ManageEngine Desktop Central

Software de gestión dispositivos de escritorio, móviles y parches

Sobre ManageEngine Desktop Central

Desktop Central de ManageEngine es una aplicación integrada de administración de dispositivos de escritorio y dispositivos móviles que permite la administración centralizada de computadoras de escritorio, servidores, computadoras portátiles, tabletas y teléfonos inteligentes.

Desktop Central permite a los técnicos automatizar sus rutinas normales de administración de escritorio. Con Desktop Central se puede automatizar la instalación de parches, distribución de software, administración de activos de TI, administración de licencias de software, supervisión de estadísticas de uso de software, administración de uso de dispositivos USB, control de escritorio remoto y más. El software admite la administración de sistemas operativos Mac, Windows y Linux.

Los usuarios pueden administrar sus dispositivos móviles para implementar políticas y perfiles, configurar dispositivos para wifi, cuentas de correo electrónico y VPN, etc., aplicar restricciones en el uso de la cámara y el navegador, asegurar dispositivos móviles al habilitar códigos de acceso, bloqueo y borrado remotos, etc.

Todas las tabletas, teléfonos inteligentes y teléfonos con iOS, Windows y Android se pueden administrar con Desktop Central.

Precios desde:

USD 795.00/año

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a ManageEngine Desktop Central

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Bélgica, Brasil, Canadá, China y otros 16, Alemania, España, Francia, Reino Unido, Indonesia, India, Italia, Japón, México, Países Bajos, Noruega, Filipinas, Polonia, Suecia, Turquía, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, chino, danés, español, finés y otros 11, francés, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

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Las 5 mejores alternativas a ManageEngine Desktop Central

Imágenes

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Vídeo de ManageEngine Desktop Central
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ManageEngine Desktop Central Software - 1 ManageEngine Desktop Central Software - 2 ManageEngine Desktop Central Software - 3

Funciones

Funcionalidades totales de ManageEngine Desktop Central: 63

  • API
  • Acceso remoto y monitoreo
  • Activación del producto
  • Alertas y notificaciones
  • Auditoría de problemas
  • Auditoría de seguridad
  • Autenticación
  • Autenticación de dos factores
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Chat y mensajería
  • Cifrado
  • Conexión segura
  • Conforme con HIPAA
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de informes/análisis
  • Escaneados automáticos
  • Geolocación
  • Gestión de amenazas web
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de dispositivos
  • Gestión de dispositivos móviles
  • Gestión de implementación
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de licencias
  • Gestión de parches
  • Gestión de puntos de terminación
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Herramientas de seguridad de equipos informáticos
  • Implementación automática de parches
  • Inscripciones/incoporacionesr
  • Integraciones de terceros
  • Inventario de licencias
  • Licencia de evaluación
  • Licencia para dispositivos móviles
  • Lista blanca/negra
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Priorización de parches
  • Programación del mantenimiento
  • Pruebas de parches
  • Registro único
  • Registros de eventos
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de eventos
  • Seguimiento de licencias
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del comportamiento
  • Seguimiento/Análisis de uso
  • Seguridad SSL
  • Seguridad de aplicaciones
  • Software para packaging

Alternativas

Syxsense

4.6
#1 alternativa a ManageEngine Desktop Central
Cloud Management Suite es una solución de gestión de software basada en la nube que ayuda a los proveedores y empresas...

Pulseway

4.7
#2 alternativa a ManageEngine Desktop Central
Pulseway es la forma más fácil y eficiente de tomar el control de tu entorno de TI.

NinjaRMM

4.9
#3 alternativa a ManageEngine Desktop Central
NinjaRMM es una de las plataformas unificadas de gestión de terminales más fáciles de usar. Proporciona información...

Addigy

4.6
#4 alternativa a ManageEngine Desktop Central
Addigy es una plataforma basada en la nube y diseñada para ayudar a los equipos de TI en organizaciones de todos los...

Opiniones

Calificación general

4.4 /5
(295)
Relación calidad-precio
4.4/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.3/5
Asistencia al cliente
4.2/5

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Mostrando 5 opiniones de 295
Rob B.
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great all-in-one management platform

Revisado el 26/2/2021

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki)...

We initially replaced our WSUS system with DC, then expanded it out to cover MDM (replacing Meraki) and vulnerability scanning.

Puntos a favor

- Centralised patch management
- Vulnerability and threat management works pretty well
- Excellent, responsive support team
- Once you get used to how it works, it's pretty robust and nice to use
- Nice MDM, desktop, laptop and mobile management all in one place

Puntos en contra

- It takes a while to get your head around how updates are applied - it is quite 'batchy'
- The MDM UI is sometimes a bit confusing

Eugene L.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Absolutely the must in any Environment (and a great pricing as well)

Revisado el 3/6/2021

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great,...

I've been using DesktopCentral since version 9 and I can see how this product evolves into a great, a "must have" tool for any organization.
There is quite a competition exists, especially with Microsoft Intune (even though Intune does not provide all the functionality that DesktopCentral has) - it's free for E5 customers.

