Intercom

Plataforma de mensajería al cliente para ventas, marketing y asistencia

Calificación general

4.5 /5
(1,044)
Relación calidad-precio
4.0/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.4/5
Asistencia al cliente
4.3/5

90%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Reseñas de 1044

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

software completo para cualquier SaaS

Revisado el 11/8/2023

Muy contentos desde que eramos una startup e incluso ahora como scaleup

Muy contentos desde que eramos una startup e incluso ahora como scaleup

Puntos a favor

La posibilidad de centralizar toda la información y los equipos de ventas, customer success y marketing en un mismo sitio. Soluciones con una UX impresionante y muy fácil de utilizar.

Puntos en contra

Al ser un programa que centraliza toda la comunicación con clientes y prospectos terminas trabajando con todo el suite y la factura acaba subiendo mucho de precio a final de mes.

Alternativas consideradas

Trengo

Software anterior

Olark y Zendesk Suite
Héctor
Héctor
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

De lo mejor a nivel producto, pero con una atención al cliente nefasta

Revisado el 23/7/2021

Puntos a favor

A nivel de producto están continuamente evolucionándolo y sacando nuevas funcionalidades que ayudan a crecer tu negocio. Series, para desarrollar campañas a tus clientes es brutal, se puede combinar con mensajes a través de un banner, un mensaje in-app o un email principalmente. Eso sí es un servicio caro. Tiene una herramienta para helpcenter muy práctica y con buena relación calidad-precio. Para soporte por chat con los clientes quizá hay alternativas mucho mejores pero si no requieres de mucha complicación te servirá. Además tiene productos como chatbot, product tours, multitud de integraciones con otras apps y pequeñas funcionalidades que por supuesto incrementarán su coste y no podrás tener todo...
A nivel de integración es bastante sencillo y permite mucha personalización.

Puntos en contra

El mayor inconveniente es el inexiste servicio de atención al cliente, para contratar el producto o probar nuevas funcionalidades no tendrás problema pero si realmente te encuentras con un problema grave, por experiencia hemos tenido varios como problemas con la renovación de un contrato o el envío de emails en una campaña, lo más seguro es que o no tengas una respuesta clara o que se vayan pasando la consulta de unos a otros sin ayudarte

Respuesta de Intercom

Thanks for taking the time to leave us a review Hector. I appreciate all the feedback around our products and it's good to see you are using a varied amount of them.

I'm sorry that our customer service has let you down. We had a few weeks recently where our customer service was not where we wanted it to be. We have implemented new processes to help improve this and hope that the next time you need customer service, you will find it better.

Thanks,
Eabha (Customer Engagement)

Joan
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Profesionalidad

Revisado el 10/2/2021

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a...

En general nuestra experiencia con este software es muy buena ya que nos ha permitido ayudar a nuestros clientes de una forma profesional y rápida.

Puntos a favor

Lo que mas nos ha gustado del software es la profesionalidad con la que ven nuestros clientes la interfaz y la facilidad que tienen de comunicarse con nosotros, además cabe destacar que muchas veces a través de las respuestas configuradas que tenemos muchos clientes encuentran su respuesta sin tener que contactar con un agente.

Puntos en contra

Lo que menos nos ha gustado por decir algo que es un software que incluye unos planes con un precio muy elevado y podría incluir alguno más asequible para empresas más pequeñas.

Alternativas consideradas

Freshdesk y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Intercom

Elegimos usar Intercom debido a su fácil funcionamiento y integración y a la vez la profesionalidad de su interfaz de cara a los clientes sin tener que configurar excesivamente.

Respuesta de Intercom

Thanks for letting us know how Intercom is helping you embrace conversational support and how you're making the most of our automation features too!

I'll make sure your feedback regarding our pricing and packaging get back to the team. We always aim to align the cost you pay with the value you see and it's hard to get that right for every type of business model.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Gabriela
Gabriela
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Una excelente herramienta para mejorar el servicio de atención al cliente

Revisado el 2/7/2023

He experimentado una mejora significativa en la comunicación con los clientes. El chat en tiempo...

He experimentado una mejora significativa en la comunicación con los clientes. El chat en tiempo real y el historial de transcripciones me permiten brindar respuestas rápidas y personalizadas. Sin embargo, la falta de soporte para ciertas funciones avanzadas a veces puede limitar la capacidad de resolver problemas complejos de manera eficiente.

