Housecall Pro

Aplicación de gestión de servicios externos

4.7 /5 (2464 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Información general sobre Housecall Pro

¿Qué es Housecall Pro?

Housecall Pro ayuda a los profesionales con todos los aspectos de su flujo de trabajo diario, como programación de trabajos, base de datos de clientes, facturación y procesamiento de pagos, distribución de técnicos y mucho más. También está totalmente integrado y ofrece acceso a la aplicación de reservas para consumidores Housecall.

Housecall Pro es una herramienta de servicio completo que permite a los profesionales de servicios dirigir todo su negocio desde su smartphone y el portal web gratuito. La aplicación se ofrece a un coste bajo y competitivo y es útil para todos los aspectos del flujo de trabajo de los profesionales de servicios, ya que tiene funciones de programación de trabajos, base de datos de clientes, facturación y procesamiento de pagos, distribución de técnicos y mucho más. También está totalmente integrado y ofrece acceso a la aplicación de reservas para consumidores Housecall.

Housecall Pro aporta a las pequeñas empresas herramientas de tecnología avanzada por un precio bajo y competitivo para que puedan competir mejor en el mercado. Es ideal para empresas de 1 a 30 empleados. Ahorra tiempo y dinero con una herramienta de remarketing de clientes que puede conseguir, en promedio, el doble de trabajos para el profesional de servicios. Con más de 30 ofertas verticales para necesidades de servicio a domicilio, Housecall Pro es una forma fácil de controlar y organizar un negocio.

Esta herramienta todo en uno permite que los profesionales ofrezcan a sus clientes lo que sus competidores no pueden. Housecall Pro hace posible que las empresas pasen del lápiz y papel al entorno digital, lo que agiliza el flujo de trabajo y las operaciones. Lo mejor de todo es que es asequible. También ayuda a las pequeñas empresas a transferir e importar fácilmente su base de datos de clientes existente.

Información general sobre Housecall Pro

Precio

A partir de
USD 49.00/mes

Opciones de precios

Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de Housecall Pro

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Vídeo de Housecall Pro Captura de pantalla de Housecall Pro: Captura de pantalla de Housecall Pro: Captura de pantalla de Housecall Pro: Captura de pantalla de Housecall Pro: Captura de pantalla de Housecall Pro: Captura de pantalla de Housecall Pro:

Opiniones de Housecall Pro

Opiniones de Housecall Pro

Calificación general
4.7
/
5
Excelente
1968

Muy bien
405

Normal
53

Pobre
22

Malo
16

Relación calidad-precio
4.7
Funciones
4.5
Facilidad de uso
4.7
Asistencia al cliente
4.8
96% Un ha recomendado esta aplicación
Paul M.

Great Product!

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.


Traducir con Google
Jonathon M.

Pros & Cons about Housecall Pro

My overall experience is GREAT! I've used two other software platforms and HCP by far is more superior!!


Traducir con Google
Chris M.

Missing Key Features. Look Elsewhere.

Don't pull the trigger yet. It doesn't do what you will need and want it to. Keep searching for better options.

This does the job that quickbooks doesn't... scheduling, but this software could be so much better if the software developers actually ran a service business and used this in front of customers. I'm sure that by the 5th time they had to type their contact info into the body of an email before they sent an invoice, they would add the functionality to be able to customize the default. If they had to go through every day and send out their payment reminders, they would add automatic functionality (like Quickbooks did).

My overall impression and experience is that they made their software, now they are going to sell it. Now that they've sold it, they are gonna raise the price (253% if I want to continue be able to send "on my way" messages). Sure, they have done some bug fixes, but they have pretty much stopped adding features and functionality to the software.


Traducir con Google
Rayanne W.

EXCELLENT


Traducir con Google
Terrell M.

Worth The Money

With Housecall Pro I like the fact that I don;t have to come to my office at the end of the day and do entries into Quick Books. The software does this in the field when you click the finish button.

Furthermore, I like the fact that customers know when i'm on the way after I click the on my way button.


Traducir con Google
Paul M.
Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Great Product!

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 1/3/2020
Fuente de la reseña: Capterra

CRAZY! how I ever managed without it. My life as a business owner was forever simplified by this on decision.

Great Job Guys! Really, I mean it.

Puntos a favor

I appreciate the customer support team, always ready to improve. The pro vote feature is ingenious, I have seen several of my personal pro-votes come to fruition.

Puntos en contra

The name. When interacting with clients the name "HouseCall pro" is limiting this amazing product to residential service calls, when in fact it is so much more. I had to modify a few internal processes, but I've managed 2 and 3 month projects from 1 invoice allowing Change Orders to bill out as segments. the name should be revised, considering something more wild. Service Titan had the right idea on the wrong product.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Jonathon M.
Sector: Servicios para el consumidor
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
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Pros & Cons about Housecall Pro

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 20/10/2020
Fuente de la reseña: Capterra

My overall experience is GREAT! I've used two other software platforms and HCP by far is more superior!!

Puntos a favor

1. Reporting

2. User Friendly

3. With the integrated CC processing my techs are receiving 30% higher amount in tips.

4. It actually works in the field.

Puntos en contra

1. My industry doesn't have the correct work flow.

2. Not blocking time out while in the process of booking a job.

3. Refreshing the screen to ensure the schedule is the same. We have a pretty fluid schedule being Junk Removal.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Chris M.
Sector: Servicios para el consumidor
Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
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Missing Key Features. Look Elsewhere.

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 28/1/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Don't pull the trigger yet. It doesn't do what you will need and want it to. Keep searching for better options.

