Sobre Paycom

Paycom, fundada en 1998 y con sede en Oklahoma, fue pionera en el sector de las nóminas, siendo una de las primeras en ofrecer a las empresas una alternativa al software de nóminas instalado. Mediante el uso de tecnología de SaaS (software como servicio, por sus siglas en inglés), Paycom ofrece un vanguardista software de gestión de capital humano a través de Internet para proporcionar a los empleadores acceso en tiempo real a su información. Lo que comenzó como una aplicación única de nóminas se ha ampliado hasta convertirse en un conjunto de servicios repleto de funciones. Incluye gestión de tiempo y mano de obra, adquisición y gestión de talento, gestión de recursos humanos y nóminas.
Aunque la aplicación de Paycom ha crecido, sigue manteniendo su compromiso para ofrecer un modelo de servicios personalizado con un único punto de contacto para todas las consultas de los usuarios. La asistencia personal proporcionada por los especialistas dedicados de Paycom y la eficiencia mejorada que aporta la tecnología de nóminas y RR. HH. de Paycom crea una propuesta de valor única, haciendo de Paycom una de las marcas líderes en la gestión de capital humano online.


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Paycom

4.4 (856)
VS.

Precio inicial

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Funciones

118
124

Integraciones

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Facilidad de uso

4.3 (856)
4.3 (189)

Relación calidad-precio

4.2 (856)
4.4 (189)

Atención al cliente

4.3 (856)
4.7 (189)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

SentricHR

4.4
#1 alternativa a Paycom
SentricHR te permite hacer más que solo administrar datos. Incorporación, documentos y firmas electrónicas, nómina,...

TrackSmart Attendance

4.3
#2 alternativa a Paycom
TrackSmart es una solución de seguimiento de la asistencia de empleados de última generación. Esta solución basada en...

PurelyHR

4.5
#3 alternativa a Paycom
PurelyHR es una solución modular de recursos humanos que ayuda a las empresas a optimizar sus actividades de recursos...

Namely

4.2
#4 alternativa a Paycom
Namely es la plataforma de recursos humanos, nóminas y beneficios que encantará a tus empleados. Obtén más información...

Opiniones

Calificación general

4.4 /5
(856)
Relación calidad-precio
4.2/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.3/5
Asistencia al cliente
4.3/5

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Mostrando 5 opiniones de 856
Orlando
Orlando
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Paycom

Revisado el 19/11/2022

Excelente software siempre lo sugiero a amigos y conocidos.

Excelente software siempre lo sugiero a amigos y conocidos.

Puntos a favor

El proceso de nómina se ha vuelto mucho más eficiente y en general, es una nómina mucho más fluida. También me encanta que tengamos un representante disponible cuando sea necesario. Si nuestro especialista no está disponible cuando llamo, se aseguran de transferirme a alguien que pueda ayudar.

Puntos en contra

No hay nada en este momento que no me guste de Paycom porque todo me ha sido explicado muy bien. Me gustaría que todas las fechas importantes, como cumpleaños, fechas de contratación y números de seguro social estuvieran juntas. En este momento, debajo de fechas y recursos humanos, el número de seguro social no está en esa sección. Al completar la documentación adicional, creo que tendría más sentido tenerlos juntos. Tener estos números reales juntos facilitaría la experiencia.

Respuesta de Paycom

We're glad you're enjoying Paycom and our dedicated service members who work hard to ensure our clients receive great care. Your experience is important to us, and we appreciate you taking the time to leave us your feedback. If you'd like to discuss in further detail, please reach out to us at [email protected].

Alberto
Alberto
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Paycom handles forms excellently

Revisado el 23/5/2023

Paycom was the payroll service we used. They are trained to complete all the forms, calculations...

Paycom was the payroll service we used. They are trained to complete all the forms, calculations and procedures and do it correctly. The difficulty of the operation lies in taking on the heavy lifting of processing our salary so that I can focus on building my company. We transferred from ADP to Paycom and the decision was absolutely the right one. I wanted to be treated like I was local and not like I was a number or an abstract entity. Paycom fits the needs of a small business and meets the needs of a small business, thus meeting my requirements. Over three years of experience with Paycom has been rewarding for all involved. We have an excellent relationship and I feel that Paycom respects my employees' time, is efficient and professional at every opportunity. Paycom takes care of calculating, paying and filing payroll taxes, wages and computations, and does it successfully the first time.

