Sobre xMatters

xMatters es una plataforma de alertas de TI procesables que transmite datos entre sistemas mientras hace que las personas adecuadas se impliquen para resolver los incidentes en menos tiempo. xMatters automatiza y aporta estructura a la comunicación para que puedas prevenir proactivamente las interrupciones, resolver incidentes y mantener informadas a las personas correctas. xMatters reúne tu cadena de herramientas para potenciar las áreas de TI y de Desarrollo, posibilitando la conectividad entre tus soluciones y los traspasos en tu proceso.

Con la plataforma de comunicaciones inteligentes basada en la nube de xMatters, los usuarios pueden realizar tareas o resolver incidentes de manera efectiva conectando y notificando automáticamente a las personas más relevantes de una empresa. Los equipos de resolución y las personas reciben notificaciones a partir de la información basada en horarios de llamadas, conjuntos de habilidades y derivación. La información de horarios de guardia registra sustituciones y días festivos, asegurando que solo se contacte con los empleados pertinentes. Los usuarios pueden crear y automatizar procesos críticos de incidentes, enviar y automatizar derivaciones y configurar notificaciones automáticas de activación usando los sistemas de supervisión y gestión de servicios de la empresa del usuario.

La tecnología y las características incorporadas en xMatters ofrecen a los usuarios una solución de comunicaciones de TI automatizada y flexible. Dado que xMatters es totalmente funcional en dispositivos móviles y tablets, así como en ordenadores de escritorio, los usuarios pueden recibir actualizaciones y notificaciones sobre la marcha. Al dirigirse a equipos relevantes de personas, xMatters ayuda a resolver incidentes más rápidamente. Con el fin de mejorar la eficiencia general de los procesos comerciales y la resolución de incidentes, las partes interesadas y los equipos de TI reciben información y actualizaciones automáticas en caso de incidentes. xMatters está diseñado para que las empresas administren procesos y problemas de negocio esenciales de manera rápida y eficiente con una comunicación específica y automática. Aunque se usa en muchas grandes empresas, xMatters es adecuado y escalable para equipos de TI de cualquier tamaño.

Precios desde:

USD 9.00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a xMatters

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 6, Reino Unido, Irlanda, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, chino, coreano, español, francés y otros 6, inglés, italiano, japonés, portugués, ruso, zh-hant

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Las 5 mejores alternativas a xMatters

Imágenes

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Vídeo de xMatters
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Funciones

Funcionalidades totales de xMatters: 48

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de problemas
  • Autorizaciones basadas en roles
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Chat y mensajería
  • Compras y recepción
  • Comunicación multicanal
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de incidentes
  • Creación de informes de uso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de tareas
  • Gestión de usuarios
  • Herramientas de colaboración
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Portal de autoservicio
  • Priorización
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Recuperación de desastres
  • Registro único
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Supervisión en tiempo real
  • Varios idiomas

Alternativas

HaloITSM

4.6
#1 alternativa a xMatters
HaloITSM es una solución de gestión de servicios de TI que ayuda a las empresas a optimizar todo el ciclo de vida de...

Pulseway

4.7
#2 alternativa a xMatters
Pulseway es la forma más fácil y eficiente de tomar el control de tu entorno de TI.

EcholoN

4.7
#3 alternativa a xMatters
EcholoN is a customer service management software designed to help businesses handle quality control processes,...

Deepser

4.5
#4 alternativa a xMatters
Deepser es un software de centro de atención de TI y ticketing basado en la nube que permite a las empresas gestionar...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(136)
Relación calidad-precio
4.3/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.5/5
Asistencia al cliente
4.7/5

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Mostrando 5 opiniones de 136
Krishna C.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

xMatters for alerting

Revisado el 2/4/2019

Puntos a favor

We use xMatters along with Jira to send out production pages to personal mobiles. Automated workflows, acknowledgements and escalations are great features.

Puntos en contra

The UI is not so intuitive especially for first time users.

Respuesta de xMatters

Thanks for your review, Krishna. We're glad you're leveraging our integrations. Do check out our latest feature, Flow Designer (xmatters.com/flow-designer). It's visual interface makes automating incident management workflows even easier.

Our UI is always in development. If you have changes you'd like to propose, visit our online community or send us a support ticket with your ideas so we can continue to improve.

Thanks, Krishna!

Lee T.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Vital tool for on-call support and gathering techs for troubleshooting conference calls

Revisado el 10/1/2017

We use xMatters primarily as an extension to notifications coming from our ticketing system. We...

We use xMatters primarily as an extension to notifications coming from our ticketing system. We also use its form-based notifications to send out invitations to join a conference bridge for troubleshooting situations.

The integration from the ticketing system to xMatters On Demand (their cloud solution) was made difficult by the lack of a true outbound API from our old ticketing system. Regardless, xMatters has technical experts who were able to make it work. It took some trial and error, but the interface is based on Javascript so they were able to make quick code changes as needed.

Our technicians are able to login to xMatters and configure their own devices, and determine how they want to be notified, and even set timeframes for devices. The team leaders are able to define complex shifts and coverage times for our on-call groups so that the right on-call tech gets notified during the proper time of day. This includes the ability to configure schedules for users in different time zones.

There is a learning curve for the group "supervisors" to figure out how to set up the on-call shifts, but once they grasp the ideas of shifts and learn to use the calendar feature, it all makes sense.

We are also able to leverage the use of groups-within-groups, where one group of technicians acts as the triage team for multiple groups. This allows one team to handle simple incidents and requests, allowing the Level 3 technicians to focus on project and development work without being interrupted by simple service requests and routine incidents during the day, while still allowing them to be available when needed for after-hours on-call support.

