Sobre Arlo

Solución de gestión de formación y eventos
Arlo es un software de formación y gestión de eventos basado en la nube y diseñado para promocionar, vender y entregar cursos y eventos. Arlo automatiza los procesos manuales y tareas rutinarias al proporcionar una programación simple, registro online, comunicación automática, creación de informes personalizados, pagos y facturación. Los registros de clientes se mantienen actualizados dentro del robusto CRM de Arlo.

Las plantillas de cursos y eventos hacen que la formación recurrente y los eventos sean fáciles de programar. Con la comunicación automatizada, los registrados reciben confirmación y recordatorios precisos y oportunos. Los procesos de aplicación y los formularios de registro personalizables permiten comprender fácilmente al público.

La integración de sitios web de Arlo promociona los cursos y eventos en el sitio web y mantiene la información actualizada en tiempo real con una experiencia de usuario perfecta. Las herramientas de gestión de campañas y clientes potenciales de Arlo permiten promocionar cursos y eventos dirigiéndose a segmentos específicos del mercado y supervisando la demanda. Arlo facilita la gestión de eventos y cursos presenciales, online, públicos o privados. Gestiona certificaciones, puntos de CPD y encuestas para recibir comentarios y mejorar la entrega. Arlo se puede integrar con el resto de aplicaciones comerciales para gestionar el flujo de datos a través de la organización.

Solución de gestión de aprendizaje
La integración perfecta de Arlo con Moodle LMS proporciona una solución completa de gestión del aprendizaje para promocionar, vender y entregar formación presencial, online, a ritmo del alumno y mixta. Esta integración combina el poder de Moodle LMS con una solución completa de gestión de formación que incluye registros en online, pagos, facturación y un CRM robusto.

La solución de gestión de aprendizaje de Arlo permite incluir en la formación cuestionarios, objetos SCORM, foros, videos y otras actividades online. Arlo ofrece visibilidad en vivo y creación de informes sobre todos los registros en un solo lugar. Incluye fechas de último acceso, progreso del aprendizaje, estado de pago, calificaciones, resultados e información de contacto.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

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Vídeo de Arlo
Captura de pantalla de Arlo: Captura de pantalla de Arlo: Captura de pantalla de Arlo: Captura de pantalla de Arlo: Captura de pantalla de Arlo:

Funciones

Características totales de Arlo: 119

  • API
  • Académico/formación
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Administración de la formación
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Aprendizaje asíncrono
  • Aprendizaje mixto
  • Aprendizaje móvil
  • Aprendizaje sincronizado
  • Autoaprendizaje
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Calendario de eventos
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Categorización/Agrupación
  • Certificación y licencias
  • Clase virtual
  • Conferencias/convenciones
  • Confirmación y recordatorios
  • Conformidad con SCORM
  • Conformidad con la PCI
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Datos en tiempo real
  • Detección de duplicados
  • Editor WYSIWYG
  • Empresa/negocios
  • Empresas de aprendizaje en línea
  • Empresas de formación
  • Encuestas y comentarios
  • Envío masivo
  • Etiquetado
  • Formularios personalizables
  • Gestión de actividades
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de campañas
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de cursos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de entradas para eventos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inscripción
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de listas de espera
  • Gestión de modelos
  • Gestión de newsletters
  • Gestión de participantes
  • Gestión de promociones
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de reembolsos
  • Gestión de reservas por grupos de habitaciones
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de identificación
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de usuarios
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de etiquetas
  • Informes personalizables
  • Informes planificados y automatizados
  • Inscripción de clases
  • Inscripción de eventos
  • Inscripción de grupos
  • Inscripción en línea
  • Inscripción in situ
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de páginas web
  • LMS integrado
  • Libro de calificaciones
  • Ludificación
  • Líneas e itinerarios educativos
  • Marketing por correo electrónico
  • Migración de datos
  • Métricas de rendimiento
  • Pagos en línea
  • Panel de actividades
  • Portal del alumno
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación automatizada
  • Programación de eventos
  • Promoción social
  • Recordatorios
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de asistentes
  • Seguimiento de cursos
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Supervisión
  • Varias divisas
  • Varios países
  • Videoconferencia
  • Visualización de datos
  • Widgets

Alternativas

accessplanit

4.6
#1 alternativa a Arlo
El galardonado software de gestión de formación de accessplanit está diseñado para que las organizaciones y los...

