Sobre Leafio

ABM Inventory es una solución de gestión de inventarios basada en la nube y creada para comercios minoristas, comercio electrónico, mayoristas, fabricantes y distribuidores, incluidas todas las cadenas de suministro y puntos finales de venta. Con esta solución, las organizaciones disfrutan de una disponibilidad continua de productos para reducir el exceso de inventario y disminuir los niveles de productos agotados. Sus principales funciones incluyen reposición automática de la tienda y colocación automática de pedidos, evaluación de fiabilidad del proveedor, gestión del surtido y analíticas exhaustivas.

La solución ha sido diseñada para ser compatible con los sistemas ERP y contables existentes y proporcionar a las organizaciones disponibilidad continua de productos. ABM Inventory calcula automáticamente los niveles de existencias requeridos para cada SKU (unidad de mantenimiento de existencias) diariamente y en cada ubicación según las fluctuaciones de la demanda real, reduciendo el exceso de inventario (exceso de existencias) y disminuyendo los niveles de productos agotados.

Las herramientas de reposición automática y realización de pedidos ayudan en la gestión de acciones promocionales y temporadas. El sistema crea pedidos para proveedores analizando automáticamente las ventas reales de cada SKU. El cálculo incluye una estimación del excedente disponible y escasez permitida en cada punto de almacenamiento, teniendo en cuenta además las condiciones específicas de entrega. Los usuarios pueden visualizar informes sobre la precisión en la ejecución de pedidos por parte de los proveedores, incluidos datos sobre la cantidad de artículos que se pidieron y la cantidad suministrada realmente.

Las funciones de gestión y análisis de surtido de ABM Inventory proporcionan a los usuarios indicadores de rendimiento financiero. Estos revelan y comparan SKU de movimiento rápido con SKU de movimiento lento o inamovibles. Las organizaciones también pueden obtener informes consolidados sobre la rotación de proveedores, las líneas principales, las ventas perdidas, el excedente, los inventarios y la rotación, incluida la dinámica de los indicadores y la fiabilidad del proveedor. Las analíticas integrales ofrecen información sobre las ventas perdidas en cada punto de almacenamiento y su impacto financiero en toda la empresa.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

View the dashboard with key system indicators such as overstocks, lost sales, turnover and more
Edit new regular orders and view descriptions, purchase price, buffer date, and more
View the dynamics of promotional and seasonal goods operations
View the number of SKUs by buffer zones depending on their current balance
Get reports on weekly stocks dynamic including average stocks, overstocks, sales, lost sales, and more
View coverage of lost sales by overstocks
View stock structure of MTS goods regarding their position in the buffer zone
View the overstocks dynamic of the last week in comparison to a previous one
An example of replenishment calculation for each SKU in each point of storage
Generate a report on the stocks of a previous week
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Vídeo de Leafio
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Captura de pantalla de Leafio: View the dashboard with key system indicators such as overstocks, lost sales, turnover and more Captura de pantalla de Leafio: Edit new regular orders and view descriptions, purchase price, buffer date, and more Captura de pantalla de Leafio: View the dynamics of promotional and seasonal goods operations Captura de pantalla de Leafio: View the number of SKUs by buffer zones depending on their current balance Captura de pantalla de Leafio: Get reports on weekly stocks dynamic including average stocks, overstocks, sales, lost sales, and more Captura de pantalla de Leafio: View coverage of lost sales by overstocks Captura de pantalla de Leafio: View stock structure of MTS goods regarding their position in the buffer zone Captura de pantalla de Leafio: View the overstocks dynamic of the last week in comparison to a previous one Captura de pantalla de Leafio: An example of replenishment calculation for each SKU in each point of storage Captura de pantalla de Leafio: Generate a report on the stocks of a previous week

Funciones

Características totales de Leafio: 41

  • Acceso móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis financiero
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de ventas
  • Búsqueda/filtro
  • Categorización/Agrupación
  • Control de inventario
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos SKU/UPC
  • Estimaciones
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de artículos
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de promociones
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de diagnóstico
  • Informes de ventas
  • Métricas de rendimiento
  • Optimización de inventario
  • Pedidos de ventas
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Previsión de ventas
  • Procesamiento de pedidos
  • Registro de pedido
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de pedidos
  • Visualización de datos

Alternativas

Odoo

4.2
#1 alternativa a Leafio
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

QT9 ERP

4.9
#2 alternativa a Leafio
Unify all your manufacturing, sales, inventory, purchasing and financial management functions with QT9™ ERP. Unify...

Fishbowl

4.1
#3 alternativa a Leafio
Creada para la integración con QuickBooks, Fishbowl es una solución completa de fabricación y gestión de inventarios...

Cin7

4.3
#4 alternativa a Leafio
Cin7 hace que el comercio minorista y mayorista complejo sea sencillo porque ofrece gestión de inventarios todo en uno,...

