Sobre Salesforce Sales Cloud

Salesforce CRM (Sales Cloud) pone todo lo que necesitas al alcance de tu mano, desde cualquier lugar. Desde cuentas y contactos sociales hasta Mobile, Chatter y Analytics, lograr una colaboración en toda la organización global y realizar tratos con más rapidez no solo es posible, sino que también es fácil.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, China, Alemania, Reino Unido y otros 3, India, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, español, francés, inglés, italiano, ruso, sueco

Imágenes

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Vídeo de Salesforce Sales Cloud
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Funciones

Funcionalidades totales de Salesforce Sales Cloud: 162

  • API
  • Acceso móvil
  • Almacenamiento de documentos
  • Alzada de solicitudes
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis de correlaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis de la competencia
  • Análisis de participación
  • Análisis estadístico
  • Análisis predictivo
  • Aprobación de ventas
  • Arrastrar y soltar
  • Asignación de solicitudes
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Captura y transferencia de datos
  • Catalogación/Categorización
  • Catálogo de productos
  • Chat en vivo
  • Commenting/Notes
  • Comunicación con los pacientes
  • Contactos compartidos
  • Control de procesos de aprobación
  • Control de procesos empresariales
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Correspondencia cliente/propiedad
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes de excepción
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Cualificación de leads
  • Distribución de clientes potenciales
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Encuestas de cliente
  • Enrutamiento
  • Entrega de contenidos
  • Estimaciones
  • Expediente del historial clínico
  • Flujo de trabajo configurable
  • Función de vista previa
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de propuestas
  • Gestión de bandeja de entrada
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de casos
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de compradores
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de datos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incentivos
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de la seguridad
  • Gestión de listas
  • Gestión de listas de llamada
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de médicos
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pacientes
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recompensas
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de socios
  • Gestión de tareas
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del rendimiento
  • Gestión del territorio
  • Grabación de llamadas
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de presentación
  • Historial de cliente
  • Implementación basada en web
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de ventas
  • Informes del pipeline
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Marcador automático
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelado dinámico
  • Modelado y simulación
  • Métricas de rendimiento
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de tasas de conversión
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para equipos de ventas/organizaciones
  • Para la industria AEC
  • Planificación de campañas
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Preguntas frecuentes
  • Presentación gráfica de datos
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Procesamiento de lotes
  • Programación
  • Programación de citas
  • Proyecciones
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Recordatorios
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Segmentación por público
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clientes
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de eventos
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Varias campañas
  • Varias divisas
  • Visualización de datos
  • XML y RSS

Alternativas

Zoho CRM

4.2
#1 alternativa a Salesforce Sales Cloud
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

monday.com

4.6
#2 alternativa a Salesforce Sales Cloud
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

amoCRM

4.5
#3 alternativa a Salesforce Sales Cloud
amoCRM es un valorado sistema de CRM basado en mensajería. Ofrece procesos de ventas personalizables, seguimiento de...

Pipedrive

4.5
#4 alternativa a Salesforce Sales Cloud
Pipedrive es una herramienta de gestión de canales y CRM para equipos de ventas de tamaño pequeño y mediano que ayuda a...

Opiniones

Calificación general

4.4 /5
(15,750)
Relación calidad-precio
4/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
3.9/5
Asistencia al cliente
4.1/5

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Mostrando 5 opiniones de 15,750
Huw W.
Calificación general
  • Sector: Hardware informático
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Salesforce CRM Review - Daily user

Revisado el 6/11/2019

My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and...

My overall experience using Salesforce has been good. I've used the application for 19 months and I'd say it took at least 3 months to get familiar with the tool. I work for an organisation of +180k and the tool is used widely across the business, which is a testament to its reliability and scalability. For smaller organisations, there is likely to be less complexity involved, as there will be less integration required with other applications - which Salesforce does incredibly well. To summarise, I'd say to prospective adopters of Salesforce, expect to invest some time in training new users of the tool but its remarkable functionality and capabilities far outweigh this ramp-up period.

Puntos a favor

-Highly customisable with deep and wide integration with my organisations SaaS or natively developed applications.
-Allows you to produce very detailed reports to track my own activity and history. Which can also be used by management to track team progress and activity.
-A customisable dashboard that allows frequently uses tabs to be populated to a "bookmarks bar" which allows for faster navigation.
-Great search feature that allows for search across the entire CRM database.

Puntos en contra

-Due to its high functionality and range of options it can be overbearing to use at times.
-Requires internet connection which means there is occasional latency and is not accessible at all times.
-Visually, it's not the most appealing tool that I've ever used.
-Steep learning curve for those that have not used it before, but then that goes for most CRM tools.

Frank A.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Salesforce the sure CRM

Revisado el 6/3/2021

Overall, I'd strongly recommend this app because it has a very good system for coordinating...

Overall, I'd strongly recommend this app because it has a very good system for coordinating corporate operation, it's very easy to use, the navigation could be improved, and the load time is fast.

