Moosend

Marketing por correo electrónico, gestión de campañas y software de automatización

Sobre Moosend

Moosend es una plataforma de marketing por correo electrónico basada en la nube con automatizaciones de marketing que administra múltiples campañas de correo electrónico, listas de correo, boletines informativos y más. La solución es adecuada para trabajadores independientes y empresas de cualquier tamaño, e incluye plantillas de correo electrónico, herramientas de automatización, analíticas en tiempo real y un editor de correo electrónico que arrastra y suelta.

Moosend incluye una gama de plantillas de boletines de correo electrónico adaptables y sensibles y los usuarios podrán personalizar cada elemento para ajustarlos a la marca. Los correos electrónicos se pueden previsualizar en varios formatos de dispositivo y se pueden probar desde el editor de correo electrónico. El editor de arrastrar y soltar permite a los usuarios agregar, eliminar y personalizar elementos sin necesidad de tener experiencia previa y también incluye una vista de código para usuarios con experiencia en HTML y CSS. Los borradores se guardan automáticamente y los usuarios pueden acceder al historial de diseño del correo electrónico en cualquier momento.

Los usuarios pueden crear formularios de participación personalizados para recopilar datos de suscriptores e incluirlos en el sitio web, página de Facebook o blog. Las listas de correo electrónico se pueden segmentar utilizando cualquier dato de suscriptor y las campañas se pueden personalizar para diferentes segmentos de suscriptores. Las herramientas de automatización de Moosend permiten a los usuarios seleccionar eventos desencadenantes, agregar filtros y elegir acciones para crear flujos de trabajo automatizados para una variedad de escenarios, como nuevas suscripciones, abandono de carritos y aniversarios de suscriptores. También se incluyen las plantillas de flujo de trabajo preconstruidas y los usuarios pueden personalizarlas por completo. Las analíticas de campaña en tiempo real de Moosend ofrecen a los usuarios información sobre las tasas de apertura de correos electrónicos entre diferentes dispositivos y clientes de correo electrónico, rendimiento por ubicación, actividad del suscriptor, porcentaje de clics (CTR [Click-Through Rate]) para múltiples enlaces en una sola campaña y más.

Precios desde:

USD 10.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

USD 10.00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Suscripción

Imágenes

A range of email templates are included
Users can preview templates before selecting
The drag-and-drop editor allows users to create and customize emails
Users can edit text and images in a design view, code view, or split view
A range of different elements can be added to emails
Moosend allows users to preview emails across multiple device types
Multiple automation workflows can be created and managed
Users can select different automation triggers and actions
Automations can be set up for user onboarding, lead scoring, cart abandonment, and more
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Vídeo de Moosend
Captura de pantalla de Moosend: A range of email templates are included Captura de pantalla de Moosend: Users can preview templates before selecting Captura de pantalla de Moosend: The drag-and-drop editor allows users to create and customize emails Captura de pantalla de Moosend: Users can edit text and images in a design view, code view, or split view Captura de pantalla de Moosend: A range of different elements can be added to emails Captura de pantalla de Moosend: Moosend allows users to preview emails across multiple device types Captura de pantalla de Moosend: Multiple automation workflows can be created and managed Captura de pantalla de Moosend: Users can select different automation triggers and actions Captura de pantalla de Moosend: Automations can be set up for user onboarding, lead scoring, cart abandonment, and more

Funciones

Características totales de Moosend: 56

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Análisis en tiempo real
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Autorrespondedores
  • Biblioteca de imágenes
  • Bloqueo de spam
  • Búsqueda/filtro
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Editor WYSIWYG
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Formularios web
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de correo electrónico
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscripciones
  • Gestión de suscriptores
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración de páginas web
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Plantillas de correo electrónico
  • Programación de campañas
  • Pruebas A/B
  • Páginas de aterrizaje y formularios web
  • Segmentación
  • Segmentación de campañas
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Seguimiento por correo electrónico
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Test multivariante
  • Verificación de datos

Alternativas

Mailchimp

4.5
#1 alternativa a Moosend
MailChimp es una plataforma de automatización de marketing que permite a los usuarios crear, enviar y analizar campañas...

User.com

4.6
#2 alternativa a Moosend
User.com es una plataforma de automatización de marketing dirigida a aumentar el compromiso y mejorar la conversión...

Zoho CRM

4.2
#3 alternativa a Moosend
Zoho CRM ayuda a las empresas de todos los tamaños a cerrar acuerdos de forma más inteligente, rápida y mejor.

ActiveCampaign

4.6
#4 alternativa a Moosend
Conexión entre marketing por correo electrónico, automatización de marketing, CRM y gestión de cuentas para empresas...

Opiniones

Calificación general

4.8 /5
(145)
Relación calidad-precio
4.8/5
Funciones
4.6/5
Facilidad de uso
4.7/5
Asistencia al cliente
4.8/5

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Mostrando 5 opiniones de 145
Natalie B.
Calificación general
  • Sector: Aprendizaje en línea
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The best email platform on the market

Revisado el 8/7/2019

Moosend has made emailing my clients super easy and fast.

Moosend has made emailing my clients super easy and fast.

Puntos a favor

I absolutely love Moosend! I am a new user, having come from a huge platform, to a medium platform, and when I found Moosend, it was a no brainer to move my list over. Their Customer Support is, hands down, the best I have seen on the market! Super fast tech support, new integrations and connections come daily. I would recommend this over and over to all my clients.

Puntos en contra

Missing a few integrations, but that is an easy work around with Zaps.

Jacob L.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Moosend Customer Service is Excellent

Revisado el 5/2/2021

Overall in terms of value, I highly recommend using it especially for people who have a larger list...

