Sobre Aha!

Aha! es un excelente software de hoja de ruta de producto. Ayuda a más de 250 000 usuarios a crear y comercializar productos que los clientes adoran. La empresa fue fundada en 2013 por veteranos de Silicon Valley y por los expertos en gestión de producto Brian de Haaff y Chris Waters. Aha! es una de las empresas de software de más rápido crecimiento en los EE. UU. La empresa es autofinanciada y rentable. Trabaja con un equipo totalmente remoto. Más información en su web.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Imágenes

Set strategy
Prioritize features
Build visual roadmaps
Capture ideas
Report on progress
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Funciones

Funcionalidades totales de Aha!: 124

  • API
  • Acceso para invitados
  • Admite método Scrum
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de búsquedas de usuarios
  • Análisis de participación
  • Análisis de tendencias
  • Análisis visual
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Asistente paso a paso
  • Base de datos integrada
  • Búsqueda/filtro
  • Calendarios de equipo
  • Campos personalizables
  • Cartografía del viaje de cliente
  • Categorización/Agrupación
  • Clasificación de ideas
  • Control de procesos empresariales
  • Creación de hojas de ruta
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Debates y foros
  • Definición y seguimiento de objetivos
  • Diagrama de barras
  • Diseño y modelado del proceso
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Flujo de trabajo configurable
  • Flujo de trabajo de aprobación
  • Flujo de trabajo de proyectos
  • Formularios de evaluación (scorecards)
  • Gestión de SEO
  • Gestión de acciones
  • Gestión de archivos
  • Gestión de campañas
  • Gestión de canales
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de carteras
  • Gestión de ciclo de vida del producto
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de documentos
  • Gestión de entregas
  • Gestión de evaluaciones
  • Gestión de flujo de trabajo visual
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de ideas
  • Gestión de iteraciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de modelos
  • Gestión de objetivos
  • Gestión de presupuestos
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos
  • Gestión de requisitos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de versiones
  • Gestión de vídeos
  • Gestión del calendario
  • Gestión del cambio
  • Gestión del ciclo de vida
  • Gestión del conocimiento
  • Gestión del diseño
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de planificación
  • Hoja de ruta del producto
  • Ideación y producción participativa
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de avance
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mapas mentales
  • Metodologías ágiles
  • Modelado y simulación
  • Modelización financiera
  • Modelos
  • Modelos financieros
  • Métodos tradicionales
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Panel de control personalizable
  • Planificación de escenarios
  • Planificación de lanzamiento
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de proyectos
  • Planificación de tareas
  • Planificación estratégica
  • Planificación y programación de proyectos
  • Plantillas de planes de empresa
  • Portal de clientes
  • Presentación de lanzamiento
  • Presupuestos/previsiones
  • Priorización
  • Requisitos necesarios del accionista
  • Revisión de requisitos
  • Seguimiento de cambios de proceso
  • Seguimiento de conversión
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de creación de informes y proyectos
  • Seguimiento de dependencia
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de hitos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento del avance
  • Seguimiento del proyecto
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguridad de datos
  • Sondeos/Votaciones
  • Supervisión KPI
  • Símbolos/códigos en color
  • Tablero kanban
  • Tablones múltiples
  • Trazabilidad
  • Uso compartido de archivos
  • Varias campañas
  • Varios proyectos
  • Vista de Gantt/cronología
  • Visualización
  • Visualización de datos

Alternativas

monday.com

4.6
#1 alternativa a Aha!
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Asana

4.4
#2 alternativa a Aha!
Asana es una solución de gestión de proyectos y trabajos para equipos. Puedes organizar todo, desde los objetivos de la...

Wrike

4.2
#3 alternativa a Aha!
Wrike es una herramienta de colaboración y gestión de proyectos que ayuda a los usuarios a gestionar proyectos de...

ClickUp

4.7
#4 alternativa a Aha!
ClickUp es una forma radicalmente nueva de trabajar que reúne en un solo lugar aplicaciones separadas como tareas,...

Opiniones

Calificación general

4.7 /5
(365)
Relación calidad-precio
4.6/5
Funciones
4.7/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.9/5

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Mostrando 5 opiniones de 365
David P.
Calificación general
  • Sector: Servicios para instalaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I will use this software for the rest of my career. It's worth every penny.

Revisado el 27/7/2020

If you've used developer-centric tools (Jira, for example), you know that they may be great for...

If you've used developer-centric tools (Jira, for example), you know that they may be great for tracking stories and sprints, but they have very limited support (if any) for tracking the actual thought process in coming up with those stories. Either they don't have enough levels of hierarchy, or they try to get away with tags for everything. This is the first product that I've every used that has a structured methodology and design approach to evaluating your goals as a company / department; figuring out what initiatives support those goals; further breaking the initiatives down into master features (sometimes called Epics in other packages), and then individual features (stories). It also generates beautiful roadmaps, and has a transformational scorecard feature that lets you set up the criteria that matter, then rate all of your features, then calculate a score so you have a definitive order in which to do things.

Puntos a favor

The comprehensiveness of this software is incredible. It has almost everything you can possibly conceive of when building nearly any type of product or service. It helps you organize, plan, communicate, rate, rank, document, and create everything you need, except the actual software code (but you can just assign the stories to your dev team, and/or sync to another product). It also empowers you to have the conversations with stakeholders to figure out truly what's important (as opposed to the endless chorus of "it's all important"). I wish I would have known about this years ago.