Puntos a favor

Salesforce is an excellent tool that is very useful and budget-friendly, and it already has a lot of features to run regular tasks, arrange help tickets, and set reminders for important to-dos, whether they are urgent or not. It's also useful for integrating with other software for easier management, such as calendar apps. It includes sorting, categorizing, and marking filters, as well as a search tool.

Puntos en contra

The only thing I found was that getting to where you want to go in this CRM took a lot of clicks. To open a specific ticket, for example, you'd have to first open a demo page before being able to open the ticket with the actual material. Although the site mapping was improved internally to and the amount of time it took to navigate from one page to the next. So far, it is the only disadvantage.

Sal T.
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Salesforce: Helps Improve Internal Communications/External Customer X

Revisado el 21/9/2016

Puntos a favor

I have been using, recommending and adopting salesforce.com for my sales teams for ten years in several different digital technology, media and advertising organizations. I can say unequivocally that the CRM software has evolved from being a supplement and "nice to have" to a must buy and necessary and vital tool for doing business. The key to any business solutions and software product is getting the team to adopt and use it. Training and practice is essential. Its like your golf game, the more you practice the better your score or working out, no pain, no gain.

I like the social media and conversational abilities you can have with sales team; the app is excellent for quick reviews and checking on status of pending, pitches and prospects; the flexibility and customization options based o salesperson, account, deal size, industry vertical. In one organization we adopted it for internal sales data use and tracking and also incorporated product data about our partners, customers, audience metrics and analytics and distribution platform.

Puntos en contra

Depending on the level of subscription, will also vary with the amount of personalized training you receive. I would also say there needs to be more attention and customization devoted to industry verticals that contain many nuances regarding customer segments and rev streams. This includes the advertising and digital sales industries where there are multiple customer touchpoints and rev streams including agencies, direct to client, programmatic, 3rd party vendors, ad tech partners etc. I also think saleforce.com needs to develop more compatible software and training that integrates salesforce,com into other software linked to finance, accounting etc.

Alain jove R.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

The CRM worth buying

Revisado el 11/2/2021

Overall, this app is something I'd definitely recommend as it has a very good system for...

Overall, this app is something I'd definitely recommend as it has a very good system for organizing corporate activity, ease of use is very good, navigation wise it can be improved, load time is fast, and above all I haven't experienced any downtime when I was using this CRM.

Puntos a favor

Salesforce is one awesome tool that is very useful and budget-wise that is already full of functionality to run daily tasks, organize tickets for support, reminders for important to do's whether needing immediate attention or non-urgent ones. It is also great with integrations for easier management such as with calendar apps. It has your sort functions, filters for categorizing, labeling, and disposition tagging for at a glance view.

The one thing I observed about this CRM is it doesn't lag although a lot of users are already accessing the same interface, which means it has a stable platform and servers that can accommodate the bandwidth of multiple users. I can safely say that it allocates a significant storage to avoid the nuisance of pages loading slowly. Not only that, so far there are no reported issues of their database being breached or any intrusions which is very harmful for businesses and their trade secrets. It is vital since client data is the backbone of a business. I'm glad that they have established these safeguards well to make their product reliable and trustworthy.

Puntos en contra

The only thing I noticed is it took a lot of clicks to get you to where you want to go in this CRM. For example, in opening a particular ticket, you'd have to open a preview page first before being able to open the ticket with the actual content itself. Although the site mapping was remedied internally to lessen the time of navigating from one page to another. So far that's the only downside I've encountered.

Tim E.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

the Best CRM on the market

Revisado el 4/2/2021

10/10. The most complete CRM out there. We are only scratching the surface of what we can use SF...

10/10. The most complete CRM out there. We are only scratching the surface of what we can use SF for.

Puntos a favor

There literally isn't anything That Salesforce can't do. We are even beginning to use their billing system. It is absolutely vital for sales engagement, pipeline management, forecasting, relationship management, etc.....

Puntos en contra

Sometimes it feels like you need a degree in SF to do certain things. It can be hard to figure things out.

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Preguntas frecuentes sobre Salesforce Sales Cloud

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Salesforce Sales Cloud.

Salesforce Sales Cloud ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Salesforce Sales Cloud

Los clientes habituales de Salesforce Sales Cloud son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Salesforce Sales Cloud admite los siguientes idiomas:

alemán, español, francés, inglés, italiano, ruso, sueco

Salesforce Sales Cloud admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Salesforce Sales Cloud se integra con las siguientes aplicaciones:

8x8 Virtual Office, BirdEye, Box, Bullhorn Jobscience, ClearSlide, Desk.com, Dropbox Business, Eventbrite, Evernote Business, Expensify, FinancialForce Accounting, Five9, GetFeedback, Gmail, GoToMeeting, Hoop.la, Mailchimp, QlikView, Quickbooks Online, SAP Litmos, Smartsheet, SurveyMonkey, Veeva CRM, Webinato, Yesware, Zapier

Salesforce Sales Cloud ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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