
Sobre Phocas Software
Phocas es una empresa SaaS basada en la nube y especializada en analíticas de datos para los sectores de fabricación, distribución y venta minorista. Emplea el conocimiento del sector para consolidar datos comerciales esenciales de los sistemas comunes de ERP, CRM y cuentas por pagar/cobrar. Así, facilita el acceso a la información de toda la empresa a través del análisis histórico y predictivo.
La idea central en Phocas es que el software sea fácil de usar para todos en la empresa, tanto para analistas técnicos como para usuarios de otras áreas.
Desde el primer día, los usuarios de Phocas obtienen seguimiento e informes sobre KPI y métricas esenciales y específicos para su rol y sector. Los usuarios también pueden personalizarse para satisfacer las necesidades de creación de informes únicas de cada negocio. Phocas permite a los usuarios explorar sus datos en base a su forma de encontrar respuestas a las preguntas, sin restricciones de rutas ni informes preestablecidos.
Phocas tiene miles de clientes en todo el mundo. Son expertos en ayudar a los clientes de fabricación, distribución y venta minorista a convertir los datos de su empresa en acciones y resultados. Llevan casi 20 años en el mercado y siguen trabajando para mejorar el software escuchando a sus clientes.
Desde paneles fáciles de leer hasta sesiones de formación bajo demanda, en Phocas todo está diseñado para la facilidad de uso.
Phocas es valorado por los usuarios, con una tasa de retención de clientes anual del 97 % y 28 clasificaciones principales en la encuesta The BI Survey 18 de BARC.
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Funciones
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Facilidad de uso
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Alternativas
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Salesforce Sales Cloud

