Opiniones de Intercom

Intercom

Plataforma de mensajería al cliente para ventas, marketing y asistencia

Calificación general

4.5 /5
(1,029)
Relación calidad-precio
4.0/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.3/5

90%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Reseñas de 1029

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

software completo para cualquier SaaS

Revisado el 11/8/2023

Muy contentos desde que eramos una startup e incluso ahora como scaleup

Muy contentos desde que eramos una startup e incluso ahora como scaleup

Puntos a favor

La posibilidad de centralizar toda la información y los equipos de ventas, customer success y marketing en un mismo sitio. Soluciones con una UX impresionante y muy fácil de utilizar.

Puntos en contra

Al ser un programa que centraliza toda la comunicación con clientes y prospectos terminas trabajando con todo el suite y la factura acaba subiendo mucho de precio a final de mes.

Alternativas consideradas

Trengo

Software anterior

Olark y Zendesk Suite
Héctor
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

De lo mejor a nivel producto, pero con una atención al cliente nefasta

Revisado el 23/7/2021

Puntos a favor

A nivel de producto están continuamente evolucionándolo y sacando nuevas funcionalidades que ayudan a crecer tu negocio. Series, para desarrollar campañas a tus clientes es brutal, se puede combinar con mensajes a través de un banner, un mensaje in-app o un email principalmente. Eso sí es un servicio caro. Tiene una herramienta para helpcenter muy práctica y con buena relación calidad-precio. Para soporte por chat con los clientes quizá hay alternativas mucho mejores pero si no requieres de mucha complicación te servirá. Además tiene productos como chatbot, product tours, multitud de integraciones con otras apps y pequeñas funcionalidades que por supuesto incrementarán su coste y no podrás tener todo...
A nivel de integración es bastante sencillo y permite mucha personalización.

Puntos en contra

El mayor inconveniente es el inexiste servicio de atención al cliente, para contratar el producto o probar nuevas funcionalidades no tendrás problema pero si realmente te encuentras con un problema grave, por experiencia hemos tenido varios como problemas con la renovación de un contrato o el envío de emails en una campaña, lo más seguro es que o no tengas una respuesta clara o que se vayan pasando la consulta de unos a otros sin ayudarte

Respuesta de Intercom

Thanks for taking the time to leave us a review Hector. I appreciate all the feedback around our products and it's good to see you are using a varied amount of them.

I'm sorry that our customer service has let you down. We had a few weeks recently where our customer service was not where we wanted it to be. We have implemented new processes to help improve this and hope that the next time you need customer service, you will find it better.

Thanks,
Eabha (Customer Engagement)

Joan
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Profesionalidad

Revisado el 10/2/2021

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a...

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a nuestros clientes de una forma profesional y rápida.

Puntos a favor

Lo que mas nos ha gustado del software es la profesionalidad con la que ven nuestros clientes la interfaz y la facilidad que tienen de comunicarse con nosotros, además cabe destacar que muchas veces a través de las respuestas configuradas que tenemos muchos clientes encuentran su respuesta sin tener que contactar con un agente.

Puntos en contra

Lo que menos nos ha gustado por decir algo que es un software que incluye unos planes con un precio muy elevado y podría incluir alguno más asequible para empresas más pequeñas.

Alternativas consideradas

Freshdesk y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Intercom

Elegimos usar Intercom debido a su fácil funcionamiento y integración y a la vez la profesionalidad de su interfaz de cara a los clientes sin tener que configurar excesivamente.

Respuesta de Intercom

Thanks for letting us know how Intercom is helping you embrace conversational support and how you're making the most of our automation features too!

I'll make sure your feedback regarding our pricing and packaging get back to the team. We always aim to align the cost you pay with the value you see and it's hard to get that right for every type of business model.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Gabriela
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Una excelente herramienta para mejorar el servicio de atención al cliente

Revisado el 2/7/2023

He experimentado una mejora significativa en la comunicación con los clientes. El chat en tiempo...

He experimentado una mejora significativa en la comunicación con los clientes. El chat en tiempo real y el historial de transcripciones me permiten brindar respuestas rápidas y personalizadas. Sin embargo, la falta de soporte para ciertas funciones avanzadas a veces puede limitar la capacidad de resolver problemas complejos de manera eficiente.

