Sobre Wintac

Wintac es un software para gestión de empresas todo en uno de Intac International Inc. Más de 8000 empresas y 60 000 usuarios finales automatizan sus negocios de servicios externos con Wintac. Wintac combina las siguientes capacidades en un único programa de software: programación y distribución; gestión de relaciones con los clientes; seguimiento de historial de trabajo; seguimiento de instalación y mantenimiento de equipos; gestión de inventarios; estimación y redacción de propuestas; costes de trabajo; creación de tareas y precios de tarifa plana; compras; pago de facturas y cuentas por pagar; creación de informes y gráficos financieros; gestión de empleados y nóminas; mantenimiento de vehículos y gestión de clientes potenciales y del marketing.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Wintac Pro
Wintac Checking Manager
Ver 7 más
Captura de pantalla de Wintac: Captura de pantalla de Wintac: Captura de pantalla de Wintac: Captura de pantalla de Wintac: Captura de pantalla de Wintac: Wintac Pro Captura de pantalla de Wintac: Wintac Checking Manager

Funciones

Características totales de Wintac: 56

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Aplicación móvil
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Compras y recepción
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Firma electrónica
  • GPS
  • Generación de propuestas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de empleados
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión financiera
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Integración contable
  • Mantenimiento preventivo
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Portal de autoservicio
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Punto de venta (POS)
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones

Alternativas

mHelpDesk

4.3
#1 alternativa a Wintac
Seguimiento de trabajos y funciones de facturación desde dispositivos móviles Acceso instantáneo a la información de...

Housecall Pro

4.7
#2 alternativa a Wintac
Housecall Pro es un paquete de herramientas completo que permite a los profesionales de servicios dirigir todo su...

ServiceWorks

4.1
#3 alternativa a Wintac
ServiceWorks is a cloud-based field operations management solution which provides tools for scheduling, dispatch,...

FieldPulse

4.6
#4 alternativa a Wintac
FieldPulse es una solución de gestión de servicios externos todo en uno con aplicaciones móviles con todas las...

Opiniones

Calificación general

4.2 /5
(689)
Relación calidad-precio
3.9/5
Funciones
3.8/5
Facilidad de uso
4/5
Asistencia al cliente
4.2/5

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Mostrando 5 opiniones de 689
Elizabeth (liz) C.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Customer and Tecnical Support Representatives are outstanding

Revisado el 22/11/2018

Puntos a favor

It is a low cost alternative to others since you can purchase the license and choose to pay for the maintenance/ upgrades and support annually. You can own the license - you do not pay a monthly fee to use it.

It does everything we want to to at this time and they are building on its features after moving to a new technical platform that supports the development of new features.

Puntos en contra

1) I wish the option to set a daily backup were menu driven and did not require a person familiar with SQL. That would make it so much easier and efficient.

2) We are asked to perform upgrades and installations. Unfortunately, the instructions do not always work and the installation is complex. Wintac suggests that a network engineer perform them. FORTUNATELY, when I get stuck, I can call Customer Technical Support and they know almost before I ask, what needs to be done. To me this sounds like an opportunity to intake enhancements for future releases of the software, and I bet it is. The Davisware people seem to have brought things under control after a rough few months after the acquisition and transition to v2017 and v2018. Good work!

Douglas O.
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Daily Use

Revisado el 5/10/2019

Overall I have always been satisfied with Wintac & it’s support.
Accountants & there unwilling...

Overall I have always been satisfied with Wintac & it’s support.
Accountants & there unwilling approach to Wintac is my mostly trying problem. They seem to only want simple booking as Quick Books does for them.

Puntos a favor

Most of the time I think it’s a good program & excellent for its cost. Here lately with the upgrades it is getting more complicated..

Puntos en contra

I used to call in for problems & they could solve almost anything from conflicts to programming.
Now will all the new upgrades they won’t help with certain setups with antivirus conflicts. I understand it takes longer when dealing with other programs. I was much happier when I could call & get my problems solved with there help.
It seems to me that in order for technical support to get more calls done per day they push off some technical problems. When Running a small company and wear many hats you don’t have time to learn all the procedures to make a program work on your computer. I miss having the attention given to fully making everything work with your computer. It is hard to understand and solve other computer problems when you don’t have the time.

Kathleen K.
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Great Dispatching Software and Support Team

Revisado el 30/10/2018

When I first came to work here 5 years ago, my schedule consisted of a clip board, 11 X 14" paper...

When I first came to work here 5 years ago, my schedule consisted of a clip board, 11 X 14" paper with columns. That is how I scheduled jobs for my techs. I had been using other scheduling software in other places I had worked and knew that it was possible to use one here. It took me 1 whole year to convince the owner to leave the behind the 60's and welcome in the new millennium. Wintac has been not only a great time saver but being able to reference jobs, techs, material and labor by pushing a few keys is amazing. Thank you Wintac for making my dispatching job fun and easy!

Puntos a favor

Scheduling is easy to use. There are various ways to arrive at the customer's account information. I like to access it right from the dispatch screen. Trying to find an address but the house has changed owner's? The "Job Sit Browse" is the place to find any information via street name, tech name or phone number. It is a great feature and saves time.
Color coding appointments makes it easy to glance at dispatch and see exactly what type of appointment is scheduled.
Need to find a work order number quickly? "Find Job" is the perfect just for that.
Another great feature is the "cut and copy" from one account to another. It is definitely a time saver!

The techs on the other end of the phone are the most patient and helpful. Great Service Department.

Puntos en contra

One of the biggest issues for me is that it is too easy to make double, even triple accounts for the same home owner. Either because of a misspelled name or someone hasn't taken the time to look to see if there is already an account made. It would be wonderful if the system had a safe-guard that would alert you that :
1.- the address is already in the system or 2.-the phone number is already in the system. It would avoid multiple accounts.
Finally, the screen is too small! It is impossible to see all the tech and helper columns at the same time. Would love to see that improved.

Anthony S.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Wintac let me down

Revisado el 23/1/2021

wintac was good until the competition went web based and wintac stayed behind. if wintac could be...

wintac was good until the competition went web based and wintac stayed behind. if wintac could be web based and have everything it already had and be a decent price i would probably go back to wintac.

Puntos a favor

Great desktop software it literally had everything you needed to run a business without the new fancy stuff. reporting was great, equipment tracking, dispatching, work orders, customer database, pop up windows

Puntos en contra

Did not keep up with the competition. mobile software is junk, cannot run a business via mobile with wintac. I had the wintac web portal and it was horrible. need a dedicated server and workstations for this to work. it is not web based.

Rick L.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The best software for a small service company!

Revisado el 9/10/2019

The biggest benefit I saw right way is my profits kept going up month after month. The accounting...

The biggest benefit I saw right way is my profits kept going up month after month. The accounting part of this software is great.

Puntos a favor

The software was a complete all in one. Very easy to learn how to use. Invoicing in real time at the job site. Looking up past history of a customer at the job without need to call into the office.
No more needing to have Multiple programs.

Puntos en contra

Only being a windows base program. I would like to see it for Apple.

Mostrando 5 opiniones de 689 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Wintac

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Wintac.

Wintac ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Licencia de pago único
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de Wintac

Los clientes habituales de Wintac son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Wintac admite los siguientes idiomas:

inglés

Wintac admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Wintac se integra con las siguientes aplicaciones:

Microsoft 365, QuickBooks Online Advanced, WEBFLEET

Wintac ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Asistencia telefónica

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