Xero

Software de contabilidad para pymes.

Calificación general

4.4 /5
(2,868)
Relación calidad-precio
4.2/5
Funciones
4.3/5
Facilidad de uso
4.3/5
Asistencia al cliente
4.0/5

87%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Reseñas de 2868

Miguel Angel
Miguel Angel
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

La mejor opción para llevar un registro financiero y contable.

Revisado el 30/4/2023

Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios...

Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios deben considerar cuidadosamente los costos y la necesidad de características avanzadas antes de decidirse por esta plataforma. Además, algunos usuarios pueden requerir capacitación adicional para aprovechar al máximo todas las herramientas y características que ofrece Xero.

Puntos a favor

Xero es una plataforma intuitiva y fácil de usar que no requiere habilidades técnicas avanzadas para poder trabajar con ella, siendo accesible en cualquier lugar debido que la plataforma se basa en la nube, lo que significa que los usuarios pueden acceder a ella desde cualquier lugar y en cualquier momento. Además, ofrece una amplia variedad de características y herramientas que permiten a los usuarios ajustar la plataforma de acuerdo a sus necesidades.

Puntos en contra

Xero puede ser costoso para algunos usuarios, especialmente para aquellos que requieren de características avanzadas y personalizaciones, incluso es posible que algunos usuarios necesiten capacitación adicional para poder utilizar todas las características y herramientas.

Alternativas consideradas

Sage Intacct, Zoho Books, FreshBooks, QuickBooks Online y Wave
Jesus
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Plataforma Contable

Revisado el 30/11/2022

La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el...

La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el mercado. Es de facil acceso y su interfaz es super ligera lo que hace que no requiera de mucha data para navegar por las diversas opciones del menú.

Puntos a favor

Es una plataforma práctica de usar, permite integrarse con otras plataformas como Stripe para mejorar procesos de cobranza y pagos. Es muy versatil y lo mejor de todo es que estan en constante mejora por parte del desarrollador creando nuevos estilos de reportes

Puntos en contra

Anteriormente tuve muchos problemas para importar facturas masivas ya que tenia un limite de carga, actualmente no sé si el error fue corregido, motivo por le cual se hizo una integración con Stripe para evitar este tipo de errores.

Almudena
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Xero está cambiando el panorama de la contabilidad en la nube

Revisado el 21/3/2023

Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo...

Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo y me ha ahorrado mucho tiempo y esfuerzo, ya no paso muchas horas en la oficina. Recomendaría este software a todo el mundo.

Puntos a favor

Xero gestiona toda la contabilidad de los negocios directamente. En particular, la automatización del proceso de conciliación bancaria es un ahorro de tiempo increíble, se conecta a bancos y tarjetas de crédito. Además, se integra fácil y efectivamente con otro software basado en la nube, lo que mejora la usabilidad de Xero.

Puntos en contra

Mi principal problema era que me gustapoder crear diferentes direcciones de entrega en facturas que tienen una dirección de factura pero diferentes ubicaciones de entrega, ya que es importante especificarlo. Para solucionarlo, lo escribimos en el cuerpo de la factura; sin embargo, con los sistemas anteriores hemos podido ingresar múltiples direcciones de entrega, para una dirección de factura y seleccionar la requerida cada vez.

maría del mar
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

App muy sencilla y fácil de utilizar

Revisado el 24/11/2022

Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella...

Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella realizo la facruración , el inventario, las compras, los gastos, etc.Por su bajo coste, es accesible para todas la empresas, te ayuda ha hacer tu día a día más dinámico y llevadero, y lo pueden utilizar tanto pequeñas como grandes empresas.

Puntos a favor

Lo que más me gi¡usta de Xero es que es accesible para todo el mundo y es muy efectiva para hacer tu día a día más llevadero y ahorrar tiempo.

Puntos en contra

Lo que menos me gusta, es que es un poco compleja, ya que para su utilización se requiere tener conocimientos en materia de contabilidad.

Mónica
Mónica
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Solución contable para autónomos

Revisado el 27/3/2023

Puntos a favor

Xero es una solución de contabilidad online fácil de usar, accesible y que te permite automatizar procesos y cuentas en tiempo real. Si buscas una herramienta contable eficaz, te puede servir.

