Sobre 3CX

3CX es una solución PBX basada en software con una opción hospedada en la nube, ofreciendo a usuarios conferencias web, integración CRM, chat en vivo, mensajería instantánea, y apps móviles.

3CX incluye un softphone para Windows, permitiendo a usuarios hacer y recibir llamadas a través de su computadora, eliminando la necesidad de usar hardware telefónico y permitiendo el trabajo fuera de la oficina. Un switchboard multi-vista incorporado permite a los usuarios administrar llamadas entrantes, ver la disponibilidad de los compañeros, y arrastrar-y-soltar llamadas para transferir. Con la integración de CRM, los usuarios pueden hacer llamadas en un solo clic desde su software CRM, y la información de sus clientes aparecerá como un pop-up en la llamada entrante. El identificador de llamada se utiliza para identificar a los clientes y automáticamente registrar las llamadas en los registros del cliente, sin tener que hacerlo manualmente.

El smartphone para clientes 3CX para iOS y Android permite a los usuarios hacer y recibir llamadas con 3G o WiFi, y cada uno incluye un túnel SIP incorporado para evitar problemas con firewalls remotos. Las llamadas entrantes y mensajes activan notificaciones push, permitiendo a los teléfonos permanecer en espera para reducir el consumo de batería. Los usuarios pueden actualizar su estado de disponibilidad desde la app, y ver el de sus compañeros. Desde la App móvil 3CX, los usuarios pueden hacer y recibir llamadas desde su teléfono móvil sin necesidad de dar su número personal.

3CX ofrece a los usuarios conferencias web sin necesidad de descargar software adicional o plugins, ya que toda la comunicación de voz y video está basada en un navegador web. Las videoconferencias son gratuitas hasta 25 participantes, sin licencia por usuario o límite en el número de cuentas de usuario, y el precio está basado en el número de participantes por llamada. También incluye las herramientas para trabajar en remoto, asistencia, y recopilación de Feedback.

Precios desde:

EUR 285.00/una vez

  • Prueba gratis
  • Licencia de pago único
  • Versión gratuita

Beneficios clave de 3CX

Las Apps de iOS y Android permiten llamar gratis desde la oficina, y recibir llamadas sin dar el número personal.
El estado personalizable permite ver la disponibilidad del equipo.
La Conferencia web integrada permite crear y unirse sin ningún software adicional.
La integración CRM ofrece llamadas en un clic con el software CRM, los registros aparecen automáticamente como llamadas pop-up, y registra llamadas entrantes.
Live Chat con visitantes de su sitio web. Cambie a una llamada o video.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 5, Reino Unido, India, Japón, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, coreano, danés y otros 13, español, finés, francés, húngaro, inglés, italiano, japonés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

Precios desde:

EUR 285.00/una vez

  • Prueba gratis
  • Licencia de pago único
  • Versión gratuita

Imágenes

See all your team in one unified management console. Avoid unnecessary call transfers or voice mail tags, and make managing and working with remote employees easier than ever.
3CX’s integrated video conferencing is easy to use and enables businesses to save time and money by hosting virtual meetings, whilst enjoying the benefits of face-to-face communication.
With 3CX WordPress Chat plugin you can quickly and easily add live chat support to your WordPress website.
3CX’s Unified Communications solution sets itself apart with its easy installation and management. Setup takes minutes; the phone system will run on-premise on an existing Windows or Linux machine and can be virtualized on Hyper-V, VMware or KVM.
3CX PRO offers a simple, intuitive call center management offers the information required to monitor call queues in real-time, ensuring that not a single inbound call is lost.
3CX features native Android and iOS business VoIP apps completely free at no extra add-on cost. Increasing productivity, and make sure you never miss a call again!
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Vídeo de 3CX
Vídeo de 3CX
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Captura de pantalla de 3CX: See all your team in one unified management console. Avoid unnecessary call transfers or voice mail tags, and make managing and working with remote employees easier than ever. Captura de pantalla de 3CX: 3CX’s integrated video conferencing is easy to use and enables businesses to save time and money by hosting virtual meetings, whilst enjoying the benefits of face-to-face communication. Captura de pantalla de 3CX: With 3CX WordPress Chat plugin you can quickly and easily add live chat support to your WordPress website. Captura de pantalla de 3CX: 3CX’s Unified Communications solution sets itself apart with its easy installation and management. Setup takes minutes; the phone system will run on-premise on an existing Windows or Linux machine and can be virtualized on Hyper-V, VMware or KVM. Captura de pantalla de 3CX: 3CX PRO offers a simple, intuitive call center management offers the information required to monitor call queues in real-time, ensuring that not a single inbound call is lost. Captura de pantalla de 3CX: 3CX features native Android and iOS business VoIP apps completely free at no extra add-on cost. Increasing productivity, and make sure you never miss a call again!

