation es compatible con dispositivos móviles?
ShipStation admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ShipStation?
ShipStation se integra con las siguientes aplicaciones:
Adobe Commerce, BigCommerce, Brightpearl, CS-Cart Store Builder, Finale Inventory, Freestyle Solutions, Mailchimp, PayPal, PrestaShop, QuickBooks eCommerce, Quickbooks Online, Scout, Sellbrite, Shift4Shop, Shipwire, Shopify, SparkPay, Square Point of Sale, Squarespace, Stitch Labs, SureDone, Volusion, WooCommerce, Xero, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ShipStation?
ShipStation ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para ShipStation.
- Software de carrito de compra
- Software de transporte
- Sistema de gestión de pedidos
- Software de inventario
- Software para distribución
- Software de logística
- Software de mensajería
- Software de seguimiento de envíos
- Software para empresas de transporte
- Software de gestión de la cadena de suministro
- Software de control de inventarios
- Software para conformidad de pedidos