Puntos en contra

The single largest missing feature is OKR support. There are goals and metrics, but not a structured way to do OKRs for products/teams. But there is also plenty of other software in the world that does it. We did struggle a bit with the integration with Jira, but that's largely because of Jira deficiencies.

Rudra M.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent Roadmap & Idea Management Package

Revisado el 2/9/2020

Centralized auditability for investment, traceability from idea to release, centralized...

Centralized auditability for investment, traceability from idea to release, centralized communication to internal teams, feedback from customers, structured rankings - list goes on.

We originally used Doors, which is an extremely good (but rigid) requirements management platform. Aha! works better with our shift in development practices, and in tandem with JIRA, while adding a lot of capability that wasn't present before (outside of scattered presentations and spreadsheets).

Puntos a favor

Philosophically, the software gently pushes you to validate decisions that are key to product management - why are you building this, who is it for, how is it helping you achieve strategic and tactical goals? With that in mind, it sets up the team to be critical in their choices, extremely important in the current market. You're not forced to use these features, but it helps with both top-down alignment and bottom-up justifications for expenditure.

From a feature perspective, the JIRA and Confluence integration work well for our purposes, the cascading templates help us ensure consistency in communication with Engineering across the product lines, an the Ideas portal is a great addition for internal and external feedback.

Puntos en contra

Additional data types for the extensible entities would be nice - lists of custom entities for one.

Leroy R.
Calificación general
  • Sector: Producción de alimentos
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Aha! Making an Impact at BBU

Revisado el 9/4/2021

The business issue solved here allows Sales to have it's own solution for product owners, project...

The business issue solved here allows Sales to have it's own solution for product owners, project and development management, ideas portals for frontline feedback, and provides solutions quickly without absorbing IT resources to accomplish Sales goals.

Puntos a favor

The most liked capabilities include road maps, Releases, Epics, and Features allowing for execution in the Agile model. The initial configuration for SSO was relatively simple and integration with Jira is a WIP item. The road map functionality allowed me to present a detailed overview of deliverables over the next year from Initiatives, Goals, and provide the Agile delivery expectations. The Executives have a vision and this makes it better and easier to make informed decisions.

Puntos en contra

Although, considered Cons everything encountered from Colors on Roadmaps to new products like Surveys the Aha! team is always engaging and ready for feedback. Also, the feedback is actionable and they are already working on these solutions.

Raf A.
Calificación general
  • Sector: Transporte/transporte en camión/ferrocarril
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Don't recommend. Read review for details..

Revisado el 6/8/2019

Would never recommend.

Would never recommend.

Puntos a favor

Cool logo. Good space to house personas and competitor analysis.

Puntos en contra

In the initial onboarding process I would contact customer support for clarity, seeing as how I've never used such a software. I had one phone call, fairly short. I was later tasked with sole responsibility for the software - evangelizing and coaching others on how to use it. When I reached out to support for more clarity, the reps did EVERY possible not to get on a call with me. They would email me back every other day - directing me to instructional videos - refusing to get on the phone. I needed to integrate with Jira, "Please HELP!!??"- guess what? "We have some videos that can help you.

Awful support.

As well, not very user friendly, not customizable, and just down right inferior cosmetically.

Kim L.
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Fantastic Support & Quick Start Up

Revisado el 12/2/2021

The exceptional Support Team has made all the difference in how we've been able to effectively use...

The exceptional Support Team has made all the difference in how we've been able to effectively use Aha! to manage projects. They REALLY do respond in a couple hours, the chat function is fantastic for quick questions, and it's very easy to schedule time to talk through more complex topics. The quality of the knowledge base, video tutorials and regularly offered trainings are the best I've experienced. Behind all that is a knowledgeable, friendly and extremely helpful team of Support folks.

Puntos a favor

Aha! provides a comprehensive set of tools to allow our teams to track work from an initial thought through to completion. Using Aha! we managed an extremely complex software implementation with multiple integrations and were able to track the work at varying levels of detail while always knowing status. Aha!'s My Work dashboard, assignment and commenting capabilities ensured our team members, with minimal effort, could readily identify their work, call out and address roadblocks and communicate progress. Team members who are more interested in doing the work than saying what work they did are converts to the value of Aha!, praising searchability, ease of use and a central repository for all the critical information.

Puntos en contra

Determining the workspace structure proved challenging for us and we are still trying to decide what's the right configuration. Still, there's really no wrong way to set it up and the flexibility and adaptability of the product will allow us to evolve our structure to meet our evolving organization's needs.

Mostrando 5 opiniones de 365 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Aha!

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Aha!.

Aha! ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 59.00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Aha!

Los clientes habituales de Aha! son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Aha! admite los siguientes idiomas:

inglés

Aha! admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Aha! se integra con las siguientes aplicaciones:

Asana, Bitbucket, Box, CA Flowdock, Confluence, Dropbox Business, FogBugz, GitHub, GitLab, Google Analytics, Google Calendar, Google Chat, Google Drive, Google Workspace, Jira, Microsoft Azure, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Okta, OneDrive, OneLogin, Pivotal Tracker, Redmine, Salesforce Sales Cloud, Slack, Trello, Zapier, Zendesk

Aha! ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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