Sobre Socio

Socio es un creador de aplicaciones para empresas que organizan reuniones corporativas, conferencias, ferias comerciales y otros eventos. La solución permite a los usuarios crear aplicaciones totalmente personalizables con características como planificador de agenda, lista de conferenciantes, herramientas de networking, herramientas de comunicación, anuncios y mucho más. Socio tiene como objetivo facilitar a los organizadores de eventos la creación de aplicaciones móviles de marca y totalmente personalizables para eventos de todo tipo.

Utiliza la interfaz de arrastrar y soltar para crear una aplicación de eventos personalizada con funciones de redes, participación, gestión de patrocinadores y expositores, ludificación y presentación de guías digitales. Los asistentes pueden seleccionar y crear una agenda personal para navegar fácilmente por el evento. También pueden ver la agenda del evento en vivo con detalles sobre las próximas sesiones e indicar su asistencia. Las potentes herramientas de redes sociales mejoran la implicación entre los organizadores, patrocinadores, asistentes y demás usuarios para proporcionar una experiencia de evento más atractiva.

Otras características incluidas en la plataforma Socio son la capacidad de administrar y editar el aspecto e interfaz de la aplicación en cualquier lugar y desde cualquier dispositivo y la capacidad de administrar contenido dentro de la aplicación, como horarios, encuestas, sondeos, anuncios o planos y mucho más. Socio también facilita el análisis del rendimiento del evento y las métricas como la asistencia, el compromiso y el retorno de la inversión para ayudar a la toma de decisiones en el futuro.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, chino, chino tradicional, español, francés y otros 12, hebreo, indonesio, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, ucraniano

Imágenes

Manage the layout, design, color, fonts, images, logos, and more within the app
Analytics are generated to provide insight into event performance
Event planners can build a custom agenda to provide to attendees via the app
Create a custom mobile app for attendees, speakers, and sponsors
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Vídeo de Socio
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Funciones

Características totales de Socio: 92

  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Check-in móvil
  • Compra de entradas
  • Conferencias/convenciones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Debates y foros
  • Desarrollo de aplicaciones
  • Desarrollo personalizado
  • Directorio de miembros
  • Distribución de clientes potenciales
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas y comentarios
  • Escaneado de tarjetas de visita y de identificación
  • Estudios de pulso
  • Extracción de datos
  • Formularios online
  • Formularios personalizables
  • Función de vista previa
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de clientes potenciales
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendario
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de diseños
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de exposiciones y de proveedores
  • Gestión de grupos
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de invitaciones
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la lista de invitados
  • Gestión de membresías
  • Gestión de participantes
  • Gestión de patrocinadores
  • Gestión de ponentes
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de reservas por grupos de habitaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión del cambio
  • Gestión del espacio
  • Grabación
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas para las actividades posteriores a la reunión
  • Ideación y producción participativa
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión a domicilio
  • Inscripción de eventos
  • Inscripción de grupos
  • Inscripción en línea
  • Inscripción in situ
  • Integración de redes sociales
  • Ludificación
  • Mapas de eventos
  • Mensajería individualizada
  • Moderación
  • Networking
  • Notificaciones de clientes potenciales
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de comunicaciones
  • Para múltiples eventos
  • Perfil de los participantes
  • Perfiles de los ponentes
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Procesamiento de pagos
  • Programación de eventos
  • Promoción social
  • Páginas de patrocinadores
  • Recepción virtual
  • Reuniones de juntas
  • Reuniones internas
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de asistentes
  • Streaming en vivo
  • Venta de entradas en línea

Alternativas

Aventri

4.3
#1 alternativa a Socio
La plataforma Aventri tiene las herramientas que necesitas para gestionar todas tus necesidades de eventos...

Glue Up

4.5
#2 alternativa a Socio
Glue Up (anteriormente EventBank) es una plataforma de participación todo en uno que combina gestión de eventos,...

Accelevents

4.7
#3 alternativa a Socio
Únete a los miles de eventos que ya usan esta plataforma creada por organizadores de eventos. Vende más entradas y...

EventMobi

4.8
#4 alternativa a Socio
EventMobi ayuda a los planificadores de eventos a crear atractivas aplicaciones móviles con registro de invitados,...

Opiniones

Calificación general

4.9 /5
(80)
Relación calidad-precio
4.8/5
Funciones
4.6/5
Facilidad de uso
4.8/5
Asistencia al cliente
5/5

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Mostrando 5 opiniones de 80
Julie H.
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Otro durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Socio's Platform is the Ultimate Engagement Tool

Revisado el 3/2/2021

From start to finish, we were well taken care of--from contract phase to event day. Again, we had...

From start to finish, we were well taken care of--from contract phase to event day. Again, we had the Orange Glove service so we had several trainings (staff, speakers, sponsors) and brainstorm sessions to help teach us about ways to maximize features and build an engaging virtual conference agenda. Lots of great trainings and idea shares!

Puntos a favor

This platform is so versatile for streaming options--you can use a variety of streaming options or use the one they offer. It also keeps your audience's attention with incredibly engaging features and a great variety of them--from gamification, a social wall, integration with the virtual lounge of your choice (same for a virtual photobooth) to the chat, polling and q&a offerings, attendees are enthralled and truly participate. Additionally, having the mobile app complementing the web app means if an attendee needs to step away from their desk during a virtual event, they never miss a minute of content.

Puntos en contra

While the initial buildout felt daunting (we bought the Orange Glove service so did not have to do this ourselves)--once the hand off from the Socio team to our team was done and we were trained, it was fairly easy and intuitive. Now that we've done it once, we'd likely be able to do our own event builds in the future if we have the time/bandwidth--but truly, it's a fantastic option to be able to have the Socio team perform the buildouts.