We are also using xMatters form-based announcements, whenever it's necessary to send out a notification to a larger distribution of technicians, typically providing information about joining a conference bridge. We can either use xMatters' conference bridge or our own 3rd party conference bridges.

The forms feature allows us to build fill-in-the-blanks forms without having to write code. Also, forms can be saved with certain fields and drop-down selections already determined, creating "scenarios" that we can use over and over. We're still in the early learning stages of the forms capabilities; xMatters also offers integration capabilities that we haven't leveraged yet. For example, we should eventually be able to trigger messages that make calls to 3rd party systems using their Integration Builder features.

Puntos a favor

Flexibility in use, support is quick to respond, xMatters continues to add features through frequent updates to the instances

Puntos en contra

We had to rely 100% on having their techs write the integration between our ticketing system and xMatters, which makes us reliant on them for any corrections/updates. This is likely due to our ticketing system - I can't speak to all implementations.

Also, there are some functions we used to have with the on-premise version that we don't have anymore in the cloud solution. This is not an insurmountable issue, but we did have to make some accommodations.

Respuesta de xMatters

Hi Lee. Thanks very much for leaving an xMatters review on Capterra and for your positive comments. We are always looking at ways to improve our product for our customers and if there are specific features you are looking for please let your CSM know and we will review it internally. Our next quarterly release is coming soon and we look forward to sharing details on new enhancements especially with regards to integrations that should make it even easier for you to integrate with other tools that your organization leverages.

Aaron A.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

xMatters is great!

Revisado el 17/1/2017

xMatters is simple to use, efficient and effective! We began using xMatters for basic paging and...

xMatters is simple to use, efficient and effective! We began using xMatters for basic paging and messaging for specific departments and teams but have now evolved into automation and integration with a few of our essential tools like NewRelic, Nagios, and ServiceNow. We love the fact that how well xMatters has worked for us to the point we are looking into their BCM solution as well. We are more efficient, more informed, and have a much faster response time to incidents involving critical business elements. The staff is awesome! They are always on top of any questions or concerns we may have.

Puntos a favor

The ease of use is a plus for users who may not be familiar with this type of tool. It's easy to teach and well received.

Puntos en contra

The mobile app leaves something to be desired.

Respuesta de xMatters

Hi Aaron. Thank you for taking the time to leave a review for xMatters. Reviews help us make better products and offer outstanding service. We are so excited to see how many systems you have integrated our xMatters solution with including: New Relic, Nagios, and ServiceNow. You¿ll be happy to hear that we will continue to build on our integration capabilities and make it even faster for you to integrate with systems in your toolchain. Our next release is coming out shortly, so stay tuned for the video highlighting some of those features. We are always looking to improve our product and mobile is a focus for us. If you have specific feedback on how we can improve it, please contact your CSM and they will track it.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very good tool

Revisado el 22/7/2021

Very good tool

Very good tool

Puntos a favor

East to configure and use. We are Saas customer and it is very good tool

Puntos en contra

Nothing I can think , I feel they got all covered

Burdell C.
Calificación general
  • Sector: Aviación y aeroespacial
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Excellent level of Customer Service

Revisado el 20/1/2017

The xMatters staff continuously offers us a high level of Customer Service. When I have contacted...

The xMatters staff continuously offers us a high level of Customer Service. When I have contacted Rennie Chen or the Support Team (Kim Jue, Jason, Wong) I have always received excellent customer service. They diligently work with me to resolve any issues and answer any questions I might have. They also explain to me in detail the resolution for my issues. When I contact this team of professionals, I know any issues I'm experiencing will be resolved in a timely and efficient manner. I have enjoyed working with this team over the years.

Puntos a favor

User friendly

Puntos en contra

* No calendar available to clients listing future Updates and Maintenance. My organization is requesting that I submit a Change Request when any change(s) are made in Production. This has been a nightmare for me because sometimes I'm not aware of these Updates and Maintenance until they are being implemented. I realize these changes are usually seamless however my organization has requested that I submitted a CR in advance for all Updates and Maintenance.

* Groups can not easily be exported from Non-Production to Production.

Respuesta de xMatters

Dear Burdell. Thanks for your review of xMatters. We¿re so glad you have had great experiences with our team. We hope to keep wow¿ing you with our products and our people. If you subscribe to http://status.xmatters.com you can take a look at the status as well as information regarding upcoming releases. If you have any additional feedback on how we may improve this, please contact your CSM.

Mostrando 5 opiniones de 136 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre xMatters

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre xMatters.

xMatters ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 9.00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de xMatters son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

xMatters admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, coreano, español, francés, inglés, italiano, japonés, portugués, ruso, zh-hant

xMatters admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

xMatters se integra con las siguientes aplicaciones:

AppDynamics, Backup, BigPanda, Centrify Identity Service, Cherwell Service Management, Confluence, Desk.com, Fusion, Google Maps, HipChat, IBM SmartCloud Engage, JIRA Service Management, Jira, Kaseya BMS, Kaseya EMM, Kaseya VSA, Loggly, Logz.io, ManageEngine ServiceDesk Plus, Nagios XI, Network Performance Monitor, New Relic One, Okta, OneLogin, OverOps, Panopta, Pingdom, Salesforce Sales Cloud, Salesforce Service Cloud, ScienceLogic, ServiceNow, Site24x7, Slack, Splunk Cloud, Sumo Logic, Take Control, TrueSight Pulse, Twitter, Zabbix, Zapier, Zendesk

xMatters ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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