Sobre Homebase

Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo y comunicaciones para empresas y sus empleados dentro de sectores como comercio minorista, hostelería, y salud y belleza. La plataforma tiene como objetivo automatizar y agilizar la planificación de personal y el seguimiento del tiempo al proporcionar características tales como calendarios de equipos, relojes de horas, notificaciones automáticas y previsiones de presupuesto.

Para ayudar a los usuarios a crear horarios de equipo interactivos y flexibles, Homebase proporciona una vista del calendario de diagrama de Gantt con una interfaz de arrastrar y soltar. Los empleadores pueden ver el cronograma por función, período de tiempo o empleado para asegurarse de que no haya errores y que los costos se sumen. Una vez completado, el horario puede ponerse en modo de piloto automático para propagarse automáticamente a las siguientes semanas o meses, teniendo en cuenta la disponibilidad del personal y los días festivos. Los horarios pueden enviarse a los empleados dentro de la aplicación Homebase y sincronizarse con calendarios móviles para que se puedan enviar recordatorios.

Usando las herramientas de seguimiento del tiempo de Homebase, los usuarios pueden rastrear las horas trabajadas e integrarlas con el sistema de nómina de pago para exportar la hoja de horas y calcular los salarios de manera automática. La función de reloj de horas permite a los empleados registrar el horario de entrada y salida de los turnos, así como realizar un seguimiento de los descansos y las horas extras al iniciar sesión con un número PIN seguro desde su dispositivo móvil. Los gerentes reciben automáticamente alertas por ausencias o retrasos, y pueden redactar notas para informar a otros gerentes de incidentes o resúmenes diarios a través del registro del gerente.

Con la función de contratación de Homebase, puedes encontrar candidatos de calidad rápidamente. Publica en los principales puestos de trabajo en línea de forma gratuita en menos de un minuto, con integraciones directas y descripciones de trabajo preelaboradas.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá

Idiomas admitidos

Español, Inglés

Imágenes

Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation
The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more
The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule
Understand business needs with Homebase's labor cost reporting
Employees can view schedule from their computer or mobile device
Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access
Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs
Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos
Managers can add notes and shift summaries via the manager portal
Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats
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Vídeo de Homebase
Vídeo de Homebase
Captura de pantalla de Homebase: Prepare timesheets with automated time input and labor cost calculation Captura de pantalla de Homebase: The dashboard view shows schedules, check-ins, sales and labor costs, and more Captura de pantalla de Homebase: The calendar Gantt chart view helps to identify gaps in the schedule Captura de pantalla de Homebase: Understand business needs with Homebase's labor cost reporting Captura de pantalla de Homebase: Employees can view schedule from their computer or mobile device Captura de pantalla de Homebase: Daily statistics and summaries are provided and saved for anytime access Captura de pantalla de Homebase: Automatically detect errors in timesheets such as missed breaks or clock-outs Captura de pantalla de Homebase: Employee clock-in and clock-out with personal pin codes and photos Captura de pantalla de Homebase: Managers can add notes and shift summaries via the manager portal Captura de pantalla de Homebase: Communicate with team members in-app using the IM service for group or one-to-one chats

Funciones

Total features of Homebase: 54

  • API
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Calendarios de equipo
  • Chat
  • Comparaciones en tiempo real
  • Conexión segura
  • Control de presupuestos
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes programada
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Estimación de costes
  • Funcionalidad de búsqueda
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de empleados
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de recursos
  • Gestión de solicitudes de empleo
  • Herramientas de planificación
  • Hojas de control de horas
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Integración POS
  • Integración de SMS
  • Integración de correo electrónico
  • Integración de nóminas
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Mensajería instantánea
  • Notificaciones automáticas
  • Notificaciones de correo electrónico
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Perfil de empleado
  • Portal de empleados
  • Presupuestos
  • Previsión
  • Programación automatizada
  • Programación de trabajos
  • Recordatorios
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de vacaciones
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión en tiempo real

Alternativas

ApplicantStack

4.4
#1 Alternative to Homebase
ApplicantStack es un sistema de incorporación y seguimiento de candidatos asequible y fácil de usar, adecuado para...

When I Work

4.5
#2 Alternative to Homebase
When I Work es una forma fácil para que las empresas puedan programar el trabajo y comunicarse con sus empleados por...

