Vagaro

4.7 (3,437)
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Software empresarial y de planificación para salones de belleza, peluquerías, spas y estudios de fitness.

Calificación general

4.7 /5
(3,437)
Relación calidad-precio
4.7/5
Funciones
4.6/5
Facilidad de uso
4.6/5
Asistencia al cliente
4.6/5

95%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Reseñas de 3437

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Medicina alternativa
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Me encanta

Revisado el 25/2/2020

Todo en uno a un precio accesible, mejor que otras compañías que he probado y en Puerto Rico...

Todo en uno a un precio accesible, mejor que otras compañías que he probado y en Puerto Rico funciona super bien.

Puntos a favor

EL precio es fabuloso. Ellos pensaron en todo y como cada negocio tiene necesidades diferentes crearon los servicios individuales y tu los añades de acuerdo a las demandas de tu negocio y eso vale un millón. Accesible y fácil de usar. Te facilita la vida muchísimo. Gracias por crear esta super herramienta para negocios.

Puntos en contra

no he visto un contra. todo me encanta. los tutoriales son lo mejor.

Respuesta de Vagaro

Hello, thank you for sharing your feedback. We appreciate it so much. We are grateful to have you as a Business on Vagaro!

Elmer
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La gestion de vagaro

Revisado el 8/7/2023

Puntos a favor

Cumplió con mis expectativas puesto que me permite recordar citas, su facilidad y gestión es muy buena lo que hace que esta herramienta sea llamativa.

Puntos en contra

Muchas veces no es tan rápido, varia muchas veces en la rapidez dependiendo del dispositivo en donde se ingrese.

IVOHANT
Calificación general
  • Sector: Arte y artesanía
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

UN SISTEMA SUPER COMPLETO

Revisado el 23/7/2024

MUY BUENO, SOLO QUE DEBERIAN REPROGRAMAR PARA OTROS IDIOMAS

MUY BUENO, SOLO QUE DEBERIAN REPROGRAMAR PARA OTROS IDIOMAS

Puntos a favor

LA CONFIRMACION AUTOMATICA PAR MIS CLIENTES, LA ORGANIZACION QUE LLEVO CON MI PROGRAMACION DIARIA, ENTRE OTRAS COSAS

Puntos en contra

VAGARO ES UN PROGRAMA MUY COMPLETO, LO UNICO QUE ME DIFICULTA SU MANEJO ES QUE NO TIENE LA OPCION DE PODER MANEJAR EN ESPAÑOL

Tania
Calificación general
  • Sector: Productos cosméticos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Estoy feliz con Vagaro debería ser bilingüe inglés y español

Revisado el 28/9/2022

Para mi las citas de las clientas m. Me gustaría usar todo lo relacionado con social media...

Para mi las citas de las clientas m. Me gustaría usar todo lo relacionado con social media integrado a vagaro

Puntos a favor

Me ayudo mucho mi esposo porque todo es en inglés , así lo he aprendido usar. Español porfavor

Puntos en contra

Creo que si estuviera en español podría usar el 100 % d Vagaro hay muchas cosas no he podido usar porque no las entiendo

Adela
Calificación general
  • Sector: Productos cosméticos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Very Help to Small Bussiness

Revisado el 30/6/2020

Tiene el mejor precio para los micro negocios

Tiene el mejor precio para los micro negocios

Puntos a favor

las clases son verdaderamente interesantes

Puntos en contra

Todo esta muy bien entendido en las clases

Respuesta de Vagaro

Hi Adela, thanks so much for your feedback. We greatly appreciate that you took the time to share your experience with our Software. Thank you for being a Vagaro Business!

Santiago
Calificación general
  • Sector: Hardware informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Could you choose Vagaro?

Revisado el 9/10/2023

Buena, ayuda bastante para la gestión de cualquier empresa por lo que no veo porque no recomendarlo.

Buena, ayuda bastante para la gestión de cualquier empresa por lo que no veo porque no recomendarlo.

Puntos a favor

La ayuda que da para la programación de citas y gestión de meetings u o básicamente organización del personal es impecable. 10/10

Puntos en contra

Seria mejor si el cobro de uso por el software fuera un cobro único ya sea mensual o anual y no por movimiento o transacción.

Isidoro
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Empresas

Revisado el 2/2/2023

Puntos a favor

Desde mi experiencia dentro del ámbito empresarial, considero que lo más destacable de la app, es el precio que tiene con respecto a otros similares, y que, además de ello, cumple con las expectativas notablemente. Además, a todos nos pasa que nos olvidamos de muchas cosas, y con esto, ayuda gracias a los recordatorios, a que no pase esto.

Puntos en contra

No tengo nada malo que añadir acerca de este software. Es más, como he dicho antes, una aplicación con esta utilidad, sirve para mucho positivamente, tanto a las empresas, como a los clientes.

Eduardo
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

El software de citas.

Revisado el 6/2/2023

Puntos a favor

Me he encontrado con un software estupendo con muy buena facilidad de uso y de gran calidad. Además es muy accesible para todo tipo de personas que deseen usarla y con una primera impresión muy llamativa para los clientes.

Puntos en contra

Considero que una de las pequeñas contras que se pueden encontrar en dicho software es la rapidez del mismo. He intentado acceder a través de distintos medios y el tiempo de rapidez y de carga no varía en función de un medio u otro.

Edisson
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Mi agendador

Revisado el 12/7/2023

Me ah gustado mucho ya que gracias a su prueba gratuita pude saber cómo funciona y tiene un costo...

Me ah gustado mucho ya que gracias a su prueba gratuita pude saber cómo funciona y tiene un costo muy accesible para pequeños negocios.

