Opiniones de Leapsome

Leapsome
Calificación general
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Reseñas de 79
- Sector: Contabilidad
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
solución para la gestión de talento
Revisado el 11/8/2023
Puntos a favor
Es sorprendente lo sencillo pero significativo que resulta supervisar el rendimiento de los empleados e interactuar con las personas en tu red.
Puntos en contra
La experiencia del usuario podría mejorarse en algunas partes; el proceso de retroalimentación no fue completamente intuitivo la primera vez que lo usamos. - Sería genial tener más personalizaciones para los OKR y más opciones para mensajes automatizados.
Alternativas consideradas
Culture AmpRazones para elegir Leapsome
Por el precio y las funcionalidades
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Herramienta de gestión del talento
Revisado el 21/2/2023
Es una herramienta que es muy útil a la hora de gestionar el talento de un departamento o compañía.
Es una herramienta que es muy útil a la hora de gestionar el talento de un departamento o compañía.
Puntos a favor
Tiene una iterfaz de usuario muy intuitiva. Puedes definirte fácilmente objetivos marcados para cada empleado y ver su desempeño. Proporciona una valiosa información para una eficiente gestión de os recursos humanos.
Puntos en contra
De momento en el tiempo que llevamos usándolo no hemos encontrado ningún punto negativo que sea reseñable.

- Sector: Banca de inversión
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Una plataforma escalable para RRHH
Revisado el 7/6/2024
En general luego de la primera etapa de pruebas de aciertos y errores si es muy potente.
En general luego de la primera etapa de pruebas de aciertos y errores si es muy potente.
Puntos a favor
Me gusta la forma que integra los objetivos de la empresa con la evaluación de desempeño, la posibilidad de consolidar toda la información clave para el desarrollo del personal.
Puntos en contra
La configuración inicial nos ha costado tiempo, el acompañamiento inicial es muy general. Eso ha sido lo más difícil

- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 6.0 /10
Gestión de recursos humanos y mejora continua
Revisado el 27/4/2023
Leapsome es una plataforma muy completa y efectiva para la gestión de recursos humanos y el...
Leapsome es una plataforma muy completa y efectiva para la gestión de recursos humanos y el desarrollo de los empleados de una compañía.
Puntos a favor
Es muy fácil de usar y ofrece una gran cantidad de herramientas para la gestión de recursos humanos. Es muy útil para la mejora del desempeño y el desarrollo de los empleados.
Puntos en contra
La curva de aprendizaje puede ser un poco dura al principio, ya que cuesta hacerse con la herramienta, pero una vez que le coges la dinámica es muy sencillo.

- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Una interfaz fácil de usar, fácil de establecer y alcanzar objetivos
Revisado el 24/10/2022
En general, disfruto usar Leapsome para establecer objetivos y valoro los recordatorios electrónicos...
En general, disfruto usar Leapsome para establecer objetivos y valoro los recordatorios electrónicos que incluyen actualizaciones de objetivos.
Puntos a favor
Me gusta la interfaz de usuario, es más fácil de usarla a comparación de otras plataformas.
Puntos en contra
Al principio, era algo complicado lograr ingresar a la plataforma, pero ah mejorado .

