Workday HCM

4.4 (1,472)
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Gestión global de capital humano

Calificación general

4.4 /5
(1,472)
Relación calidad-precio
4.3/5
Funciones
4.4/5
Facilidad de uso
4.2/5
Asistencia al cliente
4.3/5

90%
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Reseñas de 1472

Mariel
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Una herramienta integral de recursos humanos con margen de mejora

Revisado el 17/4/2023

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos...

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos humanos que ha simplificado muchas de mis tareas de recursos humanos.

Puntos a favor

Me encantan los análisis en tiempo real, que me brindan una gran perspectiva sobre el desempeño de mi equipo.

Puntos en contra

He notado que el sistema tiende a ser lento a veces, especialmente cuando se trata de grandes volúmenes de datos.

Raquel
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Solución integral de HCM con margen de mejora

Revisado el 14/4/2023

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me...

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me permite concentrarme más en los aspectos estratégicos de mi trabajo.

Puntos a favor

Considero que Workday HCM es una excelente y completa solución de gestión del capital humano. Aprecio cómo agiliza los procesos de recursos humanos e integra la nómina, los beneficios, la gestión del talento y más. Disfruto especialmente de la interfaz de usuario intuitiva, que ha hecho que mis tareas diarias sean mucho más fáciles de administrar.

Puntos en contra

Sin embargo, he notado que las funciones de generación de informes pueden ser bastante complejas y llevar mucho tiempo configurarlas.

Angie
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Es muy util.

Revisado el 7/8/2023

Puntos a favor

Es una herramienta que brinda facilidad de manipulacion y personalizacion, la cual brinda una interfas intuitiva.

Puntos en contra

Su gran variedad de herramientas puede generar confucion si no estan acostumbrados a su entorno.

Manuel Alejandro
Manuel Alejandro
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La gestión de equipos centralizada

Revisado el 14/9/2022

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

Puntos a favor

La herramienta es vital para el desempeño de mis funciones diarios, pues toda la gestión de equipo se lleva a través de Workday. Allí se recolectan las métricas y se tiene una trazabilidad de los accionables que cada contribuidor va ejecutando a lo largo del año fiscal.

Puntos en contra

Lo único malo ha sido el diseño de la interfaz que no es tan amigable. Sufre uno tratando de navegar, pues carece de ciertos elementos de arquitectura de información y en algunos caso se rompen algunos componentes UI

Javier
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Práctico y de uso fácil

Revisado el 10/4/2023

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

Puntos a favor

Su facilidad para la gestión de vacaciones u otras ausencias así como para la consulta de datos del empleado.

Puntos en contra

A veces el recuento de días puede variar por estar en horas en lugar de días, y debería haber un concepto mas estandarizado para los días libres.

Luis Enrique
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Worday para empleados

Revisado el 21/9/2023

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Puntos a favor

Es simple de manejar, además que acoge diferentes herrameitnas que te hacen más facil las condiciones de interacción con el empleador

Puntos en contra

No hay ninguna objeción, se puede volver más facil

Karla
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Que pienso de Worday

Revisado el 19/4/2023

Puntos a favor

El poder solicitar Dias de vacaciones, o reponer dias de asencia por enfermedad desde tu pc en cualquier momento, gestionar tu agenda.

Puntos en contra

Al momento de emperzar a usalo es un poco confuso debido que ahi funciones que poseen casi los mismos nombre pero no son iguales.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software para validar asistencia

Revisado el 4/8/2023

Puntos a favor

Brindan un gran experiencia para valida la asistencia de los empleados

Puntos en contra

El ambiente puede llegar a ser confuso con las solicitudes

Fredy alexander
Fredy alexander
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Accesos de workday

Revisado el 8/6/2023

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción...

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción para diferentes opciones de puesto o permisos es fácil.

Puntos a favor

Facilita la interacción de empleado a jefe para permisos o ausencias.

Puntos en contra

Hay algunas exenciones complicadas de encontrar para uso de información.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Programa muy completo para RR.HH.

Revisado el 17/1/2023

Puntos a favor

Es un programa muy visual e intuitivo una vez comienzas a usarlo.

Puntos en contra

Carente de un tutorial inicial que explique todas las funciones.

Selenia
Selenia
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Muy util en mi trabajo

Revisado el 8/3/2024

Puntos a favor

La facilidad para hacer gestiones de nomina.

Puntos en contra

En realidad no tengo quejas de la aplicación.

Víctor
Calificación general
  • Sector: Investigación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Reseña sobre Workday HCM

Revisado el 5/11/2022

Bastante regular.

