Pardot

Automatización de marketing B2B de Salesforce para marketing y ventas.

4.1 /5 (540 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Pardot

¿Qué es Pardot?

Conoce a Pardot: un líder en CRM con automatización de marketing B2B. Pardot permite que los equipos de marketing y ventas trabajen juntos para encontrar y consolidar clientes potenciales, cerrar más acuerdos y maximizar el retorno de la inversión.

La gestión de clientes potenciales de Pardot ofrece integración de CRM, marketing por correo electrónico, desarrollo de clientes potenciales, evaluación de clientes potenciales y creación de informes de ROI para ayudar a los equipos de marketing y ventas a trabajar juntos para generar y calificar a los clientes potenciales de ventas, acortar los ciclos de ventas y hacer un seguimiento del ROI.

Realiza un seguimiento de todas las interacciones de los clientes potenciales en tu sitio (desde las descargas hasta las visitas a páginas) y, luego, califícalos según los parámetros que establezcas. Haz que los representantes de ventas tengan más tiempo disponible gracias al desarrollo automatizado de clientes potenciales y las alertas de ventas en tiempo real, que permiten a los representantes priorizar su tiempo. Luego, mide el verdadero ROI de tus esfuerzos de marketing mediante la creación de informes de bucle cerrado.

Acelera el proceso de ventas, impulsa los ingresos y alinea el marketing y las ventas mediante la automatización de marketing de Pardot.

Más información en su página web.

Información general sobre Pardot

Precio

A partir de
USD 1250.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Código abierto
Relación calidad-precio

Funciones de Pardot

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China, India
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing.
Create, test, and send engaging and beautiful emails with the email editor.
Use Engagement Studio to create powerful, personalized nurturing campaigns.
It’s easy to build a powerful program using Actions, Triggers, and Rules.
Get a clear view of marketing analytics, build custom dashboards, and dive into your data without needing a data scientist.
Get a full view of every action your prospects perform on your website, emails, and marketing materials.
Vídeo de Pardot Vídeo de Pardot Vídeo de Pardot Vídeo de Pardot Captura de pantalla de Pardot: Create and save custom views of your data with lenses to understand how your marketing is performing. Captura de pantalla de Pardot: Create, test, and send engaging and beautiful emails with the email editor. Captura de pantalla de Pardot: Use Engagement Studio to create powerful, personalized nurturing campaigns. Captura de pantalla de Pardot: It’s easy to build a powerful program using Actions, Triggers, and Rules. Captura de pantalla de Pardot: Get a clear view of marketing analytics, build custom dashboards, and dive into your data without needing a data scientist. Captura de pantalla de Pardot: Get a full view of every action your prospects perform on your website, emails, and marketing materials.

Opiniones de Pardot

Opiniones de Pardot

Calificación general
4.1
/
5
Excelente
221

Muy bien
205

Normal
85

Pobre
22

Malo
7

Relación calidad-precio
3.7
Funciones
3.9
Facilidad de uso
3.8
Asistencia al cliente
3.8
79% Un ha recomendado esta aplicación
Kate B.

Pardot delivers on promises

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.


Traducir con Google
Saurabh T.

The best Marketing Automation tool out there!

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.


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Amanda M.

Maybe not the best tool for OUR specific use case

I prefer a competitor to Pardot from a UX standpoint, however, we had to custom build a LOT of functionality with that tool and salesforce to get the integration we wanted. It is great now, but was painful to get set up.

Pardot allows for most of the integration functionality we wanted, especially with SFDC campaigns, right out of the box.


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Usuario verificado

Bite the bullet and invest in a better tool

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.


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John M.

Pardot is perfect for marketing from Salesforce CRM

Overall its been a good experience (if you / your client doesnt mind the cost of using it). If choosing to use Pardot, ALL Salesforce CRM licences need to upgraded to the highest cost level (Enterprise), even if its only small teams / individual groups that require the Pardot element. This seems a bit unfair.


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Kate B.
Sector: Servicios financieros
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
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Pardot delivers on promises

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 29/9/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Pardot has made it easy to understand how our marketing is working, know who is a hot lead versus a disengaged one, and to create content that is easy to share and delivers good ROI. It’s built in many safeguards to keep you from getting in trouble with spam rules and avoid sending emails multiple times.

Puntos a favor

The software is great for staying in touch with prospects and clients. It makes it easy to set up emails, create content, measure and report on results, and build stronger relationships. It’s fun to use, once you understand how it works.

Puntos en contra

There’s a long learning curve for adopting Pardot, and if I hadn’t had a consultant to hold my hand through the integration and kick off, I’d be struggling. I find Pardot and Salesforce training to be overly confusing and it’s really hard to find what you’re looking for. It’s a knowledge based system and continually adds more and more information, and it’s not always clear if the instructions apply to you or apply to a different level of service. Other than that I highly recommend it because of all the functionality and way it can dramatically improve your digital marketing.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Saurabh T.
Sector: Tecnología y servicios de la información
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
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The best Marketing Automation tool out there!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 25/7/2020
Fuente de la reseña: Capterra

The experience so far has been nothing short of exceptional. We have been using Pardot since the last 5 years and have been able to facilitate amazing co-ordination with the Sales and Marketing teams. The automation Pardot provides also helps generate reports to measure Campaign ROI and overall lead generation.