Puntos a favor

El chat en tiempo real dirigido a consumidores permite una comunicación instantánea y personalizada, lo que brinda una experiencia de atención al cliente ágil y efectiva.

Puntos en contra

La implementación de un chatbot puede tener limitaciones en la comprensión y respuesta a consultas complejas, lo que podría generar frustración en los clientes que buscan una interacción más humana y detallada.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Me gusta y no puedo pensar usar otra plataforma

Revisado el 22/9/2023

De forma general contenta.. los departamentos de ventas y de soporte son los mayores usuarios de...

De forma general contenta.. los departamentos de ventas y de soporte son los mayores usuarios de Intercom

Puntos a favor

Lo intuitivo que puede llegar a ser. Me gusta la forma en la que resuelve los diferentes tipos de casos.

Puntos en contra

El servicio de soporte, se tardan mucho en resolver bugs.

Mateo
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnífico!

Revisado el 4/8/2023

Puntos a favor

El mejor descubrimiento para nuestra empresa. Lo utilizamos diariamente y tiene un sinfín de funcionalidades.

Puntos en contra

Si bien está bien que sea de pago, no llegamos a utilizar algunas de sus funcionalidades por el alto costo que tienen.

Guillermo
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

El mejor Chat

Revisado el 27/4/2023

Puntos a favor

Software de gran calidad y con muchas opciones para gestionar el servicio de atención al cliente

Puntos en contra

Por ahora no te tengo ninguna queja, cumple las expectativas, no es barato pero vale lo que cuesta

Jesus
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Intercom es una plataforma super sencilla de usuar pero genera mucho valor corporativo.

Revisado el 30/11/2022

En generar es una herramienta practica, el precio vs el valor que aporta a cualquier compañia es...

En generar es una herramienta practica, el precio vs el valor que aporta a cualquier compañia es justo.

Puntos a favor

Facil de utilizar - Diseño es estetico lo que hace que puedas comprender con facilidad las funciones

Puntos en contra

No me gusta que hay que darle al botón "enviar" para que se envíe el mensaje al cliente o usuarios internos. Deberia funcionar con solo dar "enter"

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

El mejor software de Servicio al Cliente

Revisado el 20/5/2022

Excelente, recomiendo a toda empresa que preste un servicio sea a través de Chat o Email.

Excelente, recomiendo a toda empresa que preste un servicio sea a través de Chat o Email.

Puntos a favor

Lo que más me gusta de este software, es la facilidad que nos brindan los MACROS, son muy sencillos de usar y nos facilitan la vida diariamente. Nunca he tenido falla en la conexión, a veces por softwares de terceros se torna un poco lento, pero la respuesta de Intercom en general es excelente. Los detalles autómaticos del cliente que nos contacta, es precisa, la opción de ver la locación para detectar la zona horaria, me parece una de las mejores herramientas de este sofware.

Puntos en contra

A veces la asignación de tickets no es 100% precisa, se podría mejorar en cuanto a este punto.

Blanca Lorena
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Comunicación efectiva

Revisado el 15/7/2023

Obtengo la habilidad de administrar el correo desde cualquier lugar

Obtengo la habilidad de administrar el correo desde cualquier lugar

Puntos a favor

Chat en tiempo real dirigido a mis consumidores

Puntos en contra

Ninguna, todas se adaptan a mis necesidades básicas

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

es una plataforma de servicio al cliente y comunicacion empresarial

Revisado el 11/9/2023

Puntos a favor

su facilidad de uso , su capacidad de integracion con otras plataforma , su herramienta de chat en vivo muy útil , y su excelente servicio al cliente

Puntos en contra

demasisdas funciones complicadas , puede ser caro . dificil de configurar y utilizar

Nathaniel
Nathaniel
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The really bridge the gap between customers and our service

Revisado el 6/8/2019

Their customer success team is great, even on the days when I'm not the most gracious customer. I...

Their customer success team is great, even on the days when I'm not the most gracious customer. I even try to emulate some of their practices because I feel heard as a customer when I suggest features or report what I think could be bugs in the system.

Puntos a favor

The ability to converse with our customers quickly and seamlessly between email and the messenger app is great. They've thought through this feature set very well and it brings us very close to our customers and we are able to convert leads very well through this service too.

Other similar apps function the same, but their UI/UX is lacking compared to Intercom. The actual feel of the app is clean and friendly and dare I say...even fun to use.

Customer success at Intercom is also excellent, they've got our backs and I appreciate it (although getting paired with someone in a vastly different time zone can hold up ticket times on our end).

Puntos en contra

There are some gaps in the help center and email features. It would be ideal to create/edit documents in a manner closer to Microsoft Word or Google doc, as those are the standard for editing documents these days. Little things like not being able to create a list inside of a document the way I would in other apps can be frustrating, but there is usually a workaround of some sort that will suffice (I'm just picky).

It would also be nice to only be paired with their team members in our time zone. Working in the US and then being helped by a team member from Australia means our ticket times take much longer and conversation is hard to do in real time.

Beat
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Advertising for Intercom in every E-Mail

Revisado el 17/7/2020

We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost...

We have been using the solution productively for some time now, then discontinued it for cost reasons. Now a plan was booked and cancelled in a new subscription structure again as a test.

In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail. Since we did not want this at all (after all, the plan already costs 99 dollars / month) the test was finally cancelled. Intercom didn't want to offer a solution to this, except to offer updates to the next higher subscription (499 dollars / month) which is not affordable for a small company.

Puntos a favor

+ Beautiful design, with many useful details.
+ Good iOS and Android app with slightly limited operation.
+ An easy to understand messenger for the customer.
+ Customisable messenger with colours, text and details.

Puntos en contra

- High price and only monthly plans.
- Platform only in English.
- Minimal help center, but large but confusing Academy pages.
- Tedious setup help, although the setup itself is not complex.
- Support replies take up to two days, in English only.

Alternativas consideradas

Help Scout

Razones para cambiar a Intercom

In the plans up to Pro, the customer also figures as an advertising slingshot, since an advertising line for intercom is always included in every e-mail.

Respuesta de Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review Beat and letting us know about your intercom experience. I'm sorry to hear that we're not the right fit for you at this time, but thank you for sending us your feedback.

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Tasha
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Awful product with terrible support

Revisado el 25/10/2019

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution...

Support was terrible. They often provided 'create something custom through our API' as the solution to most of the inadequacies of the product. They also rarely listen or read the problem correctly and I would spend a bunch of time trying to implement the solution they provided only to find out it didn't meet any of the criteria I provided. You know its bad when a support tool lacks good support!

Puntos a favor

Admin interface is visually appealing. Widget is not.

Puntos en contra

Lacks basic/rudimentary functionality. Simple things like auto triggering a message at the company level when specific criteria is met is not possible. Tagging system is not easy to use and lacks basic features. Can't customize inboxes as needed. I felt like you product blog was so delightful that your product would be the same but it felt like you weren't living your word. Nothing was easy on this product.

Alternativas consideradas

Zendesk Suite

Razones para elegir Intercom

My CEO didn't like how outdated some of their UI was. However, functionality wise it was far superior to intercom and I regret switching.

Software anterior

UserVoice

Razones para cambiar a Intercom

Your product blog made it seem like you had solid product principles and thus a solid product. I found that not to be true once I started using it.
GEORGIOS
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Powerful tool with some limitations

Revisado el 28/1/2024

Puntos a favor

Intercom really in a very solid and rounded product you can have a really good set up with it when it comes to customer communication and support

Puntos en contra

A bit pricey and they way cost is calculated is a bit counter intuitive for start ups.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Inalámbrico
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

My favourite support tool

Revisado el 15/3/2021

Only good experience overall
Great support team
Price could be better

Only good experience overall
Great support team
Price could be better

Puntos a favor

Easiest support tool to have.
Makes your team very accessible, also makes the support process simple for the end users
Good integrations and useful statistics provided

Puntos en contra

Pricing - it is not very cheap. Pricing also often changes
Help center tool - it could really use some help and updates
Also, a lot of Add block tools catch Intercom as an ad and blocks it - thus creating inconvenience for end users having to choose between

Respuesta de Intercom

Thanks for letting us know that Intercom is you favorite support tool and we're helping you deliver such a good user experience.

I appreciate your feedback on our pricing, Articles feature and ad block issues. I'll make sure these get back to the right people here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Amazing customer support

Revisado el 19/1/2021

Great experience, we switched over from Sendgrid and prefer Intercom despite the higher price

Great experience, we switched over from Sendgrid and prefer Intercom despite the higher price

Puntos a favor

The customer support is the most responsive I've ever had from a messaging / email software. We use the email because it's already integrated into our messaging and support software, so we don't have to do any import of the contacts.

