Sobre Giva

Fundada en 1999, Giva es un paquete de gestión de help desk basado en la nube con distintos productos de gestión del conocimiento y activos, help desk de ITIL, gestión del cambio y aplicación móvil para que los técnicos gestionen las relaciones sobre la marcha. Giva es conforme a HIPAA.

Giva ofrece un diseño intuitivo y fácil de usar que se puede implementar en solo días y requiere solo una hora de formación. Giva ofrece informes/análisis/KPI robustos, rápidos y fáciles para medir rápidamente la productividad del equipo, la capacidad de respuesta y la satisfacción del cliente, lo que resulta en una toma de decisiones más rápida y de mayor calidad. La personalización y la configuración son de tipo point-and-click y no es necesario contar con programadores o consultores, por lo que el coste total de propiedad es sustancialmente menor.

Optimizado para dispositivos móviles, Giva permite ver, administrar y priorizar tickets abiertos, así como realizar un seguimiento del tiempo trabajado en los tickets mediante dispositivos móviles o tablets. La aplicación móvil de Giva es conforme a HIPAA y está totalmente basada en navegador, por lo que no es necesario descargar ni instalar nada.

El cifrado conforme a HIPAA garantiza que todos los datos confidenciales de salud y registros médicos se gestionen de forma segura. Giva proporciona a todos los clientes la seguridad y la tranquilidad del cumplimiento de HIPAA sin costo adicional.

El centro de ayuda en la nube de Giva está diseñado para agilizar la gestión de tickets mediante la organización y priorización de tickets. Mide la satisfacción del cliente, el rendimiento del agente y la productividad del equipo desde una ubicación central. El panel de Giva proporciona gráficos y métricas en tiempo real para ayudar a supervisar de cerca toda la actividad del cliente y garantizar que no se pierda ninguna solicitud o problema. Giva ofrece herramientas para abordar los problemas más críticos primero y administrar todas las conversaciones a través de una única aplicación unificada. Optimiza los procesos con reglas comerciales, automatiza flujos de trabajo y proporciona asistencia en horario ininterrumpido a través de un portal de autoservicio y base de conocimiento de marca.

La solución de gestión de activos de Giva ofrece una base de datos de gestión de configuración (CMDB) que proporciona información precisa y actualizada sobre todos los activos, configuraciones de TI y activos personalizados. Esta base de datos proporciona una ubicación central desde la cual rastrear todas las interrelaciones entre activos, incidentes y problemas.

El software de gestión de conocimiento de Giva ayuda a crear, categorizar y recuperar conocimiento para aumentar la resolución al primer contacto y permitir que el autoservicio disminuya el volumen de llamadas. El software de gestión del cambio permite supervisar solicitudes de cambio y aprobaciones desde una sola pantalla para satisfacer todos los requisitos de cumplimiento, como la ley Sarbanes-Oxley (SOX).

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Dashboard for Real-time Metrics and Key Performance Indicators
Access Giva on any internet-enabled device
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Vídeo de Giva Vídeo de Giva Vídeo de Giva Vídeo de Giva Captura de pantalla de Giva: Dashboard for Real-time Metrics and Key Performance Indicators Captura de pantalla de Giva: Captura de pantalla de Giva: Captura de pantalla de Giva: Captura de pantalla de Giva: Captura de pantalla de Giva: Access Giva on any internet-enabled device

Funciones

Características totales de Giva: 82

  • API
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de problemas
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda de lenguaje natural
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Conforme con HIPAA
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de diagramas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Datos en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de expedientes
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de la formación
  • Gestión de modelos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Herramientas de colaboración
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de páginas web
  • Macros y modelos de respuestas
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Planificación de cambios
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de cambios
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Visualización de datos
  • Widgets

Alternativas

Alloy Navigator

4.5
#1 alternativa a Giva
Alloy Navigator es una solución de gestión de activos y servicios de TI todo incluido que proporciona respuestas...

Zendesk

4.4
#2 alternativa a Giva
Zendesk es una solución de software de atención al cliente basada en la nube y en la que confían más de 40 000...

