Twitter

Servicio de mensajería en redes sociales transversal y en tiempo real

4.4 /5 (271 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Twitter

¿Qué es Twitter?

Twitter es un servicio de mensajería corta en tiempo real que se puede usar en cualquier momento. Twitter es una aplicación transversal en cuanto a sectores y redes; la usan tanto individuos como empresas globales y gobiernos. Con la aplicación de Twitter, compatible con la mayoría de los dispositivos online, el titular de la cuenta puede "tuitear" en tiempo real desde cualquier lugar.

Aumenta el alcance de las iniciativas de relaciones públicas con acceso a una red de más de 200 millones de usuarios activos.

Información general sobre Twitter

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Relación calidad-precio

Funciones de Twitter

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 5, India, Japón, Alemania, Brasil, México
Idiomas admitidos
Árabe, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Checo, Danés y otros 22, Neerlandés, Inglés, Finés, Francés, Alemán, Hebreo, Húngaro, Indonesio, Irlandés, Italiano, Japonés, Coreano, Noruego, Polaco, Portugués, Ruso, Español, Sueco, Turco, Ucraniano, Taiwanés, Tailandés

Medios

Tweet in real-time to your followers
Twitter mobile app
Twitterfeed on Twitter
Vídeo de Twitter Vídeo de Twitter Vídeo de Twitter Captura de pantalla de Twitter: Tweet in real-time to your followers Captura de pantalla de Twitter: Twitter mobile app Captura de pantalla de Twitter: Twitterfeed on Twitter

Opiniones de Twitter

Opiniones de Twitter

Calificación general
4.4
/
5
Excelente
154

Muy bien
86

Normal
25

Pobre
5

Malo
1

Relación calidad-precio
4.7
Funciones
4.2
Facilidad de uso
4.5
Asistencia al cliente
3.9
89% Un ha recomendado esta aplicación
Alisha S.

Twitter and my Art Brand


Traducir con Google
Nathan S.

Twitter - The pros and cons of the better social network


Traducir con Google
Brandon B.

Great Social Media Platform

Overall, Twitter is a great tool for social media. It is a great tool for businesses to talk to their customers, and it's a great tool to share content on.


Traducir con Google
Usuario verificado

Not for me

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.


Traducir con Google
Christiana C.

Best for Individual Branding

It is a plesant platform to use and once one can connect with audience it is goldmine.


Traducir con Google
Alisha S.
Sector: Internet
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Twitter and my Art Brand

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 2/7/2018
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

Not many people don't know what twitter is, it is probably one of the most recognizable social media platforms out there. I started using it for the purpose of advertising my art brand and it probably is the easiest, especially for beginners. It is very straight forward and forces you to keep your words under a certain count which helps with those of use that can be kinda longwinded...cough...cough. They integrate with just about everything and offer a really cool app called TweetDeck that can really help with organizing branded tweets, or any tweet, that you would want to save as a collection.

Puntos en contra

The double edge sword of only having a certain word count is sometimes even the leanest ads don't make the cut and you really have to balance between the keywords and the ad itself which can be annoying when you have already spent so much time to make a short ad to begin with only to learn that it still is not short enough. Also, the chances of a tweet being seen, with so many people tweeting their thoughts constantly, is not always high and you have to be kinda aggressive with tweeting without being overbearing.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Nathan S.
Traducir a español
Traducir a español

Twitter - The pros and cons of the better social network

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 15/10/2018
Fuente de la reseña: GetApp

Puntos a favor

In a world dominated by Facebook owned properties, it is great to have a platform like Twitter. As a social network/social media app, there are many things that stand out about Twitter, here is my list of pros, I will have to compare it to the biggest social network:

1) Interesting learning curve - if you come from other social media platforms, Twitter may seem confusing at first but once you learn how to use it, you discover that it actually makes sense. The learning curve is difficult at first, but once you learn to use 280 characters, it will revolutionize how you use other platforms. That alone is worth trying it out.
2) Twitter's advertising platform is easier to use than Facebook. Its easy and intuitive to set up ads based on Tweets that are popular (which is the holy grail to social media advertising), budgeting and targeting is fairly easy too.
3) The real time nature of Twitter is better than the algorithms used by other platforms, this makes it ideal to follow news, events and information in real time and also for businesses to share information with their customer base.