Puntos en contra

Resulta complicada de aprender si no tienes mucha experiencia en contabilidad. El soporte al cliente no es tan sencillo cuando tienes dudas contables de la aplicación.

Alternativas consideradas

Sage Accounting, Zoho Books y Wave
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Herramienta de facturación y contabilidad en la nube

Revisado el 1/9/2023

Puntos a favor

Plataforma muy fácil de usar e intuitiva, permite conectarte con distintos bancos y aplicaciones como Stripe para centralizar la facturación del negocio.

Puntos en contra

Me parece un poco caro en comparación con sus competidores si no necesitas una gestión compleja.

Iago
Iago
Calificación general
  • Sector: Ingeniería industrial o mecánica
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Software de contabilidad perfecto!

Revisado el 13/2/2023

Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y...

Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y reglas bancarias. Como con todo este tipo de software, hay ciertas cosas que le faltan, pero Xero está mejorando continuamente.

Puntos a favor

Fácil de usar. Buena integración con nuestro software de gestión de inventario y con las cuentas bancarias. Diferentes usuarios pueden tener diferentes niveles de acceso (por ejemplo, acceso a recibos y facturas pero sin acceso a datos bancarios).Incluye muchas otras posibilidades que se van conociendo y aprendiendo cuanto más lo uses!

Puntos en contra

Creo que la mayor desventaja del software es el precio, la tarifa de suscripción mensual es demasiado alta . Aparte del precio, la única otra desventaja es que el soporte es solo por correo electrónico lo que lleva más tiempo resolver los problemas.

Iván
Iván
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Xero Facturacion por E-mail

Revisado el 1/12/2022

Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus...

Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus herramientas lo valen por completo.

Puntos a favor

Es facil de usar ya que el diseño es bastante limpio e intuitivo. Las herraminetas son muy faciles de ubicar.

Puntos en contra

Al principio si no tienes mucha experiencia se pueden cometer errores con la facturacion por e-mail

Lourdes
Lourdes
Calificación general
  • Sector: Supermercados
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

El contador en forma sencilla

Revisado el 4/3/2023

Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de...

Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de contabilidad.

Puntos a favor

Fácilidad de uso, interfase integrada, funciones para integrar cambios en forma sencilla.

Puntos en contra

Problema al cargar gran cantidad de datos, tarifa muy alta.

yuly
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

mi xero

Revisado el 10/11/2022

me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.

me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.

Puntos a favor

toda la información la encuentras en la nube, sus herramientas para la facturación son increíbles, fácil de usar, sus alertas y notificaciones son de gran ayuda.

Puntos en contra

todas sus funciones son excelentes. cada una cumple su función y gestión.

Adam
Adam
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Absolutely love Xero

Revisado el 3/11/2019

Xero has allowed us to get a real, detailed view on the financial situation within our company from...

Xero has allowed us to get a real, detailed view on the financial situation within our company from one place. With a comprehensive setup, it can provide real value from day one.

Puntos a favor

Xero has transformed our financial management and provides us with all the real time data we could imagine, and where it lacks, integrations take over. While more "accountancy" friendly than some of the more simple products, once you work with your accountants to get this right, you won't regret it. The detail, features and holistic approach to managing company finances means that we are using this every day and with pleasure.

Puntos en contra

The interface is being updated, and it is needed as it is a little old fashioned in its design. That said, it is clean and clear and otherwise we love everything about Xero.

Alternativas consideradas

Sage 100 y FreeAgent

Razones para elegir Xero

FreeAgent was a little too simple and too many things were "locked in". We have much more flexibility and a wider range of integrations with Xero.

Software anterior

FreeAgent
Laura
Laura
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

To keep track of finances, Xero is a small business' best friend

Revisado el 6/4/2023

We've suggested Xero to a few clients and even forced them to switch from their current accounting...

We've suggested Xero to a few clients and even forced them to switch from their current accounting software because of how much superior it is than its competitors.

Puntos a favor

If you're not an accountant, Xero is still simple and straightforward to use. Daily operations are based on the straightforward processes of making payments to suppliers and receiving money. It's the best option for a company of that size. It's simple and straightforward to use this accounting software to keep track of your company's money. This program is something I use constantly.

