Sobre iContact

iContact, adecuado para empresas de cualquier tamaño, permite crear boletines por correo electrónico, fuentes RSS, encuestas, respuestas automáticas y publicaciones en redes sociales. La aplicación incluye diversas funciones útiles que ayudan a aumentar la lista de clientes y llegar con éxito a sus bandejas de entrada.

Al crear un mensaje, los usuarios pueden elegir entre una de las plantillas predefinidas de iContact o crear un mensaje único usando HTML. iContact ofrece herramientas para gestionar listas de correo electrónico en crecimiento, como gestión de suscripciones, carga masiva de suscriptores y un generador de formularios de registro de tipo arrastrar y soltar.

Entre sus funciones se incluye SpamcheckTM, un sistema de revisión que garantiza la entrega de cada correo electrónico. La función de creación de informes rastrea los mensajes en tiempo real y permite a los usuarios ver rápidamente los resultados de marketing, desde el seguimiento general hasta el comportamiento de clics individuales.

Con la función de redes sociales, los usuarios pueden programar mensajes en Facebook, Twitter y LinkedIn. Los usuarios pueden agregar a sus correos electrónicos botones para compartir en redes sociales y así aumentar el alcance, además de incluir un formulario de registro en las páginas de Facebook para convertir a los fans existentes en contactos de correo electrónico.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Build a custom layout or choose a design from the customizable template library
A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience
Automation gives users complete control over campaign send times
Learn what works best and what doesn’t with performance reporting
Merge fields
Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers
Ver 7 más
Vídeo de iContact
Vídeo de iContact
Vídeo de iContact
Vídeo de iContact
Vídeo de iContact
Vídeo de iContact
Captura de pantalla de iContact: Build a custom layout or choose a design from the customizable template library Captura de pantalla de iContact: A/B split content testing allows users to conduct tests with a small percentage of subscribers to determine which content will resonate best with the audience Captura de pantalla de iContact: Automation gives users complete control over campaign send times Captura de pantalla de iContact: Learn what works best and what doesn’t with performance reporting Captura de pantalla de iContact: Merge fields Captura de pantalla de iContact: Easily design and embed custom sign-up forms on the site and manage subscribers

Funciones

Características totales de iContact: 67

  • API
  • Acceso móvil
  • Acciones activadas por evento
  • Análisis de campañas
  • Análisis de participación
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis visual
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de contenidos
  • Biblioteca de imágenes
  • Bloqueo de spam
  • CRM
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Conformidad CAN SPAM
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Cualificación de leads
  • Datos demográficos
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de correo electrónico
  • Editor WYSIWYG
  • Editor gráfico del flujo de trabajo
  • Encuestas de cliente
  • Envío masivo
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Gestión de campañas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la lista de correo
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscripciones
  • Gestión de suscriptores
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del diseño
  • Gestión del rendimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Marketing por correo electrónico
  • Marketing social
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Personalización
  • Planificación de campañas
  • Plantillas de correo electrónico
  • Promoción social
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de clics
  • Seguimiento del comportamiento
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Test multivariante
  • Varias cuentas de usuario

Alternativas

Zoho CRM

4.2
#1 alternativa a iContact
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

Mailchimp

4.5
#2 alternativa a iContact
MailChimp es una plataforma de automatización de marketing que permite a los usuarios crear, enviar y analizar campañas...

emfluence Marketing Platform

4.7
#3 alternativa a iContact
La plataforma de marketing emfluence es una plataforma de marketing por correo electrónico, gestión de redes sociales,...

User.com

4.6
#4 alternativa a iContact
User.com es una plataforma de automatización de marketing dirigida a aumentar el compromiso y mejorar la conversión...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(530)
Relación calidad-precio
4.4/5
Funciones
4.2/5
Facilidad de uso
4.3/5
Asistencia al cliente
4.6/5

¿Ya tienes iContact?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 530
Trevor K.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

A Solid Email Platform

Revisado el 20/12/2017

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and...

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Puntos a favor

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Puntos en contra

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Respuesta de iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Karen C.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Works great for us

Revisado el 12/2/2020

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased...

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Puntos a favor

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Puntos en contra

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Respuesta de iContact

Hello Karen,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate it!

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Daniel A.
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Great reporting and great features

Revisado el 6/4/2021

Love it. It's easy to use and the reporting options make my post-campaign job easy. In past jobs...

Love it. It's easy to use and the reporting options make my post-campaign job easy. In past jobs I've used Mailchimp and Constant Contact, however iContact is much better in my opinion. There are less restrictions on designing the email while still having an easy to use WYSIWYG with drag and drop functionality.

Puntos a favor

The reporting. When I need to throw stats on Power Point I just take a screen shot of the results page. It also has the ability to compare the results of multiple messages with just a couple clicks. Everything is well formatted, graphical and very informative.

Puntos en contra

Can get cluttered if you are sending a bunch of emails. We send emails on behalf of dozens of clients, often the same subject line. I'd love a way to better organize our drafts and our sent messages.

Usuario verificado
Calificación general
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

I've used iContact for the last five years.

Revisado el 5/4/2018

Puntos a favor

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Puntos en contra

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Respuesta de iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Robert M.
Calificación general
  • Sector: Ropa y moda
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

richlee-icontact

Revisado el 18/1/2021

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately...

Overall great experience. Customer support is incredible. You can speak to a rep almost immediately and they are extremely knowledgeable and more importantly very patient!!

Puntos a favor

The ease of creating email promotions. Very professional looking.

Puntos en contra

More email templates for creating promotions.

Respuesta de iContact

Hi Robert and thanks for leaving this really great feedback for us. I am glad to hear that you are having a great experience overall. ^CP

Mostrando 5 opiniones de 530 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre iContact

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre iContact.

iContact ofrece los siguientes planes de precios:

  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de iContact

Los clientes habituales de iContact son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000

iContact admite los siguientes idiomas:

inglés

iContact admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil)

iContact se integra con las siguientes aplicaciones:

123FormBuilder, AppointmentPlus, Bigcommerce, Cyfe, Drupal, Eventbrite, Facebook, Formstack Forms, HubSpot CRM, Justuno, Keap, LiveChat, Magento Commerce, PayPal, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, SurveyMonkey, Twitter, X-Cart, Zapier, digioh

iContact ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para iContact.