Opiniones de Xero
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Reseñas de 2960
- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
La mejor opción para llevar un registro financiero y contable.
Revisado el 30/4/2023
Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios...
Es una herramienta sólida y completa para la gestión financiera empresarial, pero los usuarios deben considerar cuidadosamente los costos y la necesidad de características avanzadas antes de decidirse por esta plataforma. Además, algunos usuarios pueden requerir capacitación adicional para aprovechar al máximo todas las herramientas y características que ofrece Xero.
Puntos a favor
Xero es una plataforma intuitiva y fácil de usar que no requiere habilidades técnicas avanzadas para poder trabajar con ella, siendo accesible en cualquier lugar debido que la plataforma se basa en la nube, lo que significa que los usuarios pueden acceder a ella desde cualquier lugar y en cualquier momento. Además, ofrece una amplia variedad de características y herramientas que permiten a los usuarios ajustar la plataforma de acuerdo a sus necesidades.
Puntos en contra
Xero puede ser costoso para algunos usuarios, especialmente para aquellos que requieren de características avanzadas y personalizaciones, incluso es posible que algunos usuarios necesiten capacitación adicional para poder utilizar todas las características y herramientas.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Plataforma Contable
Revisado el 30/11/2022
La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el...
La plataforma esta en constante mejora, lo que significa que a futuro podrá ser muy sólida en el mercado. Es de facil acceso y su interfaz es super ligera lo que hace que no requiera de mucha data para navegar por las diversas opciones del menú.
Puntos a favor
Es una plataforma práctica de usar, permite integrarse con otras plataformas como Stripe para mejorar procesos de cobranza y pagos. Es muy versatil y lo mejor de todo es que estan en constante mejora por parte del desarrollador creando nuevos estilos de reportes
Puntos en contra
Anteriormente tuve muchos problemas para importar facturas masivas ya que tenia un limite de carga, actualmente no sé si el error fue corregido, motivo por le cual se hizo una integración con Stripe para evitar este tipo de errores.
- Sector: Seguros
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Xero está cambiando el panorama de la contabilidad en la nube
Revisado el 21/3/2023
Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo...
Mi experiencia con Xero se puede describir como satisfactoria, ha simplificado mi flujo de trabajo y me ha ahorrado mucho tiempo y esfuerzo, ya no paso muchas horas en la oficina. Recomendaría este software a todo el mundo.
Puntos a favor
Xero gestiona toda la contabilidad de los negocios directamente. En particular, la automatización del proceso de conciliación bancaria es un ahorro de tiempo increíble, se conecta a bancos y tarjetas de crédito. Además, se integra fácil y efectivamente con otro software basado en la nube, lo que mejora la usabilidad de Xero.
Puntos en contra
Mi principal problema era que me gustapoder crear diferentes direcciones de entrega en facturas que tienen una dirección de factura pero diferentes ubicaciones de entrega, ya que es importante especificarlo. Para solucionarlo, lo escribimos en el cuerpo de la factura; sin embargo, con los sistemas anteriores hemos podido ingresar múltiples direcciones de entrega, para una dirección de factura y seleccionar la requerida cada vez.
- Sector: Recursos Humanos
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
App muy sencilla y fácil de utilizar
Revisado el 24/11/2022
Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella...
Es una app que utilizo diariamente para la gestión de la contabilidad de mi empresa, con ella realizo la facruración , el inventario, las compras, los gastos, etc.Por su bajo coste, es accesible para todas la empresas, te ayuda ha hacer tu día a día más dinámico y llevadero, y lo pueden utilizar tanto pequeñas como grandes empresas.
Puntos a favor
Lo que más me gi¡usta de Xero es que es accesible para todo el mundo y es muy efectiva para hacer tu día a día más llevadero y ahorrar tiempo.
Puntos en contra
Lo que menos me gusta, es que es un poco compleja, ya que para su utilización se requiere tener conocimientos en materia de contabilidad.
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Prueba gratis
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Solución contable para autónomos
Revisado el 27/3/2023
Puntos a favor
Xero es una solución de contabilidad online fácil de usar, accesible y que te permite automatizar procesos y cuentas en tiempo real. Si buscas una herramienta contable eficaz, te puede servir.