Bastante regular.

Puntos a favor

Facilita la gestión de personal a la hora de cribar para hacer una selección de posibles entrevistas a hacer.

Puntos en contra

Posiblemente mucho menos cómodo que algo como LinkedIn, donde de ofrece una facilidad directa para inscribirse a los usuarios. De esta forma aunque ya tengan su perfil externo en otros sitios deben registrarse y rellenar todo de cero la primers vez.

Kelly
Kelly
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Workday helps our company recover payroll benefits

Revisado el 23/5/2023

We are currently implementing Workday HCM across the organization for onboarding, benefits,...

We are currently implementing Workday HCM across the organization for onboarding, benefits, staffing, time monitoring and absence management. We will be enabling the administrator self-management feature shortly. We will appreciate the ease of navigation and module features we started with Workday. I have previously used three workforce management systems - PeopleSoft, UltiPro and ADP. I consider Workday to be the Cadillac of such systems. In just six months, we have corroborated that the choice of HCM, benefits and payroll system was the right one. We liked the fact that all customers received the same version of the program and that there were partial semi-annual updates. The customization is in the business procedures that the delivering application creates within the system you have been given. No "bolts on". Another big plus for their team managers was visibility, and we appreciated the way security is role-based.

Puntos a favor

Our first experience was open enrollment last year. Those who tried it, stated that it was very simple and easy to use, Workday's interface. Accountability and visibility for absence monitoring. Managers have the ability to look at each team member's time off, as well as each team member's balance. Our company encourages employees to control their personal information and gives them the ability to set up and assign by pay type their direct deposit, federal and state withholding. In addition, everyone has a different perspective on their payroll, focusing primarily on salaries.

Puntos en contra

Out of the room, we didn't know what we didn't know. It took about 4 months to work out some of the personality issues and link the pieces together. Know how business processes affect each component individually. Some components are very finicky. In order for the system to work properly, there needs to be someone who is the in-house maintenance and troubleshooting specialist.

Alan
Alan
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to use for employee self-service HR needs

Revisado el 16/8/2023

I can easily complete HR-related self-service chores as an employee. It is simple to submit a...

I can easily complete HR-related self-service chores as an employee. It is simple to submit a request for time off or make an adjustment to my personal information.

Puntos a favor

Workday is the most effective tool for managing relationships with customers, allowing for simple monitoring of all interactions. It's the system we use for human resources, payroll, and a plethora of other employee-related tasks and records. One clear advantage of Workday is that it makes it easier for workers to make and be compensated for their own human resources decisions.

Puntos en contra

The learning curve may be steep for novice users, but once you've mastered it, it will make your day-to-day life easier. Every time I try to accomplish something significant, I end up making a mistake, and usually it's the system's fault, because it has so many unseen and arbitrary tripwires.

Joannie
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Daily used honest review

Revisado el 22/9/2024

I been using it for 5 years and is just amazing and easy to used from computer or phone.

I been using it for 5 years and is just amazing and easy to used from computer or phone.

Puntos a favor

I used workday every single day, you can do everything in here, request time off, see paycheck, clock in and out.

Puntos en contra

I don’t have nothing negative to said about this app.

Jenny
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Not user friendly

Revisado el 29/8/2024

Puntos a favor

Everything is contained in one single interface

Puntos en contra

It is not user friendly at all compared to other platforms

Edward
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Workday Review

Revisado el 9/6/2024

It has been good - it is far superior to previous applications we have used

It has been good - it is far superior to previous applications we have used

Puntos a favor

It is very easy to set up incident queues and manage tasks

Puntos en contra

The reporting tool sort function took time to adjust to

Krystle
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Workday is the best for overall

Revisado el 23/9/2024

I love using workday it is an all in one stop, I love giving my team feedback

I love using workday it is an all in one stop, I love giving my team feedback

Puntos a favor

Workday is great for all your hr management, payroll, and development of your team.

Puntos en contra

Sometimes it lacks flexibility to customize certain aspects

Thomas
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Workday HCM

Revisado el 6/9/2024

It is a great platform instead of having several separate applications.

It is a great platform instead of having several separate applications.

Puntos a favor

It helps with payroll also good for time tracking.

Puntos en contra

I really did not have any I use it daily for what I need .

Dana
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Software for very large companies

Revisado el 27/8/2024

Puntos a favor

Super easy to use for HR software- love that its the same logins for when I applied for my job that used this.

Puntos en contra

Nothing. I really liked using this software.

Micah
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Workday review

Revisado el 16/9/2024

Puntos a favor

Makes human resource a breeze. Very user friendly.

