Sobre SugarCRM

Automatización de la fuerza de ventas
Sugar impulsa el rendimiento del personal de ventas porque facilita que los comerciales supervisen y compartan contactos y oportunidades. Ayuda a gestionar y aumentar las ventas en cuentas existentes, pronosticar ingresos, supervisar el rendimiento con paneles de control, administrar presupuestos y contratos, trabajar offline con la solución móvil Sugar y colaborar a través de la integración con Microsoft Outlook, Lotus Notes y otras aplicaciones de software para grupos.

Automatización del marketing
Sugar cierra el círculo entre el marketing y las ventas. Crea, ejecuta y supervisa las campañas a través de múltiples canales con el asistente para campañas. Desarrolla atractivos programas de marketing por correo electrónico y capta clientes potenciales directamente en tu sistema CRM con los formularios web de conversión de clientes potenciales. Administra y asigna clientes potenciales a los representantes de ventas y supervisa el retorno de la inversión de los programas de marketing.

ASISTENCIA AL CLIENTE
Adquirir nuevos clientes es mucho más caro que vender a los clientes existentes. Con la asistencia al cliente de Sugar, las empresas tienen la confianza de que los casos de los clientes se gestionan de manera rápida y efectiva. La asistencia al cliente de Sugar centraliza las solicitudes de atención al cliente en todos los canales y permite a las empresas administrar los correos electrónicos entrantes, diagnosticar errores, compartir conocimientos y resolver los problemas de los clientes. Además, las empresas suscritas a Sugar Enterprise o Sugar Ultimate pueden cubrir los costes de asistencia al cliente con el portal de autoservicio para clientes incluido.

Precios desde:

USD 40.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, China, Reino Unido, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

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  • Suscripción

Imágenes

Social CRM
Social CRM
Mobile CRM
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Captura de pantalla de SugarCRM: Social CRM Captura de pantalla de SugarCRM: Social CRM Captura de pantalla de SugarCRM: Mobile CRM

Funciones

Características totales de SugarCRM: 53

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis predictivo
  • Asistencia al cliente
  • Automatización de marketing
  • Automatización proceso/flujo de trabajo
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • Captura de clientes potenciales
  • Catalogación/Categorización
  • Contactos compartidos
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Datos demográficos/firmográficos
  • Distribución de clientes potenciales
  • Generación de propuestas
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de llamadas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de tareas
  • Gestión de ventas sobre el terreno
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión del territorio
  • Importación y exportación de datos
  • Integración de chat interno
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos de puntuación múltiple
  • Métricas de rendimiento
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Previsión de ventas
  • Puntuación personalizable
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Sistema de calendarios o recordatorios

Alternativas

Salesforce Sales Cloud

4.4
#1 alternativa a SugarCRM
¿Has visto las soluciones para pequeñas empresas de Salesforce? Sales Cloud es una plataforma de CRM personalizable que...

Zoho CRM

4.2
#2 alternativa a SugarCRM
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

Insightly

3.9
#3 alternativa a SugarCRM
Haz crecer tu negocio más rápido que nunca creando relaciones más sólidas con los clientes y gestionando las...

monday.com

4.6
#4 alternativa a SugarCRM
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Opiniones

Calificación general

3.8 /5
(344)
Relación calidad-precio
3.8/5
Funciones
3.8/5
Facilidad de uso
3.6/5
Asistencia al cliente
3.7/5

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Mostrando 5 opiniones de 344
Victoria G.
Calificación general
  • Sector: Petróleo y energía
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Excellent Community CRM

Revisado el 12/2/2019

SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and...

SugarCRM Community edition has been a great daily driver for my music business. It's reliable, and has enough functionality to enable me to record all the key data that I need. The ability to self-host the platform is fantastic, because it helps keep costs down, and when you work on a small-scale, you don't need all of the processing power of a paid hosted solution. Definitely a great option if you have the savvy to install and maintain your own instance on your web server.

Puntos a favor

I used the self-hosted community CRM for several years for my own music business. It has a ton of functionality that matches a lot of the basic features you find in Salesforce Classic. It's a great tool for keeping track of client data, deal tracking, etc. It's also nice to be able to self-host the platform as well as it's a lot more affordable than using a paid SaaS solution.

Puntos en contra

SugarCRM Community Edition looks pretty dated. If you don't have a lot of experience with the typical CRM data model concept, it can be hard to figure out how to use the system. The interface could be modernized to make it easier to navigate and find your way around. Another downside to being the Community Edition is that you need to know how to install and maintain the platform on your own server, but this is also a plus if you do have these skills.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Indeed a great CRM with effective results

Revisado el 26/5/2019

Overall my experience with this CRM is great. I am using it daily and I can say that my daily work...

