Mostrando 4,364 opiniones de 4,365

Microsoft Teams

Espacio de trabajo basado en chat en Office 365

4.4 /5 (4365 opiniones) ¡Escribe una reseña!

Calificación general

4.4 /5
  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Funciones
90%
Un ha recomendado esta aplicación
Mostrando 4,364 opiniones de 4,365
Carlos alberto M.
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Facilidad y efectividad

Revisado el 26/5/2020

En general tengo muy buena experiencia con teams ya que con la situación actual se ha vuelto una herramienta muy factible para tener videoconferencias y/o reuniones con familiares, disfruto mucho que pueda tener opciones como el cambio de fondo o una herramienta para poder participar sin interrumpir a quien se encuentre hablando

Puntos a favor

Me parece que cumple muy bien la función que tiene, la cual es tener videoconferencias, me gusta mucho la calidad de imagen que hay vía cámara web y al momento de compartir la pantalla, además de que se puede crear infinidad de equipos para lo que sea necesario

Puntos en contra

Lo que menos me ha gustado es quizá que no tiene la misma velocidad de uso en móvil como en pc o no tiene las mismas funciones. Debería tener un poco más de asistencia para personas de edad avanzada

Moris M.
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 5,001-10,000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Microsoft Teams - Un todo en uno de la comunicación

Revisado el 28/5/2020

Definitivamente Microsoft Teams es muy potente para la coordinación de trabajo en equipo y unido con las demas aplicaciones de office 365 se potencia aun más

Puntos a favor

Microsoft Teams integra agenda, compartir archivos, mandar indicaciones generales y pormenorizados, tener audio y video en reuniones,compartir pantalla de cualquier usuario , entre otras bondades que hacen de Microsoft Teams uno sino el mejor entorno para reuniones de trabajo virtual

Puntos en contra

Microsoft Teams al tener muchas opciones los usuarios con menos experiencia tienen problemas al querer asignar permisos a los archivos que se comparten.

Mauricio C.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Trabajo Cooperativo 100%

Revisado el 26/2/2020

Se resolvió el tema de la actualización de información para todo el equipo de trabajo. Mejoró la comunicación entre funcionarios.

Puntos a favor

La facilidad de uso, la cantidad ilimitada de usuarios y su funcionalidad. Es muy veloz en la entrega de mensajes y las reuniones se pueden realizar de manera óptima.

Puntos en contra

Que necesite una cuenta de correo con outlook. Si permitiera cuentas de otros servidores de correo sería más conveniente. Pero entendemos que es un herramienta Microsoft.

David H.
Calificación general
  • Sector: Diseño gráfico
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

herramienta perfecta de colaboracion y trabajo en equipo

Revisado el 8/4/2021

Puntos a favor

videollamadas y reuniones muy fáciles de implementar. Los chats igual de faciles.

Puntos en contra

intercomunicación con otras herramientas como trello y jira.

Angel P.
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Gran herramienta que mejora el trabajo de equipo.

Revisado el 25/3/2021

En mi experiencia a mejorado el trabajo en equipo.

Puntos a favor

Excelente herramienta para trabajo de equipos, permite englobar diferentes tareas una sola aplicación. Ademas de se una aplicación multiplataforma.

Puntos en contra

Una de las cosas que menos me gusta, es que tienes consume muchos recursos del equipo.

Rodolfo C.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Se ocupa la instalación del programa preferentemente.

Revisado el 24/3/2021

Puntos a favor

Muy sencillo su uso y más en el trabajo o escuela. Tiene muchas herramientas.

Puntos en contra

La aplicación web se ve y se siente igual que la app o el programa pero tiene un retardo con respecto a tenerla instalado. Es mejor instalarlo en el equipo o móvil.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Revisión de Microsoft teams

Revisado el 6/4/2021

En general, fue relativamente fácil de usar. Pudimos compartir documentos rápidamente y discutir el contenido, realizar las modificaciones y actualizaciones necesarias. Las revisiones de seguridad generalmente consideran que MS Teams es mucho más seguro que Zoom. Teams ofrece cifrado de extremo a extremo, mientras que Zoom se ha enfrentado a una controversia considerable sobre el enrutamiento a través de servidores en China continental. La seguridad de MS Teams parece estar a la vanguardia. MS Teams funcionó bien para garantizar que nuestro equipo distribuido permaneciera en estrecho contacto. La plataforma era estable y confiable.