Puntos en contra
Resulta complicada de aprender si no tienes mucha experiencia en contabilidad. El soporte al cliente no es tan sencillo cuando tienes dudas contables de la aplicación.
- Sector: Consultoría de gestión
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Herramienta de facturación y contabilidad en la nube
Revisado el 1/9/2023
Puntos a favor
Plataforma muy fácil de usar e intuitiva, permite conectarte con distintos bancos y aplicaciones como Stripe para centralizar la facturación del negocio.
Puntos en contra
Me parece un poco caro en comparación con sus competidores si no necesitas una gestión compleja.
- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Software de contabilidad perfecto!
Revisado el 13/2/2023
Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y...
Xero permite ahorrar tiempo principalmente a través de la automatización de cuentas bancarias y reglas bancarias. Como con todo este tipo de software, hay ciertas cosas que le faltan, pero Xero está mejorando continuamente.
Puntos a favor
Fácil de usar. Buena integración con nuestro software de gestión de inventario y con las cuentas bancarias. Diferentes usuarios pueden tener diferentes niveles de acceso (por ejemplo, acceso a recibos y facturas pero sin acceso a datos bancarios).Incluye muchas otras posibilidades que se van conociendo y aprendiendo cuanto más lo uses!
Puntos en contra
Creo que la mayor desventaja del software es el precio, la tarifa de suscripción mensual es demasiado alta . Aparte del precio, la única otra desventaja es que el soporte es solo por correo electrónico lo que lleva más tiempo resolver los problemas.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Xero Facturacion por E-mail
Revisado el 1/12/2022
Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus...
Bastante buena. El precio del producto es mas caro que otro software que use anteriormente pero sus herramientas lo valen por completo.
Puntos a favor
Es facil de usar ya que el diseño es bastante limpio e intuitivo. Las herraminetas son muy faciles de ubicar.
Puntos en contra
Al principio si no tienes mucha experiencia se pueden cometer errores con la facturacion por e-mail
- Sector: Supermercados
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
El contador en forma sencilla
Revisado el 4/3/2023
Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de...
Es un programa que nos ahorra tiempo, si bien aún puede mejorar es una gran herramienta de contabilidad.
Puntos a favor
Fácilidad de uso, interfase integrada, funciones para integrar cambios en forma sencilla.
Puntos en contra
Problema al cargar gran cantidad de datos, tarifa muy alta.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante 1-5 meses
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
mi xero
Revisado el 10/11/2022
me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.
me ha ayudado mucho, en cuanto a una mejor contabilidad y orden.
Puntos a favor
toda la información la encuentras en la nube, sus herramientas para la facturación son increíbles, fácil de usar, sus alertas y notificaciones son de gran ayuda.
Puntos en contra
todas sus funciones son excelentes. cada una cumple su función y gestión.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Absolutely love Xero
Revisado el 3/11/2019
Xero has allowed us to get a real, detailed view on the financial situation within our company from...
Xero has allowed us to get a real, detailed view on the financial situation within our company from one place. With a comprehensive setup, it can provide real value from day one.
Puntos a favor
Xero has transformed our financial management and provides us with all the real time data we could imagine, and where it lacks, integrations take over. While more "accountancy" friendly than some of the more simple products, once you work with your accountants to get this right, you won't regret it. The detail, features and holistic approach to managing company finances means that we are using this every day and with pleasure.
Puntos en contra
The interface is being updated, and it is needed as it is a little old fashioned in its design. That said, it is clean and clear and otherwise we love everything about Xero.
Razones para elegir Xero
FreeAgent was a little too simple and too many things were "locked in". We have much more flexibility and a wider range of integrations with Xero.Software anterior
FreeAgent- Sector: Servicios financieros
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Make Your Accounting Automated
Revisado el 2/9/2022
Xero is cloud-based accounting software that connects banks, accountants, management, and advisors...
Xero is cloud-based accounting software that connects banks, accountants, management, and advisors from anywhere with any device with active internet. It performs all accounting tasks from preparing ledgers, accounts receivable, accounts payable, financial statements to the management of payroll, taxation, bank reconciliation, and inventory. Online billing enables to send bill through email.
