Sobre ServiceWorks

BOOST YOUR FIELD SERVICE OPERATIONS WITH US. No matter what service you offer we have solution for you. We offer end to end business solutions for managing service, retail and delivery operations.
Key Features
Multi-Location Inventory Management
Centralized Purchase Order System
Route optimization
Tracking of Drivers and Automated ETA calculation
Make Decisions based on transaction data
Customer feedback
Custom Notification via email,SMS and Robocall
Digital proof of order

Precios desde:

USD 49.00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ServiceWorks

Beneficios clave de ServiceWorks

• Customer data can be accessed from anywhere, through any internet-enabled device, and devices can be scanned, updated, and tracked from the field.

• The drag-and-drop calendar allows users to easily schedule and reassign jobs.

• ServiceWorks offers electronic signature capture, enabling the secure signing of agreements, contracts, and other documents.

• GPS tracking lets managers view team locations in real time, visualized on a map, and ServiceWorks also stores routes to provide full location histories.

• Purchase order requests can be placed when creating new jobs based on required materials and inventory, and all materials used can be tracked and reported on.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

francés, inglés

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Las 5 mejores alternativas a ServiceWorks

Imágenes

ServiceWorks Software - 1
ServiceWorks Software - 2
ServiceWorks Software - 3
ServiceWorks Software - 4
ServiceWorks Software - 5
ServiceWorks Software - 6
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Vídeo de ServiceWorks
ServiceWorks Software - 1 ServiceWorks Software - 2 ServiceWorks Software - 3 ServiceWorks Software - 4 ServiceWorks Software - 5 ServiceWorks Software - 6

Funciones

Funcionalidades totales de ServiceWorks: 192

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Admite iCalendar
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas de riesgo
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendarios de equipo
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Compras y recepción
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad
  • Control de inventario
  • Control del personal a través de dispositivos móviles
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de factura
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Cálculo de comisiones
  • Cálculo de impuestos
  • Datos en tiempo real
  • Disposición de llamadas
  • Disposición de propiedades
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Gestión de actividades
  • Gestión de almacén
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de costes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de eliminaciones
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flota
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de reservas
  • Gestión de rutas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Historial de cliente
  • Historial de facturas
  • Historial de servicios
  • Historial de transacciones
  • Historial laboral
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes de síntesis
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Integración de páginas web
  • Inventario administrado por el proveedor (VMI)
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Notificaciones push
  • Optimización de inventario
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Pagos parciales
  • Panel de actividades
  • Para empresas de control de plagas
  • Para paisajistas y jardineros
  • Para servicios de conserjerías
  • Pedidos de ventas
  • Perfiles de usuario
  • Planificación de personal
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Portal de facturación
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de lotes
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de grupos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Punto de venta (POS)
  • Recogida y enrutamiento
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada/salida
  • Registro de pedido
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de actividades de clientes
  • Seguimiento de entrega
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de lotes
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de uso de productos químicos
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Seguridad SSL
  • Sincronización de calendario
  • Sincronización de datos
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas recurrentes
  • Trazabilidad
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Jobber

4.6
#1 alternativa a ServiceWorks
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

Workiz

4.7
#2 alternativa a ServiceWorks
Administra tu negocio de servicios externos con Workiz, anteriormente conocido como "Send A Job". Programa trabajos y...

AroFlo

4.4
#3 alternativa a ServiceWorks
AroFlo es un sistema móvil de gestión de trabajos con todas las funciones, para las industrias de servicios de campo y...

Odoo

4.2
#4 alternativa a ServiceWorks
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Opiniones

Calificación general

4 /5
(21)
Relación calidad-precio
4/5
Funciones
3.9/5
Facilidad de uso
3.9/5
Asistencia al cliente
4.3/5

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Mostrando 5 opiniones de 21
David B.
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

How service works saved us at least one full time employee AND made our services better

Revisado el 10/6/2021

Puntos a favor

The scheduling and ease of information gathering. The way it is setup we can easily navigate and find what our client wanted and we are now able to customise even more their experiences with us. It has removed a lot of non value added activities that we had to do manually. We have the opportunity to look for cost overruns and how efficient we are as a company every day and at any time we have access to progress reports.