Puntos a favor

Pardot is unmatched in its ability to automate your marketing activities. The Engagement Program features it offers is probably the best in the market and allows you to design Customer journeys with customization based on the customer attributes as well as engagement. The WYSIWYG builder allows you to build beautiful email templates and Landing pages for Lead generation and Lead nurturing. It also integrates seamlessly with Salesforce CRM and a wide variety of 3rd party applications.

Puntos en contra

Pardot allows you to create multiple leads with the same email address. This is a compulsory feature and causes issues with duplicate and bad data. You need to make sure the data is cleansed regularly.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Amanda M.
Sector: Telecomunicaciones
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
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Maybe not the best tool for OUR specific use case

Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
Revisado el 16/11/2020
Fuente de la reseña: Capterra

I prefer a competitor to Pardot from a UX standpoint, however, we had to custom build a LOT of functionality with that tool and salesforce to get the integration we wanted. It is great now, but was painful to get set up.

Pardot allows for most of the integration functionality we wanted, especially with SFDC campaigns, right out of the box.

Puntos a favor

The close, tight integration with salesforce. There are a significant number of benefits for a demand generation engine to use pardot if they use salesforce CRM.

Puntos en contra

The UX isn't great. Adding a hyperlink to a file within an email takes multiple steps within different sections of the tool. Versus other tools I have used, where it can all be executed on the same email editor screen.

Contact Records are called prospects, which is fine, but we use the tool for customer communications and this confused a few people at first.

The test emails take FOREVER to arrive, although that might have something to do with our SPAM filter.

The overall navigation within the tool is not as user friendly.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Usuario verificado
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
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Bite the bullet and invest in a better tool

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 12/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Horrific. Would never migrate to this tool again and wouldn't recommend to anyone.

Puntos a favor

Perhaps "simplicity" is one way to put a positive spin on this review. For any Marketing Ops professional who wants to build anything above and beyond Pardot's pre-built functionality -- Good luck. Maybe the simplicity is good for a very small organization, but in that same vein the price point would be nowhere near worth it.

Puntos en contra

Filter logic is absolutely miserable. There is no Boolean logic in the tool (going back to my point on "simplicity"), which is horrific for building out any type of complex filters for segments. There are even character limits on how much you can enter in one argument field. So, think about if you have to build out a segment to compile all leads from Europe and write out each country.... you would need to split the arguments into 15 or more "or" statements to account for each value. Also, everything is a drop down -- no free text entries for search -- so good luck sifting through 400 different values for a single Salesforce field. This is one seemingly minor example but is a great representation of how overly limited the tool is as a whole. Also their proclaimed "one-to-one" sync with Salesforce is a joke. There is always mismatched or missing data that doesn't align when boiled down into a report.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 3.0/10

John M.
Sector: Marketing y publicidad
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
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Traducir a español

Pardot is perfect for marketing from Salesforce CRM

Software usado Otro durante Más de dos años
Revisado el 13/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall its been a good experience (if you / your client doesnt mind the cost of using it). If choosing to use Pardot, ALL Salesforce CRM licences need to upgraded to the highest cost level (Enterprise), even if its only small teams / individual groups that require the Pardot element. This seems a bit unfair.

Puntos a favor

It's a perfect 'marketing output' tool for Salesforce, which has been adapted to natively fit without having to use 3rd party marketplace plugins for marketing output. Pardot has been a gamechanger for outputting Marketing directly from Salesforce.

Puntos en contra

It doesnt integrate Social Media management (scheduling, Ads, etc.) - so you still need to use a Social Media tool such as hootsuite. So, while it's the most 'integrated marketing tool' for Salesforce, it's not a complete integrated marketing solution.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Recomendación de usuario
7.7/10
Basado en 540 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
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Precios de Pardot

Precios de Pardot

A partir de
USD 1250.00/mes
Prueba gratis
Suscripción
Código abierto
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
3.7/5
Basado en 540 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
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Funciones de Pardot

Funciones de Pardot

API
Análisis de campaña
Análisis de participación
Análisis en tiempo real
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Gestión de campañas
Gestión de contenidos
Importación y exportación de datos
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Marketing de redes sociales
Marketing multicanal
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Pruebas A/B
Segmentación de campañas
Supervisión
Funciones
3.9/5
Basado en 540 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Pardot

Preguntas frecuentes sobre Pardot

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Pardot.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Pardot?

Pardot ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 1250.00/mes

Modelo de precios: Suscripción, Código abierto

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Pardot?

No tenemos información sobre las características de Pardot

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Pardot?

Los clientes habituales de Pardot son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Administraciones públicas, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite Pardot?

Pardot admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Pardot?

Pardot cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción, Código abierto

P. ¿Pardot es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con Pardot

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Pardot?

Pardot se integra con las siguientes aplicaciones:

Bitium, Bizible, Jabmo, Kapost, LoginRadius, Oktopost, SalesforceIQ, SnapApp, Uberflip, Vidyard

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Pardot?

Pardot ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo