
Ganttic
Sobre Ganttic
Como software de planificación de recursos, Ganttic ofrece una gama de características que facilitan la programación y te ofrecen la información general que necesitas. Todo será más fácil, empezando por la importación de tus datos. Puedes importar de manera masiva tus recursos y proyectos desde hojas de cálculo sin dolores de cabeza.
Aunque Ganttic funciona mejor si tienes recursos para programar y proyectos para gestionar, no conviene olvidarse de los pequeños que quieren ser grandes. Puedes usar hasta 10 recursos sin límites de forma gratuita. El precio es fácil de calcular: solo se cobran los recursos que utilizas. Como ventaja adicional, puedes agregar un número ilimitado de usuarios.
En Ganttic, puedes controlar el tiempo de trabajo de tus recursos y la zona horaria en la que quieres planificar. Tú controlas qué usuarios tienen acceso a qué recursos y proyectos. Puedes elegir si deseas realizar la planificación mediante fechas de inicio y finalización de tareas o tomando como base el esfuerzo que se debe realizar para completar la tarea. Puedes dejar notas y realizar un seguimiento de todos los cambios realizados en Ganttic. Puedes sincronizar todos los planes realizados en Ganttic con tu Calendario de Google. Puedes establecer dependencias de tareas e informar de lo que desees. A continuación, puedes enviar esos informes automáticamente. Además de todo eso, existen otras muchas funciones útiles que puedes consultar en http://ganttic.com/tour.
Precios desde:
USD 25.00/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Clientes habituales
- Trabajadores autónomos
- Empresas pequeñas (2-50)
- Empresas medianas (51-500)
- Empresas grandes (500 o más)
Implementación
- Basado en la nube
- Entorno local
Idiomas admitidos
inglés
Precios desde:
USD 25.00/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Imágenes