Puntos a favor

El chat en tiempo real dirigido a consumidores permite una comunicación instantánea y personalizada, lo que brinda una experiencia de atención al cliente ágil y efectiva.

Puntos en contra

La implementación de un chatbot puede tener limitaciones en la comprensión y respuesta a consultas complejas, lo que podría generar frustración en los clientes que buscan una interacción más humana y detallada.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Me gusta y no puedo pensar usar otra plataforma

Revisado el 22/9/2023

De forma general contenta.. los departamentos de ventas y de soporte son los mayores usuarios de...

De forma general contenta.. los departamentos de ventas y de soporte son los mayores usuarios de Intercom

Puntos a favor

Lo intuitivo que puede llegar a ser. Me gusta la forma en la que resuelve los diferentes tipos de casos.

Puntos en contra

El servicio de soporte, se tardan mucho en resolver bugs.

Mateo
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnífico!

Revisado el 4/8/2023

Puntos a favor

El mejor descubrimiento para nuestra empresa. Lo utilizamos diariamente y tiene un sinfín de funcionalidades.

Puntos en contra

Si bien está bien que sea de pago, no llegamos a utilizar algunas de sus funcionalidades por el alto costo que tienen.

Guillermo
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

El mejor Chat

Revisado el 27/4/2023

Puntos a favor

Software de gran calidad y con muchas opciones para gestionar el servicio de atención al cliente

Puntos en contra

Por ahora no te tengo ninguna queja, cumple las expectativas, no es barato pero vale lo que cuesta

Jesus
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Intercom es una plataforma super sencilla de usuar pero genera mucho valor corporativo.

Revisado el 30/11/2022

En generar es una herramienta practica, el precio vs el valor que aporta a cualquier compañia es...

En generar es una herramienta practica, el precio vs el valor que aporta a cualquier compañia es justo.

Puntos a favor

Facil de utilizar - Diseño es estetico lo que hace que puedas comprender con facilidad las funciones

Puntos en contra

No me gusta que hay que darle al botón "enviar" para que se envíe el mensaje al cliente o usuarios internos. Deberia funcionar con solo dar "enter"

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

El mejor software de Servicio al Cliente

Revisado el 20/5/2022

Excelente, recomiendo a toda empresa que preste un servicio sea a través de Chat o Email.

Excelente, recomiendo a toda empresa que preste un servicio sea a través de Chat o Email.

Puntos a favor

Lo que más me gusta de este software, es la facilidad que nos brindan los MACROS, son muy sencillos de usar y nos facilitan la vida diariamente. Nunca he tenido falla en la conexión, a veces por softwares de terceros se torna un poco lento, pero la respuesta de Intercom en general es excelente. Los detalles autómaticos del cliente que nos contacta, es precisa, la opción de ver la locación para detectar la zona horaria, me parece una de las mejores herramientas de este sofware.

Puntos en contra

A veces la asignación de tickets no es 100% precisa, se podría mejorar en cuanto a este punto.

Blanca Lorena
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Comunicación efectiva

Revisado el 15/7/2023

Obtengo la habilidad de administrar el correo desde cualquier lugar

Obtengo la habilidad de administrar el correo desde cualquier lugar

Puntos a favor

Chat en tiempo real dirigido a mis consumidores

Puntos en contra

Ninguna, todas se adaptan a mis necesidades básicas

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

es una plataforma de servicio al cliente y comunicacion empresarial

Revisado el 11/9/2023

Puntos a favor

su facilidad de uso , su capacidad de integracion con otras plataforma , su herramienta de chat en vivo muy útil , y su excelente servicio al cliente

Puntos en contra

demasisdas funciones complicadas , puede ser caro . dificil de configurar y utilizar

Jennie
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A Great Lead Capture

Revisado el 15/10/2019

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more...

Makes customer communication and customer acquisition easier. I wish the chat flows were more advanced and customizable. There was definitely a learning curve with the chat flows. Also, I don't believe I can export contact information with my leads.