Puntos en contra

Xero is designed for small businesses, therefore it has basic restrictions (journal approvals, etc.). As a company's billing operations reach a certain mass, they outgrow a single Xero instance and require the use of many instances running in parallel to process all of the bills.

Peter
Calificación general
  • Sector: Diseño
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Xero is made for accountants and not small business or tradies.

Revisado el 29/10/2020

Xero is quick to reconcile but so are the other brand options. I am making a lot of money for my...

Xero is quick to reconcile but so are the other brand options. I am making a lot of money for my accountant because I always need to ring and get help.

Puntos a favor

Easy reconciliation but this is a feature of most brands now.

Puntos en contra

Reports are impossible to configure and source the data I need. The layout is poor and not user friendly. The technical terms used are common to accountants but make no sense to small business operators. The online help is useless and takes forever to get a response. Feature requests are ignored and not even responded to. There are other brands that offer a much easier user interface and at a fraction of the cost. I was forced into XERO as it was the only brand my accountant would support. I have to ring the accountants for help all the time who change a fortune for simple advice. Every feature I need is an extra add on charge. The remember me at login does not work and I have to waste time with 2 step login every time I leave the computer for 5 minutes. XERO does not work well on the tablet. The bank feeds do not deliver all the transaction data detail and its very difficult to identify some businesses. Memorizing transactions and splitting purchases is a real time-waster.

Alternativas consideradas

MYOB Business y QuickBooks Desktop Enterprise

Razones para cambiar a Xero

I was forced to use it by my accountant who would not support the other brands.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Easy and straightforward for a small business but scales and handles large business too

Revisado el 29/12/2023

Puntos a favor

Xero pioneered the cloud accounting toolset and makes it very easy for the smallest of one-person micro businesses to maintain good, clean accounts. It also makes receipt management and reconciling expenses and revenue so simple that you can be your own bookkeeper. It's also powerful enough to run large multimillion dollar business, so it scales very well.

Puntos en contra

The inventory management tool is quite basic, suitable for a small business, but we needed to go deeper with our inventory/warehouse management so have integrated Xero with a 3rd party tool from Cin7.

Sue
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Xero for non profits

Revisado el 23/8/2023

Now that I am up and running I really like it. The nominal structure is very different to Sage Line...

Now that I am up and running I really like it. The nominal structure is very different to Sage Line 50 but the principles are the same. I was advised by multiple accountants to choose Xero or Sage online above Quickbooks

Puntos a favor

Online means that we can share information across the team as we do not work from a central office.

Puntos en contra

I did need an expert to help me set up Xero and make sure all the data was imported correctly. We bought in around 10 hours of expert help to get us started.

Alternativas consideradas

Sage 50cloud Accounting

Razones para elegir Xero

We needed an online option... we were using Sage Line50 but that is not an option for me to choose here.

Software anterior

Sage 50cloud Accounting

Razones para cambiar a Xero

Pretty sure it was recommendation from accountants. The costs were pretty comparable.
Mark
Mark
Calificación general
  • Sector: Impresión
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Love It

Revisado el 31/7/2023

Love it. I have tried the other big one & hated it.

Love it. I have tried the other big one & hated it.

Puntos a favor

Easy yo use, things make sense and there's plenty of support via help forums, you tube or customer services.

Puntos en contra

Bank feeds stop working & don't work in real time.

Alternativas consideradas

Sage 50cloud Accounting

Razones para elegir Xero

Hated it & already used Xero in another business.

Software anterior

QuickBooks Online

Razones para cambiar a Xero

Was recommended by a friend
Julio
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Xero, Basic Accounting Software

Revisado el 5/1/2024

We used Xero for the basic accounting of our company, and the results were great the software is...

We used Xero for the basic accounting of our company, and the results were great the software is cloud based, and you can input and deliver financial reports with it.

Puntos a favor

I like that it did what it had to do, this suffer is a very complete software. It has a lot of integrations. You can integrate it with almost every single financial analysis, software available, and with all the banking within the US.