Respuesta de Socio

Hey Julie! Thank you for taking the time to leave such a kind review. We are thrilled to hear that you had a great experience from beginning to end. We appreciate all the work you put into your events and we look forward to continuing to work with you.

Jennifer T.
Calificación general
  • Sector: Museos e instituciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Otro durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Option for Virtual Events

Revisado el 31/3/2021

We looked at a lot of software for our virtual event, and Socio lays everything out for attendees...

We looked at a lot of software for our virtual event, and Socio lays everything out for attendees in a very intuitive way (we have members from 21 to 85, and had no complaints!). It is clean and professional looking, doesn't overload the platform with things you don't need (every element is very customizable, so you can choose every piece to add), and while it was time consuming to build out, it was not hard to do and support was always there to help. For us, it really kept our attendees engaged, offered us the chance to share resources, have live and recorded content, and lots of options for sponsor engagement. Plus, their game option is great for building engagement.

Puntos a favor

My favorite element of this software is that you can pick and choose the elements you want as a part of your event--if you need to have a virtual trade show, there is an element that can do that; if you need to list your speakers, you can add that. It made the whole presentation on the user side look very customized and clean. There was nothing there you didn't want.

Puntos en contra

We used the add-on broadcast studio, Streamyard. If I had to say I wished for anything more than I got with Socio, it would be to be able to interact more with attendees in Streamyard....but that is a very small con. The broadcast studio was so easy to learn, and looked very professional.

Thomas S.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Otro durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Great event app

Revisado el 12/1/2021

Puntos a favor

Socio was very easy to use and to set up.
The Customer service is probably one of their biggest strengths , super helpful and reactive.
There is a wide range of options available to create an event app / web platform

Puntos en contra

We would have loved to be able to customize a few more details.
The metrics you receive after the event are quite basic, but they are currently improving this point.

Sedicka A.
Calificación general
  • Sector: Organización de eventos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

SOCIO - Perfect for Virtual Conferences

Revisado el 24/3/2021

The product is sturdy, robust and has never failed us. As a company we continue to look at other...

The product is sturdy, robust and has never failed us. As a company we continue to look at other products, but have not yet found one worth shifting to. The support team is excellent and adds great value to my experience.

Puntos a favor

Socio has all the features as most applications of this type, with some excellent new additions and they continue to improve on the product by seriously listening to their clients. We are very excited about the video rooms, and upgraded areas for sponsors and the excellent data dashboard. Being able to offer our sponsors more has always been one of our main aims. The product truly shines with its ease of use! Even our most technically challenged team members are able to successfully build our platforms. It is easy to grasp how it all works, from selecting features to uploading media, to launching, it is all very sleek and simple form start to finish. I particular like the knowledge base, which is vast and covers every aspect of the product with detailed explanations supported by excellent (and short!) instructional videos. In addition the online support provided is of the best I have encountered, any questions or problems that arise I am able to get almost immediate help. The support team feels like an extension of my own team, where they are as invested in the query as I am.

Puntos en contra

In all honesty, the software does exactly what it promises it will do. Where they lack a feature we may need, they are always open to considering upgrades, this may take some time to implement but we understand that upgrades need to be tested. I have experienced an issue where the download template for adding content was slightly out of date as per recent updates and this made uploading problematic. That being said, when I flagged it for the support team they were on top of it and could fix it pretty quickly.

Respuesta de Socio

Hello Sedicka! Thank you for taking the time to leave such a kind review.

We are elated to hear that you loved the platform, along with the planner resources and our support team. As you mentioned, we are always looking to add new features and improve based on the feedback our customers give us. We have a lot of exciting new features planned and you can continue to check out the "What's New" section of our knowledge base to get the latest updates. Hopefully you can use them at your next event!

We appreciate all the work you put into your events and we look forward to continuing to work with you.

Arthur U.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Pivot to virtual and pivot back to hybrid

Revisado el 4/1/2021

Before 2020, we have used Socio for our in-person events. Throughout 2020, we have used Socio to...

Before 2020, we have used Socio for our in-person events. Throughout 2020, we have used Socio to pivot our events program to be 100% virtual. 2021 and beyond, we will be using them for our hybrid events.

Puntos a favor

We have been a Socio customer since late 2017. From 2017 until our April 2020 event, they have been powering our live/in-person events. Throughout 2020, we have used their software and their amazing support team (shout out to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] for keeping up with me 😂) to pivot our events program to be 100% virtual and doubled the number of events we hold with them. After running RFPs with 6 virtual platforms, Socio was the clear winner with their virtual event platform as well.

Looking into our 2021 events program, our plan is to start executing a hybrid (mix of virtual and in-person) strategy, and we are confident that Socio will deliver as they have been experts in the in-person events prior to virtual events even existing for our organization (unlike some other providers that are just virtual or in-person oriented)

Puntos en contra

No downsides at the moment. Their 24/5 support was extremely helpful, and we really wanted it to cover the weekend hours as well (since a few of our events happen on the weekends). Recently we have been notified by our customer success manager that they have expanded their support to include weekend hours as well. So, I can't complain.

Mostrando 5 opiniones de 80 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Socio

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Socio.

Socio ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: No disponible

No tenemos información sobre las características de Socio

Los clientes habituales de Socio son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Socio admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, chino tradicional, español, francés, hebreo, indonesio, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, ucraniano

Socio admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de Socio

Socio ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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