- Sector: Alimentación y bebidas
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Leapsome!
Revisado el 15/8/2022
Very good
Very good
Puntos a favor
Ease of use for even a beginner and understandable
Puntos en contra
I have not used as much to find some cons
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Really good for Employee evaluation and appraisals
Revisado el 23/9/2024
Puntos a favor
Tracks the progress, onboardings and employee development really good.
Puntos en contra
I think it has very limited functions and can be improved
- Sector: Administración educativa
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Run from this company
Revisado el 23/4/2024
Puntos a favor
Surveys, Reviews, and performance evaluations for tutors.
Puntos en contra
Unfair terms presented for renewal. Beat around the bush to reduce from 100 licenses to 30 licenses, since we are only using about 14. It is unfair because we won't be using it for a whole 3 months during the summer and do not know the certainty of the next school year. Made us lock into another contract without letting us know of a renewal for a whole year. Waste of money.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Good experience with leapsome
Revisado el 14/2/2024
Very good to use ui easy to get everyone in especially using google sso function
Very good to use ui easy to get everyone in especially using google sso function
Puntos a favor
Easy to use ui and very good customization of survey options
Puntos en contra
Free trial is too short to understand if its needed for your company or not
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Useful Performance management tool
Revisado el 13/11/2024
Puntos a favor
I really like the user interface and the way things are set up in Leapsome
Puntos en contra
can't think of anything negative, it does exactly what it's supposed to do
- Sector: Recursos Humanos
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
A good tool to provide feedback, follow goals/OKRs and do performance reviews
Revisado el 7/2/2023
Leapsome is a great tool to manage performance review and give feedbacks. We moved away from it to...
Leapsome is a great tool to manage performance review and give feedbacks. We moved away from it to track the goal progress because it lacks a bit flexibility.
Puntos a favor
As an user I really like the performance reviews and peer review. It allows you to make a complete auto-evaluation and give relevant feedback to your colleague.
Puntos en contra
The open task section is kind of messy and not super intuitive.
- Sector: Internet
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Good solution with a few UX weaknesses
Revisado el 13/10/2021
Puntos a favor
- Enables us to do 360 ° feedback, which was very valuable, and cover a few other areas
- We had a smooth sales and onboarding process to Leapsome
- Combining learning and OKRs is a good value proposition to us
Puntos en contra
- The user experience could be improved on some parts, the feedback process was not fully intuitive the first time we ran it
- More customizations for the OKRs, more options for automated messages would be great
Alternativas consideradas
Culture Amp- Sector: Telecomunicaciones
- Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
- Software usado Mensualmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Amazing!
Revisado el 12/8/2022
Puntos a favor
It is easy to use it although I use this monthly.
Puntos en contra
For the moment i am not consider that something is wrong.
- Sector: Salud, bienestar y deporte
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Keep your managers updated!
Revisado el 5/12/2022
Puntos a favor
I have been using this tool and find it easy to update my direct manager on bottlenecks and wins. It's easy to use and keeps people updated on your work.
Puntos en contra
It's not a con, but I spent a few minutes learning how to use it. I don't use it as often as I should.
- Sector: Automoción
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 0.0 /10
Just poor
Revisado el 1/12/2020
The idea is great but the product quality is so low. The flows are not optimised, UI is ugly, it...
The idea is great but the product quality is so low. The flows are not optimised, UI is ugly, it seems that Leapsome itself doesn't use this app or these "improvements" are too low in their priorities list.
would not recommend.
Puntos a favor
Helps to get and receive feedback remotely.
Puntos en contra
User experience and bugs. Clunky piece of a software.
- Sector: Dispositivos médicos
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Prueba gratis
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Software professionale
Revisado el 23/12/2023
Buona e positiva e sicuramente continuero' ad usarlo
Buona e positiva e sicuramente continuero' ad usarlo
Puntos a favor
Offre sicurezza e affidabilita' ma soprattutto ben organizzato sulla formazione del personale
Puntos en contra
Alcune sono sempre migliorabili soprattutto i test di auto-valutazione
- Sector: Banca de inversión
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Running review cycles with Leapsome is much smoother than before – and now our employees are...
Revisado el 16/3/2020
We were surprised by how dynamic the platform is, encouraging mutual feedback and review best...
We were surprised by how dynamic the platform is, encouraging mutual feedback and review best practices - clearly it’s much more than just a way to digitise administrative processes.
The Leapsome team was consistently supportive throughout, and with their guidance we managed to transfer all our paperwork and processes into the system successfully. Reassuringly we could rely on a single contact person who was always there to help.
Because the launch of our new performance review process using Leapsome was so helpful we’re now looking to use further features like Goals, Instant Feedback and 1-on-1 Meetings. We also plan to roll out the platform more widely, bringing it to our branches in other countries.
Puntos a favor
Leapsome is easy to use and sophisticated with its capabilities. You can set up review cycles super quickly using their best-practice templates, and because it’s always clear to the review participants who is submitting answers and when, employees feel a lot more involved than they did under our previous system (which was one-sided and didn’t encourage reviewees to give much input). Now that employees have to do a self-assessment before receiving a review talk, our participation rate has shot up to 100%.