Puntos a favor
Xero manages the whole accounting of business straight forward. Particularly automating the process of bank reconciliation is amazing time saver, it connects to banks and credit cards. Moreover, it effectively and easily integrates with other cloud based software which enhances usability of Xero.
Puntos en contra
Process of bank reconciliation has been automated but the process got glitches causing bank feeds stopped and entity has to restore to importing bank statement manually which takes time and attempts more than once. Inventory management needs improvement. Customer support is not perfect comparatively. It is not user friendly for those who have little accounting knowledge.
- Sector: Arte y artesanía
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
What I Experience with Xero
Revisado el 28/8/2024
Puntos a favor
Xero has a mobile application that enables me to carry out repetitive accounts tasks on the go.
This tool has enabled us to eradicate fraud in my organization by managing and tracking expenses.
Puntos en contra
Xero mobile application though lack some capabilities available on cloud apps.
- Sector: Formación profesional y coaching
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Used to be good - now simply profiteering
Revisado el 14/8/2024
Functionally OK, but financially a great disappointment
Functionally OK, but financially a great disappointment
Puntos a favor
The basic accounting functionality works
Puntos en contra
Their exploitative approach to increasing fees for existing users once they have "locked you in"
- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero simplifies bookkeeping!
Revisado el 8/7/2024
Over-all I like Xero so much. I find it easy to maintain the books with its user-friendly interface....
Over-all I like Xero so much. I find it easy to maintain the books with its user-friendly interface. Also a plus points for a variety of apps you can integrate with it making bookkeeping tasks so easy.
Puntos a favor
It's super friendly to use, functions are so easy to navigate, and their support team is very active when it comes to our concerns.
Puntos en contra
As of now they're having issues with foreign exchange in Wise causing a huge bank revaluation amount... but could be resolved by removing and redoing the reconciliation of the transaction. By far my only issue is the extra-time needed to do the recon due to this issue.
- Sector: Propiedad inmobiliaria
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
My Review of Xero
Revisado el 26/8/2024
Puntos a favor
Xero facilitates a wide array of online accounting tools such as invoicing, billing and financial management in one single integrated repository.
Puntos en contra
Mobile application lack some features available on cloud-based platforms.
- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
A Reliable Accounting Solution
Revisado el 31/8/2024
My overall experience with Xero has been positive. It has significantly improved the efficiency of...
My overall experience with Xero has been positive. It has significantly improved the efficiency of managing financial tasks in my business
Puntos a favor
What I liked most about Xero is its user friendly interface and ease of navigation
Puntos en contra
What I liked least about Xero is the pricing structure which can become expensive as the number of users increases
- Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Xero Insight by Grants Write
Revisado el 20/8/2024
Puntos a favor
Xero automates repetitive accounting tasks in real-time which saves time and improve productivity.
Matching POS, receivables and invoices allows me to detect discrepancies rapidly.
Puntos en contra
Xero iOS mobile application doesn’t encompass some features available on cloud apps.
- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Perfect for all bookkeeping.
Revisado el 6/8/2024
Great experience overall. Will definitely continue to use professionally and privately.
Great experience overall. Will definitely continue to use professionally and privately.
Puntos a favor
It is the easiest accounting software to use.
Puntos en contra
I would like to integrate an approval process.
- Sector: Servicios de información
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
great product
Revisado el 27/8/2024
great experience sadly my company canceled the contract b
great experience sadly my company canceled the contract b
Puntos a favor
the customer service is excellent and timely
Puntos en contra
nothing much we had a few errors with out printer but always a easy fix
- Sector: Arte y artesanía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Affordable professional level accounting software for small business
Revisado el 26/8/2019
It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I...
It's been easier to use Xero than I expected, but I had a nasty surprise at tax time when I realized the default accounts/descriptions for expenses did not correlate 1:1 to IRS categories. (I should have checked this more closely when I set up my accounts because it's a New Zealand company, and the previous product was local.) This means I will need to double-check all my transactions for 2018 and the IRS has my vastly overestimated tax payment until I can do that and file my return on an extension.