HarmonyPSA

4.5
#3 alternativa a Giva
HarmonyPSA respalda todo el ciclo de vida empresarial, desde la generación de clientes potenciales hasta la renovación...

TeamSupport

4.5
#4 alternativa a Giva
TeamSupport es un software de help desk creado para asistencia al cliente entre empresas. Ofrece visibilidad completa...

Opiniones

Calificación general

4.9 /5
(35)
Relación calidad-precio
4.7/5
Funciones
4.3/5
Facilidad de uso
4.9/5
Asistencia al cliente
4.8/5

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Mostrando 5 opiniones de 35
Elaine tanner W.
Calificación general
  • Sector: Artículos de lujo y joyería
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Giva helped revamp our B2B repair operation workflow & significantly increased customer...

Revisado el 11/6/2019

Giva helped us make internal changes to streamline our operations and increase efficiency. With the...

Giva helped us make internal changes to streamline our operations and increase efficiency. With the Giva reports and dashboards, I can keep an eye on all the departments and see if we are all properly coordinating to get repairs done ASAP and machines shipped back to customers. Before Giva, I never had this visibility. Giva helped us focus on weak spots in make significant improvements in our workflows. Before using Giva, I could not easily measure the productivity of our repair operation. Now, I’ve got excellent tools to measure performance, productivity and customer satisfaction. Giva technical support is exceptional and we always get an immediate response with insights that help us to keep getting more out of the product.

Puntos a favor

We’re using Giva to track our busy B2B repair operation since none of our internal systems could optimize this important process. Our customers ship us machines that are critical to their revenue generation so it’s important for us to minimize the time that we spend holding and repairing the machines. We use Giva to coordinate the intake, processing, repair and outbound shipment back to our customers. We’ve achieved exceptional results using Giva and significantly improved repair team productivity and customer satisfaction.

We know all the intricacies of repairing our machines, but we are not tech savvy with software. Giva was very easy to configure to our unique needs using its very intuitive administration. Our account manager provided hands-on assistance that sped the deployment and allowed us to fully vet Giva during our 30-day trial. It only took about 20 minutes to train our repair team on how to use Giva since it’s simple and very intuitive to use. Using Giva we architected our entire repair workflow to use mobile phone texting to keep our customers apprised of all stages of their repair. The major benefit is that it keeps them up to date in real-time so they do not have to call our facility for updates and they know exactly when they will receive their machines back.

Puntos en contra

None...nothing to add or complain about.

James F.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

50% Increase in My Productivity & Giva is 70% faster than KACE, Spiceworks, AutoTask-Less...

Revisado el 20/11/2020

I like the home page dashboard where I can add as many widgets as desired and resize them all to my...

I like the home page dashboard where I can add as many widgets as desired and resize them all to my liking I’ve not seen a software in the cloud with that function at Giva’s value orientated price point. The Dashboard has helped me increase my productivity by about 50%. The case/ticket Macro and Auto Close features will enable us to quickly effect many changes to speed resolution and increase customer satisfaction. The Scheduled Tasks features will help us unify maintenance and checks ups and serve as a way to never forget deadlines.

Puntos a favor

Our experience with Giva has been exceptional. It is super easy to get up and running right “out of the box”. There is depth to the configuration options, but it’s presented in a way that’s incremental and easy to understand. We can do as much customization as desired to get initially started and then do more advanced options as we grow into them. Although there’s a library of video tutorials and training materials, I became highly productive with Giva after just 3 days without using any learning materials. In our past experience using other systems it’s taken us many weeks to become productive. We compared Giva to KACE 1000 by Quest, Spiceworks, AutoTask and others. Giva’s user interface is considerably more elegant, well designed and easy to look at all day.

Puntos en contra

Not anything negative for right now. It's been a great experience learning and using Giva.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

IT/Ecomm Management

Revisado el 25/4/2019

Overall, it helps ease and improve work process and issue management to increase functionality and...

Overall, it helps ease and improve work process and issue management to increase functionality and resolve issues faster.

Puntos a favor

I can submit a ticket and it's severity level with a description so IT can funnel it to get fixed to the proper channels. It keeps communication between the entire team rather than one person working on the issue, and it eliminates duplicative work and patterns.

