Sobre BOSSDesk

BOSSDesk is a fully integrated ITIL based Service Desk/Help Desk and IT Asset Management solution available for both Cloud and On-Premise. It incorporates an award winning user-friendly interface and a powerful Service Catalog. BOSSDesk has been highly ranked by customers for providing an affordable ITSM solution with great user experience, wide range of features, and excellent customer support. Our solutions have helped organizations to improve overall efficiency and user satisfaction.
Major capabilities include advanced Incident, Problem & Change Management that provides Help/Service Desk functionality, complete Asset Management capability, and a Service Catalog that provides full flexibility in creating customs forms that make it extremely easy for users to enter, monitor and if appropriate approve service requests. Reporting capabilities include a comprehensive array of standard reports and charts. Customizable widgets allow Dashboards to be modified to meet the needs of all technicians using the system. Mobile apps for iOS and Android allow for remote access for all capabilities.

Beneficios clave de BOSSDesk

• Improve response times to address user problems - Through the use of Self Service Portal and Knowledge Base, technicians can spend less time with the user to understand their requirements and therefore improve response times.

• Ensure the right people are assigned to the request- The routing engine can be configured to ensure that the most appropriate available resource is assigned to address each request, and “watchers” can be included to stay informed

• Service Catalogs dramatically improve service delivery and user satisfaction - Providing an online Service Catalog is the easiest and most effective of way of reducing the time and cost of delivering services while improving the user experience.

• Easy to create custom forms to address all needs - Administrators have the ability to customize the service catalog by creating forms using a drag and drop interface that are both very easy to use and provide limitless options to satisfy all user needs.

• Dashboard and Reports configurable for individual needs - Flexibility in configuration of reporting capabilities provide management with the necessary tools and metrics to meet objectives and business needs

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

BOSSDesk customizable dashboard screenshot
BOSSDesk incident management screenshot
BOSSDesk tickets & routing screenshot
BOSSDesk configuration management screenshot
BOSSDesk user settings screenshot
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Vídeo de BOSSDesk
Captura de pantalla de BOSSDesk: BOSSDesk customizable dashboard screenshot Captura de pantalla de BOSSDesk: BOSSDesk incident management screenshot Captura de pantalla de BOSSDesk: BOSSDesk tickets & routing screenshot Captura de pantalla de BOSSDesk: BOSSDesk configuration management screenshot Captura de pantalla de BOSSDesk: BOSSDesk user settings screenshot

Funciones

Características totales de BOSSDesk: 117

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Arrastrar y soltar
  • Asignación de solicitudes
  • Auditoría de problemas
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Catálogo en línea
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Configuration Management Database (CMDB)
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de servicio
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Códigos de barras/RFID
  • Descubrimiento automático de dispositivos
  • Editor de texto enriquecido
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Enrutamiento de llamadas
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de modelos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del mantenimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Macros y modelos de respuestas
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Personalización
  • Planificación de cambios
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Programación de incidencias
  • Programación del mantenimiento
  • Registro de auditoría
  • Registro único
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de cambios
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento horas/gastos
  • Supervisión
  • Supervisión de redes
  • Visualización de datos
  • Widgets

Alternativas

Alloy Navigator

4.5
#1 alternativa a BOSSDesk
Alloy Navigator es una solución de gestión de activos y servicios de TI todo incluido que proporciona respuestas...

VIZOR IT Asset Management

4
#2 alternativa a BOSSDesk
VIZOR is an ITIL Certified IT Service and Asset Management Solution. Features include automatic ticket assignment,...

Freshservice

4.5
#3 alternativa a BOSSDesk
Freshservice es un centro de atención de ITIL online con funciones de emisión de tickets y gestión de activos, y...

HarmonyPSA

4.5
#4 alternativa a BOSSDesk
HarmonyPSA respalda todo el ciclo de vida empresarial, desde la generación de clientes potenciales hasta la renovación...