Funciones

Características totales de 3CX: 79

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis en tiempo real
  • Archivos de audio y vídeo bidireccionales
  • Autorrespondedores
  • Bucles de espera
  • CRM
  • Centro de atención telefónica de llamadas entrantes
  • Centro de atención telefónica de llamadas salientes
  • Centro de atención telefónica virtual
  • Chat en tiempo real
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Colaboración entre varios usuarios
  • Compras y recepción
  • Comunicaciones unificadas
  • Comunicación multicanal
  • Conexiones SIP
  • Conferencias
  • Conferencias de audio y vídeo
  • Conferencias telefónicas
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Creación de informes de llamadas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Desvío de llamadas
  • Directorio de empleados
  • Distribución automática de llamadas
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Enrutamiento de llamadas
  • Extensiones virtuales
  • Feed de actividad y noticias
  • Formulario sin conexión
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de eventos
  • Gestión de fax
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de reuniones
  • Gestión de tareas
  • Grabación de llamadas
  • Grabación de videollamada
  • Grupos de llamada
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • Identificador de llamadas
  • Integraciones de terceros
  • Integración de Microsoft Outlook
  • Integración de telefonía informática
  • Llamadas de audio
  • Marcación manual
  • Marcador automático
  • Marcador predictivo
  • Mensaje de voz
  • Perfiles de llamadas
  • Perfiles de usuario
  • Programación de rellamadas
  • Reconocimiento IVR y de voz
  • Registro de llamadas
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de llamadas
  • Sondeos/Votaciones
  • Streaming de presentación
  • Supervisión de llamadas
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Varias partes
  • Videoconferencia

Alternativas

Bitrix24

4
#1 alternativa a 3CX
Bitrix24 es una plataforma gratuita de colaboración de código abierto y en la nube que proporciona herramientas de CRM,...

Wildix

0
#2 alternativa a 3CX
Wildix is a global provider of unified communications solutions for simpler, more secure business communications in the...

Genesys Cloud

4.1
#3 alternativa a 3CX
Genesys PureCoud es un centro de contacto en la nube y una solución de colaboración para empleados que es fácil de...

CloudTalk

4.6
#4 alternativa a 3CX
CloudTalk es una solución de centro de atención telefónica basada en la nube para equipos de ventas y asistencia que...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(229)
Relación calidad-precio
4.3/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.3/5

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Mostrando 5 opiniones de 229
Ryan G.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The best VoIP phone system for small businesses

Revisado el 29/11/2019

We had a customer that had 3 different companies within the walls of the building. We were able to...

We had a customer that had 3 different companies within the walls of the building. We were able to configure each company separately so that their rules, hours, and each had different SIP providers that needed to be configured up properly. Each had their own digital assistant and the system setup took only a few hours to complete with all the complexity that was involved. Technical support was outstanding in assisting with the troubleshooting and setup.

Puntos a favor

The 8 concurrent call Standard License is free to all companies. This makes it a perfect solution for churches, small businesses, and as the small businesses grow into medium sized businesses, the annual cost for the license with higher concurrent calls is nominal. When companies switch from the POTS lines, they need to figure out a good solution for VoIP. 3cx is lower cost than RingCentral and 8x8 as well as many other competing VoIP softwares.

Puntos en contra

Putting in supported APAP adapters is great, but when a customer has a non supported adapter, it usually works, but doesn't play nicely with the software as far as configuring it easily.

Respuesta de 3CX

Sincere thanks for your feedback.

Alexander F.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Serves small businesses very well for free.

Revisado el 18/1/2020

In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable...

In my opinion, it is a very good tool and hardly ever had problems, because the tool is very stable and with a very good usability, serving very well small businesses.

Puntos a favor

• It is free.
• Assists in the company's internal communication.
• It is always updated with improvements.
• Ease of receiving and transferring calls.
• Ease of configuration and installation by the end user.

Puntos en contra

• We used the trial version quietly for 1 year, but due to technical problems due to a codec, it caused a major internal problem where we stayed 3 days without a phone. For this reason the support of the company that provides the service asked us to change the application.