Aventri

4.3
#2 alternativa a Arlo
La plataforma Aventri tiene las herramientas que necesitas para gestionar todas tus necesidades de eventos...

Odoo

4.2
#3 alternativa a Arlo
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

Administrate Training Management

4.3
#4 alternativa a Arlo
Administrate es un sistema de gestión de capacitación basado en la nube y una solución LMS creada para ahorrar tiempo y...

Opiniones

Calificación general

4.7 /5
(109)
Relación calidad-precio
4.5/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.6/5
Asistencia al cliente
4.7/5

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Mostrando 5 opiniones de 109
Vivian B.
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great value for money & a versatile tool

Revisado el 29/8/2019

Arlo really makes our life easier, we use it to manage all our paid training courses and also track...

Arlo really makes our life easier, we use it to manage all our paid training courses and also track attendance of participants of other events. Arlo is quite easy to understand, it doesn't take long to explain it to new staff members and has intuitive handling. The articles on the support page are great, I find it very easy to follow the instructions and discover new features of the software. Their customer service is also great, the support team is very quick and so far could solve all our problems.

Puntos a favor

I like most that the build-up and functions are really thought through. They try to accommodate different types of training and mostly find a good balance between pre-set processes and possibilities for customisation. Compared to other LMS (which I haven't used but checked their functions and pricing..) Arlo offers less functions in one but you can add various integrations, e.g. your own accounting software. That makes it easy also for smaller training providers to get started with software and making life easier without having to commit to a full-service LMS.

Puntos en contra

For many functions (e.g. newsletter tool, online training) you need to buy third party software and use integrations. As described in the pros, it is great to start with Arlo without major committment but after a while you want to use more and more features, like newsletters or webinars but you have to use different provider for every single funtion. It is okay because many are probably using Mailchimp or somethinga nyway which integrates with Arlo but it would be great if Arlo could offer it, I get annoyed by having so many different logins and having to get used to all the different softwares.

Karen A.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Otro durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Has the potential to be great, but useability issues get in the way

Revisado el 7/7/2020

Arlo is a very powerful platform, if you have a lot of time and personnel dedicated to managing it....

Arlo is a very powerful platform, if you have a lot of time and personnel dedicated to managing it. They are really nice people, and provide great support. Unfortunately, it was just too complicated and time consuming for us to use and lacked some really basic useability features we expected from class registration software.

Puntos a favor

Arlo has a ton a great features for event management and registration. Really liked the back-end planning features for administering venue & catering details and instructor notifications. And the front-end class listing & registration page looked really slick. And their customer support is really great, both online and in person. For a company with a lot of time to dedicate to learning the system and administering it on a daily basis, it is a very powerful platform.

Puntos en contra

Arlo is very time consuming to get set up and to administer. There are so many steps required for just basic things like adding a new class, and so many options to click through that it is very unweildy. And it is missing some really basic functions, like sending a notification to the administrator if someone cancels their registration, or allowing customization of the event email notifications that get sent out. And when we first signed up for the platform, we were promised that the ability to charge deposits for a class (which is very important for us) was under development and would be available very soon, but a year and a half later that feature was still nowhere to be found. After months of trying to make Arlo work for us, we finally had to switch to a different platform.

Respuesta de Arlo

We appreciate the review and are sorry to hear Arlo didn't turn out to be the right system for you.

As you mentioned, Arlo is a very powerful platform that's built to manage all the moving parts of a training operation, but does take some getting used to. That's why each of our customers gets a dedicated success manager and 1-on-1 training to make sure you're confident with the system before you go live.

Capturing partial payments, such as a deposit at checkout, was released a few months ago. We're sorry we didn't get this out in time for you.

Customizing the automated email to match your branding is also something that we have just released. We're now working on giving you more control over the contents of these emails.

Again we appreciate your feedback and are sorry to see you go. We wish you and your training business well.

