ManageEngine OpManager

ManageEngine OpManager

Software de supervisión y gestión de redes

4.8/5 (19 opiniones)

Información general sobre ManageEngine OpManager

OpManager es un producto de gestión de red que ofrece una solución de consola única para gestionar la red de TI completa de cualquier organización, puede funcionar en una pequeña, mediana o gran escala. Ofrece una funcionalidad robusta de administración de fallas y rendimiento a través de routers, switches, cortafuegos, enlaces WAN, enlaces VoIP, puntos de acceso inalámbricos, plataformas de múltiples servidores como Windows, UNIX, Linux, HP UX, IBM AIX y Solaris, servidores virtuales (VMware ESX y ESXi/MS Hyper-V), distribuidores de carga, impresoras, sensores de temperatura y otros componentes de TI en la red.

OpManager es un completo software de supervisión de redes end-to-end que ofrece funcionalidades avanzadas de administración de fallas y rendimiento a través de recursos de TI críticos como routers, enlaces WAN, switches, cortafuegos, rutas de llamadas VoIP, servidores físicos, servidores virtuales, controladores de dominio y otros dispositivos de infraestructura de TI. Además, el software de supervisión de redes, combina una interfaz fácil de usar que te permite implementar rápidamente el producto para la producción y también aplicar las políticas de supervisión de tu organización a través de múltiples dispositivos rápidamente.

Precio

A partir de
USD 595.00
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P
M
G

Disponible en los países siguientes

Asia, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5, Europa, Alemania, India, Japón, Latinoamérica

Idiomas admitidos

Chino (simplificado), Chino (tradicional), Inglés, Alemán, Italiano, Japonés, Español

Reseñas de ManageEngine OpManager

Calificación general
4.8/5
100% reseñas positivas
11
Excelente
8
Muy bien
0
Media
0
Mediocre
0
Horrible
Sampath C.
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Best NMS application for ICT professionals

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 17/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

As an OPM Administrator I'm weekly & dally communicating with the Zoho Support. So, they have given good support service for my all the works. If any issues they are attending to work as soon as submitting support ticket. Team follow up is good recording our issues and solutions are providing with new releases also they explain about issue and difficult point in deeply. Team support is available even in the weekends . With overall experience I'm very much happy with ManageEngine.

Puntos a favor

Application has very user-friendly environment. Functionality is very accurate when compare to other systems. Device real time monitoring, email and SMS alert are very useful for us as ICT & system engineers. They have built trust between the application and Zoho team support. reports are very easy to handle specially downtime reports and availability reports are very useful for our KPI indicates.

Puntos en contra

Application updated are releasing continually that time we must get downtime to update application. SMS function should work without discontinuation some time due to com port errors SMS is getting stop but Email are working as expected. Some time browser cash issues are generating so that time we need to clear complete browser cash and use application. Other than I don't have any issue with the product.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

10.0/10
Karthik G.
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All in one product

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 11/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

i am getting instant alerts, bandwidth usage per port and connections, i can setup netflow and get app usage, firewall usage and rules monitoring, i am monitoring any device which has network connection.

Puntos a favor

I like the most is the representation of the network in a map. The feature is called business view where i can add my different campuses in a google map and get several information through that. I actually have the map running in a big monitor and can see whether the connectivity is green or red. Also layer 2 maps where i can create maps within a site.

Puntos en contra

setting up alarms might be difficult. sometimes you product MIB not there.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

9.0/10
Anthony H.
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OpManager - Just works

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 25/2/2019
Fuente de la reseña: Capterra

We needed a product that we could tie in network optimization with an ability to monitor multiple systems. OpManager fits the bill in many ways. We can use OpManager to keep track of our networked UPS devices, so that when there is any latency, load, failures, etc. that we can proactively act on them. We can use OpManager to create layer2 maps of our different locations for audit purposes. We use it to display a NOC Dashboard for our data Center. The ability to implement the product easily and give it purpose was immediate. We have found that the product has paid for itself with maintained uptime monitoring as well as response time decrease.

We had a single application that was necessary to run on a server to process an automated filing process to occur. This application failed at 8:00 Monday. At 8:01 we identified the issue before anyone knew what happened and it did not disrupt the business. This timeliness is key when our members depend on our response time.