Puntos en contra

I find that the interface needs work, I think that famous software like this should be able to edit or personalize the interface

Alternativas consideradas

QuickBooks Online

Razones para cambiar a Xero

It was a gamble, coin toss, we went with Xero but they are very similar software.
Quentin
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Great Software for the Price

Revisado el 16/1/2024

Puntos a favor

Xero is generally a great software package at the price point. It does all of the functions it needs to for a small to medium business to operate

Puntos en contra

The functionality of the software is sometimes limited and can hamstring business or mean that workarounds have to be found. As an example alternate softwares allow the administrator to assign levels of authority to each user so that you can have multiple layers of users with varying degrees of access, which is something Xero does incredibly poorly, there is one level of authority to adjust which conveys next to no permissions to the user meaning the software cannot be used.

Lucas
Lucas
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great accounting package for the small/medium business

Revisado el 20/6/2023

Puntos a favor

Xero is easy to use, cloud based and has some great features and integrations that are critical to our business.

Puntos en contra

Support can sometimes be a little underwhelming but its a small blemish

Ryan
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Arguably the best option

Revisado el 5/4/2024

Puntos a favor

Good value for money and integrates with our other software's well

Puntos en contra

Ideally would like it to be a touch cheaper and have more customize options on reports

Paul
Calificación general
  • Sector: Bienes de consumo
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Super Simple Accounting Software for Small to Medium Sized Businesses

Revisado el 15/9/2019

As a small business our main priority is to keep our monthly book keeping tasks simple and quick....

As a small business our main priority is to keep our monthly book keeping tasks simple and quick. Since moving to Xero from MYOB we have found a significant reduction in our book keeping time input. We are NOT accountants or book keeping experts and Xero as an accounting system has definitely made this part of our business much more efficient. We are guided by our accountant as how best to use the software and have been able to develop a simple client - accountant relationship with Xero being the main conduit of information between us.

Puntos a favor

As a small business we found Xero to be a simple and very cost effective solution for all our accounting - book keeping needs. Xero is very easy to set up with your accountant and reduces the time you need to spend on book keeping tasks each month. With automatic bank feeds the time we need to reconcile our accounts each month is minimal. The audit trail features mean any issues that arise can be quickly found and fixed. Being able to notate any transactions enables our accountant to quickly respond to our queries. As a small business keeping our external accountant costs down is very important to us and by using Xero means the time our accountant has to actually spend on our accounts is less and therefore so are the invoices we receive from him!

Puntos en contra

Some of the automatic accounts Xero suggests you reconcile to are not correct so it is important to double check each transaction before reconciling. We had issues setting up some of the automatic bank feeds and still have one bank account that will not process the feeds so we need to enter those transactions manually. When uploading a file of transactions we also had some issues and found it quicker just to manually enter them into the software.

Alternativas consideradas

MYOB Business

Razones para elegir Xero

We found MYOB to be very time intensive on our part. As non booking experts our accountant recommended we make the switch and set up automatic bank feeds which we did. It has improved out book keeping efficiency tremendously. It has also saved us money in software costs and we don't need to be constantly ringing our accountant for help in reconciling transactions.

Software anterior

MYOB Business

Razones para cambiar a Xero

N/a. We were using MYOB and on our accountants advice we made the switch to Xero.
Craig
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

I can't wait for it to be finished!

Revisado el 31/8/2020

It's a lot of money to get setup with a certified consultant. Very few consultants available in...

It's a lot of money to get setup with a certified consultant. Very few consultants available in Canada. When we did find one she was great but she bills you for every second she works. As in not any free advice. My lawyer is easier to work with.

Puntos a favor

As a former quickbooks user of about 20 years, it was a big deal to switch platforms. At first glance it looked like it would do everything we wanted. I loved the price point, the interface and relative ease of use. The multi currency was great as was the ability to integrate with Stripe. You make a lot of compromises to save on the huge monthly cost of quickbooks but there are workarounds.