Puntos a favor

La interfaz es simple e intuitiva y no abruma al usuario con una gran cantidad de funciones. - Las funciones de mensajería instantánea y chat de video me permitieron estar en contacto con colegas y sentirme como si estuvieran al final del pasillo, cuando en realidad estamos ubicados en todo el país. - Teams hace que sea fácil iniciar una llamada, invitar a otros a unirse y realizar reuniones programadas más grandes. - El software permitió a nuestro equipo mantenerse conectado, ofrecer comentarios y apoyo en varios proyectos, intercambiar ideas. Estábamos ubicados en todo el país, pero las herramientas de videoconferencia y chat de MS Team nos ayudaron a sentir que todos estaban en la misma oficina. - Teams está bien integrado con MS Office, una función que facilita compartir documentos y trabajar. - La seguridad de Teams está bien considerada.

Puntos en contra

La interfaz de usuario se ha actualizado varias veces, lo que me desorienta un poco al principio. Teams está bien integrado en el sistema de software de Microsoft que usamos para el trabajo, pero cuando estoy en casa, no puedo usar una cuenta personal fácilmente en la computadora de mi casa, ya que Teams no se integra con LibreOffice o Thunderbird. Las actualizaciones de la interfaz de usuario a menudo cambiaban la ubicación de las funciones y generaban cierta confusión. Está demasiado vinculado al software propietario y no permite la integración de software de código abierto como LibreOffice o Thunderbird.

Heyonil L.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

La herramienta actual para mantenernos comunicados a nivel laboral

Revisado el 1/2/2021

Fabuloso. Permite interactuar bastante con los participantes.

Puntos a favor

La herramienta es muy fácil de usar y te permite mantenerte conectado a todo nivel, pudiendo concretar reuniones, compartir archivos y establecer recordatorios grupales. Reunirnos para dar estatus mediante esta plataforma, ha sido la mejor opción.

Puntos en contra

A veces puede mostrarse como un poco pesada si tu PC no tiene gran capacidad de almacenamiento o de memoria RAM. De resto, todo bien.

Miguel B.
Calificación general
  • Sector: Dispositivos médicos
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La mejor opción en tiempos de pandemia

Revisado el 6/4/2021

Viene a mejorar las reuniones de oficina sin tener el riego de contagios

Puntos a favor

Es de gran utilidad en estos momentos en dónde se necesita estar comunicados, recibir capacitaciónes y demás actividades que se realizan en la compañía

Puntos en contra

Al principio es un poco difícil su implementación para personas que no están acostumbrados a utilizar esté tipo de aplicaciones

Eyerim R.
Calificación general
  • Sector: Logística y cadena de suministro
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Teams es bastante práctico

Revisado el 2/3/2021

En estos tiempos, donde el trabajo remoto ha entrado en nuestras vidas para quedarse, la comunicación con los compañeros de trabajo se ha vuelto mas sencilla gracias a esta herramienta.

Puntos a favor

En lo que ha softwares de comunicacion se refiere, teams ofrece opciones que otros programas no y eso le añade mucho valor.
Una de las mejores funciones y que aplicado ha funcionado mucho en el ámbito laboral como en los estudios, es la opción de conectarse a otras aplicaciones, sin salir de ella. Es realmente practico, si estas en una reunión, compartes un documento y todos lo pueden ver dentro del mismo programa.

Puntos en contra

Tiene algunos problemas de conexión en ocasiones. Errores que aparecen cuando intentas entrar a una clase o a una reunión. Ocurre de forma muy esporádica, pero es algo que sucede.

Nick T.
Calificación general
  • Sector: Diseño
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Mi experiencia con Microsoft Teens

Revisado el 29/5/2020

En general es un buen programa para reuniones de trabajo, estudiantiles,etc. Más hoy en día que vivimos esta pandemia mundial que no nos permite salir a hacer nuestras cosas normalmente como lo hacíamos y este programa es una buena opción para hacer nutras cosas desde nuestras casas.

Puntos a favor

Lo queme gusto de este programa es que me gusto la facilidad con la que pude usarla ya que lo usos para reuniones de trabajo, conferencias ,etc. Me ayuda comunicarme con personas que no puedo reunirme con ellos presencialmente y la comunicación con ellas es muy buena, es como si estuviéramos frente a frente.
En general es un programa que lo recomendaría.

Puntos en contra

Lo que no me gusto es que a veces las señal se pierde por falta de un buen Internet y eso afecta a algunas personas que no contamos con un servicio de Internet bueno y eso tendría que mejorar para que las personas puedan usar sin ningún problema.

Julian gaston S.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Excelente opción para comunicarse

Revisado el 15/4/2021

En general se me hace muy buena aplicación. La usamos todos los dias en el trabajo. Para mensajes rapidos, para reuniones, para compartir archivos.