Puntos en contra

It's not super intuitive or the easiest to use sometimes, like all enterprise level software it can get a bit complicated. It's also not built out for email, e.g. we also can't create unsubscribe groups on email which is a bit annoying.

Alternativas consideradas

Brevo y SendGrid

Razones para elegir Intercom

Sendgrid actually lost all of our contacts and have terrible support

Software anterior

SendGrid

Respuesta de Intercom

Thanks for letting us know you have had such a good experience with Intercom since swapping from Sendgrid.

I've made sure your feedback regarding email capabilities has been sent to the product team - it's an area of focus for us.

Kate (Intercom)

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

A good, cost effective platform to interact with customers

Revisado el 24/7/2019

We use Intercom in conjunction with Crisp Chat, and while Intercom is an 8 out of 10 (vs. Crisp's 5...

We use Intercom in conjunction with Crisp Chat, and while Intercom is an 8 out of 10 (vs. Crisp's 5 out of 10 score), there are still some aspects left to be desired. Their knowledge base functionality is great, and the look and feel of it can be customized to best help customers. Chats can be displayed on our website in three main forms, which is helpful to be able to market/inform customers in fun new ways to keep them interested.
It's a good, and useful software, but it's not as robust as Drift. All in all, a good product that we are "happy" with, but not 100% satisfied with since some business functions are impacted by certain limitations.

Puntos a favor

The ability to send email campaigns, set up notification/chat campaigns and live chat with customers.

Puntos en contra

The one MAJOR negative aspect to this product is that once someone qualifies for a campaign, even if the campaign is deactivated, the person will continue to get the contents of the campaign until it is finished, or the campaign is deleted. *Note, if the campaign is deleted, all reporting and data tied to it will be deleted as well.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Supercharge & Automate Your Customer Interactions

Revisado el 12/6/2021

I love it. Did I add that Intercom has a program that gives early-stage startups a 95% discount in...

I love it. Did I add that Intercom has a program that gives early-stage startups a 95% discount in subscription fees for the advanced Intercom features. That is what we got at our startup!

Puntos a favor

I love the fact that I can use Intercom to manage every interface with leads and my customers. From collecting their data, to monitoring sessions and getting some insights on actions with event-triggered email marketing. I also love the easy integration with Slack and the multiple integrations I can implement with other software like Calendly, Google Calendar etc. It's one robust software!

Puntos en contra

It could feel like a handful when setting up and you are going to need an engineer to help with some stuff. Other than that, Intercom is bliss for managing, nurturing and supercharging your customer interactions.

Respuesta de Intercom

Thanks so much for leaving us this review and letting us know all of the ways Intercom is helping your business :)

Kate (Intercom - Customer Engagement)

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great for any customer success/support team! Will get you everything you need.

Revisado el 6/7/2019

Puntos a favor

It offers literally anything you and your CS team may need to run the department.

Puntos en contra

Their support team can take a bit too long to respond at times. Really holds up our team from developing new processes sometimes. They've got a lot of features so we've got a lot of questions.

Miquel
Miquel
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Good for startups

Revisado el 18/7/2020

You can apply to a startup program, which costs 49$/month. Money is worth it.

You can apply to a startup program, which costs 49$/month. Money is worth it.

Puntos a favor

To send push notifications without building anything from your end.

Puntos en contra

You can't send images on the push notifications

Respuesta de Intercom

Thanks so much for leaving us this review Miquel. It's great to hear that you're taking advantage of our early stage program - it really is an incredible offer and we're working on ways to make it even better!

Kate (Intercom - Customer Engagment)

Kyle
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Adds Much More Value Than You Realise

Revisado el 29/8/2019

While the price tag for Intercom is not small, especially for startups launching their first mobile...

While the price tag for Intercom is not small, especially for startups launching their first mobile app versions, it has consistently proven to be one of the most valuable assets for teams in terms of user support, communication & out-of-the-box development readiness.

Puntos a favor

The in-app chat feature (with its cross-platform support for React Native and Ionic) is absolutely the biggest differentiator for Intercom. It is a critical part of our day-to-day operations & every client that has gone the route of implementing it with us has been hugely surprised by the large amount of value it adds to end users.

Puntos en contra

We are facing ongoing complications differentiating identified and unidentified users. The experimental API available for Android seemed to be heading in the right direction to solve this, but we haven't seen updates on the stub implementation for iOS in over a year (https://github.com/intercom/intercom-ios/blob/master/Intercom.framework/Headers/Intercom%2BExperimental.h).

