Sobre MRPeasy

MRPEasy es un software ERP/MRP en la nube para fabricantes y distribuidores pequeños y medianos.

Consta de cinco bloques funcionales:
- Planificación de producción.
- Control de planta y creación de informes.
- Gestión de stock.
- Gestión de la cadena de suministro.
— CRM

Con MRPEasy, las pymes de fabricación tienen acceso a las mismas funciones sofisticadas de planificación de recursos de fabricación que antes estaban disponibles solo para grandes empresas.

Estas funciones incluyen:
- Seguimiento de números de serie.
- Creación de informes de desperdicios.
- Ejecución y superposición paralelas de las operaciones de fabricación.
- Reprogramación dinámica de órdenes de fabricación.
- Funcionalidad de vida útil y fecha de caducidad.
- Productos con parámetros.
- Sitios de múltiples existencias y de producción múltiple.
- Modo quiosco para la creación de informes en la zona de producción.
- Generación de códigos de barras.

Precios desde:

USD 49.00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Estonia, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

USD 49.00/mes

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Imágenes

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Vídeo de MRPeasy
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Funciones

Funcionalidades totales de MRPeasy: 101

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de costes
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Compras y recepción
  • Contabilidad
  • Contabilidad integrada
  • Control de calidad
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Códigos SKU/UPC
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • ERP (Enterprise Resource Planning)
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Facturación
  • Gestión de adquisiciones
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de cadena de suministro
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contactos
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la calidad
  • Gestión de la producción
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de recursos
  • Gestión de recursos humanos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tareas
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del cambio
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión del pipeline
  • Gestión financiera
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de planificación
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Informes de ventas
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • MES (Sistemas de Ejecución de Fabricación)
  • Nomenclaturas
  • Operaciones empresariales integradas
  • Optimización de inventario
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Planificación de capacidades
  • Planificación de fabricación
  • Planificación de la producción
  • Planificación de requisitos de material
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Procesamiento de pedidos
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de trabajos
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Registro de pedido
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de pedidos
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento horas/gastos
  • Trazabilidad
  • Varias divisas
  • Varias ubicaciones
  • Vista de Gantt/cronología

Alternativas

Katana Manufacturing ERP

4.7
#1 alternativa a MRPeasy
Software de fabricación e inventario moderno para pequeñas empresas y empresas en crecimiento. Interfaz visual y...

EZOfficeInventory

4.6
#2 alternativa a MRPeasy
Controla y administra registros de salida, ubicación y horarios de mantenimiento de tus activos con este software de...

Microsoft Excel

4.8
#3 alternativa a MRPeasy
Explora Excel. Las nuevas herramientas de análisis de datos te ayudan a rastrear y visualizar tus datos para obtener...

shopVOX

4.6
#4 alternativa a MRPeasy
shopVOX es una solución de fabricación personalizada basada en la nube. Ofrece funciones para la gestión de clientes...

Opiniones

Calificación general

4.5 /5
(51)
Relación calidad-precio
4.5/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.4/5

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Mostrando 5 opiniones de 51
Stefano B.
Calificación general
  • Sector: Materiales de construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A most dependable platform for your organization.

Revisado el 26/1/2022

For the past 7 years I've been an active user of MRPEasy through different organizations and it...

For the past 7 years I've been an active user of MRPEasy through different organizations and it comes to no surprise that MRPEasy has always been up to the task. From metalworking to composite extrusion, this tool has been able to adapt to our very specific factory needs. Definitely a great aid in growing a small business to a medium size company!

Puntos a favor

It's ease of use and friendly interface makes it easy to train and quick to migrate to. We have had very little to no resistance from personnel when migrating them to use the system.

Puntos en contra

Limited customization on the dashboards and reports are also a bit simple.

Respuesta de MRPeasy

Thank you for the review!

Daniela R.
Calificación general
  • Sector: Aerolíneas/aviación
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Fantastic!

Revisado el 16/9/2020

My experience with MRPeasy is fantastic! The transition has been seamless, my team really likes the...

My experience with MRPeasy is fantastic! The transition has been seamless, my team really likes the new upgrade.

Puntos a favor

Our Company had been using the same software for 17 years. This software is night and day compared to what we had. I have all the information I could need if I have any questions. I did not have that with our previous software. It's very user friendly and self explanatory, I can definitely figure out what I need with all the help they provide.