Puntos en contra

Pretty expensive. Also a great tool but confusing at first with lots of time needed to help understand.

Joel
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great tool for employees

Revisado el 6/8/2024

Overall, Workday is a tool I've used throughout my entire career while working at multiple...

Overall, Workday is a tool I've used throughout my entire career while working at multiple companies. This is a testament to its performance as many companies use it for its flexibility, user interface, and ease of access.

Puntos a favor

Interface is user friendly and not cluttered, information is readily available and easy to find, allows employees to easily make changes to their work profile

Puntos en contra

The notification system is a little clunky. Manually entering resume is time consuming, should be able to upload a copy instead.

Kyle
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

Great For HR, But Lacks For ATS

Revisado el 2/6/2023

While nice to have one system of record for HR across the organization, Workday often lacks when it...

While nice to have one system of record for HR across the organization, Workday often lacks when it specifically comes to recruiting/ATS needs.

Puntos a favor

It's nice to have the ATS built into your HRIS functionality. Both systems can communicate between each other with relative ease. This can make it nice for employees to have a one-stop place for all things HR. Because external applicants/hires apply through Workday, there is an initial profile built that carries through after hired and onboarded.

Puntos en contra

The ATS functionality of Workday was clearly an afterthought to the HRIS function, and was created/bolted on after the fact. Because of this, it lacks the intuitiveness, functionality, and features of industry leading ATS's. Often times you have to edit and limit your workflows to what Workday can do, meaning it may not be the most efficient.Collecting data/metrics, especially when trying to break down to a micro level is very difficult, and sometimes impossible for what you're looking for. The data visualization also lacks far behind other ATS's.Employee referral tracking is a pretty bad experience. It actually creates more work, and makes it more difficult to hire and track referrals. We use a completely separate program for these.

Patrick J
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Experienced Architect Required for Success

Revisado el 27/5/2021

I have configured Workday daily, for the past 7 years. I have configured every module from payroll...

I have configured Workday daily, for the past 7 years. I have configured every module from payroll to benefits to recruiting and you'll be hard-pressed to find another Workday expert with as much experience as me.

Puntos a favor

Workday is the best HCM software in THE world. Nothing and I mean nothing is superior. We can argue about the competency of individual modules, especially payroll, but as a core HCM platform, no other software can compete. Anybody that says otherwise does not know what they're talking about. Anybody that complains about usability is probably not working with a quality Solutions Architect. To successfully implement and maintain this application, it is absolutely required that you employ at least one experienced, rockstar Solutions Architect. The application is expensive and is crucial that you fully leverage all of the technology that the app offers. Use its sophisticated features to optimize your HR department.

Puntos en contra

Workday knows that they have a real gem here. As a result, their attention to customer support has consistently declined as the popularity of the application has increased. Unless you're a major client oh, you're not going to get good customer support. What do I mean by a major client? I'm talking about the Google's the Facebook's the Adobe's, and even then, the support can leave something to be desired. And I'm speaking as someone who has worked at one of the aforementioned. An HR executive once told me that starting with work day was like being given the keys to a fancy new Ferrari but not even being shown how to start the car. Also, just because they work for workday doesn't mean they know what the hell they're talking about. The popularity has grown so has their staff. Obviously, some of these staff members are incompetent. I have experienced this firsthand and I assure you that it is frustrating when the so-called Workday SME is significantly less experienced than yourself. And this was at a time when I was fairly green. I have had to clean up confusingly complex convoluted implementations, after the fact. While I appreciate the job security, this is not a great way for any company to begin a relationship with their customer. We all know that a popular software can quickly be overtaken by a newer, better product. Workday is vulnerable here and somebody could exploit it.

Razones para cambiar a Workday HCM

We had the budget and the buy-in to procure the absolute best HCM product available in the market, and Workday is that product.
Mihail
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Approved game changer software. Workday HCM is an effortless treasure.

Revisado el 28/11/2023

Efficient and profound. Try Workday HCM for excellence, flexibility and transparency. I am a happy...

Efficient and profound. Try Workday HCM for excellence, flexibility and transparency. I am a happy user.

Puntos a favor

I can talk about the benefits of Workday HCM all day. It is very efficient and reliable tool. It has given us control over activities revolving around payroll, payroll audits and payroll calculations. Workday HCM is also very user-friendly and easy to use. One unique feature about Workday HCM is the urgency it treats my work with. It is quite fast and accurate.

Puntos en contra

Cheers to the good work Workday HCM. I am contented with what it offers. I cannot complain.