ChangeGear Service Desk

Solución basada en la nube diseñada para rastrear y controlar los servicios de TI

4 /5 (49 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre ChangeGear Service Desk

¿Qué es ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk es una solución de ITSM ofrecida por el proveedor estadounidense, SunView Software. Los clientes pueden optar por SaaS o la implementación local, así como las licencias de usuario que mejor se adapten a sus requisitos: licencias de usuarios concurrentes, licencias de usuarios con nombre y licencias de solicitantes ilimitadas.

ChangeGear Service Desk está diseñado para que los gerentes, líderes de equipo, miembros del personal y otros usuarios finales optimicen la gestión de incidentes, la gestión de solicitudes o los flujos de trabajo de gestión de problemas. Los gerentes pueden obtener mejores perspectivas sobre las actividades del equipo y los miembros del personal mediante el uso de flujos de trabajo configurables. La solución ofrece funciones configurables de informes y paneles de control que proporcionan una visibilidad completa de los procesos dentro de una organización.

ChangeGear Service Desk ofrece un catálogo de servicios y módulos para la gestión de problemas, la gestión de cambios y la gestión de incidentes. Estos módulos ayudan a las organizaciones de TI a administrar procesos esenciales basados en las mejores prácticas de ITIL. Las grandes organizaciones también pueden crear sus propios módulos personalizados para procesos complejos. Las plantillas de módulos de proceso incorporadas también están disponibles para recursos humanos, compras y gestión de proyectos que permiten a los equipos personalizar rápidamente los módulos e implementar procesos en un tiempo mínimo.

Las otras funciones de ChangeGear Service Desk incluyen creación dinámica de formularios, informes estándar, calendario de anuncios, priorización de actividades diarias y áreas de trabajo personalizadas. La solución también proporciona API REST que permiten a los usuarios integrar la aplicación con otros servicios de directorio, herramientas de monitoreo de sistemas, sistema de correo electrónico y herramientas de terceros. ChangeGear Service Desk aprovecha varias características de seguridad, como el cifrado AES, el inicio de sesión único y la autenticación de usuarios para ofrecer un entorno seguro.

Información general sobre ChangeGear Service Desk

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de ChangeGear Service Desk

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Customizable dashboard
Workspace for users
View all open tickets on a single screen
Active incidents tracking
Search functionality to access knowledge base and request help
Vídeo de ChangeGear Service Desk Captura de pantalla de ChangeGear Service Desk: Customizable dashboard Captura de pantalla de ChangeGear Service Desk: Workspace for users Captura de pantalla de ChangeGear Service Desk: View all open tickets on a single screen Captura de pantalla de ChangeGear Service Desk: Active incidents tracking Captura de pantalla de ChangeGear Service Desk: Search functionality to access knowledge base and request help

Opiniones de ChangeGear Service Desk

Opiniones de ChangeGear Service Desk

Calificación general
4
/
5
Excelente
19

Muy bien
18

Normal
7

Pobre
2

Malo
3

Relación calidad-precio
4
Funciones
3.9
Facilidad de uso
3.9
Asistencia al cliente
4
76% Un ha recomendado esta aplicación
David G.

Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!

Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.


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Charles R.

Daily User Review

Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.


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Laetitia N.

Functionality

Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.


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Jonathan A.

ChangeGear Product Review

We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.


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Aaron D.

Flexible software that will meet your needs quickly

Tracking of all Incidents, Requests, Problems, and Changes in our environments is easy to track and report upon. I'm able to take requests from our business and turn out solutions quickly and efficiently.


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David G.
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Excellent Customer Service Throughout The Entire Process Of Implementing ChangeGear!

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 20/12/2017
Fuente de la reseña: Capterra

Our Change Management process was over-hauled and we now have the tools in place to track/manage our changes. End Users now have a knowledge base they can access to assist in resolving their own issues. The email notification and rules within the Email Connector allow tickets to be worked/processed/closed all through email responses. The use of the Service Catalog allows the End User to enter tickets and decide from a list of our services what they actually need to be able to efficiently do their jobs.

Puntos a favor

Everything. ChangeGear has made an immediate impact in our facility by allowing us to create relationships between different ticket types, engage with the End User via Self Service/Surveys and has allowed us to enhance our Change Management process. We now have a Service Catalog that details our services and is published to our Customers. The ability to customize the ChangeGear application to meet our environment made the implementation process very smooth. The Sales team did a great job in meeting our financial needs as well as facilitating a smooth transition to the implementation team. The implementation team was quick to answer questions and ensure our initial setup/installment was flawless. The Professional Services Team has been informative and patient while configuring the application and teaching our technical lead. The Support Team has been courteous and diligent in making sure any issue is resolved quickly. Access to their Self Service Portal provides a multitude of knowledge base articles that allows me as a customer to resolve many of our issues by myself.

