Quip

Colaboración en documentos, tareas y hojas de cálculo con chat incorporado.

4.4 /5 (166 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Quip

¿Qué es Quip?

Quip es una solución de colaboración en equipo que combina la creación y edición de documentos y hojas de cálculo con funciones de chat y comentarios. Permite que los equipos se comuniquen sobre tareas y proyectos directamente mientras trabajan en ellos.

Quip permite a los usuarios crear y editar documentos, hojas de cálculo y listas de verificación de forma colaborativa en tiempo real a través de su interfaz de "Bandeja de entrada inteligente". Incluye funciones para filtrar y destacar documentos que aceleran la búsqueda. Las revisiones de documentos se almacenan para que los usuarios puedan realizar un seguimiento de los cambios. También es posible agregar anotaciones a hojas de cálculo y documentos. Las tareas terminadas se pueden marcar en la lista de verificación. Así, todos los miembros del equipo saben qué tareas se han completado.

En lugar de comunicarse por correo electrónico, los usuarios pueden chatear directamente dentro del documento, con mensajería personal incorporada y capacidad de comentar en cualquier contenido. Las menciones también permiten a los usuarios dirigir a compañeros de equipo a celdas concretas de las hojas de cálculo o insertar elementos, como imágenes y código, en los documentos. Las notificaciones controladas por el usuario mantienen a los miembros del equipo actualizados sobre cualquier mensaje o menciones.

Quip funciona en equipos de escritorio y dispositivos móviles. Cuenta con aplicaciones nativas para iOS y Android y funcionalidad offline. Los usuarios pueden trabajar en los documentos sobre la marcha y actualizar los cambios cada vez que haya una conexión a Internet.

Información general sobre Quip

Precio

A partir de
USD 30.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Quip

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Brasil, Canadá, China y otros 5, Europa, Alemania, India, Japón, Latinoamérica
Idiomas admitidos
Chino (simplificado), Neerlandés, Inglés, Francés, Alemán y otros 7, Italiano, Japonés, Coreano, Portugués, Ruso, Español, Turco

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de Quip: Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS
Captura de pantalla de Quip: Quip combines calendars, documents, checklists, and more in one place with native mobile apps for Android and iOS Captura de pantalla de Quip: Add spreadsheets, tasks, images, and more to documents to add context and visibility Captura de pantalla de Quip: Add comments and @mentions to any live app so the team can make decisions faster Captura de pantalla de Quip: Use a familiar interface and 400+ functions to create mega-reports or simple, bite-sized tables Captura de pantalla de Quip: When conversations, decisions, and edits are right there alongside the document Captura de pantalla de Quip: Quip enables teams to communicate within and about their work, breaking down silos Captura de pantalla de Quip: Create shared folders for teams and projects that make documents easy to find and get back to for everyone Captura de pantalla de Quip: Link and create documents, spreadsheets, and checklists with the Quip component in Salesforce

Opiniones de Quip

Opiniones de Quip

Calificación general
4.4
/
5
Excelente
87

Muy bien
63

Normal
12

Pobre
3

Malo
1

Relación calidad-precio
4.3
Funciones
4.1
Facilidad de uso
4.4
Asistencia al cliente
4.5
90% Un ha recomendado esta aplicación
Nikhita K.

An amazing platform to track your ideas

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.


Traducir con Google
Usuario verificado

Review for Quip

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.


Traducir con Google
Usuario verificado

Perfect for quick notes

Great tool for quick notes and easy access but not a tool I'd recommend to use over Google Drive or Microsoft Office.


Traducir con Google
Usuario verificado

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.


Traducir con Google
Nathan S.

Quip's An Alternative to Google Docs and Slack

I tested Quip as part of a team effort to find a collaborative tool that we could incorporate across the board. Over the 6 month period that I tested it, I found that while it was functional for the most part as a lot of things, it failed in key areas that we would need it to work including handling large spreadsheets, edit history and connectivity issues.

However the price and slow functionality when it comes to bigger documents/spreadsheets leaves much to be desired and as such, it may not be ideal for anyone but bigger organizations that want to cut off multiple communication channels and document tools.

Overall Quip is a good alternative to Slack & Google Apps. However it leaves some things to be desired in the looks and function department.


Traducir con Google
Nikhita K.
Sector: Internet
Tamaño de la empresa: 5001-10,000 empleados
Traducir a español

An amazing platform to track your ideas

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 25/3/2019
Fuente de la reseña: Capterra

We use quip to track our updates, design documents etc and it has proven to be a really powerful platform for the same.

Puntos a favor

1. I love quip as its the only good version controlled platform for taking notes that I have found in my industry experience of over 5 years.
2. Its easy to create public/private versions. I could easily create documents that are public (i.e. outside the firm) and private to me.
3. It is so easy to mark your favorite folders and share it across teams.
4. Its fast. I have found Google Docs to be a bit slower than quip.
5. You could easily import the content into a wiki or a word document with all the formatting intact.
6. You can create an excel sheet (or multiple sheets) in quip itself.
7. Onboarding and gettting used to the platform is really easy.

Puntos en contra

1. It behaves odd when creating tables and adding pictures (like indentation sometimes screws up).
2. If you are looking for a platform to create animated documents, quip might not be your friend. It supports basic data representation objects like tables, pictures, worksheets but if you want audio etc, you want to goto powerpoint.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Usuario verificado
Sector: Electrónica de consumo
Tamaño de la empresa: 10,001+ empleados
Traducir a español

Review for Quip

Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
Revisado el 29/8/2019
Fuente de la reseña: Capterra

I am enjoying this tool, and Quip has managed to stand out in this heavily competitive field of online collaboration.