Puntos a favor

La facilidad de uso. Me gusta que desde outlook, al momento de generar un meeting en automático se genera el link de la sesión.

Puntos en contra

No me gusta que en la versión de escritorio no pueda citar mensajes de otras personas. En ocasiones, me entra una llamada, y si tengo otro chat activo, suena la llamada, pero no veo de quien es, y no puedo responder.

Dario luciano M.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Dario

Revisado el 16/12/2020

Puntos a favor

La facilidad de implementación para las reuniones

Puntos en contra

Demoras en la conexión en algunas oportunidades complica la puntualidad

Joshua H.
Calificación general
  • Sector: Medios de difusión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Awesome communication app for the workplace!

Revisado el 8/3/2021

Overall, I love using Teams every day for quick communication with my colleagues. The Shift management feature is also a huge bonus, as the fewer apps I can use to accomplish tasks, the better! Teams is a huge step of the the Skype chat days, and I'd definitely recommend any large company implement Teams if they're looking to increase their productivity and efficiency.

Puntos a favor

Microsoft Teams is a top-notch communication software. The chat feature is what I use most on a daily basis, and it works flawlessly! Being able to have a quick conversation without getting on a call or going through the hassle of yet another email chain is a game-changer. I also love the "Shifts" app inside of Teams, which helps me with scheduling the part-time employees I manage who work events that occur on a sporadic basis.

Puntos en contra

The Teams interface can be a bit confusing at times. It's set up nicely, and improvements have definitely been made over the past year, but it just feels like it could flow a little better. Outside of this, there are no other notable issues.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Excellent collaboration tool for teams

Revisado el 25/3/2021

Since we are already using Microsoft office 365, it was an easier jump for us to adopt and onboard Microsoft teams.Being satisfied with the tool, it also helped to get cost savings and tight integration with the Microsoft ecosystem we have already adopted. I would prefer Teams any day over the alternatives purely for the peace of mind since it is more secure.

Puntos a favor

Microsoft teams provides all the functionalities like chat, message, call, audio/video meetings to enable collaboration among geo-distributed teams. We already had Microsoft business 365 setup, hence getting Teams was a breeze. We actually moved away from Skype for Business and adopted Teams for entire enterprise. It integrates well with our Microsoft ecosystem like Outlook, Azure DevOps, etc. Also it is very secured as compared to other alternatives in the market.

Puntos en contra

Microsoft teams UI seems outdated, it will be perfect to have a lightweight UI for desktop as well as mobile app for faster startup times for meetings. Also it will be great to have a centralized UI for all internal and external team org users

Manoj K.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

All-in-one featured app for video conferencing, meeting and other business purpose

Revisado el 6/6/2020

Every applications having it's Pros and Cons, but personally I love this app due to it's ease of access and fabulous graphical user interface. I already shared it's Pros and Cons above, I personally recommends you people who reading this post, it's value for money app and you won't get down after experiencing it.

Cons are exceptional, you still use it's most of the feature without that also. Once you get hand on it you experience it's ease and enhance feature.

Thank You Microsoft !!!

Puntos a favor

1. The most intelligent feature is the link between it's similar platform application i.e. Microsoft Edge, Internet Explorer & Microsoft Outlook etc.
2. Compatible to use in any browser, desktop application and mobile (iOS & Android) app.
3. Sync is constant between Microsoft Outlook Calendar and Microsoft Teams Desktop app Calendar.
4. Easy to join meeting through the received link "easily re-direct from browser to installed app" or Join option available under the desktop app.
5. Organization previously used Microsoft Lync and Skype for Business which is with very less feature and after this application integrated then user easily migrated to it in very less amount of time.
6. In-built whiteboard feature is plus-point for using this app over other video conferencing app.
7. Even very impactful in low bandwidth internet connection.
8. During meeting presenter have full control over the meeting attenders which is too good feature.
9. Very easy and user friendly graphical user interface available in app to create or schedule new meeting or Live etc.
10. Raise your Hand feature is good recent integration for the app, if any Quiz contest or seminar conducted in the app then it's very helpful for presenter.

Puntos en contra

1. Must work upon the monthly patch / update of the app, due to this every month it required update.
2. If someone joined the meeting as a Guest then there is no any information available / appear in meeting.
3. Meeting Attendance "Analytics & Reports" must be enable for meeting presenter / owner.
4. Raise your hand feature must come up with little sound notification with serial number who clicked first.
5. During remote session most of the feature (specially pop-up option) get out control, which cause issue to solve user issue accordingly.
6. Must add feature to permanently disable web cam for the user profile for privacy.
7. Must remove the option to sync OneDrive to share any attachment with the colleagues.
8. Must add the feature in app to view the monthly calendar in single window like Microsoft Outlook.
9. Add-ins issue is common with most the client , sometimes it's missing in Outlook app.
10. Also enable an option to save recorded meeting in local drive instead of cloud.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool for both communication and collaboration

Revisado el 25/3/2021

I've enjoyed the product and been seeing some serious improvements throughout the years and I really appreciate the work behind it. I like the mobile app as well and how things fit in the work ecosystem.