Puntos en contra

There are no error messages when two technicians are in the same ticket trying to update the ticket. Sometimes you cannot find exactly what you are looking for in their Knowledge Base but a submitting a ticket to their support team will get you the answers you need to any issue you might encounter. The user manual and administrator manual can lack information; however, what you don't find there you can find in MySunviewSoftware Support KB articles. The manuals need the screenshots updated as well.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Charles R.
Sector: Administración gubernamental
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
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Daily User Review

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 29/3/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Overall, we are extremely pleased with the software. The support staff and professional services are always on top of their game. When there is a problem, follow-up is quick and resolution comes shortly afterwards. Highly professional across the board. If you meet them at a conference, they are pleasant to work with on your issues and always open to suggestions. It's nice to know that there is a good team behind the product.

Puntos a favor

There is plenty out-of-the-box forms that follow ITIL standards which made it helpful for our organization to jump start into it. The simple end-user front-end, the Self Service Portal, makes users feel comfortable with entering requests without the need to look over complicated. We have had no complaints from our end users about the product. It is very "easy on the eyes" with a clear and precise web interface for our service desk technicians. The knowledge base along with the smart technology makes it easy for technicians to find resolutions much quicker than in the past.

Puntos en contra

Customization can be a challenge. Creating forms is rather clumsy and if you make a mistake, it takes some time to correct it. Updating from one version to another is also challenging since it is an update in place and not a migration. There is a roadmap where this will be updated in a future release of ChangeGear.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Laetitia N.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
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Functionality

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 5/12/2019
Fuente de la reseña: Capterra

Considering our budget constraints, ChangeGear is currently a great tool for our organization. We are exited about the new and improved service catalog module.

Puntos a favor

Compared to other ITSM tool, ChangeGear very cost-effective. The licensing model is flexible and can scale easily. We selected the combine both the single user and site license option and this work great for our It team of 300+ users.

The platform aligns with the ITIL framework so integrating the tool with our ITIL processes (Change, Incident, Problem Management, Service Request fulfillment, etc ) did not require any customization.

Puntos en contra

The Task functionality can be improved. We are experiencing some barriers with reporting of tasks.
The other challenge is that we can only apply 1 SLA to tickets ( for example, we can only apply the Response Time SLA OR Resolution Time to incident tickets. Not both)

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Jonathan A.
Sector: Servicios
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
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ChangeGear Product Review

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 26/4/2019
Fuente de la reseña: Capterra

We use ChangeGear for the primarily application within our Business Technology group (IR, RFC, CMDB). Since having a stable and very utilized product within BT, we have started to development the application for various other business units around the organization. Overall, ChangeGear has been a great tool for NWE and we plan on growing the use of the application in the future.

Puntos a favor

Great, easy to use tool that provides customization capabilities to fit almost any business need.

Puntos en contra

Transport structure and method between environments (DEV, TST, PRD). OID's and other configuration seem to get misaligned which causes the testing team to always have to perform thorough testing, even with the most simple changes.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Aaron D.
Sector: Servicios financieros
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
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Flexible software that will meet your needs quickly

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 22/12/2017
Fuente de la reseña: Capterra

Tracking of all Incidents, Requests, Problems, and Changes in our environments is easy to track and report upon. I'm able to take requests from our business and turn out solutions quickly and efficiently.

Puntos a favor

The software is very flexible in what it can do, allowing us to meet business demands quickly and efficiently in an ever changing environment.

Puntos en contra

The automation for forms could be streamlined some more, but this appears to be an issue that will disappear, as with each release they're improving the automation.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Recomendación de usuario
8/10
Basado en 49 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de ChangeGear Service Desk

Precios de ChangeGear Service Desk

A partir de
N/A
Prueba gratis
Licencia de pago único
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4/5
Basado en 49 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de ChangeGear Service Desk

Funciones de ChangeGear Service Desk

API
Alertas y alzada
Análisis en tiempo real
Chat
Comunicación multicanal
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Encuestas y comentarios
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de la base de conocimiento
Gestión de tickets de soporte
Integración de CRM
Integración de correo electrónico
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Mensajería instantánea
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Portal de autoservicio
Supervisión
Funciones
3.9/5
Basado en 49 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre ChangeGear Service Desk

Preguntas frecuentes sobre ChangeGear Service Desk

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ChangeGear Service Desk.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk ofrece los siguientes planes de precios:

Modelo de precios: Licencia de pago único, Suscripción

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de ChangeGear Service Desk?

No tenemos información sobre las características de ChangeGear Service Desk

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de ChangeGear Service Desk?

Los clientes habituales de ChangeGear Service Desk son:

Empresas Grandes, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk cuenta con los siguientes planes de precios:

Licencia de pago único, Suscripción

P. ¿ChangeGear Service Desk es compatible con dispositivos móviles?

ChangeGear Service Desk admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk se integra con las siguientes aplicaciones:

Belladati, Callture Virtual PBX, Jira, Remote Support, SharePoint, SolarWinds Network Performance Monitor

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece ChangeGear Service Desk?

ChangeGear Service Desk ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo, Preguntas frecuentes, Foro