Overall in terms of value, I highly recommend using it especially for people who have a larger list and don't send email frequently.

Puntos a favor

I recently experienced an error with a Zapier app and their customer service resolved the issue in under 12 hours. They even reached out to me telling me to retry. With larger companies, you often have to contact them for a status update.

Puntos en contra

They are frequently making updates to the functionality and UI/UX. It doesn't have the polish or simplicity that I liked with Mailchimp but it is getting better. Creating a message in their automation tool is different from their main campaign builder so it isn't as user friendly.

Danielle C.
Calificación general
  • Sector: Defensa y espacio
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

High fives!

Revisado el 29/3/2021

I love the Academy and its resources and I see them both as a chance to learn and to drive...

I love the Academy and its resources and I see them both as a chance to learn and to drive potential revenues. The follow-up videos after signing up were excellent and crammed full of things that I needed to know.
Most recently I have had the need to make a particular enquiry relating to compliance matters and I found the assistance I received from [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was fast, helpful and very detailed. This benefited me by ensuring that I could answer client's questions quickly and plan for future compliance reviews armed with the right information.

Puntos a favor

When first looked at the software I knew instinctively that I wanted to use it. It is really easy to set up lists and to watch the stats so wee where campaigns are most helpful.
It has a clean UI and the bits of the site that carry the most functionality and light and fast and easy to navigate. Really well planned out. That is why I loved it at first sight.

Puntos en contra

It is not quite so straightforward possibly if you have never dealt with at least some more techy lingo around the use of emails and email servers, but the resources are there to help you learn and the technical assistance is rapid.

Correy O.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

One of the worst e-mail marketing products that I have ever used

Revisado el 5/8/2020

I have been managing marketing teams for more than 10 years and I can easily say that Moosend is...

I have been managing marketing teams for more than 10 years and I can easily say that Moosend is one of the worst Saas companies that I have worked with.Probably the worst. Customer experience is poorly managed and the quality of customer communications is at best, frustrating.

Puntos a favor

Moosend is cheaper compared its core competition.

Puntos en contra

There is a reason for Moosend positioning itself as a cheaper alternative to other email marketing and automation providers. Frankly, it is not even a decent alternative. Moosend has limited analytics capabilities, has a terribly slow user interface and very limited features. But the worst of all - it appears that Moosend has reputation issues with anything related to Yahoo!, Aol and Verizon. No matter how good your own sender reputation is, how clean your lists are, or how good your content is, thousands of your customers might not receive your campaigns due to Moosend's IP issues. Also, you will probably need to contact to mail providers directly to get status updates. It is a small company so you would expect things to move faster. However the technical/customer support is not only extremely slow but also unresponsive to your essential inquiries.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

If you're looking for the best ESP, LOOK NO FURTHER.

Revisado el 28/12/2020

I'm confident I will be using Moosend for the very long-term. Moosend offers everything I'm looking...

I'm confident I will be using Moosend for the very long-term. Moosend offers everything I'm looking for and are eager to improve. Support is AMAZING, top notch, I've been blown away with the reporting features, the platform is super easy, intuitive and FUN to use,.. . I could keep going! I'm seriously happy with my experience.

There are these businesseses/software providers that make running my business a pain, difficult, stressful. I try to stay away from these or switch to something else ASAP when I come across them.

Then there are businesses/software providers like Moosend. That make my life easier, running my business more profitable, more fun and overall BETTER. I've been using Moosend for about a month and this is more than enough to know that I will be using them for a very, very long time and that they're the best ESP for my business. I could go on and on. If there are any negative reviews, ignore them. Just try them out for yourself, if you have an agency, switch one of your clients or something to test it out and you'll see for yourself.

Puntos a favor

- The free subaccount feature with basic whitelabel functionalities, all for free or included even in the most basic paid plan.
- The top notch, first class, friendly support team. Seriously, this is worth gold. I would never ever use another software in my business that doesn't offer great live chat support. This is a must. Whenever I have a question, I don't waste any time. I just ask and usually I have a response within 5-30 minutes. Sometimes straight away. Especially when a conversation is rolling.
- The report features. I was blown away when I realised how detailed the reporting is, even in the basic version. And then there's premium reporting available which I don't have yet... I can only imagine how fantastic that must be.
- Their willingness to implement new features and how they listen to user feedback!! This is a really important thing. I've never come across a service provider that is as eager to implement new features as Moosend. They have already scheduled tons of new updates and features. They even have a Trello board where customers can come in and upvote feature requests as well as post their own. Absolutely amazing.
- Their pricing. Super affordable, fair. From experience I can say that this type of pricing structure is superior to having to pay for sending x amount of emails per month. IF it's affordable at least. Not like some other, bigger providers. This is a really big and important plus.
- There's probably even more I'm forgetting right now!

Puntos en contra

Nothing, really. Except that the whitelabel functionality currently has some holes that need to be filled. I was assured though that they have lots of changes lined up in this regard. So I'm just patiently waiting for those to be implemented. If they nail the pricing structure on those plans as well, Moosend will be the PERFECT solution for both agencies as well as individuals.

Mostrando 5 opiniones de 145 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Moosend

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Moosend.

Moosend ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 10.00/mes
  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Moosend

Los clientes habituales de Moosend son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Moosend admite los siguientes idiomas:

inglés

Moosend admite los siguientes dispositivos:

Moosend se integra con las siguientes aplicaciones:

Drupal, Google Contacts, Mailchimp, Salesforce Sales Cloud, WooCommerce, Zen Cart

Moosend ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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