Sobre Spruce

Spruce es una solución de gestión empresarial y punto de venta (POS) basada en la nube para empresas de materiales de construcción y maderas. Ofrece gestión de procesos integral para ventas, contabilidad, compras, alquileres, fabricación, entrega y más desde dispositivos de escritorio y móviles. Diseñado específicamente para los distribuidores de materiales de construcción y maderas, Spruce ayuda a los usuarios a comunicarse con los proveedores, gestionar órdenes de compra, supervisar el inventario, administrar clientes y más.

Las empresas pueden usar Spruce como un sistema de punto de venta para vender artículos minoristas y utilizar sus funciones de escaneo de códigos de barras, impresión de recibos y procesamiento de pagos con tarjeta de crédito. Los usuarios también pueden administrar la contabilidad, supervisar las ventas y consultar informes visuales sobre métricas comerciales importantes. Spruce facilita la administración de los clientes con herramientas que permiten informar sobre las entregas, enviar facturas y proporcionar acceso a la aplicación móvil de autoservicio para clientes ProLink. Spruce también ofrece la aplicación móvil AnyWare, que permite a las empresas de maderas gestionar pedidos y datos sobre la marcha desde cualquier dispositivo Android. Otras funciones de la plataforma incluyen seguimiento y reposición de inventario, gestión de órdenes de compra, gestión de documentos, marketing y gestión de proveedores.

Precios desde:

N/D

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Las 5 mejores alternativas a Spruce

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Spruce

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de Spruce: 126

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Alquiler de corta y larga duración
  • Análisis de rentabilidad
  • Análisis visual
  • Archivo y conservación
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de pedidos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de documentos
  • Clasificación de documentos
  • Conciliación bancaria
  • Conectores de datos
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Contabilidad de los proyectos
  • Control de inventario
  • Control del proceso
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes ad hoc
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cuentas de clientes
  • Cálculo del recargo por pago atrasado
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Equipamiento
  • Extracción de datos
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Firma electrónica
  • Formularios de evaluación (scorecards)
  • Gestión de activos empresariales
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de colectas
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de envíos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recompensas
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de tasas
  • Gestión de tesorería
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Gestión multicanal
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Indicadores claves de rendimiento
  • Indicadores de tendencia/problemas
  • Informes de ventas
  • Informes planificados y automatizados
  • Integración contable
  • Inventario administrado por el proveedor (VMI)
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Libro general
  • Libro mayor de cuentas por cobrar
  • Marketing multicanal
  • Métricas de rendimiento
  • Nomenclaturas
  • Operaciones empresariales integradas
  • Optimización de inventario
  • Pagos en línea
  • Pagos parciales
  • Pagos recurrentes
  • Panel de comunicaciones
  • Panel de control personalizable
  • Pedidos de ventas
  • Planificación de fabricación
  • Planificación de la producción
  • Planificación estratégica
  • Portal de miembros
  • Preparación 1099
  • Preparación de datos para servicio por cuenta propia
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de cheques
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pagos en exceso
  • Programa de fidelización
  • Programación
  • Publicación y uso compartido
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Reconciliación de pedidos
  • Recuperación de archivos
  • Redacción de cheques
  • Reposición de inventario
  • Segmentación
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de entrega
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la evolución temporal de las facturas pendientes
  • Software de alquiler de equipos
  • Tarjetas de fidelidad
  • Testimonios de clientes
  • Uso compartido de archivos
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones
  • Visualización de datos

Alternativas

NetSuite

4.1
#1 alternativa a Spruce
NetSuite es una destacada solución ERP en la nube, con más de 24 000 clientes de rápido crecimiento en todo el mundo....

RockSolid MAX

3.6
#2 alternativa a Spruce
RockSolid MAX helps home and building suppliers manage inventories, purchasing, transactions, and other operations via...

Odoo

4.2
#3 alternativa a Spruce
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Acumen

3.5
#4 alternativa a Spruce
Acumen is an accounting software that helps enterprises manage and streamline accounting operations on a centralized...

Opiniones

Calificación general

3.4 /5
(13)
Relación calidad-precio
2.9/5
Funciones
3.2/5
Facilidad de uso
3.3/5
Asistencia al cliente
2.9/5

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Mostrando 5 opiniones de 13
Kyle P.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Very Satisfied

Revisado el 10/1/2019

As with any software of this nature it is only as good as the information you put into it. If you...

As with any software of this nature it is only as good as the information you put into it. If you do not input purchase orders correctly or receive the product correctly it will not keep your inventory correct or cost correct. The learning curve is not high but you do have to take the time to learn how to use the software and what the different functions will do. As with any software change or upgrade do your homework first and list out your expectations to see if the software you are looking at will meet those expectations.

