Sobre HoneyBook

HoneyBook es una solución CRM basada en la nube y diseñada para pequeñas empresas y trabajadores autónomos. Ayuda a los usuarios a gestionar todos los procesos comerciales, desde la consulta hasta la facturación. La plataforma permite a los usuarios gestionar proyectos, reservar clientes, enviar facturas, firmar contratos online y administrar pagos.

HoneyBook ofrece una funcionalidad de gestión de tareas que permite a los usuarios ver y supervisar las diferentes etapas de un proyecto. Los usuarios pueden almacenar sus facturas, contratos y otros documentos en un solo lugar. También pueden responder a los clientes con solicitudes de citas automatizadas y mensajes de seguimiento usando plantillas y notificaciones personalizadas.

Para ayudar a los usuarios a mantenerse al día con su carga de trabajo, HoneyBook permite crear recordatorios de tareas y enviar recordatorios de pago automatizados según las fechas de vencimiento de los pagos del proyecto. HoneyBook facilita los pagos seguros online dentro del sistema y la firma digital de contratos. La solución también proporciona a los usuarios las herramientas necesarias para supervisar automáticamente reservas, planes de pago y clientes potenciales. HoneyBook se puede integrar con herramientas de terceros como Calendly, QuickBooks, Zapier, Google Calendar, Gmail y más para crear flujos de trabajo con una perfecta sincronización de datos.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Ver 8 más
Vídeo de HoneyBook
Vídeo de HoneyBook
Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook: Captura de pantalla de HoneyBook:

Funciones

Características totales de HoneyBook: 107

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Alzada de solicitudes
  • Análisis cuantitativo
  • Análisis de atención al cliente
  • Asistencia al cliente
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Biblioteca de contenidos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de clientes potenciales
  • Chat en vivo
  • Colaboración en equipo
  • Compras y recepción
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Control de versiones
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de factura
  • Creación de informes/análisis
  • Cuentas de clientes
  • Cálculo de impuestos
  • Encuestas de cliente
  • Facturación
  • Facturación de proyectos
  • Facturación en línea
  • Facturación por horas
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Facturas personalizables
  • Firma electrónica
  • Generación de clientes potenciales
  • Generación de propuestas
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de firmas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de plazos de entrega
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de respuestas
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión del pipeline de ventas
  • Gestión financiera
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de facturas
  • Implementación basada en web
  • Informes de síntesis
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Integración de servicios de procesamiento de pagos
  • Lista blanca/negra
  • Lista de tareas (to-do list)
  • Modelos
  • Modelos de documentos
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones en tiempo real
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos en persona
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Panel de control personalizable
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas prediseñadas
  • Portal de clientes
  • Portal de facturación
  • Preguntas frecuentes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Programación
  • Programación de citas
  • Programación de grupos
  • Recordatorios
  • Redacción de contratos
  • Reserva de habitaciones
  • Reserva en línea
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de fuentes
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de recomendaciones
  • Seguimiento del progreso
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sin código
  • Sincronización de calendario
  • Sistema de calendarios o recordatorios
  • Supervisión
  • Uso compartido de archivos

Alternativas

HarmonyPSA

4.5
#1 alternativa a HoneyBook
HarmonyPSA respalda todo el ciclo de vida empresarial, desde la generación de clientes potenciales hasta la renovación...

Odoo

4.2
#2 alternativa a HoneyBook
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Marketing 360

4.7
#3 alternativa a HoneyBook
Marketing 360 es una empresa de software de marketing que proporciona una combinación de software integrado y servicios...

Bitrix24

4
#4 alternativa a HoneyBook
Bitrix24 es una plataforma gratuita de colaboración de código abierto y en la nube que proporciona herramientas de CRM,...