Puntos a favor

-Capturing emails and names
-Integrating to Hubspot and other software for easy lead closure
-Creating chat flows allows us to communicate to customers faster and saves us time

Puntos en contra

-Would like to combine actions on Intercom
-Hubspot Integration is not perfect; would like to have specific field matching
-Chat flow capabilities are limited

Alternativas consideradas

HubSpot Marketing Hub y LiveChat

Razones para elegir Intercom

We were on a free plan with LiveChat for a year because we were part of an Incubator. When the year ended, we wanted to consider other options. Intercom gave us a startup plan, so it ended up being cheaper than LiveChat.

Software anterior

LiveChat

Razones para cambiar a Intercom

Intercom was recommended to us from other entrepreneurs.
Thomas
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

All in one support tool that can grow with you from early stage startup to established...

Revisado el 19/6/2023

Very positive and I would recommend Intercom to any early stage startup to apply for the Startup...

Very positive and I would recommend Intercom to any early stage startup to apply for the Startup programme in order to get A LOT of functionality and bang for your buck. We have used Intercom from when it was just 2 [sensitive content hidden] to now a company of 50+ people, you don't need to waste time looking for another tool as it can grow with you.

Puntos a favor

The conversation routing bot was extremely easy to set-up and empowered us to streamline and automate our customer service and support processes. Furthermore, the ability to add-on features and functionality, such as WhatsApp integrate, was great to allow us to customize what we needed for our business.

Puntos en contra

Without the startup programme the pricing is quite aggressive with a basic package starting from $74 / month. Therefore, you really need to invest some time to set-up Intercom to add as much value as possible because it is pricey vs alternatives.

Alternativas consideradas

Tidio y LiveAgent

Razones para elegir Intercom

The Intercom Startup programme is awesome with the features it was able to unlock vs Tidios freemium option.

Software anterior

Tidio

Razones para cambiar a Intercom

The startup programme was the main driver for choosing Intercom over the alternatives.
Susanna
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Unreponsive and caused a severe service disruption

Revisado el 2/12/2020

When COVID hit, we were evaluating our software solutions and inquired about switching from an...

When COVID hit, we were evaluating our software solutions and inquired about switching from an annual contract to month-to-month. We asked what the changes to our pricing and feature suite would be if we moved forward with that change. We didn't get a response. Instead I received an automated email from their [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] that our contract was cancelled effective [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. We reached out and for several days, did not get a response. On September 17th, our service was completely halted in the middle of the workday. Our team was unable to respond to any customer tickets for the remainder of the day. When we finally did get a hold of someone, they told us they were switching us to month to month, just as we had asked. We were told that was a completely different business platform and required a transition. None of this was communicated to us prior to the (entirely preventable) service outage, and again, we were just inquiring about the options should we choose to switch. We lost our settings as well as a previously agreed upon pricing discount built into our contract when they made this change.

A manager was brought onto the phone and we were told they would get back to us with a concession because of the severe service disruption. We were never contacted again, until today when I was sent an email stating that they will not offer any concessions and they are sad to see us go, but that my Relationship Manager [SENSITIVE CONTENT HIDDEN], will no longer be available to me starting next week.

Puntos a favor

When we were first started using them, they were flexible, had great customer service, and seemed genuinely invested in helping us succeed.

Puntos en contra

Their customer service has been incredible poor. They caused a completely preventable service disruption that caused several hours of outage for our team, and have been difficult to get in touch with.

Respuesta de Intercom

Hi Susanna,

I'm sorry to hear about your experience with Intercom - this is certainly not how we want our customers to feel.

I've taken a look through your account and can see there's an opportunity for us to more clearly communicate the necessary steps when changing billing models so you don't miss any steps. This is something that we're working on at the moment so I assure that your feedback will not go unheard. We never want an Intercom user to loose access to our tools as we recognize businesses rely on our services.

Our Relationship Managers work exclusively with customers on annual contracts so as you will be moving to a monthly model you will no longer have access to that team, however you will still have access to to our support team via the messenger. I do want to recognize that response times in previous months have not been where we'd like but we've made changes and are back on track now.

Thanks again for this post,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Rahul
Calificación general
  • Sector: Electrónica de consumo
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A complete customer support platform

Revisado el 22/8/2023

Integration is super easy and the documentation is easy to follow. We've been using Intercom for...

Integration is super easy and the documentation is easy to follow. We've been using Intercom for over 2 years now and absolutely love it. The product has streamlined all our customer support needs.