Alternativas consideradas

JIRA Service Management y Zendesk Suite

Razones para cambiar a Intercom

The depth of features, native mobile experience for users, easy to implement push notifications & powerful management console trumped our experiences with the others available & unified several different but related requirements.
Guy
Calificación general
  • Sector: Servicios de información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Horrendous company, be careful of getting locked in

Revisado el 25/2/2020

Absolutely horrible in every possible way.

Absolutely horrible in every possible way.

Puntos a favor

The UI allowing to construct auto-messages

Puntos en contra

They lure companies in to integrating intercom into the workflows and take advantage of the difficulty of later migrating to another product, in order to jack up the prices to ridiculous levels. We've had to complain multiple times each year for drastic overcharges (think 3x) and fight with them for months until they would process some refund (after numerous lies and diversion attempts by their reps).
Unethical company, unethical staff, can't be trusted one bit as a business partner.
Also be aware that they do not grandfather plans, and you are at their mercy, they can at any time give you a short notice before "updating" the pricing structure. The most recent "update" would have caused a ~5x in price, getting us to flee to another provider at a great internal cost.

Respuesta de Intercom

Hi Guy - first off, I want to apologize for the difficulties you've had. Since Intercom started, we've focused entirely on the idea of strong customer relationships and I'm sorry that we let you down here. I hope I can clarify why these pricing changes are being made and provide some more context.

We've recently changed our pricing model to a simpler one that we believe is better aligned with the value our customers get from the product. That meant an increase in price for some customers and a decrease for others.
Getting pricing right at Intercom has admittedly always been really challenging for us, but we don't want you to feel this way.

I'm sorry to see you go as a customer. If you'd like to speak to your account manager (or me directly) about what happened for your account specifically, we'd really love to chat. You can email me (phil at intercom dot com) if you're open to a conversation.

Phil (Intercom - Customer Engagement)

Helen
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Mostly great, with some glaring issues

Revisado el 2/2/2023

Mostly positive, but even so we are in the process of switching to another tool that has more...

Mostly positive, but even so we are in the process of switching to another tool that has more straightforward pricing and complete features.

Puntos a favor

Generally Intercom is easy to use and their documentation is quite good, so it's usually easy to find the answer to any question we might have. Anytime a new feature or change is rolled out, they offer pretty solid onboarding and walk you through how to get the most out of it. In terms of capabilities, I'd say Intercom offers more than most. Many options for integrations. We use it for lead generation, email marketing, customer engagement, and tickets. In all cases it is pretty quick and easy to use and easy to collaborate with team members.

Puntos en contra

We've been using Intercom for years without any significant issues, but over the past 2-3 years it has grown and evolved in ways that haven't always been positive. Their customer support is much slower and less responsive than they once were. As they've added new features and capabilities they've also increased fees and now you have to pay separately for every tiny thing. It seems like every single feature in the platform requires a paid upgrade and this rapidly and significantly increases the cost. Reporting is very weak and only goes back a few months (it's so bad that we don't use any of it... all of our reporting is done externally with integrations).Finally, and perhaps most significantly, many of their features don't really work the way they are marketed or the way that you'd expect. This has led to continuous disappointments when we learn that certain features don't really do what they claim to do. They are must more limited than they appear, and when you speak to their customer support about it they are always scrambling to offer you some sort of a workaround. Workarounds can be fine, but they shouldn't be required so frequently, especially for such an expensive tool.

Emre
Emre
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

I've had excellent results.

Revisado el 27/11/2022

The ability to try and test an app or product before purchasing it, is becoming more and more...

The ability to try and test an app or product before purchasing it, is becoming more and more popular, especially with the introduction of new chat and live chat services. If you don't want to spend hundreds of dollars on an actual product, you can try a virtual product, that is a product that you can test and play with, before you purchase it.

Puntos a favor

Intercom is a complete live chat application for businesses. It is extremely easy to use. I found the chatbot feature to be useful, but I think it is only useful for some businesses such as retail businesses, or businesses that can use the information from a customer to see what they want to sell them. I would recommend using Intercom for businesses that need live chat but are not using it already.

Puntos en contra

I am a marketing strategist, and my company is growing. I have come to realize that I need to engage with customers in an effective way to obtain leads and generate sales. I have tried many different marketing strategies in the past, but none have been as effective as LiveChat. I am able to create a LiveChat session with customers and obtain leads. I've had great results and I'm satisfied, I haven't had a problem. In general it works flawlessly.