Opiniones

Calificación general

4.6 /5
(95)
Relación calidad-precio
4.7/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.5/5
Asistencia al cliente
4.9/5

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Mostrando 5 opiniones de 95
William ".
Calificación general
  • Sector: Servicios
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

BOSS Support Central - A Remote Support Must Have!

Revisado el 17/6/2020

We have been with BOSS for over 5 years, and they provide exceptional customer service. Anytime...

We have been with BOSS for over 5 years, and they provide exceptional customer service. Anytime that we have identified an issue, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] has been available to troubleshoot and report bugs to have it fixed in their next software release. They appreciate feedback and work to keep their product up to date.

Puntos a favor

The ability to login to Support Central from anywhere at anytime and process tickets is something that we cannot live without in the new COVID19 world. We have not missed a beat, and our end users are receiving the support that they want and expect in a timely, professional manner because of it. The Dashboard area allows for the creation of widgets to monitor ticket assignments, counts and more on the fly. We utilize routing, templates and automatic responses to make sure support issues are addressed as quick as possible.

Puntos en contra

We are very pleased with the product. The only recommendation that I have is for them to invest in a training and tutorial area for technicians to easily reference to learn of new features or to learn about how to get the most out of the product.

Gary K.
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Awesome product and support team for automating and streamlining your service desk.

Revisado el 26/6/2020

We migrated from a legacy on-prem solution to a BoSS on-prem solution which we easily migrated to...

We migrated from a legacy on-prem solution to a BoSS on-prem solution which we easily migrated to the BoSS SaaS solution. All of our information was easily migrated forward as we needed to make organizational changes. The BoSS solution suite is capable, flexible, adaptable, and easy to use, which has resulted in significant process improvements for our organization.

Puntos a favor

The integration and automation of service requests, and the ability to create a service request from multiple avenues. Being a SaaS solution enables access to tickets and inventory from any location and from any device. We are able to update our field techs with ticket assignments or ticket updates while they are in the field, and the techs are able to update the service ticket from the field with the latest information. This makes reporting close to real-time.

Puntos en contra

There's nothing that I can point to that I would regards as liking least about the solution, other than the solution won't actually perform the physical work itself :-)

Gary K.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Alachua County BoCC Review

Revisado el 31/3/2021

I am really satisfied with the product. it is a great value for the price. Also there is not the...

I am really satisfied with the product. it is a great value for the price. Also there is not the normal yearly increase you see with other software vendors

Puntos a favor

Asset Management is a great tool, knowing all computers & Printers in use on our network. Work order portion connects tickets to individuals as well as the assets

Puntos en contra

Reporting is lacking. I had more flexibility to create personal reports in the older product. I would like to see this area expanded.

Ginger J.
Calificación general
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Technology Specialist

Revisado el 15/3/2017

It's a great product for inventory and work orders. I'm not really impressed about the reports or...

It's a great product for inventory and work orders. I'm not really impressed about the reports or how the work orders print. I really like how it works with AD to pull in MS equipment.

Annette D.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy Ticketing System

Revisado el 31/3/2021

Over the years BOSS Solutions Suite has been a great assess to our department for keeping up with...

Over the years BOSS Solutions Suite has been a great assess to our department for keeping up with user's problems and solutions.

Puntos a favor

Software that is very easy to use, once the system is setup to be user friendly.

Puntos en contra

There are no cons about the software, it is user friendly when you set up the software correctly.

Mostrando 5 opiniones de 95 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre BOSSDesk

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre BOSSDesk.

BOSSDesk ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 19.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Essential version costs $ 19 per agent / per month / billed yearly Professional version costs $ 39 per agent / per month / billed yearly Enterprise version costs $ 69 per agent / per month / billed yearly

No tenemos información sobre las características de BOSSDesk

Los clientes habituales de BOSSDesk son:

51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

BOSSDesk admite los siguientes idiomas:

inglés

BOSSDesk admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

BOSSDesk se integra con las siguientes aplicaciones:

TeamViewer

BOSSDesk ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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