Sobre HotSchedules

HotSchedules es una aplicación de planificación de personal y gestión de la fuerza laboral diseñada para usar en restaurantes y en los sectores de comercio minorista y hostelería, además de otras empresas orientadas al cliente. La plataforma HotSchedules automatiza tareas operativas como la programación, la comunicación de turnos, la creación de informes, la previsión, el reclutamiento y la capacitación.

Los usuarios pueden administrar las solicitudes de licencias y cambios de turno de forma remota utilizando las aplicaciones móviles nativas de Android e iOS, que son accesibles para todos los empleados. Almacena documentos y la información de los empleados en una base de datos basada en la nube para acceder en cualquier momento y en cualquier lugar. Utiliza la herramienta HotSchedules Recruit para conseguir y contratar personal de manera económica y la herramienta 'Schoox' para organizar cursos de capacitación para empleados.

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia

Idiomas admitidos

Español, Inglés

Imágenes

The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more
The scheduling calendar allows users to create and edit shifts
Sales and labor summary reports provide business insight
Users can view labor snapshots across multiple regions or locations
Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers
Employees can view their own schedule using the mobile app
Reports can be generated to analyze business performance
Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost
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Vídeo de HotSchedules
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Captura de pantalla de HotSchedules: The HotSchedules platform allows users to manage tasks, scheduled, availability, and more Captura de pantalla de HotSchedules: The scheduling calendar allows users to create and edit shifts Captura de pantalla de HotSchedules: Sales and labor summary reports provide business insight Captura de pantalla de HotSchedules: Users can view labor snapshots across multiple regions or locations Captura de pantalla de HotSchedules: Swaps can be requested by employees and approved or denied by mangers Captura de pantalla de HotSchedules: Employees can view their own schedule using the mobile app Captura de pantalla de HotSchedules: Reports can be generated to analyze business performance Captura de pantalla de HotSchedules: Managers can review employee's total hours worked and scheduled, and analyze the cost

Funciones

Total features of HotSchedules: 61

  • API
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de empleados
  • Calendarios de equipo
  • Chat
  • Control de presupuestos
  • Control de procesos de aprobación
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de excepción
  • Creación de informes de ventas
  • Creación de informes y estadísticas
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de modelos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de permisos
  • Gestión de tareas
  • Gestión del trabajo
  • Hojas de control de horas
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes de rendimiento
  • Integración POS
  • Integración de SMS
  • Integración de nóminas
  • Integración de reloj de fichar
  • Interfaz para arrastrar y soltar
  • Mensajería instantánea
  • Modelos personalizables
  • Notificaciones automáticas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Planificación de instalaciones
  • Portal para empleados
  • Presupuestos
  • Previsión
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Proyecciones
  • Proyección de trabajo
  • Punto de venta
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de horas extra
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de vacaciones
  • Seguimiento de ventas
  • Seguimiento del historial
  • Sincronización de calendario con Google
  • Solicitudes de ausencias
  • Widgets

Alternativas

BambooHR

4.5
#1 Alternative to HotSchedules
BambooHR ofrece una solución para gerentes y empleados, con perfiles de empleados, solicitudes y aprobaciones de días...

Rippling

4.9
#2 Alternative to HotSchedules
Rippling es la primera forma en que las empresas gestionan sus RR. HH. y TI: desde nóminas y beneficios, hasta...

Zenefits

4.2
#3 Alternative to HotSchedules
La plataforma Zenefits integra todos los procesos, aplicaciones y herramientas que se necesitan, incluida la nómina,...

7shifts

4.7
#4 Alternative to HotSchedules
7shifts es una solución todo en uno que permite a los restaurantes programar al personal, comunicarse con su equipo,...

Opiniones

Calificación general

4.4 /5
(402)
Relación calidad-precio
4.1/5
Funciones
4.2/5
Facilidad de uso
4.2/5
Asistencia al cliente
4.2/5

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Software buyers need your help! Product reviews help the rest of us make great decisions.

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Showing 5 reviews of 402
Eldridge G.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 5001-10,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Revisado el 6/10/2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Puntos a favor

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Puntos en contra

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Revisado el 18/3/2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Puntos a favor

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Puntos en contra

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Andrew V.
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
  • Software usado Otro durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

HotSchedules Review

Revisado el 25/11/2020

It's a great improvement over previous scheduling softwares but still has a lot of room to grow.

It's a great improvement over previous scheduling softwares but still has a lot of room to grow.

Puntos a favor

It allows you to do a deep dive into scheduling, aides in sales projections, and allows for rapid informing of the staff.

Puntos en contra

You have to click through too many pages to accomplish simple tasks.

Darla C.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

hotschedules review

Revisado el 31/1/2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Puntos a favor

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Puntos en contra

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Respuesta de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Jess H.
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Extremely helpful!

Revisado el 29/9/2020

I would highly recommend. It is easy to set up and is user friendly for all ages. Since it helps...

I would highly recommend. It is easy to set up and is user friendly for all ages. Since it helps with scheduling, dropping shifts and picking up shifts, our Managers are able to focus more of their time on other aspects of the business.

Puntos a favor

The ability to save a template for a weekly schedule. At our job we put a schedule out on a weekly basis and we don't have to start from scratch every week. It used to take use 5 hours to do the schedule and now it takes us 1 hour. A huge lifesaver!

Puntos en contra

The look of the software feels a tad outdate. Though that is not a huge deal, it tends to have unnecessary pop-ups or "menu" buttons. However, not enough of a con to ever have me consider using a different product.

Showing 5 reviews of 402 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HotSchedules

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HotSchedules.

HotSchedules ofrece los siguientes planes de precios:

  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

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Los clientes habituales de HotSchedules son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Trabajadores autónomos, Empresas medianas

HotSchedules admite los siguientes idiomas:

Español, Inglés

HotSchedules admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

HotSchedules se integra con las siguientes aplicaciones:

DiscoverLink, NCR Aloha, NCR Aloha, Ordyx, Plate IQ, Toast POS, Upserve POS, Wisetail LMS

HotSchedules ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Preguntas frecuentes, Foro, Base de conocimientos, Asistencia en línea, Asistencia telefónica

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