Puntos a favor

Quip UI is really smooth, and feels new! it has a good functionality to provide the revision history for the document, which I think is very useful. When multiple folks are simultaneously editing the same document, the revision history for each line provides a very nice view of who changed what.

Additionally, Quip has a chat tool embedded in its UI. I use this often to communicate with other folks who are working on the same project.

Puntos en contra

I dont have a strong dislike for any of the features, but perhaps one point was it takes significant time for a new guy to get to to speed with the tool and understand all the intricate details.
Perhaps the on boarding proceed can be better

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Usuario verificado
Sector: Entretenimiento
Tamaño de la empresa: 10,001+ empleados
Traducir a español

Perfect for quick notes

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 24/6/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Great tool for quick notes and easy access but not a tool I'd recommend to use over Google Drive or Microsoft Office.

Puntos a favor

Quip is a great tool to use for your team when quickly brainstorming and jotting down ideas. It strips itself of unnecessary formatting/UI options and provides you a clean slate to work smarter.

Puntos en contra

While Quip is easy to use, using Quip as a main tool to create spreadsheets or documents is not something I recommend. Exporting a Quip spreadsheets to Excel will export all the information over but leaves you with a lot of manual formatting and editing and becomes unreliable when needing to export something on the fly. This could be fixed if the "Save to PDF" function worked properly, but alas, saving to a PDF does not allow you to format properly and will include the Header rows and columns into the PDF - thus not allowing you to send clean, concise information over to colleagues.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 5.0/10

Usuario verificado
Sector: Propiedad inmobiliaria
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español

Quip combines MS Office or G-Suite into one app

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 10/4/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Quip was fine, but it is redundant to both MS Office and/or G-Suite and there is no need for all of these. It was fine, but the ability to have different doc types was alright, but not that needed.

Puntos a favor

Quip allowed an easy format to combine multiple document types into one document. It was also great to document sharing across multiple parties and the related and needed tracking or changes, comments, notes, etc.

Puntos en contra

The storage / saving and file structure was odd, and the ability to create secure directories vs sharing with everyone was not always clear. Also, the embedded spreadsheets in word docs was ok - but not great. The generalization did not have the same capability as each dedicated system.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Nathan S.
Sector: Software informático
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
Traducir a español

Quip's An Alternative to Google Docs and Slack

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 18/7/2019
Fuente de la reseña: GetApp

I tested Quip as part of a team effort to find a collaborative tool that we could incorporate across the board. Over the 6 month period that I tested it, I found that while it was functional for the most part as a lot of things, it failed in key areas that we would need it to work including handling large spreadsheets, edit history and connectivity issues.

However the price and slow functionality when it comes to bigger documents/spreadsheets leaves much to be desired and as such, it may not be ideal for anyone but bigger organizations that want to cut off multiple communication channels and document tools.

Overall Quip is a good alternative to Slack & Google Apps. However it leaves some things to be desired in the looks and function department.

Puntos a favor

Quip is a great collaboration tool that is something similar to Slack, Google Docs and Google Sheets all wrapped up into one.

My favorite feature is the collaboration tool which allows you to edit documents and discuss them in real time with other users. You can send messages to other users and Quip has a nice way of letting you know whether a user is online or offline. The messages can be sent to individuals and within a group chat setting.

When commenting on spreadsheets, you can annotate cell by cell which is something helpful especially if you are reviewing spreadsheets with a lot of information.

File management is a charm. You can easily upload shared documents to folders and limit who can see the documents as well as who can edit/view the documents.

One gripe about collaboration apps that I have had in the past is the amount of notifications you get if you have multiple people working on documents/projects etc. Quip solves this by giving you the option to prioritize the notifications you want to this. You can also @ specific people which makes communication easier. Similar to Slack, there is an option to notify everyone with an @everyone option to send messages to a whole team.

Quip integrates well with Salesforce, so if you are using Salesforce, this is a good option.

Puntos en contra

If you want to test Quip before deciding, you may not like the requirement for a work email.
You need constant internet connectivity to make Quip work, if you find yourself in a place where there is no internet, you may be out of luck to use Quip.

While Quip is good for communication, editing and collaborating on big spreadsheets slows the app down and you can find it slows down performance. You are better doing light to medium size documents/spreadsheets.

When collaborating documents, versioning and edit history are important. It gets hard to revert to an older copy of a document and it can create some confusion if there are a lot of people looking at the same document.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Recomendación de usuario
8.1/10
Basado en 166 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Quip

Precios de Quip

A partir de
USD 30.00/mes
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.3/5
Basado en 166 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de Quip

Funciones de Quip

API
Almacenamiento de documentos
Chat
Comentarios
Control de acceso
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Espacio de trabajo colaborativo
Funcionalidad de búsqueda
Gestión de archivos
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de permisos
Herramientas de colaboración
Integración de terceros
Interfaz para arrastrar y soltar
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Proyecciones
Seguimiento de actividades
Funciones
4.1/5
Basado en 166 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre Quip

Preguntas frecuentes sobre Quip

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Quip.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Quip?

Quip ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 30.00/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Quip?

No tenemos información sobre las características de Quip

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Quip?

Los clientes habituales de Quip son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite Quip?

Quip admite los siguientes idiomas:

Chino (simplificado), Neerlandés, Inglés, Francés, Alemán, Italiano, Japonés, Coreano, Portugués, Ruso, Español, Turco

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Quip?

Quip cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Quip es compatible con dispositivos móviles?

Quip admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Quip?

Quip se integra con las siguientes aplicaciones:

APIANT, Altify, Built.io Flow, Cyfe, Lucidchart, Onna, Slack, VisitorTrack, Workato, Workplace by Facebook

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Quip?

Quip ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Tutoriales en vídeo