Opiniones

Calificación general

4.9 /5
(355)
Relación calidad-precio
4.7/5
Funciones
4.7/5
Facilidad de uso
4.7/5
Asistencia al cliente
4.8/5

¿Ya tienes HoneyBook?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 355
Christina S.
Calificación general
  • Sector: Servicios jurídicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Best Client Management Resource-- goes beyond normal software

Revisado el 20/9/2019

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were...

Before I used HoneyBook, I had tried several other client management platforms. All of them were clunky, and often I'd have to hunt around for things in the interest of the app developer's attention to folders and organization. What a mess! I'm so glad I switched to HoneyBook. They've consistently made product improvements and seem to really care about their customers. It gets easier and more fun to use every day, with just enough features to accomplish what I need without overwhelming me. I highly suggest this to anyone who is managing multiple clients, especially if you have client projects that tend to go dormant for awhile then pick back up.

Puntos a favor

I love how easy it is to use, and how amenable the HB team is to updating the software if you have a feature request or complaint. It provides very visual, easy user prompts that allow me to easily accomplish what I need in a fraction of the time of other software apps I've tried.

Puntos en contra

It's annoying that I can't delete the default emails that came with my account to replace them with my own workflow, so myself or a team member doesn't get confused with their suggested emails vs. the ones I actually want to use.

Respuesta de HoneyBook

Christina, thank you for you being a HoneyBook member! We are so happy to hear that HB allows you to manage your clients in a fraction of time of other systems! Our Product Team works hard to consistently meet and exceed our members expectations. Thank you for the feedback on the default email templates. I will share with our team. Incase you didn't know, you can edit the default templates text and format to meet your needs.

Monica B.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I LOVE IT

Revisado el 3/2/2021

The invoices are my favorite. I love being to bill clients through HB and not have to use a...

The invoices are my favorite. I love being to bill clients through HB and not have to use a different program to do that. I get to keep EVERYTHING in one spot which actually saves me money. I don’t need a separate software for bookkeeping, calendars, workflow, etc. It’s ALL here. In one place. I’m obsessed. I can’t imagine not having HB.

Puntos a favor

Very user friendly, they offer so much! I love being able to track my expenses and schedule clients. I love the workflow feature, it’s so helpful. I REALLY love the fact that clients can pay you through the HB invoice. That’s probably the best part. Its awesome that they added a COVID-19 tool kit that shows you which clients are most likely to be affected. And then they have email templates that are COVID related. So many resources are provided, it’s like they actually care about us 🥺 💕 haha.
Highly recommend

Puntos en contra

The only thing that’s a little slow is the payment actually getting to my bank account. I’m not even sure if HB has anything to do with the time it takes, but I do wish it didn’t take 2 days to finally show up in my account. I wish there was an option to “instantly” transfer the funds for like a 1% fee. Like Venmo! That way if someone needs the money ASAP, they can instantly get it OR they can choose to wait the 1-2 business days to get the full payment. That would AMAZING

Tamara C.
Calificación general
  • Sector: Diseño gráfico
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Ever Growing to Meet the Needs of My Business

Revisado el 19/2/2021

If they keep improving the product the way they have been I will be a happy HoneyBook HoneyBee for...

If they keep improving the product the way they have been I will be a happy HoneyBook HoneyBee for life.

Puntos a favor

I love the Project Management area. I can see everything i am working on and the stage it is at. I also love the automation of some of the project stages. I love that everything pertaining to that project is all included in the project. Once i open each project i can see all the files, correspondences between my client and I. I can simply pick up where i left off.

Puntos en contra

I was expecting more from the workflow and would love the option to create a link so clients can open the link to get to the invoice to make the payment. As much as I’d love everyone to use the client portal, not everyone can handle it and this would be a great feature for older, less tech-savvy clients.

Paige E.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Not User Friendly - Difficult Learning Curve

Revisado el 7/6/2018

Puntos a favor

Keeps contracts in one place, able to accept credit cards. You can network with other vendors, and they seem to really concentrate more on this than actually developing software that works well.