Puntos en contra

I can't see if/when someone else on my team issues a ticket that may be similar to something I am going to.

Angel S.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

BIG increase in customer satisfaction, rolled out self-service portal to 900 people over...

Revisado el 2/5/2020

We evaluated ZenDesk, Salesforce.com, Freshdesk and Zoho before deciding on Giva. Giva was the...

We evaluated ZenDesk, Salesforce.com, Freshdesk and Zoho before deciding on Giva. Giva was the only vendor that met all of our function requirements and it’s also the easiest to use. We never heard of Giva before, but we were very impressed when we did a deep dive and thorough 30-day trial. We did not even have to talk to a sales rep for the longest time since it was so easy to configure and get information from the web site. Giva is also much more fairly priced with a bundle of all modules which included all functionality. Other vendors carve up their products and try to extract extra money.

The Dashboards and reports are phenomenal. We can immerse ourselves in the data and quickly see key information and trends. We had some very big issues with onboarding new employees and customers due to our rapid growth. All of those pain points have gone away. I meet with our senior leadership on a regular basis and can now present real-time reports. We like the multiple independent service desk function and may deploy it to other departments like Customer Service and HR to get the same benefits that we’ve realized in IT.

Puntos a favor

Deploying Giva has been a monumental win for our IT organization. The ROI generated has been tremendous. Giva has given us operational transparency and allows our teams to better collaborate. The HIPAA compliant application is very user friendly which allowed us to quickly roll out the employee self-service portal to 900 people with limited training. The comprehensive library of free video tutorials allowed our folks to learn at their own pace and prepare for the transition. We shut down our old system on a Friday and went live with Giva on Monday without a glitch. One of the business results is that now we are earning a 4.8 rating (out of 5) on our customer satisfaction surveys from Giva. That has been a very big turnaround in the level of satisfaction and mostly attributable to our move to Giva.

Puntos en contra

It was very easy to get up and running on Giva and many other products were so more difficult. So, no "Cons" for GIva.

Ken B.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent Dashboards and Reports; Fantastic Customer Service

Revisado el 6/3/2020

We have been very successful in getting our employees to use the Giva self-help portal to help them...

We have been very successful in getting our employees to use the Giva self-help portal to help them quickly find solutions to their problems, and if they can’t, then they can easily open up a case online. Also, we use Giva for our off boarding and moves and the result is that it’s now much more smooth and efficient.

We love the drag and drop widgets on the Dashboard. Everybody has their own custom home page Dashboard so they can focus on what’s important to them. We also depend upon the email alerts which can be configured with business rules that delivers information to the right person and groups for escalation, if necessary.

It was easy to get up and running on Giva and it’s very scalable so as we expand Giva can meet our future features/functions and workflow requirements. There’s a lot of functionality in Giva that we do not use today, but we know we will grow into it in the future such as Macros, Autoclose, etc.

We are very happy with Giva and highly recommend it to our colleagues in healthcare and other security minded and demanding industries.

Puntos a favor

Our business is in healthcare so we needed HIPAA compliance, excellent reports/dashboards and the system had to be easy and quick to deploy and use by our employees. We support 400 employees across 13 geographically dispersed substance abuse recovery centers and we are on a fast growth track to soon have 30 centers. Our IT and Facilities staff and 400 employees are very happy with Giva. Now we are hitting 100% of our service level agreement targets with approximately 800 cases per month. We are doing this with just a small team of IT and Facilities people using Giva. The metrics and analytics from Repots are fantastic and we present them to leadership twice per month so the entire organization is well appraised of the volume and complexity of our work and any hot issues.

We are using Giva’s multiple service desk function to segregate the work of two departments. IT and Facilities each have a separate and uniquely configured service desk so they can both focus on their cases and view relevant home page Dashboards and Reports. We were able to replace another Facilities software application with Giva and save more money. The Reports are super easy to run and provide excellent insights.

Puntos en contra

It does all we need it to do right now and we can grow into it as well.

Mostrando 5 opiniones de 35 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Giva

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Giva.

Giva ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 29.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Giva

Los clientes habituales de Giva son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Giva admite los siguientes idiomas:

inglés

Giva admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de Giva

Giva ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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