Puntos en contra

There are only a few cons to Twitter at the moment

1) Editing Posts/Tweets the inability to edit tweets or posts after you have posted them is a huge con especially if you are a business or use it for PR.
2) Mobile support - Twitter's own apps do not have great mobile versions. Aside from Tweetdeck, there are very few alternatives to the main Twitter app that are worth using. With the limitation of the API, you are left with very few choices for mobile apps.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Brandon B.
Sector: Electrónica de consumo
Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
Traducir a español
Traducir a español

Great Social Media Platform

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 8/9/2020
Fuente de la reseña: GetApp

Overall, Twitter is a great tool for social media. It is a great tool for businesses to talk to their customers, and it's a great tool to share content on.

Puntos a favor

What I loved about Twitter was the fact that you can, as a company or entity, communicate with your followers or fans. It makes them feel important, heard, understood, etc. I loved how easy it was to add pictures, videos, etc to my post. Overall it was a great asset and tool to use to promote things like a video game.

Puntos en contra

Twitter lacks in terms of enforcement. That's probably the only downfall I've experienced with it. When I know that a post should be in violation of the ToS or Community Guidelines, Twitter disagrees when they review your report.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Usuario verificado
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Not for me

Software usado Otro durante Más de dos años
Revisado el 5/11/2019
Fuente de la reseña: GetApp

I don't prefer it. It really isn't necessary to have Twitter to be a relevant online brand. There are enough alternatives to where you can skip this one and still be just fine as a social media presence.

Puntos a favor

I like the ability to connect with others, promote events and activities, provide links to external sites (this is useful for fundraising organizations or if you want to direct people to your website/blog/news page). I like that in the past couple of years they gave users more control over blocking and reporting inappropriate behavior on the platform.

Puntos en contra

The users. There are a lot of "bots" on Twitter (not real people, computers designed to harass, troll, and tweet out the garbage) that add negativity and distract from connecting with real users. I also hate the online troll community that seems to get its kicks from bashing/hating on others, and users that use the software to spread hate, fear, anger, and overall toxicity. Unfortunately, the platform has not done a great job of ensuring that online harassment is controlled under the guise of free speech.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

Christiana C.
Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Best for Individual Branding

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 19/7/2020
Fuente de la reseña: GetApp

It is a plesant platform to use and once one can connect with audience it is goldmine.

Puntos a favor

It is a place to connect with people that are willing to be loyal, the wide range of users is why I love the platform

Puntos en contra

For me twitter is a place for personal opinions which when brands are entangled with it, it can spoil brands and reduce sales

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Recomendación de usuario
8.4/10
Basado en 271 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Twitter

Precios de Twitter

A partir de
N/A
Prueba gratis
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.7/5
Basado en 271 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Twitter

Funciones de Twitter

API
Catálogo de productos
Control de acceso
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Funcionalidad de búsqueda
Gestión de SEO
Gestión de comercio electrónico
Gestión de contenidos
Gestión de modelos
Gestión de pedidos
Gestión de páginas web
Importación y exportación de datos
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Funciones
4.2/5
Basado en 271 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Twitter

Preguntas frecuentes sobre Twitter

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Twitter.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Twitter?

Twitter ofrece los siguientes planes de precios:

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Twitter?

No tenemos información sobre las características de Twitter

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Twitter?

Los clientes habituales de Twitter son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Administraciones públicas, Sin ánimo de lucro, Trabajadores autónomos, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite Twitter?

Twitter admite los siguientes idiomas:

Árabe, Chino (simplificado), Chino (tradicional), Checo, Danés, Neerlandés, Inglés, Finés, Francés, Alemán, Hebreo, Húngaro, Indonesio, Irlandés, Italiano, Japonés, Coreano, Noruego, Polaco, Portugués, Ruso, Español, Sueco, Turco, Ucraniano, Taiwanés, Tailandés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Twitter?

No tenemos información sobre los planes de precios de Twitter

P. ¿Twitter es compatible con dispositivos móviles?

Twitter admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Twitter?

Twitter se integra con las siguientes aplicaciones:

ClickMeeting, Firefish, Jimdo, Pivotal Tracker, Raven, Simple Sales Tracking, Sprout Social, SurveyGizmo, Topi, eStreamDesk Helpdesk

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Twitter?

No tenemos información sobre las opciones de asistencia de Twitter