Patrick S.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

The Other Side of the World

Revisado el 19/5/2020

I really wanted this service to be what it claims to be. When you do get a live body on the phone...

I really wanted this service to be what it claims to be. When you do get a live body on the phone they are great people. Just doesn't happen often.

Puntos a favor

We love the sales pitch and it does everything but only if all your software is derived from the Southern Hemisphere.

Puntos en contra

Customer support is so limited in hours NZD with no North American business time zone support. The language used hasn't been adapted to US English. The fact that they cannot integrate with QBO, Hubspot, or LMS's from North America. Nor can it address blended learning. Given the lack of connectivity to North American leading software service platforms the sales pitch of automating our processes did not materialize.

Respuesta de Arlo

Getting feedback from our customers is how we improve, so thanks for your review.

Our two support teams based out of New Zealand and the UK provide business hours coverage across most of the world, but this does leave a small window in North America where neither team is available to pick up the phone. We're looking at ways to increase our support coverage.

Many parts of Arlo can be customized to US English (such as all customer-facing content on your website, automated follow-up emails, and your registration and checkout forms). We're also constantly adding further flexibility to the system so reach out if you need any help configuring this on your platform.

In regards to integrating with North American software, we're super excited to announce our Zapier integration which lets you connect Arlo to 1000's of other apps, including QuickBooks, Hubspot and LMSs. Check out www.arlo.co/zapier for more details.

Jeffrey M.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Training is Insufficient.

Revisado el 12/2/2021

When I get someone they are great! However the onboarding has been a nightmare. It has been an...

When I get someone they are great! However the onboarding has been a nightmare. It has been an almost entirely self study and self learning experience. I paid for premium set up and since asked to purchase 6 additional hours to help set this up with NO response. Here in the US the time difference has been a MAJOR set back causing concerns when the site goes live.

Puntos a favor

Seems very powerful. But the set up is too difficult to know. I like the idea of managing all my users.

Puntos en contra

Integration was over sold. I teach mostly webinars and self study courses. The Arlo software claims of intergradation with Moodle, GoToWebinar and Zoom sold me. Turns out none of these work well. I am left manually entering and transferring information with both Zoom and GoToWebinar. Theses platforms don't integrate with any real benefit. Moodle required me to hire a third party to install and manage the plug in. After spending almost $14K with Arlo set up I was still hit with another $1k for Moodle!

Allison W.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Arlo Review

Revisado el 11/9/2019

Our office loves it and our presenters enjoy the ability to see what their courses look like...

Our office loves it and our presenters enjoy the ability to see what their courses look like leading up to the event date. Arlo has become the staple and all encompassing resource for our course management.

Puntos a favor

One of the biggest positives when it comes to the Arlo software is the automated features. Our office used to spend a lot of extra time communicating small details and follow through just to make sure information was shared with our registrants at the proper moments. Thankfully with things like a wait list with a programmed process we do not have to keep track of those details manually.

Puntos en contra

Perhaps it's just a beginning phase, and not even a negative "least" explanation but my least favorite aspect about Arlo is in regards to all of the features we have yet to utilize and set up. It provides excitement but when the start up is in the process and even a few months later, we are still constantly figure out new (awesome) things to implement.

Respuesta de Arlo

Thanks for the fantastic review, Allie! It's great to hear that Arlo's automated features save your team so much time and that your presenters enjoy the ability to view their upcoming courses via the mobile app. Do reach out if there is anything we can do to help.

Mostrando 5 opiniones de 109 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Arlo

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Arlo.

Arlo ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 99.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Arlo

Los clientes habituales de Arlo son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Arlo admite los siguientes idiomas:

inglés

Arlo admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Arlo se integra con las siguientes aplicaciones:

Authorize.Net, Campaign Monitor, Dynamics 365, FreshBooks, Gmail, GoToWebinar, Google Analytics, HubSpot CRM, Mailchimp, Microsoft Outlook, Moodle, PayPal, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Stripe, SurveyMonkey, WordPress, Xero, Zapier, Zoom Meetings & Chat, monday.com

Arlo ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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