The review answers themselves can be framed numerically or as text, which is great because it means we get a deeper understanding of both individual reviews and each review cycle as a whole. Unlike with our old system, Leapsome gives us a way to view the data in lots of different ways with their analytics features.
Puntos en contra
To be honest, we didn’t encounter the cons we’d anticipated! Some felt reluctant to change our old HR system, which had been in place since around 2000, and as part of the HR team, I wondered if Leapsome would just overcomplicate a manual system I was familiar with. To our relief, it wasn’t difficult to use Leapsome at all! Our existing employees are very happy with the platform and all our new hires start using it with ease.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Easy to use platform that has helped us build structured feedback processes for professional...
Revisado el 17/12/2019
Our experience with Leapsome has been excellent. The launch and rollout of the platform was really...
Our experience with Leapsome has been excellent. The launch and rollout of the platform was really straightforward thanks to the Personio integration and the easy to follow set up guides. The reaction has been overwhelmingly positive and the platform was well received by everyone in the company. With Leapsome, we now have a platform in place to run scalable people management processes to support our continued growth.
Puntos a favor
Leapsome has many options for customisation when setting up the platform and the different processes. The UX is great and I was easily able to set up our 360-degree performance reviews and employee engagement surveys myself without any additional support. Rolling out new performance management processes with Leapsome has meant that our employees now get the feedback they need for their professional development and we’re able to measure the impact of these changes. We’ve already seen an improvement in some of the key employee engagement metrics since the launch.
Puntos en contra
I haven’t found anything to be a problem. The platform is constantly improving and getting better so there are always new features being added that I’m looking forward to exploring.
- Sector: Juegos de ordenador
- Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Global Manager Use
Revisado el 16/8/2022
I have been using Leapsome for almost 6 months and it has become a valuable resource in my work day.
I have been using Leapsome for almost 6 months and it has become a valuable resource in my work day.
Puntos a favor
The ease of use and integration with my Google calendar and Google mail.
Puntos en contra
When my calendar changes, the changes sometimes don't catch up until the next day.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado Otro durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Leapsome is great value with lots of flexible features
Revisado el 30/3/2020
We grew really quickly over the last few years and our COO wanted to put the right software in...
We grew really quickly over the last few years and our COO wanted to put the right software in place to ensure that we could create a consistent experience across the company. Previously, some managers would run great processes with their teams but as everything was run using Excel and Powerpoint it was not uniform for everyone.
Puntos a favor
Before Leapsome, our previous processes were done with Excel and Powerpoint but this led to an inconsistent experience. With Leapsome, we now have a uniform experience for every employee for their annual performance reviews and it has introduced a lot more structure to the way we set and manage our company-wide goals. We’re really happy with the platform and will be making use of the automated probation period reviews soon so that new employees also get good feedback.
Puntos en contra
We’re really happy with the platform and anytime we have had any small issues or questions the customer support team has always solved them for us really quickly.
Alternativas consideradas
PaycorRazones para cambiar a Leapsome
Value for money- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Leapsome is Awesome
Revisado el 12/8/2022
Good
Good
Puntos a favor
Intuitive and easy to use. Deployment is also seamless
Puntos en contra
It is all in one color and visually not so fancy
- Sector: Servicios para el consumidor
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Awesome Platform
Revisado el 19/8/2022
Very easy to use, user friendly, self explanatory, I love the help chat box!
Very easy to use, user friendly, self explanatory, I love the help chat box!
Puntos a favor
Easy to use, very self explanatory !
Puntos en contra
n/a
- Sector: Servicios de información
- Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
- Software usado Mensualmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Best employee related Saas product.
Revisado el 17/8/2022
Overall experience with Leapsome have been amazing, with the help of leapsome we are able to...
Overall experience with Leapsome have been amazing, with the help of leapsome we are able to centralise all the performance management goal setting and are also able to automate it to a large extent.
Puntos a favor
What I like the most about the product, is the range of things that it cover related to performance management , goal setting , dashboard, analytics, reviews etc
Puntos en contra
Since Leapsome covers so many operations, its somewhat harder to implement and introduce to the team as compared to other solutions.
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Otro durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Vezeeta x Leapsome
Revisado el 6/5/2021
Puntos a favor
Super easy to use software, that was easily adapted by all employees. Definitely helped the overall company morale in sharing positive feedback and praise for one another.
Puntos en contra
UI could be further beautified, and further personalized to company's core interests and structure.
- Sector: Hospital y atención sanitaria
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Innovative
Revisado el 18/8/2022
It is great.
It is great.
Puntos a favor
It keeps me on track with all my scores cards.
Puntos en contra
When you open the app or program it is understandable but less appealing to my eyes.