Rippling

4.9
#3 Alternative to Homebase
Rippling es la primera forma en que las empresas gestionan sus RR. HH. y TI: desde nóminas y beneficios, hasta...

Paylocity

4.1
#4 Alternative to Homebase
Paylocity es una solución de nómina y RR. HH. basada en web para organizaciones pequeñas, medianas y grandes.

Opiniones

Calificación general

4.6 /5
(488)
Relación calidad-precio
4.6/5
Funciones
4.5/5
Facilidad de uso
4.6/5
Asistencia al cliente
4.5/5

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Showing 5 reviews of 488
Kevin T.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great system for employee time tracking.

Revisado el 3/1/2019

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY...

Great experience! US-based representative whom were very kind, understanding and WILLING AND READY to resolve any and all issues when I needed to call to resolve the only issue I’ve ever had.

Puntos a favor

Homebase is extremely easy to set up employee time clock which happens to be free if your business has a single location and with a single location you may set it up for unlimited employees. For a small business owner where every dollar and cent matters, it’s a no brainer. A business owner may assign or allow the employee to set up their clock in and out code. Also, it may be set to take a photo of the employee during the clock in and out sessions to help or eliminate other employees from clocking in and out for them. Homebase offers an iPad, iPhone and an android app. You may also use your device's browser. We downloaded the app, installed it on an iPad for our employees to clock in and out on. The administrator has 100% access via web browser login. There’s also a feature which allows employees to clock in and out in the field which would geo-tag the location of the clocking activities.

Puntos en contra

Not a lot a negative things to say. This software is best if you have multiple employees who may have a staggered schedule. Example: an employee opens, then you have a mid day shift, then a closer. You also have many employees that may be out in the field. geo-tag is not the best choice for a single entrepreneur who’s trying to track their time, set up easier ways to do so.

Chris S.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I love Homebase and recommend it to other business owners

Revisado el 16/9/2020

I love it. I recommend it all the time to other Camp Bow Wow owners. Whether or not you know it,...

I love it. I recommend it all the time to other Camp Bow Wow owners. Whether or not you know it, Homebase is utilized by many many Camp Bow Wow owners and all always speak highly of your product.

Puntos a favor

Everything. For starters, it's very user friendly. I also love the scheduling, time sheet integration, PTO, chat/messaging, integration w/ Clover is HUGE. Having the COVID checklist when clocking in is also a great addition.

Puntos en contra

Homebase has some small glitches or bugs here and there but we look past that. For instance, although it's been a month or two now that I've heard an employee speak about this, Homebase does not always give you a notification when you receive a chat message.

Bryce K.
Calificación general
  • Sector: Servicios e instalaciones recreativas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Overall great team communication software

Revisado el 14/1/2021

We have been using it for over 2 years and we have explored other options but always come back to...

We have been using it for over 2 years and we have explored other options but always come back to basecamp because it is easy to use, cost-effective, and reliable.

Puntos a favor

keyword search options, project creation for teams, to-do lists, individual communications with team members, the fee includes unlimited team members (a big selling point for an agency on a budget),

Puntos en contra

The only flaw I can think of is I wish that customer service had live chat.

David C.
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

I've never seen so many bugs....

Revisado el 27/4/2020

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Puntos a favor

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Puntos en contra

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Respuesta de Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at [email protected] Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Brittany W.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Amazing!

Revisado el 1/10/2020

Puntos a favor

I love all the features of homebase. I have used several different scheduling products and homebase is by far the best! The scheduling, the ability to mass upload, the time clock, the time sheets, the reporting, the messaging! All of it is above and beyond anything I have ever used before! I would recommend this to anyone and everyone!

Puntos en contra

Only that I am not yet in a position to pay for the reporting features! I can't wait to use those!!

Showing 5 reviews of 488 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Homebase

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Homebase.

Homebase ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 0.00
  • Modelo de precios: Gratis, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Homebase

Los clientes habituales de Homebase son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Empresas medianas

Homebase admite los siguientes idiomas:

Español, Inglés

Homebase admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone

Homebase se integra con las siguientes aplicaciones:

Card Z3N, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed Retail, QuickBooks Online Advanced, Square Point of Sale, SurePayroll, Upserve POS, talech

Homebase ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Asistencia telefónica, Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo, Preguntas frecuentes, Base de conocimientos

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