Puntos a favor

Intercom is a comprehensive suite of all applications you would need for support management, from live chat to help desk and ticket management. This negates the need for having multiple different applications and integration overhead.

Puntos en contra

No complaints about the product whatsoever. The product is actively evolving and keeps up with the current technologies.

Alyssa
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

The chats are well organized and the interface is easy to use

Revisado el 15/2/2023

Productivity is boosted when clients are given the tools to address their own issues thanks to a...

Productivity is boosted when clients are given the tools to address their own issues thanks to a comprehensive knowledge base (KB) that addresses frequently asked questions (FAQs). Because of this, support staff are spared the hassle of repeatedly responding to the same inquiries and may instead focus on more complex issues.

Puntos a favor

I am not aware of anything Intercom is doing at the moment that could be useful to our firm because we have switched to a different service. To my knowledge, the snippets support name integration.

Puntos en contra

While competing software may provide knowledge managers greater say over their presentations, I find that the trade-off isn't worth it. Still, there are occasions when extra formatting options for authors and editors would be welcome.

Brandon
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Intercom is a powerful Customer Support Tool

Revisado el 30/3/2021

Overall I would recommend intercom for clients looking for automation chat bots and customer...

Overall I would recommend intercom for clients looking for automation chat bots and customer support software. They have plenty of resources and their new product tour feature adds additional functionality to their suite of software.

Puntos a favor

The knowledge center and live chat features were the most used features at our software company. These features were used regularly and automations within intercom helped serve clients efficiently.

Puntos en contra

Lacks in reporting and knowledge base customization compared to ZenDesk. Innovation in new features can be slow at times.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razones para cambiar a Intercom

Intercom was easy to implement and integrated into Zoho directly by previous developers so was a hard sell to switch out.

Respuesta de Intercom

Thanks for leaving us this review Brandon, and for letting us know how powerful you've found Intercom as a support tool.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Lukas
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Intercom is helping customers success, support, marketing and sales

Revisado el 10/3/2023

It is a perfect solution for a B2B SaaS business.

It is a perfect solution for a B2B SaaS business.

Puntos a favor

We started using Intercom in 2018. The platform has changed over the years drastically. Many new features have been delivered that you can call Intercom a proper all-in-one solution.

Puntos en contra

The worst part is the buying process—many calls with sales guys who you have to tell the same story again. If you are a startup, try to go with a fast-to-implement and easy solution.

Alternativas consideradas

LiveChat y Zendesk Suite

Razones para elegir Intercom

We needed a better platform to serve everything from one place.

Software anterior

y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Intercom

We researched many different solutions. But Intercom was top notch
Sarah
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Finest Online Chat Service Currently Available

Revisado el 14/2/2023

In a short amount of time, we can offer extensive support to our clients. Having a help desk and...

In a short amount of time, we can offer extensive support to our clients. Having a help desk and the option to speak in real time are both fantastic additions. Many businesses today use Intercom to request pricing and quote information, and the platform's ability to route inquiries to the appropriate team member is a huge asset in building a pipeline.

Puntos a favor

For over a year, I've loved the intercom's ease of use. Love the mobile app, and the interface is clean. Our services are highly adaptable. When it comes to expanding support, bots are invaluable. The onboarding process is also quite beneficial.

Puntos en contra

Having more inactive contacts on the intercom increased the monthly bill. You must continually archive users in order to keep costs at a minimum.

Amanda
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool for engaging & converting website visitors

Revisado el 4/2/2022

Overall no major complaints with Intercom and plan to continue using it for the foreseeable future.

Overall no major complaints with Intercom and plan to continue using it for the foreseeable future.

Puntos a favor

We love how easy it is to engage with our website visitors and help answer questions or direct them to the resources they're looking for. We bring in a good number of leads to the sales team each month from the use of Intercom chat. We really enjoy how you can integrate it with Slack so that you don't always have to keep Intercom open in your browser.

Puntos en contra

It's kind of annoying how a lot of the features cost a good amount of additional money. And some things aren't super intuitive as far as navigating and what lives where within the platform.

Alternativas consideradas

Drift

Razones para cambiar a Intercom

I can't remember as it was years ago but I think it mostly came down to price
Johann
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

The review

Revisado el 22/8/2019

You might get lost when diving into these complex feature on your own, but the customer support is...