Overall my experience with this CRM is great. I am using it daily and I can say that my daily work is incomplete without it. It is so simple to use and provides amazing results for reports and dashboards, their customer's support team is very responsive.

Puntos a favor

I am using it for more than three years and like almost everything about it. This CRM is very easy to use because of its simple design and easy to use user interface. I like the way SugarCRM provides reports and dashboards which is very easy to understand. SugarCRM provides secruity of data and information and now I can handle the different campaigns, create a different campaign for anyone and even get a complete picture of it very easily.

Puntos en contra

I would like to highlight one thing that I dislike about it which is its overall cost. A small organization may not afford this CRM but overall it is worth to spend on it.

Josh B.
Calificación general
  • Sector: Transporte/transporte en camión/ferrocarril
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

SugarCRM Review - Walz Scale

Revisado el 16/3/2017

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down...

We have been using Sugar for several years, but only in the past six months have we really dug down to fully utilize the software. The tool is fairly simple to use, I like the reporting functions, but the feedback I get from my sales team is that it is just 'clunky' to use. I'll give you one little example. For the Opportunity 'Actual Closed Won' date, I found through coming across some bad sales data for the month, that if you close a sale in January, and that same month you mark it as Closed Won. But lets say in March you want to go in and add a note to the description. Once you edit that note, (thus changing the Modify date) you autimatically changed the 'Actual Closed Won' date to March. Really messes up sales reports! When I contacted Sugar, there really wasnt an easy fix. We found SierraCRM (third part software) and Bill Convis from there helped with a solution to this problem. We have now purchased this software and believe that this will help take us to the next level of using Sugar. Sugar Support via email is usually pretty prompt, but as far as hearing from our 'Account Manager', just 2 weeks ago was the first time I heard from someone regarding our account. At that point, I had already reached out to SierraCRM, so I did not need anything from Sugar.
To summarize: Great tool, though a little clunky, but the price is not bad. Customer service could be improved, especially for companies like us who are invested in the process, and just need some help taking our sales process to the next level. Thanks!

Puntos a favor

I like the Online (sugar on demand) that allows Sugar Support to get into your software and look and something you may be struggling with, like reports...

Puntos en contra

Design is little clunky. Think with some improvements, it might be easier to convert leads, update opportunities. Need less clicks!

Paul H.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Ok application, better, cheaper alternatives exist

Revisado el 21/1/2021

It is an OK application, Sugar has stood still in time and, when you consider the app out of the...

It is an OK application, Sugar has stood still in time and, when you consider the app out of the box, its pretty much standard. Sugar has divided its stack into various products for marketing, for sales, for support only making it a very expensive when you consider other options in the market

Puntos a favor

Very stable, solid
easy to use, administer
Easy to implement and deploy
Reporting is good and allows fro complex reports to be built

Puntos en contra

It has not changed in a looong time (perhaps years?)
For the functionality, it is expensive - better options exist
Marketing is poor (unless you go for Sugar marketing apps which are expen$ive!)

Katie F.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado Otro durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The Pros and Cons of Sugar

Revisado el 14/1/2020

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price...

Overall, I really enjoyed Sugar and think it would be a great fit (especially for the lower price point!) for marketing and advertising agencies that are looking to build out custom flows. Their customer care team was incredibly helpful and knowledgeable, and I really enjoyed working with them.

Puntos a favor

The SugarCRM team was incredibly helpful and supportive during our decision between various CRMs we were testing out, namely Salesforce and SugarCRM. They were flexible, accommodating and had amazing customer service throughout the process, even willing to develop new APIs to integrate with our proprietary billing system 90% of our clients were on. I really enjoyed the visuals of Sugar - as all the bells and whistles were there, but it didn't seem overwhelming (as Salesforce can) and it's geared more towards marking service teams, like my division of the business. I also really find the dashboard visuals to be superior to Salesforce. Overall, the price point was better than Salesforce, too.

Puntos en contra

Since Sugar is geared towards marketing and sales teams, it wasn't a great fit for the other teams within our organization (i.e. one-time products like printing, etc.). Though workflows are cleaner and more intuitive than Salesforce, there wasn't quite as many bells and whistles (i.e. it was difficult to build in processes that involved external teams that we outsource to).

Mostrando 5 opiniones de 344 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre SugarCRM

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre SugarCRM.

SugarCRM ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 40.00/mes
  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de SugarCRM

Los clientes habituales de SugarCRM son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

SugarCRM admite los siguientes idiomas:

inglés

SugarCRM admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de SugarCRM

SugarCRM ofrece las siguientes opciones de asistencia:

24/7 (asistencia directa), Chat

Categorías relacionadas

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