Puntos en contra

There are so many things that are just common/must have's for any business. Things like progressive billing, job costing and even the ability to make your own journal entries are missing. We had to hire a consultant and spend around $800 just to get it to add purchases easier to the mix with HubDoc. You see job costing catagories at the invoice level but not software or 3rd party app to back it up. The single most annoying thing about it is the support. It's non existent. You complain, They tell you its not a problem and ignore your requests. I struggle daily with the search function. I can't get about 50% of my searches to work. The clients I'm looking for are entered. I'm typing them in fine but you often have to visit contacts menu and find them manually by quote number or just never ending scrolling. Upon complaining numerous times the best they can do is say "it might take up to two weeks for your contacts to sync. " Xero: It's 2020 and the dark ages of cloud software have passed. You need to fix the search function and add job costing to be considered a contender. So here we are in 2020, manually adding each of our sales to a spreadsheet and adding the subsequent bills to it to see if we made $. They make it incredibly hard to contact support and they are quite unresponsive when they do reply to your ticket. They try really hard to push you to support forums, where there are literally hundreds of complaints on the same issue with the ability to comment closed.

Judah
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Solid platform

Revisado el 8/12/2020

So far, it has been amazing. I have little to no complaints. Everyone that I have moved to Xero...

So far, it has been amazing. I have little to no complaints. Everyone that I have moved to Xero have told me thank you.

Puntos a favor

Xero is an accounting software that just works. I have used so many different platforms, and Xero has been the easiest and most reliable software I have found.

Puntos en contra

1099 reports are too limited. Tracking categories are too limited. Support can phone it in when you first reach out to them, but if you set up a time to chat with someone they are extremely helpful.

Alternativas consideradas

AccountingSuite y Wave

Razones para elegir Xero

Quickbooks ethics and support was enough to drive me crazy. When you would call QBO support 5 times, you will most likely get 5 different answers and they will usually contradict each other.

Software anterior

QuickBooks Online
Monika
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Xero for Business

Revisado el 25/2/2021

I am happy, can be connected with my clients all the time, can prepare reports anywhere, anytime. I...

I am happy, can be connected with my clients all the time, can prepare reports anywhere, anytime. I think the price for South Africa is a bit high

Puntos a favor

I like the product is easy to use, no need high knowledge of accounting, the person who never was doing accounting can easily manage this product

Puntos en contra

there is still missing a few things as inventory shall be a bit changed as people with two inventories in different places can not have two storages, there are few things that missing and can make it easier to work with

Alternativas consideradas

QuickBooks Online

Razones para elegir Xero

the cloud, it is an advantage to be cloud due to my work I am travelling a lot and if client need help can do it on the move

Software anterior

Pastel

Razones para cambiar a Xero

more user friendly I think
Rowena
Calificación general
  • Sector: Contabilidad
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

It took me a while, but I am a Xero convert!

Revisado el 30/9/2021

When I first began using Xero, I had heard a lot about it and was skeptical. Surely, no software...

When I first began using Xero, I had heard a lot about it and was skeptical. Surely, no software could be so "all that"! I was introduced to it by a colleague who has converted the whole of her mid-size accountancy practice to it, and literally within a day and a half (which did include watching some of the short but very clear tutorial videos) I was not only up and running, but felt confident using it, finding my way around it, locating and fixing errors etc. It's literally that simple and straightforward. It's also incredibly stable - I think in 3 years it's only been offline (to my knowledge) 3 times, each for a very short period. I've also not found ANY bugs so far - almost unheard of! - and the support is fantastic, even though it's online.

Puntos a favor

Provided it's set up properly, Xero is probably the most friendly accounting software - to non-accountants that is - of any I've ever come across. Back in the 90's, MYOB revolutionised accounting software for small business, but Xero takes it to a whole new level, by removing so much of the data entry work that takes time, leaves room for errors and is in general a pain, when you'd rather be - you know, running your business. With Xero, it's up to the individual operator how much they want to automate their accounting transactions; if you want to, you can use the really powerful, but still simple tools to do a lot of the legwork for you. If you prefer to do it more manually, that's OK too - it's still simple and very quick and easy to use.

Puntos en contra

Xero is constantly adding and refining its software. Inventory control is an area I'd like to see strengthened, but that's already way ahead of where it was a couple of years ago. Similarly processing payments in advance. But these are relatively small niggles which for the majority of small businesses don't present any issue.

Alternativas consideradas

MYOB Business

Razones para elegir Xero

I was contracting to an accountancy firm who had converted their entire practice to Xero.

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MYOB Business