Puntos en contra

The initial configuration is rather easy but being in Quebec, Canada has made some issues difficult for us in setting up taxes and linking up quick books. Otherwise the CRM, Dispatch, job creating software ticks all the boxes for us.

Jessica V.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great software

Revisado el 26/3/2021

It's a great app for appliance repair companies like us.

It's a great app for appliance repair companies like us.

Puntos a favor

Offers a lot of options and makes everything really easy for the office and techs both.

Puntos en contra

It has occasional bugs that make it impossible to work but it's rare and the customer service is great about fixing it!

Josh Z.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Could be great. Maybe wait a few years

Revisado el 11/12/2020

Puntos a favor

The software is inexpensive. The features they proclaim to have are great, but many of them do not work as advertised if at all.

Puntos en contra

There are constant major changes that are not communicated. Repeat failiures within the software are almost a weekly event. It is to the point where we joke around about betting what is going to fail next. We have had issues with everything you can think of from ordering/checking in parts, submitting claims, sending notifications, routing, scheduling, accounts receivable, reports made, etc. You name it and it either is still not working or has broken multiple times in the last few months. Most recently was today when customers were getting notifications if the schedule date was changed on their ticket. It was the notification to let them know parts were in. Also today was the system automatically changing the status of tickets with backorder parts received to a status that isn't usable. These are both items that have failed before and I'm sure will fail again. They fail to test updates sufficiently when they are made time and time again. Their customer service is non existent. Easy way to tell is to try calling the number yourself. I'm convinced it is set to just go to voicemail automatically, and don't expect a call back. The only live person ever available was the sales rep who first set us up. He was great but has now left the company and I expect many users will do the same.

Respuesta de Service Works

We are constantly trying to improve and provide all of our customers support and care. We always listen to our customers and add new features. We learn from you to make our software better everyday.
Thanks for the feedback and being an amazing customer!

Shirley M.
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software for the Appliance Service Professional

Revisado el 26/4/2021

the most important part of the program we were able to start using it almost immediately At the...

the most important part of the program we were able to start using it almost immediately At the time we got the program Service Works was not active in Canada but since we had used a previous product of their design they offered it to us and switched over our old program to the new one. While we have only used this product a couple of years we have worked with this team for years and they are great. I struggle with technical issues and they take time to explain (in English) what is going on.

Puntos a favor

There are many wonderful features but the feature we utilize the most is the dispatch. Being able to dispatch a call by location of the tech allows us to start the day knowing how the week is setting up.

Puntos en contra

I am having a few issues learning all the features some are a bit redundant but we have to devote the time to learning to use the features making it a priority

Robert W.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

End of the search

Revisado el 9/7/2020

My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT...

My overall buy point was their customer service. The attention to detail that [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] delivers to my situation gives me all the confidence in the world that I will stay with this company for a long time. We can now set this aside as we rebuild our business in the future. We are licensed in NY. TN and AZ and are expecting 100 employee's in each location. This software will be going right along with us.

Puntos a favor

I like the population auto fills. The search ability is a key factor in running our business. We ran a business in Arizona with twenty-five employee's and keep tracking of what was going on was our biggest hurdle. I tried a lot of other software for this purpose (several costing 5 times the cost of sw) without the power of service works.

Puntos en contra

Just like learning any new software there are some frustrations along the way. There are a few bugs in the system that haven't been ironed out yet, for example; sometimes I will but in place holder information like the phone number if I don't know it. I will enter all fours or something with the intent to go back and enter the number when I get it. SW uses the ph number for the customer number. I doesn't allow you you to edit the customer number, oh it has the edit icon and you can delete it, but it won't allow you you to enter anything. By the way the work around for this one is copy and paste.

Mostrando 5 opiniones de 21 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ServiceWorks

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ServiceWorks.

ServiceWorks ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 49.00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de ServiceWorks son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

ServiceWorks admite los siguientes idiomas:

francés, inglés

ServiceWorks admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

ServiceWorks se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Google Calendar, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Shopify, Square Payments, Stripe, Zapier

ServiceWorks ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Aistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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