Puntos a favor

3d Visualization of our server room with live visuals of server status
ability to workflow jobs and servers.
ability to map the workflow to better problem solve when issues arise.
NOC board for our data center
Layer 2 mapping of our remote locations

Puntos en contra

While the appearance of the product is clean, it has a clunky feel.
Moving between the application has slowness
Not entirely user friendly

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

9.0/10
Reski A.
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If you want to understand your IT infrastructure more clearly, use this application

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 14/4/2019
Fuente de la reseña: Capterra

This application makes monitoring many infrastructure simple to the user-friendly dashboard, If you want to understand your IT infrastructure more clearly, then take a look at the ManageEngine OpManager

Puntos a favor

- As you’ve seen, this application has the ability to greatly simplify the way most businesses manage IT. And, the tools deliver value to operations experts, service managers, IT planners and the executive. The business-centric dashboard will deliver value to managers who want assurance that critical business functions are online.

- The focus on business-context also means that staff can more easily understand the impact of outages, enabling them to prioritize their work on mission-critical systems, and simplify the IT workflow.

Puntos en contra

I have used Manage Engine IT360, software development cannot be predicted, so when calculating the annual budget, the price of software updates is much more expensive because the price of the license changes the functionality needed

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

7.0/10
Nicholas C.
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Great UI with most of the features you'd want for monitoring!

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 17/10/2018
Fuente de la reseña: Capterra

Overall it is a very good product for the price. Most other good monitoring software is a subsciption based model, so for our organization, the upfront cost plus the yoy support costs were much more doable. The interface is easy enough to use for my admins and it mostly covers all the bases our last product did.

Puntos a favor

The thing I like the most is the interface, as well as the segmentation of various objects. The interface is easy enough to use, but you can also get great depth out of the initial dashboards and graphs you're presented with. The reporting is also great, as long as you understand what you're looking at. The network management features and credential storage is also very good.

Puntos en contra

The product is deceptively simple. It looks very easy to use, but it is still a full and robust monitoring tool under the covers. So you'll need to take time to watch training videos and look at the documentation. You may even need to call support to find certain functionality if you're used to another product.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación

8.0/10
Recomendación de usuario
9.5/10
Basado en 19 reseñas
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios

Precios de ManageEngine OpManager

A partir de
USD 595.00
Opciones de precios
Prueba gratis
Gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.8/5
Basado en 19 reseñas
Compara las alternativas según la relación calidad-precio

Funciones de ManageEngine OpManager

  • API
  • Supervisión en tiempo real

  • Alertas y alzada
  • Auditoría
  • Control de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes personalizables
  • Creación de informes y estadísticas
  • Datos en tiempo real
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de aplicaciones
  • Integración de terceros
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Notificaciones automáticas
  • Panel de actividades
  • Seguimiento de actividades
  • Seguridad SSL
  • Supervisión
Funciones
4.8/5
Basado en 19 reseñas
Compara con las alternativas según la valoración de características

Preguntas frecuentes sobre ManageEngine OpManager

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ManageEngine OpManager.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ManageEngine OpManager?

ManageEngine OpManager ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 595.00

Modelo de precios: Gratis, Licencia de pago único, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de ManageEngine OpManager?

No tenemos información sobre las características de ManageEngine OpManager

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ManageEngine OpManager?

Los clientes habituales de ManageEngine OpManager son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite ManageEngine OpManager?

ManageEngine OpManager admite los siguientes idiomas:

Chino (simplificado), Chino (tradicional), Inglés, Alemán, Italiano, Japonés, Español

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ManageEngine OpManager?

ManageEngine OpManager cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Licencia de pago único, Suscripción

P. ¿ManageEngine OpManager es compatible con dispositivos móviles?

ManageEngine OpManager admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ManageEngine OpManager?

ManageEngine OpManager se integra con las siguientes aplicaciones:

Applications Manager, Applications Manager, ManageEngine AlarmsOne, ManageEngine ServiceDesk Plus, ManageEngine ServiceDesk Plus

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ManageEngine OpManager?

ManageEngine OpManager ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo

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