Sobre Cin7

Cin7 es una plataforma automatizada de gestión de inventarios para marcas cuyos ingresos superan el millón de dólares. Cin7 sincroniza las existencias con las ventas y pedidos en todos los canales de ventas, físicos y online, automatizando los procesos de pedido para lograr una mayor eficiencia. Cin7 no es adecuado para el tipo de empresas de alquileres o gestión de activos. Las marcas que venden o distribuyen productos utilizan Cin7 para reducir los costes, aumentar los márgenes y el flujo de efectivo y mantener un nivel adecuado de existencias.

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Las 5 mejores alternativas a Cin7

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Brasil, Canadá, China, Alemania y otros 6, Reino Unido, India, Japón, México, Nueva Zelanda, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Cin7

Imágenes

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Vídeo de Cin7
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Funciones

Funcionalidades totales de Cin7: 134

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de inventario
  • Automatización de pedidos
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Carro de compra
  • Catalogación/Categorización
  • Compatibilidad de varios formatos
  • Compras y recepción
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cuentas de clientes
  • Códigos SKU/UPC
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Etiquetado
  • Etiquetas de envíos
  • Facturación
  • Gestión 3PL
  • Gestión de SEO
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de artículos
  • Gestión de artículos reservados
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de canales
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de excepciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos de ventas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la distribución
  • Gestión de la importación/exportación
  • Gestión de mercancías
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos especiales
  • Gestión de promociones
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de páginas web
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Impresión de etiquetas
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Integración del mercado
  • Intercambio de datos electrónico
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para comercio detallista
  • Pedido por correo
  • Pedidos de ventas
  • Pedidos recurrentes
  • Personalización
  • Planificación de ventas y operaciones
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Previsión de la demanda
  • Previsión de ventas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Programación de flujos de trabajo
  • Protocolo AS2
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Recordatorios
  • Registro de entrada y salida
  • Registro de pedido
  • Reposición de inventario
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguridad de datos
  • Sincronización de datos
  • Sincronización en tiempo real
  • Soporte de base de datos
  • Supervisión
  • Supervisión en tiempo real
  • Transformación de datos
  • Tratamiento de pedidos
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Alternativas

NetSuite

4.1
#1 alternativa a Cin7
NetSuite proporciona a las organizaciones un sistema integrado de aplicaciones en la nube que les ayuda a administrar...

Odoo

4.2
#2 alternativa a Cin7
Odoo es un conjunto de aplicaciones personalizables de código abierto ideadas para la gestión empresarial. Odoo está...

QuickBooks Commerce

4.4
#3 alternativa a Cin7
TradeGecko es un potente software de gestión de inventario y pedidos pensado para marcas multicanal, comercio electrónic...

SalesWarp

4.8
#4 alternativa a Cin7
Este software basado en la nube sincroniza a la perfección todos los canales de venta y optimiza las operaciones de...

Opiniones

Calificación general

4.3 /5
(435)
Relación calidad-precio
4.1/5
Funciones
4.2/5
Facilidad de uso
4.2/5
Asistencia al cliente
4.2/5

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Mostrando 5 opiniones de 435
Vasili K.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

CIN7 ERP for a technical sales business

Revisado el 13/9/2020

Puntos a favor

Intuitive process flow.
Nice fit with existing processes.
B2B Platform.
Customer Service.

Puntos en contra

No ability to digitally pick items in a warehouse

Alternativas consideradas

Unleashed y QuickBooks Commerce

Razones para cambiar a Cin7

CIN7 was a closer fit to our existing business processes. Higher customer retention figures. More affordable

Respuesta de Cin7

Hello Vasili,
Thank you for your review. We are happy to know that you found value in our software system and our support team.
We will share your feedback with the product team as we are always looking for improvements.

Sincerely,
The Cin7 Team

Sean S.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Extremely powerful inventory and order processing and logistic package

Revisado el 11/9/2019

While challenging to learn and deploy, it's unique feature set and capabilities mean they don't...

While challenging to learn and deploy, it's unique feature set and capabilities mean they don't have any one direct competitor and you'd have to piece together multiple platform and cloud services to get the same level of features and functionality.

Puntos a favor

Cin7 has allowed us to integrate and resolve most of our order processing, logistics, inventory and accounting functions into one platform. The API integration into Xero is critical for our business. The reporting capabilities are very powerful and can be used to resolve a number of sales, inventory and regulatory reporting requirements. There really isn't any product on the market that rolls all these features into one package.

Puntos en contra

The price is very expensive and the learning curve is quite steep. The CRM functions are pretty light and need fleshing out. Of most concern were the surprisingly large number of bugs and errors in the reports. Support has been responsive and fixed most issues we have discovered in a timely fashion, but it has been surprising how many bugs we have identified and had to report. This left us feeling like we were paying to be a beta tester. As time goes on and the product matures, this should become less of an issue and I don't consider it a deal breaker, but Cin7 could really improve in this area.