This does the job that quickbooks doesn't... scheduling, but this software could be so much better if the software developers actually ran a service business and used this in front of customers. I'm sure that by the 5th time they had to type their contact info into the body of an email before they sent an invoice, they would add the functionality to be able to customize the default. If they had to go through every day and send out their payment reminders, they would add automatic functionality (like Quickbooks did).

My overall impression and experience is that they made their software, now they are going to sell it. Now that they've sold it, they are gonna raise the price (253% if I want to continue be able to send "on my way" messages). Sure, they have done some bug fixes, but they have pretty much stopped adding features and functionality to the software.

Puntos a favor

The best thing about Housecall Pro is the invoice that the customers see. It is clean, easy to read, and makes online payment easy. Payment can be made directly from the invoice and there is no need for the customer to open a web portal or log in to view and pay invoices. The mobile app dashboard is great for getting to the job... one tap to send an "on my way" message and another tap to open up google maps. easy.

Puntos en contra

The invoicing features (or lack thereof) are infuriating!

1. When you are creating invoices, you can't edit the default email message to have it save your preferences. You have to type out or copy and paste your custom text EVERY INVOICE YOU SEND. I would like to send a nice "thank you for using my services", "refer us", "call with questions" message with all my invoices, but it is a huge pain in the butt and takes too long to do it EVERY TIME!

2. If most of your customers are net 30, there are no automatic payment reminders or Payment Past Due notices. you have to do all of that manually. Since the software doesn't allow for custom email templates, each reminder you send has to be typed out manually or copied and pasted from a Word Doc.

3. The invoices are lacking different areas to add important information and instead rely on a general "Notes" text box at the bottom for Purchase Order numbers, billing disclaimers, and job notes. It gets busy fast.

4. The software and app are generally "clunky" to use. The interface requires a lot of full page loads vs drop down or pop-up fields in order to create a new customer and invoice so it takes twice the time it should, especially with a spotty data connection.

5. There is not a true CRM (customer relationship management) functionality. You can create email marketing campaigns, but it won't remind you customer's birthdays, or when someone has hit a loyalty program milestone, or let you auto-schedule calls or texts.

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 2.0/10

Rayanne W.
Sector: Construcción
Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
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Traducir a español

EXCELLENT

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 28/8/2020
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

HCP is very easy to use and a very intuitive layout. When we tried ProjX360 and D-Tools SI, there was a HUGE initial setup required and a HUGE learning curve to figure out how to use the programs. Not HCP. Easy to use from Day 1 and it's quick and easy for new employees to learn.
One of the best things is the customer service. It's top notch. They always solve the problem, even if they have to go research and get back to me the next day (and they actually DO get back to me). They also make it easy to contact them with a button on the bottom right of the screen. Other softwares I have to scour the internet trying to find out how to contact customer service.

Puntos en contra

Would like to see more integrations and there are little things I would change here and there, but I know that's hard to do since the software covers so many different industries. A better way to pull reports would be especially good.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Terrell M.
Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
Traducir a español
Traducir a español

Worth The Money

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 26/8/2020
Fuente de la reseña: Capterra

With Housecall Pro I like the fact that I don;t have to come to my office at the end of the day and do entries into Quick Books. The software does this in the field when you click the finish button.

Furthermore, I like the fact that customers know when i'm on the way after I click the on my way button.

Puntos a favor

Housecall Pro is definitely worth the money we spend for this software. The software is constantly being improved with new features. If you are looking for a CRM that integrates with Quick Books look no further.

This software has saved me time which is very important to me.

Puntos en contra

Although the software is amazing to use I must say the only thing I dislike is chatting into a Blue Chat Bubble for assistance versus getting someone on the phone and doing a screen share or just being able to hear a voice

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Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Recomendación de usuario
9.4/10
Basado en 2464 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de Housecall Pro

Precios de Housecall Pro

A partir de
USD 49.00/mes
Prueba gratis
Gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
4.7/5
Basado en 2464 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
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Funciones de Housecall Pro

Funciones de Housecall Pro

API
Almacenamiento de documentos
Auditoría
Creación de informes en tiempo real
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Datos en tiempo real
Facturación
Gestión de documentos
Gestión de flujos de trabajo
Gestión de inventarios
Gestión de la conformidad
Importación y exportación de datos
Integración de terceros
Notificaciones automáticas
Panel de actividades
Registro de auditoría
Seguimiento de actividades
Seguimiento de inventario
Supervisión
Funciones
4.5/5
Basado en 2464 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre Housecall Pro

Preguntas frecuentes sobre Housecall Pro

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Housecall Pro.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Housecall Pro?

Housecall Pro ofrece los siguientes planes de precios:

A partir de: USD 49.00/mes

Modelo de precios: Gratis, Suscripción

Prueba gratis: Disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de Housecall Pro?

No tenemos información sobre las características de Housecall Pro

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Housecall Pro?

Los clientes habituales de Housecall Pro son:

Empresas pequeñas, Trabajadores autónomos, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite Housecall Pro?

Housecall Pro admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Housecall Pro?

Housecall Pro cuenta con los siguientes planes de precios:

Gratis, Suscripción

P. ¿Housecall Pro es compatible con dispositivos móviles?

Housecall Pro admite los siguientes dispositivos:

Android, iPhone, iPad

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Housecall Pro?

Housecall Pro se integra con las siguientes aplicaciones:

Facebook, Mailchimp, Mixpanel, NiceJob, QuickBooks Online, QuickBooks Online, QuickBooks Online Advanced, SendGrid, Stripe, Twilio

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Housecall Pro?

Housecall Pro ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Foro, Asistencia en línea, Asistencia telefónica, Tutoriales en vídeo, Base de conocimientos