Puntos a favor

I'm using Microsoft Teams as part of the Office 365 suit both at my organisation and my university and it's been a crucial tool especially during the Covid19 pandemic when all of us started working from home and remote working was the new normal. My job in design requires a lot of collaborative working with my colleagues and other stakeholders and I haven't imagined how it would be done remotely before. Teams along with the other products in the suit made it possible. The call quality is great even with a lot of participants. Microsoft keeps improving the product by introducing new features quite frequently and they are certainly keeping up with the counterparts in the same domain. The user interface and experience are also going through continuous changes which are great.

Puntos en contra

The constant changes to the UI are sometimes all over and it makes it difficult at times to figure out the features or where to find them. Some great features are hidden inside others. Some major bugs surface at times where you get a teams call on your phone but not on your computer. A little heavy on resources at times.

Chris K.
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Improving Solid Product That Works Well in the Workplace

Revisado el 2/3/2021

Overall, this has been a solid Office product for us. It allows remote workers to stay connected. It is simple enough for everyone to use and has enough features that I don't have to install yet another product to get simple sharing done. Very few complaints from us.

Puntos a favor

It's a one-stop-shop for interoffice communications. Need to text- Teams. Need to call- Teams. Need remote access-Teams. No matter what level of office communication you need you can find it with Microsoft Teams. I have to be honest Microsoft was slow to roll out features. But, now that they are here this is a powerhouse of a piece of software.

Puntos en contra

Not the easiest communication software to use and every time you have to do remote access all the permissions get annoying. But, it works and that is all we need most of the time.

Juan carlos G.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The most stable videoconferce solution

Revisado el 15/2/2021

I integrated the teams videoconferences in my LMS ,everything was until i tryed to setup Q&A for my conf and and public acces to the meeting there is not current way to do that.

Puntos a favor

It has all the avaliability of azure cloud
Several ways and options to schedulle a meeting
Api avaliable to programatically create meetings
Record of conferences
Rooms and groups
Integrations with third party apis

Puntos en contra

Need to have a microsoft acount
Some options are only avaliable withs pecific microsft license level
The live conference Just let an specifc amount of hosts
The api for creating live meetings is limited.

Youssef K.
Calificación general
  • Sector: Servicios de información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A good communication tool with a lot of potential

Revisado el 13/2/2021

We've been using Microsoft Teams for a while now in our work environment and it helped us communicate better internally by dividing the communication into different channels. We can make a call and join calls instantly.

Puntos a favor

Teams isn't just a videoconferencing tool, it's a collaboration software where you can have multiple teams and channels and have a discussion about each project separately.

Puntos en contra

Guests joining from outside your organization have some trouble to join, not very user friendly compared to other similar tools. Sometimes the software has issues on Mac computers.

Daniel T.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great for schools!

Revisado el 6/2/2021

As I mentioned earlier, for all our online communications and also for presentation and class team discussions, we mainly used email.
With the onset of the COVID-19 Pandemic, management decided to leverage Microsoft teams with integrated voice and video calling features along with content sharing and presentations that enable seamless online classes, upskilling, online training, and webinars in the education sector across different geographical locations around the globe. I am also an Edtech Specialist and head of the Community Engagement and Extension Services in our department.

Puntos a favor

I am using Microsoft Teams for more than a year now every day with my students, colleagues, and others. There's a little learning curve with colleagues in using the application. I could share, manage and build team spaces. This is pretty useful in creating different school/business activities and seamlessly integrates other MS products. With integrated Voice and Video Messaging Services, Calendar scheduling, we can communicate according to the availability of users at any time. Also, I can configure my availability with various options or even modify it to determine that I am offline/not at the desk right now for other users to know. The best part is that I can use 3rd party integration application right inside MS Teams.

Puntos en contra

Sometimes Microsoft Teams get hanged because of network or Heap Memory problems, but this could happen with any communication software as we use multiple installed software on our machines to meet the distance education requirements. There is a minor delay between receiving a text on your laptop and your mobile device. Many times, it happens that I have to go out or take a break for some time, and I receive a message but with a delay on my configured mobile device.