Puntos a favor

Very user friendly. POS works well and is quick to get customer invoiced. The document management built into the software is very good and eliminates the need for paper files. Can easily tag external documents and scan into the software and tag to specific invoices, orders, quotes. Customer support has been great to deal with. They provide a good online help system with videos and documents to explain how to work with the software. There are lots of add on features if you need them. The implementation went very smooth when we switched over from the ECS PRO system we were on. The day we went live we were up and running that afternoon on the ECI Spruce system. The implementation team outlined a course of action over several months to get everything in place and tested before the actual go live date. The key to the success we had was in the planning done by Spruce and on us acting on there advice and getting the training and pre implementation check list done.

Puntos en contra

Crystal reports (optional add on) does take some time to get used to and is a little hard to use on initial setup. But overall it offers good reports.

Kevin P.
Calificación general
  • Sector: Materiales de construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Growing our Business with Spruce

Revisado el 5/10/2017

Puntos a favor

We went live with Spruce in 2009. Like any software change, we had some bumps in the road. Spruce helped us smooth out the bumps and made the whole process simpler then expected. Their committed staff were there to help and assist. Now, several years later, we continue to learn and utilize existing and new Spruce software features that help our performance, reporting, and bottom line. Their Tech Support have been responsive and timely. Spruce is progressive and cutting edge.

Puntos en contra

One of the biggest challenges for us is training the staff for change and the benefits for that change. Educating them to see that one upfront work around may appear to save time but in fact creates several hours on the back side.

Katie B.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Poor Customer Service

Revisado el 8/1/2020

Puntos a favor

It has a good inventory system. But if you are coming off anything but another program that your inventory is already in (i.e. a manual system) be prepared to spend a lot of time updating and correcting many things.
It could work well for many industries, but you need to be sure yours is one of those (i.e. lumber) and you ask many questions before agreeing to this program.
We have made it work for us since we've invested so much money, but it hasn't been easy.

Puntos en contra

Customer Service is horrible. You call in and basically get a call center of people who can look up the same things you can look up through their on-line help. Otherwise they have to send you to a support specialist who typically has to call you back. It takes quite a while (days not hours) for them to actually call you back and typically I have to call and raise a fuss to get a hold of anyone.
The GL is primitive. There is no easy way to get reports and any information back out of the system. The only way I've found to do this is you have a learn Crystal reports, purchase the product or pay more money to have them write you a report.
This is a very rigid program. If you have anything special or any "different" way of completing tasks, you will have to conform to the program. It's very difficult to get the program to conform to you.
Also if you have invoice terms rather than statement terms, you will not get a proper statement to send to customers monthly. They consider each invoice the "statement". And if you have discounts on those invoices you cannot change that amount if your customer does not take that discount.

Respuesta de ECi Software Solutions

Katie,

I'm sorry to read that you feel our support team isn't getting back to you in a timely manner. Our front-line customer service reps do handle the initial calls to hopefully resolve the easy requests and keep our support specialists free to help with the more critical/urgent questions. We are going to reach out to you and review your support inquiries, so that we can understand how/where we can better meet your expectations on response times. We can also discuss your reporting/statement concerns to understand what you need and how to accomplish that in the software.

Again, we appreciate your feedback and hope we can help you with these issues soon.

Your Spruce Team

Danny W.
Calificación general
  • Sector: Materiales de construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Spruce review

Revisado el 19/4/2019

Spruce has helped our business become much more efficient, especially at the end of the month. ...

Spruce has helped our business become much more efficient, especially at the end of the month. What used to take us hours to perform now only takes 45mins to an hour.

Puntos a favor

The part I like most about Spruce software is the overall function of the "Point of Sales" portal. For the majority of our team this is the only area they use on a day to day basis. Spruce allows our team members the access and ability to check stock, pricing, purchase orders, customer profile information and much more all from the same screen they use each day when entering orders for our customers.

Puntos en contra

The area I like least about Spruce software is the crystal reporting that is used. I know there are hundreds of pre-written reports that are available, but having the ability to create reports and change reports within Spruce would be nice.

Sunny B.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Happy with our change

Revisado el 4/8/2017

Puntos a favor

This product is much more user-friendly than our last POS/Inventory management system. We moved from Epicor Eagle. Spruce offers more functionality and is much easier to train new employees on. I am a big fan of the General Ledger module and the ease of use in producing monthly financial reports.

Puntos en contra

I am not a fan of the Crystal Reports aspect of the system. It is functional, but a bit cumbersome to have to seek out the proper report, download and run it from outside the system. I hope that Spruce looks into integrating this feature in the future.

Mostrando 5 opiniones de 13 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Spruce

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Spruce.

Spruce ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Subscription
  • Prueba gratis: Not Available

Los clientes habituales de Spruce son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000

Spruce admite los siguientes idiomas:

inglés

Spruce admite los siguientes dispositivos:

No tenemos información sobre los tipos de integración de Spruce

Spruce ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Aistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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