Opiniones

Calificación general

5 /5
(4)
Relación calidad-precio
4.8/5
Funciones
5/5
Facilidad de uso
4.8/5
Asistencia al cliente
5/5

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Mostrando 5 opiniones de 4
Konstantin R.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The fresh breath your business need

Revisado el 27/9/2019

Consultants always want to make your business easier and all they need is your desire in return!

Consultants always want to make your business easier and all they need is your desire in return!

Puntos a favor

"We've been using ABM Inventory for a year and a half. There was a problem with the rational approach to procurement and sometimes with a complete misunderstanding of the manager what kind of product is needed and how much. We came to the conclusion that to be guided by someone's subjective opinion is the last century. In some positions, we were accumulating excesses, but at the same time we realized that we were losing sales on the popular products. How can we analyze this?
There was some chaos in the figures, so we couldn't understand where the stocks came from, where they didn't go further than the warehouse and where we just freeze the money.
We decided that it was time to set up inventory management in a single system, and of course we wanted to minimize the human factor. Basically speaking, we wanted our stocks to be a motor that a person should not repair, disassemble and assemble every day, but that he could just start it and go.
I think we have achieved what we wanted after several months of working with ABM. At the very least, there is a missing inventory imbalance. Time has been freed up for strategic tasks, because the operating processes are carried out by the program itself. We only control and enter the necessary data. All assortment matrices have led to a single format, and therefore it is no longer the manager's headache: what to order? In short, more advantages. Yes, there are some incomprehensible moments in the system, but we immediately call the supp

Puntos en contra

Too much new features every month. Even though support ready to help we don't have time for learning and just use what we know.

Konrad P.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

On one of the meetings people even applauded to us in acknowledgement of the system...

Revisado el 17/11/2017

Results for the "Barvinok":

1. Lost sales reduction by 7%;
2. Average stocks are lowered by...

Results for the "Barvinok":

1. Lost sales reduction by 7%;
2. Average stocks are lowered by 20%;
3. The number of employees involved in the process of order placing reduced by 7 times. Three employees execute the orders.
4. The reporting on suppliers reliability was introduced: who is late; who doesn't carry out orders; where is a problem with goods quality;
5. Significant improvement in information availability and transparency;
6. Stock management KPIs are constantly monitored.

Puntos a favor

I like the results of the implementation of the ABM Inventory software and the work of the ABM Cloud implementation team:
1. Order management centralization. At the central office there was created an order department, which provides with goods all the chain. Owing to such change instead of 40 workers who were involved in order placing process, currently, the order for all the chain is formed in the system and is operated by 3 experts controlling the accuracy of system performance.
2. Automatization. 35000 SKU are connected to the system, each good has the stock buffer calculated, which is dynamically changing in accordance with the change of demand for goods. ABM Inventory is based on the principle of "pulling" that allows to have demanded goods available.
3. Methodological support. Consultations are held, during which stock management indicators in a chain are discussed (turnover, the level of lost sales etc.), recommendations about improvement of indicators and advices on work with problem items are given.

Puntos en contra

We wanted some improvements to our specific processor, but since the product of cloud-based system development is implemented only within the development of the product itself.
This is not a minus, but the principle of developing cloud-based software products.

Daniil K.
Calificación general
  • Sector: Transporte/transporte en camión/ferrocarril
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Managing stocks is easy

Revisado el 11/9/2019

Excellent staff who are trying to set up your business and program performance in your...

Excellent staff who are trying to set up your business and program performance in your infrastructure in the best possible way.

Puntos a favor

A year ago, we used ABM Inventory services until we abandoned the retail branch of business. Now the company is focused only on selling online products and the need for ABM Inventory services is gone. But for these 2 years that we had time to work with them, they have shown themselves to be professionals in their field. Our personal manager was always in touch, stock management at the stores was at the highest level. We organized the surplus movement between the stores perfectly, and as a result, the loss of time and money was minimal.

Puntos en contra

It took quite a while to set up the residue transfer to stores where there are frequent shortages of this product. But this was due to some seasonality, not typical of other storeіs.

Anna M.
Calificación general
  • Sector: Productos cosméticos
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

ABM Inventory software

Revisado el 27/8/2019

Puntos a favor

With 14 new stores opened since the start of the work with ABM Inventory, the network stock has remained at the same level!
Sales and turnover have increased.

For our needs, ABM has developed and implemented an algorithm that evaluates the sales of the network, the network reserves and the degree of their adequacy/abundance, the supply arm of the supplier and distribution to the stores, information about upcoming promotions in the network to form an automatic order

Puntos en contra

Managers are very friendly and spent a lot of time helping us set up our business processes.

Preguntas frecuentes sobre Leafio

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Leafio.

Leafio ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Leafio

Los clientes habituales de Leafio son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Leafio admite los siguientes idiomas:

inglés

Leafio admite los siguientes dispositivos:

iPhone (móvil)

Leafio se integra con las siguientes aplicaciones:

Clover, QuickBooks Online Advanced, SAP Customer Experience, Xero

Leafio ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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