Funciones
Funcionalidades totales de Ganttic: 71
Alternativas
Kantata

Resource Management

NetSuite

Smartsheet

Opiniones
¿Ya tienes Ganttic?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
- Sector: Construcción
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Love Ganttic
Revisado el 6/12/2016
As someone who is in charge of 14 technicians working throughout the country, remote communication...
As someone who is in charge of 14 technicians working throughout the country, remote communication is critical to our success. Ganttic allows me to manage an ever-changing schedule while automatically communicating the details of projects with technicians in the field. It's easy to use and customer support has been good so far. The only recommendation I would give is to provide tutorials on setting up the sync function with Google Calendar as soon as you sign up for Ganttic. It was a little trial and error at first until I was able to get in touch with customer support. A few short tips allowed me to get synced with my employees' calendars. I recommend it.
Puntos a favor
The visual scheduling for my technicians in the field and managing an ever-changing (daily and sometimes hourly) schedule. As things change, I can see who's available.
Puntos en contra
Training or tutorials could be improved. I know there is a lot more functionality than what I use, but it isn't obvious where to find the training. Report functions could be improved. When I run reports, I have a hard time filtering the reports for only the information I desire. One function I wish they had is a daily summary of how many people and jobs are scheduled. Right now, I have a separate Gant chart in excel that I use to list projects and ID my personnel demand per day. This would be beneficial in forecasting employee utilization and growth demands.
Respuesta de Ganttic
Hi Scott!
Thank you so much for your feedback. I am glad to tell you that we have worked with our helpdesk a lot and now we have tutorials with videos and text available in our homepage. In addition, we have added the charts option to reports that should also help you with the problems you had.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Good affordable software with limitations and a short but steep learning curve
Revisado el 28/6/2022
We have used Ganttic primarily to schedule our Onsite and Weekend availability. Since we do not use...
We have used Ganttic primarily to schedule our Onsite and Weekend availability. Since we do not use it for our full Project Planning or Time entry we cannot get a true view of our resource forecast, but it covers a gap for us in scheduling key inflexible dates for our team.
Puntos a favor
Ganttic has a great layout and interface. There are some key workflows that are not obvious and make things very difficult until you discover them, but once you do it is clearly very well thought out.
For the price it is a good value.
Puntos en contra
Documentation/community discussion could be better, project planning is not strong enough to replace our use of SmartSheet due to predecessor limitations. Small but workflow efficiency impacting limitations keep this from being a true 5 star product, but that doesn't mean it won't be enough for your needs. Worth a try.
Razones para cambiar a Ganttic
Ganttic was chosen for a smaller portion of our department and since we already had the licenses available we expanded it to the broader team as a quick fix.Respuesta de Ganttic
Thank you for the precise review, Arielq!
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Overall uses
Revisado el 2/7/2022
It a good software and easy to use
It a good software and easy to use
Puntos a favor
It is easy to use. Overall schedule shows clearly
Puntos en contra
deletion feature is very bad. Difficult to retrieve what has been deleted hence again re-enter for correction. Report feature specially dashboard should be available
Respuesta de Ganttic
Hi Gouranga! Thank you for the positive review, as well as your feedback. We're happy you find Ganttic to be easy-to-use. Also, we can share a little trick with you on how to restore deleted tasks, resources, and projects. If you're an admin, click on the "G" symbol in the upper left corner, that's a history log of the entire planner. Click on the vertical ellipsis and you can restore what was deleted. Try it out and see if it helps. If you have any other feedback or questions, shoot us an email at [email protected].
- Sector: Maquinaria
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Good product but with no integration with other software as ERP and Mobiliy service tool
Revisado el 29/9/2023
I have a good experience but I need to have int linked/integrated with the other tools that we are...
I have a good experience but I need to have int linked/integrated with the other tools that we are using on our company.
Puntos a favor
The usability for schedule the technicians tasks
Puntos en contra
We should need to have it linked with out ERP and mobility service tool.Toay it is a disconnected tool and probably we will need to replace it for a integrated system with our tools.
Respuesta de Ganttic
Hi Albert! Thank you for your feedback. It is possible to connect Ganttic with any third-party system via API. See documentation here: https://gantticapi.github.io/api-documentation. If you need assistance with setting up the connection or have any other questions, feel free to drop us a line at [email protected].
- Sector: Minería y metalurgia
- Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Ganttic Review
Revisado el 19/1/2020
saving time with live updates to the technician workloads and not requiring to send them schedules...
saving time with live updates to the technician workloads and not requiring to send them schedules and amended schedules
Puntos a favor
changing required details for large job scales and rescheduling small jobs between technicians
Puntos en contra
restricted options in views to see technicians workloads together
Respuesta de Ganttic
Hi Jeremy!
Thank you for your feedback.
To be honest, I believe that we have the functionality you are looking for:
A) For seeing technicians workload together, we would advice to group your technicians with the help of resource custom data fields: https://www.ganttic.com/helpdesk/features/resources/resources-custom-data-fields
B) Maybe you do not have the permissions to see that information?
Either way, if something remained confusing, feel free to write us at anytime from [email protected] or book a free demo from here: https://www.ganttic.com/personal-demo
Preguntas frecuentes sobre Ganttic
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Ganttic.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Ganttic?
Ganttic ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: USD 25.00/mes
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Ganttic?
Los clientes habituales de Ganttic son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1,000, 1,001-5,000
P. ¿Qué idiomas admite Ganttic?
Ganttic admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Ganttic es compatible con dispositivos móviles?
Ganttic admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Ganttic?
Ganttic se integra con las siguientes aplicaciones:
Google Authentication Appliance, Google Calendar, Microsoft Azure, Microsoft Outlook, OneLogin
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Ganttic?
Ganttic ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Ganttic.
- Herramientas de planificación
- Software para instalaciones
- Software de mantenimiento
- Software de gestión de carteras de proyectos
- Software para calendarios
- Sistema de gestión de turnos
- Software para administración de recursos
- Software de gestión de proyectos sin fines de lucro
- Software IWMS (Sistema de Gestión Integrada del Espacio de trabajo)