SAP Crystal Reports

IBM Cognos Analytics

Opiniones
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- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Gestionar con phocas
Revisado el 16/5/2023
Puntos a favor
Ha sido muy útil por sus herramientas BI
Puntos en contra
Puede llegar a ralentizar el dispositivo de computo si no cumple con los requisitos.
Respuesta de Phocas Software
Hi Felipe, thanks for your review! We're glad you're finding Phocas so easy to use.
We find the latest version of Chrome, Firefox or Safari work best with our platform - you can read more about our system requirements here: https://helpphocassoftware.atlassian.net/wiki/spaces/userdoc/pages/590182/System+requirements
If you require assistance or have any suggestions, please send us an email at [email protected].
Warm regards,
Mike Hills
Global Head of Customer
- Sector: Comercio mayorista
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Phocas is Amazing!
Revisado el 8/10/2019
The biggest benefit is not having our sales reps rely on our IT department to create a report from...
The biggest benefit is not having our sales reps rely on our IT department to create a report from an old legacy system. They also don't have to rely on standard out of the box reports that can be limited in scope. Phocas allows them to instantly dive into their sales data and find anything they need--from summary numbers to very specific sales data. In fact, this applies across all departments including management. The ease and flexibility of finding information is incredible.
Puntos a favor
Ease of use. Within seconds I can find the exact data I am looking for. It requires very little technical knowledge, however, I have set up many advanced sales--and even financial--reports using Custom Mode. The software loads quickly, and I have rarely encountered a bug. On the few occasions where I have emailed the support desk they ALWAYS respond quickly and have a solution implemented right away. This is definitely not the case with many other software companies that I deal with. I love Phocas.
Puntos en contra
This is very minor, but exporting reports could use some touch ups. Exporting to Excel comes with conditional formatting. Some users may like it, however I almost always remove the conditional formats because it dramatically slows down other functions I may perform with the data in Excel. Again, this is very minor as I understand the usefulness to some users of having the conditional formats already set up. I also occasionally print a report that displays in a weird format with regards to column headings and column widths.
- Sector: Comercio mayorista
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Why I recommend Phocas to all of my peers in this industry.
Revisado el 17/8/2021
There isn't enough space to go through the numerous benefits I have gained since purchasing this...
There isn't enough space to go through the numerous benefits I have gained since purchasing this software. I have reorganized sales territories based on overly concentrated vertical sales. Our team now has a place to review and track sales vs goals daily. I have a consolidated and by location view of my clients in an easy to find manner along with a customer stratification system to help manage margins, AR terms compliance, etc to educate the sales team on what we need to be doing differently with said accounts (spend more time, spend less, cross sell specific items....) . Like I say, I could spend all day on the benefits.
Puntos a favor
I have been exposed to 10 or more different operating systems over the course of my 26 year business career. NONE of them have provided adequate business intelligence tools. Phocas is highly intuitive and thorough which saves me hours per week of spreadsheet work. I cannot offer a better compliment than it being an amazing time management tool.
Puntos en contra
There are a few issues I have with loading budgets and working through Administrative User rights but that is an infrequent issue. I would like to have a few additional graphical options for data visualization but it works just fine as it is. What I like the absolute least is that we didn't add additional modules...accounting, pricing tools... and have no plans to do so in the near future due to budgetary contraints.
- Sector: Bienes de consumo
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Marketing Review 8/2021
Revisado el 17/8/2021
Overall, I am genuinely happy with Phocas. I'm the kind of person who gets excited about report...
Overall, I am genuinely happy with Phocas. I'm the kind of person who gets excited about report customization and flexibility within the way we structure our data.
Puntos a favor
I love the customization of creating reports. Our users enjoy the independence of creating their own reports and the flexibility they have with customizing the structure of any data pulled.
Puntos en contra
We have a partner login within our license, and support for this add-on isn't yet where it needs to be in order to foster growth in this area.
- Sector: Comercio mayorista
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Phocas is a necessity!
Revisado el 5/8/2021
Fantastic. [SENSITIVE CONTENT], our Customer Success Consultant is amazing. She's readily available...
Fantastic. [SENSITIVE CONTENT], our Customer Success Consultant is amazing. She's readily available and knows exactly what she is doing. Their support staff is also very accommodating and knowledgeable. We've dealt with other software companies and they take their time and treat you like they don't need your business and
over charge for routine services. Phocas is a true partner. A couple projects that were able to be successful with the use of Phocas is: Customer Stratification, Gap Analysis, Daily Inventory Analysis (Which was huge for this last year) and our Dead Stock process.
Puntos a favor
The ease of use. As an admin of Phocas, it was very easy to get our staff onboarded and very comfortable with day to day usage. If the staff isn't going to use the tool, then it's worthless no matter how great the data is.
Puntos en contra
Phocas is great at listening to our issues and roll out timely updates to add new features or fix issues.
Preguntas frecuentes sobre Phocas Software
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Phocas Software.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Phocas Software?
Phocas Software ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de:
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Phocas Software?
Los clientes habituales de Phocas Software son:
2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001-5,000
P. ¿Qué idiomas admite Phocas Software?
Phocas Software admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Phocas Software es compatible con dispositivos móviles?
Phocas Software admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Phocas Software?
Phocas Software se integra con las siguientes aplicaciones:
Accolent ERP, Acumatica, Acumatica Cloud ERP, Acumatica Financial Suite, Apparel21 Insight, Cloud Suite, Datafile, Dynamics 365, Dynamics 365 Business Central, Enapps, Epicor, Epicor CMS, Google Analytics 360, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, IFS Cloud, Intact, JIWA Financials, Jim2 Business Engine, Khaos Control, Khaos Control Cloud, MYOB Business, Merlin, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Excel, NetSuite, Odoo, OrderWise, Pronto, QAD Adaptive ERP, QuickBooks, Retail Express, SAP Business One, SAP HANA Cloud, SYSPRO, Sage 100, Sage 100 Connect, Sage 200, Sage X3, SalesforceIQ, Synergy Suite, UniWare, Uniware Cloud, Uniware EPoS, Unleashed, WinMan, Xero
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Phocas Software?
Phocas Software ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
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- Herramientas BI
- Software para Dashboards
- Software de reportes
- Programas de contabilidad
- Software para análisis de datos estadísticos
- Herramientas de visualización de datos
- Software para gestión del rendimiento empresarial
- Software de Big Data
- Instrumentos de recogida de datos
- Herramientas de análisis de datos
- Software de descubrimiento de datos
- Software de análisis de datos cualitativos
- Software de preparación de datos
- Software de informes financieros
- Software para pronóstico de ventas
- Programas para hacer presupuestos