Puntos en contra

The only thing I feel could be improved upon, is the quoting process. I don't like having to create an item to quote a product I might not receive. If it's possible to quote a job with out creating an item that would be amazing. Once I have the PO, then the system should prompt me to create the items.

Respuesta de MRPeasy

Thank you for the review.
For quoting without stock item use Invoice mode, not Customer order mode.

Sue G.
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

MRPEasy software - almost great

Revisado el 9/9/2016

I needed an affordable cloud based MRP that was easy to set up and use with a manufacturing focus. ...

I needed an affordable cloud based MRP that was easy to set up and use with a manufacturing focus. It was easy to set up, but onerous to update. The initial training and set up support was very helpful, but once I bought in and really needed assistance, my helpful support person was replaced with the anonymous support team that took 24 hours to answer any questions and the answer was almost always either a. no the software doesn't do that, b. thats a good idea, we may decide to do that later, or c. you can pay us to make that change to our software. For the price, it's ok, a lot of potential, but not great.

Puntos a favor

the ease of use, wide range of potential ability, accessibility, focus on manufacturing. there is the potential to customize the software for an extra fee.

Puntos en contra

technical support is rather lacking. There's a lot of potential in the software capability but every aspect of use is limited. There's a lot of features that are "almost there", but to fix them costs extra. Entering inventory manually is a basic thing and should be simple, but because it creates automatic write offs, adjusting inventory manually can create annoying issues. When I reported this and asked support about it, I was told to stop manually entering inventory and to trust the system - not an easy thing to hear.

Respuesta de MRPEasy

Thank you. Your "Advice for Buyers" is great.
We're happy to answer your questions. You won't always have the same staff member to work with because when you purchase the software and have questions regarding functionality and terms, a sales rep helps you. One you purchase the software, and have questions about the technology and customizations, our technical support team is there to help.

We make new releases of the software 2-3 times a quarter. We always encourage our customers to send us feature requests, and we analyze and consider each of them. We can customize the software, however, in some cases those customizations do require some cost.

We have a large support team available to answer questions. Since they work in shifts, and each work for all of our customers, you'll notice they don't personalize their responses. However, each customer's tech support request is answered within 24 hours to ensure that our team can collaborate on a solution that works best for the user.

Masha S.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

MRPeasy review

Revisado el 28/2/2022

Overall MRPeasy has been easy to use and integrate with our system.

Overall MRPeasy has been easy to use and integrate with our system.

Puntos a favor

This product is easy to use, searching via customer, invoice number or order number is helpful.

Puntos en contra

You can't all the details you need from the home screen and sometimes it can be time consuming to search through entries.

Respuesta de MRPeasy

Thank you for the review!

Aaron O.
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Don't discount MRPeasy - it's feature rich, but easier on the user

Revisado el 25/8/2020

I have had a great experience with MRPeasy. The software is the most straightforward solution for...

I have had a great experience with MRPeasy. The software is the most straightforward solution for MRP I've ever found. The team there is very responsive and the newsletter always has interesting information, tips, and case studies. A+ experience.

Puntos a favor

I thought I needed feature-rich software to run my manufacturing process. I tried three other softwares. Two were Excel based. One was Odoo. What I actually needed was for someone to come along and make an efficient, easy-to-use solution. The MRPeasy team did just that.

Puntos en contra

There wasn't much I didn't like about this software. The only thing I can say is that a few of the workflows felt redundant for very small companies (ones with only a few employees handling all of the tasks). At my company, we can pick the order, box it, label it all it one step. The folks at MRPeasy could probably customize that for me though, so difficult to say it's something I didn't like about the software.

Respuesta de MRPeasy

Thank you for the feedback.

Mostrando 5 opiniones de 51 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre MRPeasy

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre MRPeasy.

MRPeasy ofrece los siguientes planes de precios:

Los clientes habituales de MRPeasy son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

MRPeasy admite los siguientes idiomas:

inglés

MRPeasy admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

MRPeasy se integra con las siguientes aplicaciones:

Adobe Commerce, BigCommerce, Dropbox Business, Google Drive, OneDrive, Pipedrive, Quickbooks Online, ShipStation, Shopify, WooCommerce, Xero, Zapier

MRPeasy ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

Categorías relacionadas

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