Alternativas consideradas

Unleashed

Razones para elegir Cin7

Other platforms lacked full cloud and API support into accounting software.

Software anterior

osCommerce Online Merchant

Razones para cambiar a Cin7

Unleashed is great for just inventory, but it didn't offer the same level of features we require.

Respuesta de Cin7

Hi Sean,
Thank you for your review. We are glad to hear that you found value in our software system and support team.
We will share your feedback with the product team, as we are always looking for improvements.

Ian F.
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great Project management

Revisado el 8/9/2021

I have only been using the software for about 5 months but its so easy to pick up and I particularly...

I have only been using the software for about 5 months but its so easy to pick up and I particularly like the Insights Pivot table reporting function

Puntos a favor

Cin7 is intuitive and easy to use and integrate

Puntos en contra

Some of the terminology is not standard from a UK user perspective

Lachlan B.
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Decent software Terrible support and service.

Revisado el 18/10/2019

Trying to move our inventory management system to a cloud based one and one that links directly...

Trying to move our inventory management system to a cloud based one and one that links directly with Xero accounting software.

'Onboarding' process was not finished during the time line that Cin7 dedicated to onboarding. Once this deadline elapsed we've been drowning in bugs that we can't get help with. Usual response is 'we're sorry - someone will get back to you in 48 hours.' no one does then we have to keep chasing them for weeks...

Puntos a favor

Powerful reporting functionality. Cloud based so good access.

Puntos en contra

Support. We have a bug list a mile long and we can't get anyone from Cin7 to respond. I'm actually reviewing here in the hope that having it in public will prompt Cin7 into getting back to us. We switched to their inventory management system but trying to get help to make the program work to the requirements of our business has been a nightmare. Unless this suits your needs perfectly straight-out-of-the-box I recommend you look elsewhere.

Alternativas consideradas

Unleashed, Geckoboard y DEAR Systems

Razones para elegir Cin7

need to integrate with Xero accounting software.

Software anterior

MYOB Essentials

Razones para cambiar a Cin7

It appeared to have better method of dealing with our specific taxation requirements. Ironically we were heavily influenced in the decision by the dedicated onboarding process which has turned into our biggest issue.

Respuesta de Cin7

Hi Lachlan,
Thank you for your feedback. It looks like our team escalated your account to senior customer service representatives early last week. We apologize for your frustration and thank you for your patience. Our representatives will continue to work with you to resolve these issues.

David m. W.
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Functional and Cost-Effective Inventory and Order Management

Revisado el 29/6/2021

We migrated to Cin7 for inventory and order management due to the sunsetting of Stitch Labs...

We migrated to Cin7 for inventory and order management due to the sunsetting of Stitch Labs following its acquisition by Square. Cin7 was recommended by Stitch Labs as a featured migration platform. We considered several solutions but ultimately selected Cin7 based on its overall functionality, cost-effectiveness, and ability to meet our compressed migration timeline of approximately one month. The sales and onboarding teams at Cin7 have been very friendly and responsive during this process. In particular, I would like to recognize our knowledgeable and patient implementation specialist, Varun, who has been immensely helpful in supporting our migration through a series of Zoom meetings and related communications. We were able to seamlessly go live within the desired time frame thanks to Varun and the Cin7 team.

Puntos a favor

- Omnichannel inventory and order management.
- Easy to connect with Shopify, Amazon, ShipStation, etc.
- Ability to handle bill of materials and contract manufacturing.
- Ability to track actual costs, quantities, and locations of products by batch.
- Lower cost and reduced implementation time compared to ERP systems.
- Friendly and responsive sales and onboarding teams.

Puntos en contra

Cin7's user interface is not the most aesthetically pleasing or streamlined (somewhat cluttered and clunky compared to our previous inventory and order management software, Stitch Labs), but I'll take the superior functionality and flexibility over form.

Mostrando 5 opiniones de 435 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Cin7

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Cin7.

Cin7 ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Cin7 son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001+

Cin7 admite los siguientes idiomas:

inglés

Cin7 admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Cin7 se integra con las siguientes aplicaciones:

3PL Warehouse Manager, Afterpay, Authorize.Net, BigCommerce, Capsule, EVO Payments, Google Drive, Inventory Planner, JAS 7.6, JOOR, Magento 2, Magento Commerce, Mailchimp, Maropost Commerce Cloud, Marsello, Microsoft Excel, NuORDER, OFX USForex, PayPal, Payability, Prospect CRM, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Senter, ShipBob, ShipHero, ShipStation, Shipedge, Shipfusion, Shippit, Shiptheory, Shipwire, Shopify, Starshipit, StockTrim, Streamline, Stripe, SyncHub, TransferMate, Windcave, WooCommerce, Wufoo, Xero

Cin7 ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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