We rely on DesktopCentral in our day to day work and it's our primary tool for endpoint + server management. Absolutely helpful tool.
I must also mention Support - to have support options via chat - is a great idea, always available and always helpful.

Puntos a favor

All-in-One tool, Inventory, Security, Encryption, Patch management, MDM, Modern Management, Remote Access, Software Deployment - it's a "swiss knife" for any IT department.
What makes Desktop Central great is that you have everything to manage your servers, endpoints, in all aspects of it just from a single tool. No need for a multi-server deployment, very easy to deploy and manage.
It just works! Logically, easy and very user/admin friendly

Puntos en contra

Sometimes it takes a while to get a new functionality implemented or some existing functionality to be improved.
MacOS support sometimes takes a while to "catch up" with new OS releases (even though Apple does provide access to "betas" to pretty much anybody).
It would be great to have an edition were all the modules and addons (including Security one) would be already included (we would definitely go for it).
Virtualization Modules, VDI management would be a great addition as well

Alternativas consideradas

PDQ Deploy

Razones para cambiar a ManageEngine Desktop Central

Previous experience, feature-rich product, affordable, in active development (new features are being added frequently)
Charles N.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Makes Asset management from the cloud easy!

Revisado el 24/8/2021

Overall, Desktop Central allows me to more easily manage patching, software deployment and asset...

Overall, Desktop Central allows me to more easily manage patching, software deployment and asset management via the cloud. Desktop Central is a huge improvement over our previous asset management system.

Puntos a favor

I like how easy it is to use as this helps with implementing access to our help desk as well. They can easily access machines with remote control access and software deployment.

Puntos en contra

I would like to be able to fully customize reboot settings.

Alternativas consideradas

Automox y Tanium Endpoint Platform

Razones para elegir ManageEngine Desktop Central

Cost and ease of user were huge factors. Patching machines with windows updates are far more successful.

Razones para cambiar a ManageEngine Desktop Central

Cost and ease of use mage are choice easy.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Tries to do too many things

Revisado el 7/12/2018

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a...

This product advertises a lot of features and functionalities that try to make the solution a one-stop shop for IT departments. Unfortunately none of the features work well or work at all. When compared with other patching solutions, software deployment solutions and help desk toolsets, it falls flat on its face and does not meet the demands of an enterprise sized organization. Support staff is foreign based and can be very difficult working against the language barriers or trying to explain the problem even though they appear to be trying to help.

Puntos a favor

Useful dashboard for inventory of hardware and software.

Puntos en contra

Patching is extremely complicated compared to competitors.
Agents deployed to endpoints consume large amount of CPU and RAM.
Customer support is a small team with most tickets taking 3 days minimum. Every case starts with uploading logs.
Product patches are being released constantly to fix the large number of bugs in software.
Bandwidth management for remote offices does not function well and will easily consume an entire circuit. If this happens it is difficult to stop the traffic until the action has completed. Small mistakes can have big consequences when configuring deployments.

Respuesta de ManageEngine

Hello,

Greetings from ManageEngine!

We're glad you like our intuitive dashboard for hardware and software inventory.

We're sorry about your unpleasant experience with the product. Our patching today has transcended and become a lot more seamless with the introduction of automated patch deployment tasks, wherein every stage of the patch cycle is automated. We've grown as a team, and currently we have quite a lot of support technicians who can resolve your issues in a jiffy. Our product upgrades are no longer about issue fixes, rather we're releasing top-notch features - requested by our customers, and the ones that meet market standards.

If you require further assistance with the product features, do write to us at [email protected]

Should you need any further information, please do not hesitate to write to us at [email protected]

Dylan M.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

One of the easiest to use management systems yet powerful as well

Revisado el 12/7/2021

We went from having a few devices in a few close locations to 100's of devices located across...

We went from having a few devices in a few close locations to 100's of devices located across multiple states. Having a reliable and simple way to manage these devices has made my job 1000 times easier.

Puntos a favor

I had started with Maas360 and every part of that seemed to be confusing and poorly laid out. With DesktopCentral that wasn't the case. It was easy to find what I needed after a very short time of poking around and trying things out.

Puntos en contra

About the only thing I can think of at the moment would be that that the mobile devices are separate from the inventory. It made the integration of the 2 products seem less integrated. But this was, to be honest a minor issue to me.

Alternativas consideradas

Atera y Hexnode UEM

Razones para elegir ManageEngine Desktop Central

Was not satisfied with Maas360

Software anterior

MaaS360

Razones para cambiar a ManageEngine Desktop Central

Ease of use. Mobile and desktop management. and Cost
Mostrando 5 opiniones de 295 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ManageEngine Desktop Central

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ManageEngine Desktop Central.

ManageEngine Desktop Central ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: USD 795.00/año
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de ManageEngine Desktop Central son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

ManageEngine Desktop Central admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, danés, español, finés, francés, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

ManageEngine Desktop Central admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

ManageEngine Desktop Central se integra con las siguientes aplicaciones:

ManageEngine ServiceDesk Plus, ServiceNow, Spiceworks, Zendesk

ManageEngine Desktop Central ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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