I've had a much better experience importing data from financial institutions because Xero uses a well-known importing service that is trusted by the institutions.
I like being able to match multiple invoices to bank deposits because I usually don't run to the bank for each check. This will be more valuable as my company grows.
I should probably find an accountant to assist me with this, but I haven't found an accountant who understands both craft businesses and Xero.
Puntos a favor
Professional double entry software at a very affordable price
Accommodates both cash and accrual accounting
Links to financial institutions to get transactions
Uses standard importer recognized by the financial institutions instead of just trying to log in remotely (and triggering fraud alerts)
Can match multiple invoices to a single deposit transaction imported from bank
Can keep using Xero as company grows
Puntos en contra
Pre-existing expense categories/descriptions don't map 1:1 with IRS definitions, so I'm having to go back to all my receipts to make sure expenses are entered in proper accounts because I didn't realize this when I switched
More difficult to focus on specific expense categories to check transactions
Have not been able to import historic data from previous app (possibly because it's not double entry) so I am still paying the subscription on that software to retain access to my data
No integration with Craftybase, so I have to enter supply purchases and customer invoices there independently
Alternativas consideradas
QuickBooks OnlineRazones para elegir Xero
Outright depends on importing data from financial institutions but they were extremely unreliable (apparently they don't use a standard importing service and my credit union kept flagging them as hackers for remote logins) and customer service kept giving me the runaround. It also isn't "professional" double-entry bookkeeping and can't be audited. Outright can't handle Cost of Goods Sold properly and requires manual workarounds. It can't generate professional reports needed when applying for loans.Razones para cambiar a Xero
QuickBooks introduced a special product for Etsy integration, but early adopters had problems with data disappearing and no way to recover it. Otherwise, the cost of QuickBooks to cover the same features I use in Xero would have been very expensive; even a QB consultant told me it's overkill for a business of my size. I forget which other products I looked at, but Xero was recommended by several owners of similar businesses.- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
A leading software in it's industry
Revisado el 10/8/2020
A beautiful piece of software that turns a once tedious chore, into an easy and intuitive process. ...
A beautiful piece of software that turns a once tedious chore, into an easy and intuitive process. I always recommend my clients to use Xero (if they can afford to) as I believe it makes the workflow much smoother and simpler for everyone involved.
Puntos a favor
As an accountant and bookkeeping business owner I have been using accounting software for well over 10 years. I have to say when Xero entered the market I was definitely curious as to what it could bring to the market. I believe Xero have captured a very nice niche of the industry with it's very business orientated user interface and simplisitic feel. It makes accounting somewhat fun for the business owner. The way that they have revolutionized the way the bank reconciliation is performed makes it easier for buiness owner and accountant/bookkeeper to work together. I love the comments functionality and the rules that can be set to repeating transactions. The AI in the bank reconciliation also has a very nice balance to it. It will allocate your transactions when you need it to, but not too aggressively - meaning you don't have to undo all the automatic allocations (unlike some other software like MYOB).
They also have a lot of resources to help business owners and financial professionals. In addition they make continual updates to their software to adapt to the times.
Puntos en contra
I think the biggest con of the software is the price tag. Many of my clients have found this to be a stumbling block, saying that the monthly subscription fee is too high for their business.
Other than the price, the only other con is the support is only via email (this is the last time I had an issue which was a few months ago). They do not have a support contact phone line (in Australia at least) - so response has to be via email (which may lead onto a call later if it cannot be resolved by email). Which takes longer to resolve the issues.
Alternativas consideradas
QuickBooks EnterpriseRazones para elegir Xero
Functionality was much better and robust in Xero than in MYOB.Software anterior
MYOB BusinessRazones para cambiar a Xero
As mentioned above, I prefer the functionality.- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero is an awesome bookkeeping solution for small business owners!
Revisado el 1/11/2020
Xero is an awesome bookkeeping and accounting software solution for startups and small business...
Xero is an awesome bookkeeping and accounting software solution for startups and small business owners. It is indeed a good match for business owners who know nothing about accounting in order to keep their books and to properly manage their finances.