Ramindu D.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Microsoft re-enters the corporate communication game with a strong contender

Revisado el 16/2/2021

Our organization relies heavily on Microsoft tools to manage the enterprise, and finally having a decent office chat application provided by Microsoft was great.

Puntos a favor

Microsoft Teams has been out for a while, but it goes without saying that Microsoft was slow to release a proper organizational communication tool, which allowed other vendors like Slack to pick up the, well, slack. However, with the release of Teams, Microsoft seems to have re-entered the game. Teams works as well as you'd expect a modern office chat/video calling/meeting organizing application to work, and its integration with the already well-established Microsoft Office suite, including Outlook, makes it a very strong contender.

Puntos en contra

Teams seems to have some inane features that don't make sense. There are ghost hotkey combinations that make Teams do weird things when pressed. The meeting notes feature requires a lot of work, with attendees being locked out of editing notes at times where it doesn't make sense. The peripheral features that Teams provides still needs a lot of work.

Adam D.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

More than a chat client

Revisado el 30/3/2021

Excellent. We've mostly switched entirely to Teams. We use it for daily scrums and basically all other communication since going remote. There are still a few slack and skype holdouts, but they're slowly converting as well

Puntos a favor

Teams has a ton of great features. What I especially like the granular access control for file sharing as well as a single screen to see uploaded files. We use file sharing a lot and almost always want to be able to easily find files again. Unlike slack, where file attachments are in the message queue, teams has a files screen to quickly and easily see all files.

Puntos en contra

It's not the most intuitive software. Slack is much easier to get up to speed on using. Teams takes some poking around and work to figure it all out. However, I think this is because it tries to be more than Slack. Another thing I don't like is that I can't see attendees when sharing my screen.

Karolis S.
Calificación general
  • Sector: Semiconductores
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Microsoft teams for studies and work

Revisado el 16/4/2021

All in all, despite some technical glitches, it works fine for us and we chose corporate version for all our internal and external meetings and we are quite happy with it. The online meeting quality is really good.
If we could share files in browser app during meeting, then the software would be perfect.

Puntos a favor

I like that it works using browser when we are having a meeting so I do not need to install the desktop app and I like the cleanliness of the meeting page (where the online conversation takes place). Another important point is that suing desktop app, you can add files to share with the group.

Puntos en contra

The main problems that I have noticed:
1. I can not mute the meeting in the app or browser app (for example I need to listen to another parallel meeting and I can not do that). Only the entire computer can be muted.
2. Messy desktop interface, difficult to navigate.
3. A problem during login to desktop app when you receive a meeting invitation. When opening a browser app, then there is no problem, but when opening the desktop app, it requires some login and no mater what you enter - it does not work.
4. start-up during turning on the computer. it should not be the default setting.
5. The desktop app sometimes starts to act strange after windows update.
6. If I am not an administrator, I can not create a new meeting. Some almost free software allows it.

Robbi J.
Calificación general
  • Sector: Seguros
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Game-Changer for Remote Workforce

Revisado el 14/4/2021

We're still working mostly remotely, so nearly all of our meetings and communications happen through Teams. We currently do not have meeting video enabled due to infrastructure limitations (upgrades are in progress), but regularly participate in video meetings with our parent company. Since about 80% of our workforce is remote in (sometimes very) small offices around the country, we were expecting multiple issues - but it's all gone very smoothly. We've experienced very few interruptions (one), and although we do have the odd glitch (one person may drop out, or have sporadic audio issues), we have FAR fewer communication issues through Teams than we did before (using a combination of Jabber, Remote Desktop, landlines, conference lines, Adobe Connect meetings, etc.).

Puntos a favor

We implemented Teams early because of the pandemic. Long story short, Teams saved us. We had a large remote workforce before the pandemic that swelled to a 100% remote workforce overnight. There were some challenges with existing solutions in the first week, but once we implemented teams, we were able to pick up as if nothing had changed. If anything, our communication IMPROVED - I connected with every company employee to troubleshoot training issues using live screen sharing, easily see who was online, send quick chat messages instead of emails, book meetings, share files, etc. We do everything over Teams now - filesharing, task management, video storage - it's definitely been a game-changer! Teams is just... EASY. Notifications can be configured so you never miss a contact or due date. It's definitely improved the way we work.

Puntos en contra

Teams has a lot of capabilities, and it can be a bit daunting to navigate at first. My team produced the initial roll-out training, and even WE got lost occasionally when it was initially implemented. In hindsight, I would have created a guide on how the pieces fit together (e.g. files shared in a meeting can ALWAYS be found by returning to an instance of that meeting; files shared with people can be found in Chat, etc.). Expect a bit of confusion when you first roll it out, but once people get used to where to find things, it becomes second nature.