EZOfficeInventory

Software de seguimiento y mantenimiento de activos

4.6 /5 (931 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre EZOfficeInventory

¿Qué es EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory te permite administrar activos y controlar el stock de inventario con facilidad. Se supervisa todo el ciclo de vida de los activos, lo que te permite crear órdenes de compra, confeccionar facturas y administrar proveedores de manera efectiva. Crea etiquetas personalizadas y usa la aplicación móvil para escanear códigos de barras y códigos QR con facilidad. Incluso se ofrece una integración RFID para reducir los tiempos de procesamiento incluso más rápido.

Este software de seguimiento de activos ofrece administración simple de depreciación, auditorías basadas en escaneos e informes procesables que te ayudan a tomar decisiones comerciales bien informadas. Los historiales de ubicación y posesión facilitan el seguimiento de grandes cantidades de activos. Estos módulos de integración de Zendesk y gestión de órdenes de trabajo ayudan a centralizar todas las actividades relacionadas con tus activos. ¡Incluso puedes configurar campos personalizados y notificaciones para obtener una experiencia de gestión de activos adaptada exactamente a tus necesidades!

Información general sobre EZOfficeInventory

Precio

A partir de
USD 35.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de EZOfficeInventory

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Asia, Australia, Canadá, Europa, Reino Unido, Estados Unidos
Idiomas admitidos
Inglés

Capturas de pantalla

Captura de pantalla de EZOfficeInventory: EZOfficeInventory's dashboard
Captura de pantalla de EZOfficeInventory: EZOfficeInventory's dashboard Captura de pantalla de EZOfficeInventory: Asset listings inside the software Captura de pantalla de EZOfficeInventory: Thumbnails inside EZOffice Inventory Captura de pantalla de EZOfficeInventory: Designing labels for assets

Opiniones de EZOfficeInventory

Opiniones de EZOfficeInventory

Calificación general
4.6
/
5
Excelente
641

Muy bien
255

Normal
29

Pobre
5

Malo
1

Relación calidad-precio
4.6
Funciones
4.5
Facilidad de uso
4.5
Asistencia al cliente
4.7
96% Un ha recomendado esta aplicación
Marvin B.

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.


Traducir con Google
Joel A.

My Take on EZOfficeInventory for Colleges

I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.


Traducir con Google
Andrew B.

EZ Office is terrible

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.


Traducir con Google
Jacob T.

Robust and simple for retail and ticketing, not so simple navigation.

I prefer EZoffice to other inventory tracking applications I've used in the past for its ease of use on the web and mobile, but the user interface needs some work.


Traducir con Google
Aldo C.

Review from EZOffice Inventory

my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory


Traducir con Google
Marvin B.
Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
Traducir a español

Very easy to use and understand. Great user interface. Editing is a breeze!

Software usado A diario durante 1-5 meses
Revisado el 11/5/2018
Fuente de la reseña: Capterra

This software is taking me from several huge spreadsheets and no photos to a streamlined, searchable, history tracking, photo attached inventory system. No longer do I have to track multiple files and spreadsheets. It is all in one place.

Puntos a favor

It is FAST and very simple to use. I can change records so easily if I need to correct or edit anything. Adding custom fields is great for unique data. Searching is with the ability to search multiple terms at once. Filtering allows me to further 'drill down'. The three different types of items make it simple to separate company owned, client owned and disposable inventory. Adding photos and other documents is also very easy. Managing photos is fairly simple, but see 'cons' below. User permission has a very deep control mechanism allowing viewability to be finely tuned and managed as needed. The cart feature is awesome for checking out multiple items at once. You can then check in the same cart for fast returns. Searching with the mobile app via text, or scanning QR codes is blazing fast. Zero time is wasted waiting on EZO. Any lag is all on me. I use this software to track items in a photo studio, the things that belong to our clients that we are photographing. As such, we must isolate those items so that there is no client crossover. This works great!

Puntos en contra

As of this writing (5/2018) the view is not 'responsive' to your screen size. It is also not possible to manually resize column widths. Some views allow you to hide the right sidebar while others do not. This is promised to be an updated feature coming in 7/2018. When interacting with individual records after a search, it is not possible to return to the search results. The search must be repeated. There is no feature to create shelf barcode or QR code labels. Must use external software, but you can easily link those, one by one.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Joel A.
Sector: Administración educativa
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
Traducir a español

My Take on EZOfficeInventory for Colleges

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 21/5/2020
Fuente de la reseña: Capterra

I was the staff member who implemented and set up this system for our college and I work on the team that uses this software everyday. We have about 200 assets in our system and over 5000 users. We use this system to manage reservations and loans of tech hardware such as speaker systems and cameras. Overall the system has worked well for our needs but I can tell that is is not optimized for this use case. We love the customer support and the flexibility of this software.