Puntos a favor

I researched the qualities of ease of use, cost and being a proven provider, plus I have to tell you that Paycom delivers on all fronts for my small business. Payroll runs in just a few minutes and if anything goes wrong, my representative communicates quickly and efficiently to prevent anything from intercepting our employees' payroll accurately and on time. Paycom is a security and law focused kind of company, knowing this makes me feel comfortable that security is a priority, just like for our restaurant, it's important to them.

Puntos en contra

My rep discussed the readability of the reports with me at the beginning of 2017 and immediately my concerns were addressed and resolved. If you give Paycom good reviews, they fix the problem right away.

Respuesta de Paycom

Hi, Alberto. We appreciate your advocacy! It's great to know that our customizable software fits the needs of your small business. If you have any more feedback, please share it with us at [email protected].

Camille
Calificación general
  • Sector: Organización cívica y social
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Paycom is a benefit!

Revisado el 2/2/2024

Overall, it has been a pleasant experience.

Overall, it has been a pleasant experience.

Puntos a favor

The ease of the platform and the ability to pull time reports.

Puntos en contra

There is not much I do not like. So far all our company needs have been met.

Respuesta de Paycom

Camille, we're glad to hear Paycom is meeting your organization's needs and creating efficiency for you and your team members! Thank you for your positive review.

Aareon
Calificación general
  • Sector: Cuidado de la salud mental
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Payroll is no longer Dreaded!

Revisado el 24/1/2024

Puntos a favor

I love that this system tracks EVERYTHING! Paycom is very compliance oriented and they not only look out for themselves in the scope of compliance but they also ensure that you as a client are not a risk. The always ensure that you are provided with support and work collaboratively, which means if your dedicated rep is out someone on their team is familiar with your account and can assist.

Puntos en contra

Nothing really. Initially starting it can seem to be alot if you are not as tech savvy and as the system is very robust, however, they will walk you thru step by step.

Respuesta de Paycom

We're thrilled to hear about your experience with our product and team, Aareon! It's rewarding to know that Paycom has been a supportive addition to your organization. We appreciate your partnership and advocacy! Thank you.

Christine
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Honestly not worth the cost

Revisado el 1/4/2022

We've had Paycom for 3 years. Not a single rep we've ever worked with has had HR or payroll...

We've had Paycom for 3 years. Not a single rep we've ever worked with has had HR or payroll experience so they have no context for any of our questions or issues. You have to explain to the customer service rep how their own system works in order for them to understand the problem you're having. We've also had 6 different customer service reps in 3 years - they keep quitting. I don't blame them, they aren't given any of the knowledge or tools to actually be helpful. And don't expect to actually be able to get through to your rep when you call, you'll get someone else who knows even less. When you do get your rep, they always have to "get back to you" about your question but they rarely do. The most common answer or solution is "oh, the system can't do that but we'll put in a suggestion for it with our development team". Still waiting on most of those developments.

Their big selling point is that it saves time - the trick is they mean it saves the employees time, not the Payroll people, not the HR people, not the IT people. For all of these people, processing time has doubled and some things are literally impossible to do in the system, things that are standard in any other system.

Everything is designed to charge you more money and everything is overpriced. We're currently being forced into an update to their payroll module that will also cost more money. It's not an optional upgrade and it's not an upgrade we want or need, but we will be forced into it anyway.

Puntos a favor

Once you understand how it works, you can figure most things out for yourself. And you'll have to.

Puntos en contra

Everything is so manual that administrators will spend a lot of additional time on processes and transactions. Customer Service is really terrible - they don't know how their own system works and they don't follow through on commitments.

Respuesta de Paycom

Hi, Christine. We've been in contact with the team serving your organization and they are working diligently to connect with your team to begin addressing your concerns while you're out of office. We greatly value your business and look forward to improving our partnership. If we can be of further assistance, please reach out to us at [email protected].

Mostrando 5 opiniones de 856 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Paycom

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Paycom.

Paycom ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de Paycom son:

51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001-5,000

Paycom admite los siguientes idiomas:

inglés

Paycom admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de Paycom

Paycom ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica

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