Puntos en contra

I am a "founding" Honeybook user and bought the lifetime membership. At first, HB was very convenient. The learning curve was very frustrating as the online software had many MANY bugs. It still does. The entire premise behind the software was to free up your time, have all your projects in one place, sign contract, get paid, etc. Yes, great idea! However, the software has so many glitches! You're not able to even edit a person in your contacts. Their customer support team used to be great you could actually message a real person - now you have to wait a day or two to get an email answer and most of the time they just send you a link to deal with your problem. Once you email your client the contract, everything goes down the Honeybook "rabbit hole". My clients are tech savvy and they can't even figure out Honeybook - the emails that I've received from frustrated clients is numerous. Save your time and money and get another online software that will actually do the job - like Sprout Studio or Dubsado. Wish I would have done that from the beginning. Regretting my purchase since my lifetime "membership" isn't transferrable and Honeybook continues to make money off of me by accepting credit card payments. I looked at 17hats, which also didn't have great reviews before I purchased Honeybook. Moving on, however, I'm assuming that the process will not be easy transferring existing contracts and other office files.

Jennifer K.
Calificación general
  • Sector: Fotografía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

HoneyBook is the right CRM for you!

Revisado el 23/1/2021

I love HoneyBook. I have looked at switching just because I’m interested in seeing what else is...

I love HoneyBook. I have looked at switching just because I’m interested in seeing what else is available & how they compare, but I think my loyalty & the overall satisfaction with HoneyBook will keep me here!

Puntos a favor

HoneyBook just overall has so many great features that will help you run & maintain your business every day. During the onset of Covid & with so many of us experiencing cancellations & such, they were the only CRM I knew of that rolled out any help with legal documents to help you convey the right words to your clients to not only help you stay level headed & in charge of your business, but also helped your clients realize that cancelling should be a last resort & that we business owners are here for them!
I am also a big fan of most all of the templates that they provide for you to help set your business up for success! Aaaand in the Winter, I love the little Snowman icon that sips hot cocoa & makes the computer screen be a wintery scene. Adorable!
HoneyBook is very easy to use, & their customer service & tech departments are da bomb!

Puntos en contra

The only things I wish that HoneyBook would improve on the most would be trying different variations with the project pipeline, with adding more availability or being able to choose between pipelines for different project types, & working out some kinks with the scheduling system between what we intend for clients to see in availability & what they actually see; & for the client to be able to go in & change their selection of date & time immediately afterwards & up to half an hour later.

Mostrando 5 opiniones de 355 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HoneyBook

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HoneyBook.

HoneyBook ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 9.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de HoneyBook

Los clientes habituales de HoneyBook son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200

HoneyBook admite los siguientes idiomas:

inglés

HoneyBook admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

HoneyBook se integra con las siguientes aplicaciones:

10to8, AWeber, ActiveCampaign, Acuity Scheduling, Agile CRM, Airtable, Asana, Autopilot, Avaza, Basecamp, BenchmarkONE, Calendly, Chatfuel, ClickFunnels, ClickUp, CoSchedule, Cognito Forms, Constant Contact, ConvertKit, Drift, Drip, Dropbox Business, Emma, Evernote Business, Facebook, FreshBooks, Gmail, Google Analytics, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Forms, Gravity Forms, HelloSign, Hive, HubSpot CRM, Insightly, Keap, Klaviyo, Mailchimp, Mailshake, Mautic, MeisterTask, Microsoft 365, Microsoft Excel, OneDrive, PayPal, Planning Pod, Process Street, Quickbooks Online, Route4Me, Salesforce Sales Cloud, Schedule it, Shopify, Slack, Square for Retail, Squarespace, Streak, Stripe, Teachable, Teamwork, TextMagic, Thryv, Todoist, Toggl Track, Trello, Twilio, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, WordPress, Wrike, Wunderlist, Xero, Zapier, Zoho Mail, monday.com

HoneyBook ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para HoneyBook.