Puntos a favor

For our use case the most valuable feature is definitely the ability to pull user information from our existing LDAP system so we never have to worry about creating user profiles or authentication. We also love the "carts" module which saves us time when checking out multiple assets to the same student/staff member.

Puntos en contra

It is frustrating that carts is not set up as part of the core of the software and is instead an add-on. This means certain features like sending alerts based on cart actions or seeing cart reservations along side single item reservations. I feel this is likely due to the fact that this system is designed for companies to manage their assets among staff, but we are implementing it as a service/customer lending system sort of like a library for tech hardware.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 8.0/10

Andrew B.
Sector: Medios de difusión
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
Traducir a español

EZ Office is terrible

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 29/1/2017
Fuente de la reseña: Capterra

It's so, so, so bad. You can't see what's checked out until you actually click on it, meaning that when I search for an item, I see a list of thirty of the same item. Probably 25 of them are checked out at any given time. The only way to figure out which one is checked out is to click on each of them individually. Meaning I have to click on a couple dozen items before I can find the one that's checked out. It causes an unnecessary waste of time on a huge scale since every one of us using the system has to do this. And that's just the tip of the iceberg of issues with EZOffice... I can't even begin to imagine the amount of man-hours lost because we're forced to use this stupid system, and I suspect corruption in the purchasing process because someone getting kickbacks is the only logical explanation for the decision to buy this worthless product.

Puntos a favor

I didn't personally pay for it. But then again my tuition went towards it, so I guess that's not much of a pro.

Puntos en contra

Everything. It's terrible.

Traducir a español

Respuesta de EZOfficeInventory

Hi Andrew, we appreciate you taking the time to review EZOfficeInventory.

It is possible to view checked out or available items by applying relevant filters from top right hand side of the page. You can also customize the view to display status of your assets on the listings page.

Please schedule a call with one our product specialist and they will ensure that all your issues are resolved. Thanks!

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 0.0/10

Jacob T.
Sector: Servicios medioambientales
Tamaño de la empresa: 13-50 empleados
Traducir a español

Robust and simple for retail and ticketing, not so simple navigation.

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 1/7/2020
Fuente de la reseña: Capterra

I prefer EZoffice to other inventory tracking applications I've used in the past for its ease of use on the web and mobile, but the user interface needs some work.

Puntos a favor

I like how every service and item can be linked with timeline of events and actions.

Puntos en contra

Rearranging the preferred information can be tedious. I am not aware of certain features unless I specifically search them out.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Aldo C.
Sector: Administración educativa
Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
Traducir a español

Review from EZOffice Inventory

Software usado Semanalmente durante Más de dos años
Revisado el 18/10/2019
Fuente de la reseña: Capterra

my experience with EZOffice is excellent, comfortable and easy, can be used without experience in software to inventory

Puntos a favor

I like this software because is easy to administer and bring me reports complete also I can be tracking devices history

Puntos en contra

What I didn't like is the graphic interface, I think I could improve

Traducir a español

Respuesta de EZOfficeInventory

Hello Aldo,

We appreciate your valuable feedback and are extremely glad you liked EZOfficeInventory's reporting feature. Currently, we are in the process of upgrading our UI/UX design that will hopefully enhance your user experience. Stay tuned for updates, and feel free to reach out to us at [email protected] if you have any queries in the future.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Recomendación de usuario
8.8/10
Basado en 931 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de EZOfficeInventory

Precios de EZOfficeInventory

A partir de
USD 35.00/mes
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.6/5
Basado en 931 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de EZOfficeInventory

Funciones de EZOfficeInventory

API
Almacenamiento de documentos
Auditoría
Creación de informes en tiempo real
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Datos en tiempo real
Facturación
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Importación y exportación de datos
Integración de terceros
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Registro de auditoría
Seguimiento de actividades
Seguimiento de inventario
Supervisión
Funciones
4.5/5
Basado en 931 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Vídeos y tutoriales

Vídeos y tutoriales

Preguntas frecuentes sobre EZOfficeInventory

Preguntas frecuentes sobre EZOfficeInventory

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre EZOfficeInventory.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 35.00/mes

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de EZOfficeInventory?

No tenemos información sobre las características de EZOfficeInventory

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de EZOfficeInventory?

Los clientes habituales de EZOfficeInventory son:

Empresas Grandes, Empresas medianas, Empresas pequeñas

P. ¿Qué idiomas admite EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿EZOfficeInventory es compatible con dispositivos móviles?

EZOfficeInventory admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory se integra con las siguientes aplicaciones:

AuditShipment, Dropbox Business, Jira Service Desk, Microsoft OneDrive, Okta, OneLogin, Zendesk, Zendesk

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece EZOfficeInventory?

EZOfficeInventory ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo, Foro