From my own experience, I found that Xero is very user-friendly and its accounting interface is streamlined, almost seamless, and uncluttered. The Demo Company is very useful as you can manipulate data without worrying about messing up vital information in your practice company.
Xero’s accounting dashboard shows the snapshot of your business (i.e., bank balances and reconciling items, outstanding invoices, and bills, accounts on the watchlist, etc.) and fully customizable depending on your needs.
Quickbooks had been the leader of accounting software for small businesses for quite some time but Xero is becoming more popular because of its competitive offering and value proposition. Xero’s starting plan is very affordable and you have the option to add-on some features depending on your need. It also offers a basic inventory and fixed asset management functionality in all of its plans, which is very cool! And the best thing about Xero is the unlimited users allowed to access the financial information.
Puntos a favor
- Affordable and cost less for startups and small businesses
- Includes fixed assets and inventory management in all of its plans
- Very user-friendly especially during migration or conversion of data
- Allows unlimited users
- Friendly 24/7 customer support
Puntos en contra
- Some countries lack a built-in payroll option.
- Customized reporting options are still limited. I wish Xero can allow you to create your own report.
- The contact list of customers and suppliers is mixed together and needs to set-up manually to organize.
Alternativas consideradas
QuickBooks OnlineRazones para elegir Xero
Excel and spreadsheets for bookkeeping and accounting become very hard to maintain over time and can be time-consuming. Additionally, it is also prone to errors and data corruption. Therefore, it is not sustainable especially if you are growing your business.Software anterior
Microsoft ExcelRazones para cambiar a Xero
Xero is more commonly used by my target market: New Zealand, Australia and Malaysia.- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Best in Multi-currency accounting for SMB
Revisado el 18/2/2021
Xero was the best choice back in 2015 (when no one gave multi-currency) and still is in 2021 (when...
Xero was the best choice back in 2015 (when no one gave multi-currency) and still is in 2021 (when there are some who do).
I have now added another company to Xero and cannot imagine shifting to another platform....ever.
Puntos a favor
With most clients abroads, we find its best to bill them in their local currency. Luckily for us, Xero is there to help sort our books out and keep them in order. It integrates with many bank feeds & popular wallets/fintechs like PayPal, Payoneer & TransferWise so accounts are upto date - always.
Another feature we really use is their tracking fields. Xero allows users to setup 2 tracking fields that can be added to invoices, expenses, bills and assigned to each line. This helps us keep track of project based work and has been our way since before Xero ventured into Project based accounting (that users need to pay additional fee for)
It also integrates with online payment gateways such as PayPal, Stripe, GoCardless, and a few others; thus payments are a breeze for clients.
As a non-accountant, Xero is easy to use even when you get into all the features it provides.
Puntos en contra
They have made some changes to their UI esp where invoices and expenses are concerned. Luckily for older users, expenses are still free however, for new users it isnt and each person filing expenses on it needs to pay a small fee. I think it should be free for a small number of users (atleast 2) and then charged.
Alternativas consideradas
QuickBooks OnlineRazones para elegir Xero
Freshbooks didnt give Multi-currency and it was causing problems with reportingSoftware anterior
FreshBooksRazones para cambiar a Xero
There was no multi-currency in Quickbooks available. Bank feeds were also not there for some of the banks I wanted. For a similar price point Xero offered better features and a product that was easier to use for a non-accountant.- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
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Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Xero is the One
Revisado el 16/8/2021
I am very satisfied to be building my practice on Xero. They have a good product with a good...
I am very satisfied to be building my practice on Xero. They have a good product with a good company behind it. They seem to really care about their advisors and see them as key to their business model. They have a great community and great support.
Puntos a favor
What I like most about Xero is its open-platform ethos. It's not one particular feature, it's the whole way that Xero approaches what it does, and it shows up all over the product. One small example is how easy it is to manually import bank transactions via CSV file, and then how easy it is to undo that import if it went wrong. It's less about features (although Cash Coding and Find & Recode are brilliant) and more about design choices.
Puntos en contra
I want them to hurry up and integrate Hubdoc into Xero itself. And when that happens, I want there to be a way to generate a report that shows which GL transactions don't have a source document.