Respuesta de 3CX

We are sorry to hear that you had codec issues. Can you explain which codec was used and what issues it created?
Codecs work using the SIP Offer - Answer model - a standard in SIP used for the update of session dialogs. This means that when a codec is offered by one endpoint (phone), and the receiving endpoint answers "no available codec" then a codec exchange occurs where both endpoints try to find one common codec (language) to use for their media. Like this every call is serviced and has more chances to get 2 way audio. It is important to tell us which codec you tried to use. Because firstly, we might have an issue to investigate or we might also give you an alternative codec you can use. We support all major codecs so I am surprised how the company that serves you recommended that you change the whole app.

Nonetheless, thank you for your feedback. I will forward this to the development team.

David L.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Effective Phone System For Small, Simple Offices

Revisado el 24/1/2019

For under 50 extensions and without any special functionality, 3CX is a very user-friendly...

For under 50 extensions and without any special functionality, 3CX is a very user-friendly platform. However, for any project that requires any custom functionality, 3CX will simply not be able to offer help.

Puntos a favor

The 3CX installer on both Linux and Windows is incredibly easy to use and users can go from nothing to a fully-featured phone system in less than 20 minutes. Once installed, the user interface is very clean and straightforward.

The 3CX Softphone that can be installed on Windows and mac computers pairs effortlessly with 3CX provisioning files.

Puntos en contra

3CX offers very little customization outside of the user interface, and commonly phone system managers will be simply unable to perform more-complex call routing. As an example, dynamic outbound routes are simply not possible outside of the overly-simple Outbound Routes tab, and you are limited to only prefix, length of destination, and from extension.

Compared to FreePBX and FusionPBX, the ability to customize 3CX is almost non-existent.

3CX Support will 100% of the time deflect any technical issues to the carrier, and after numerous ticket responses later, they will finally admit to being able to help.

SIP SRV records are completely broken and not compliant with the SIP RFC. It's hilarious how catastrophic this lack of functionality is.

Faxing is completely broken. It will be a complete nightmare if you attempt to run T.38 faxing over a 3CX phone system.

Clarice I.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best for Work From Home

Revisado el 14/1/2021

We needed our staff to be able to call clients and donors safely when they are working from home...

We needed our staff to be able to call clients and donors safely when they are working from home and we don't want them to use their personal numbers so this was a great option

Puntos a favor

It is useable on your phone or computer
Can see who in office is online
Can call and chat
Make calls from this number and not use your phone number

Puntos en contra

Have to automatically switch from available to away
No way to turn off/log off
Have to dial 1 before dialing out
No voicemail

Respuesta de 3CX

Thank you for your review. You may configure voicemail by following these steps: https://www.3cx.com/3cxacademy/videos/basic/voicemail-configuration/

Matthew D.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

3CX - The Softphone that works

Revisado el 10/1/2020

The day to day operation is more streamlined and at a management level, it helps keep track of...

The day to day operation is more streamlined and at a management level, it helps keep track of those taking calls on out various teams. It also allows us to be away from our offices but take the mobile app with us and get our VM's via email... all positives and allows us to be more attentive.

Puntos a favor

3CX has made it easier to maintain our calling network and allows us to bring its features outside of the office which aids in our day to day. The phone dial pad it self is very user friendly and the software it self has a very ease of use feel to it.

As a manager it is nice to view, listen and transfer my teams calls on the fly - the logging system also allows me to keep track of activity within my teams.

Puntos en contra

Not a ton of cons to be honest, there are some issues of delays from when you ask for a function (click delay) like looking up a contact from the address book and clicking to call the contact, sometimes there is a bit of a delay.
The product could use a bit of a refresh look, but overall the ease of use and user friendly Softphone does hit it's marks.

Respuesta de 3CX

Thank you for your feedback. We are delighted that 3CX is proving to be a useful tool in your organisation.

Mostrando 5 opiniones de 229 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre 3CX

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre 3CX.

3CX ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: EUR 285.00/una vez
  • Modelo de precios: Licencia de pago único, Gratis
  • Prueba gratis: Disponible

Gratis por 1 año. Sin necesidad de tarjeta de crédito.

No tenemos información sobre las características de 3CX

Los clientes habituales de 3CX son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

3CX admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, coreano, danés, español, finés, francés, húngaro, inglés, italiano, japonés, polaco, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

3CX admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

3CX se integra con las siguientes aplicaciones:

Act!, Bitrix24, ConnectWise Sell, Freshdesk, Freshworks CRM, Google Contacts, HubSpot CRM, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Salesforce Sales Cloud, Zendesk, Zoho CRM, amoCRM

3CX ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Asistencia telefónica, Chat

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