You might get lost when diving into these complex feature on your own, but the customer support is there to hold your hand, so don't worry you are supported all way along

Puntos a favor

The chatbot is a world class. Highly customizable to make sure that you can let the bot handle up to 50% of conversations. Product tours are also the best I have seen

Puntos en contra

The inbox is quite poor to use for email conversations only. The articles lack for customization options, too.

Alternativas consideradas

Kayako

Razones para elegir Intercom

We want to be closer to the customers and create a top class self-service opportunities.

Software anterior

Help Scout

Razones para cambiar a Intercom

Intercom had way better user interface and more convenient chatbot and product tours
Peter
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Complete Package

Revisado el 13/12/2019

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping...

We had the opportunity to start fresh with a new ticket system/knowledge base so were shopping around. We came across Intercom and never looked back. While it has those things it is so much more being a central place to manage all our client related communications. It is by far the application I use most day-to-day.

Puntos a favor

Using Intercom has been an amazing experience. It is well thought out, full featured and continues to improve all the time. It has become an essential tool to communicate with our leads/clients. What is great is we can reach them (and they reach us) wherever they are: our website, in our web app, our mobile apps, email, etc.

Puntos en contra

While it starts off cheap depending on the features you choose to use and your volume it can start to get expensive quick. I'm not saying the product still doesn't provide value (it absolutely does) just if I had to pick what I liked least I would say cost.

Respuesta de Intercom

Hi Peter,

We really appreciate you leaving us a review and are so happy to hear Intercom is an essential part of your customer communication.

Thanks also for your feedback on pricing. We work really hard to align our pricing to the value you are seeing. Please get in touch if you would like to discuss your subscription options with us.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Awful product with terrible support

Revisado el 25/10/2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Puntos a favor

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Puntos en contra

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razones para elegir Intercom

My CEO didn't like how outdated some of their UI was. However, functionality wise it was far superior to intercom and I regret switching.

Software anterior

UserVoice

Razones para cambiar a Intercom

Your product blog made it seem like you had solid product principles and thus a solid product. I found that not to be true once I started using it.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Amazing customer support

Revisado el 19/1/2021

Great experience, we switched over from Sendgrid and prefer Intercom despite the higher price

Great experience, we switched over from Sendgrid and prefer Intercom despite the higher price

Puntos a favor

The customer support is the most responsive I've ever had from a messaging / email software. We use the email because it's already integrated into our messaging and support software, so we don't have to do any import of the contacts.

Puntos en contra

It's not super intuitive or the easiest to use sometimes, like all enterprise level software it can get a bit complicated. It's also not built out for email, e.g. we also can't create unsubscribe groups on email which is a bit annoying.

Alternativas consideradas

Brevo y SendGrid

Razones para elegir Intercom

Sendgrid actually lost all of our contacts and have terrible support

Software anterior

SendGrid

Respuesta de Intercom

Thanks for letting us know you have had such a good experience with Intercom since swapping from Sendgrid.

I've made sure your feedback regarding email capabilities has been sent to the product team - it's an area of focus for us.

Kate (Intercom)

Sam
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

No support, outrageous pricing and shady billing practices

Revisado el 14/3/2023

We used to love it but their pricing is exorbitant and opaque. Once you are in a one year contract...

We used to love it but their pricing is exorbitant and opaque. Once you are in a one year contract good luck getting hold of anyone to cancel it. They take over a day to reply and send you some minimal canned answer. There's nowhere in the interface where you can cancel or modify for the next billing period. and the whole thing is set to auto renew by default. Used to like them, now hate them in the extreme.

Puntos a favor

The actual product works well. We'd have stayed using it for a long time if not for the changes in their billing and support.

Puntos en contra

The support is now the minimum it could possibly be, even if you are spending $1200 a month with them. Good luck getting hold of someone. If it were to sell us some new aspect they'd probably reply in a snap.

Respuesta de Intercom

Hi Sam,

Thank you for taking the time to let us know about your experience and being so candid. It's definitely not the service we aim for and I will be sharing this feedback with the wider team.

I'd love if you could give me a few more details so that I can take a deeper look at this. If you feel comfortable doing that please email me directly. And if you ever have trouble getting hold of someone in future let me know.

Thanks,
Kate (Intercom, Customer Advocacy)