Puntos a favor

Es una App fácil y sencilla para el agendamiento y recordatorio de citas para mis pacientes.

Puntos en contra

Es algunas ocasiones para algunas personas puede ser desconocida y tal vez sea por desconocimiento a nivel de país.

daniel
daniel
Calificación general
  • Sector: Educación primaria/secundaria
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Una herramienta indispensable para agendar citas

Revisado el 22/2/2024

Puntos a favor

La eficiencia de gestionar citas y personal de manera rápida y segura

Puntos en contra

Que demora tiempo de aprendizaje a personas que no tienen conocimiento de los software.

Arturo
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Vagaro

Revisado el 2/1/2023

Puntos a favor

Vagaro me ayuda a organizar todos mis formularios, notas de tratamiento y notas privadas de yoga, todo en un lugar seguro.

Puntos en contra

perder oportunidades de expansión y de clientes potenciales.

Alejandro
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10,000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Vagaro para agendar citas

Revisado el 3/2/2023

Puntos a favor

La facilidad de utilización es esencial a la hora de escoger una aplicación, Vagaro cumple

Puntos en contra

Aún está en inicio y tiene que mejorar mucho

kelly johana
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

vagaro la mejor plataforma de pago

Revisado el 8/1/2023

hasta la fecha llena todas mis expectativas cumple con todo lo que promete

hasta la fecha llena todas mis expectativas cumple con todo lo que promete

Puntos a favor

me permite realizar pagos de nomina puedo sincronizar el calendario con fechas de corte u pago

Puntos en contra

de hecho me gusta todo de este software

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 501-1,000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Vágaro no me trajo ninguna novedad

Revisado el 1/5/2023

Puntos a favor

Fue relativamente fácil de usar y buena sincronización

Puntos en contra

No me aportó grandes cosas, se intentó implementar en mi trabajo pero no resultó.

Sean A
Sean A
Calificación general
  • Sector: Educación superior
  • Tamaño de la empresa: 1,001-5,000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Good value for the price

Revisado el 4/2/2019

Puntos a favor

I set this software up for a massage therapist shop. It was for an individual who needed to contract out 2 services, yoga and massage therapy. In order to do that, we had to buy 2 subscriptions what was sort of a pain. However, the ease of use of software was great. There's integration into yelp and facebook. It integrates right into your google calendar which is super important for people that are really busy. Also its way cheaper than mind body so that's a bonus.

They provide everything you need in order to setup a successful massage shop or whatever in fitness you are doing. They even take credit card for services. If you swipe it on your phone in the mobile app, it will ask you for a tip. On ipad, it doesn't.

Also vagaro allows you to rebook an appointment on the spot which I found very convenient for rebookings.

Puntos en contra

It was really hard to setup multiple services within the shop. I had to setup yoga and massage under 2 different employees but the same name, with 2 different google calendars. It was really messy. It works best when you have employees and can set them up under services they provide, if your solo and provide more than 1 service that aren't related, its hard.

Mavis
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Starting Back Post Covid-19

Revisado el 18/1/2024

Overall, I am very pleased using Vagaro software. It allows my clients and customers to book...

Overall, I am very pleased using Vagaro software. It allows my clients and customers to book online, to cancel an appointment and reschedule if needed, saving me time. I can go in and change the look of my Vagaro site whenever I want. The software allows me to send email blast for little or no cost. It's a great way to stay in contact with your clients and customers. There's a lot to like about Vagaro!

Puntos a favor

I pretty much like everything about Vagaro. The software is very easy to use and even if you get stuck, Vagaro has a university where you can take a class on how to use Vagaro or a specific task you're trying to perform.
I find that the price was well within my budget for a software program that has all of what you need to build a successful business compared to other programs.

Puntos en contra

I think the thing I like least about Vagaro is the fact that the add-on functions cost extra. To feature your business on Vagaro, its an extra fee, and also it's extra to develop a form, it's the little extra fees that really adds up, especially when your building your business.

Alternativas consideradas

Square Point of Sale y Acuity Scheduling

Razones para cambiar a Vagaro

Acuity Scheduling was a little difficult for me to use. I only used Square for checking out clients. Vagaro was something I was familiar with using, so I wanted to stick with something I already knew.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

Vagaro is a double edged sword

Revisado el 6/5/2024

when i pointed this stuff out to support, they gaslighted me pretty hard, saying if I wanted that...

when i pointed this stuff out to support, they gaslighted me pretty hard, saying if I wanted that sort of functionality (not having my clients have to perform 3-5 clicks to get to the right service/product)

that i should buy their hosted web design? ummm no im good i dont want to build a website on their platform

They seem friendly but if you ask any technical questions they have been trained to sidestep them and offer solutions that are more beneficial to Vagaro than your spa/salon etc.

Be careful!!!

Puntos a favor

pretty straightforward to setup - the onboarding was weird bc they wouldn't allow multiple stakeholders to attend the onboarding meeting from multiple accounts?

Puntos en contra

You should carefully decide whether you want to support Vagaro - here's why.

The #1 reason we initially were looking at integrating Vagaro into our business was seamless bookings.

They offer a pretty robust backend that makes it easy to add products/services and schedule them to a calendar.

Unfortunately, if you want a very frictionless experience for your potential customers to book an appointment, there is a dangerous trade-off.

#1: where your reviews live

Vagaro's software prominently highlights / promotes leaving reviews on THEIR platform, which in the end benefits Vagaro's landing pages (which they rank on Google for local services, then they promote your competitors to that platform)

#2 if you want to direct link to specific services or products you sell with a booking widget, you can't do that on your own website. You have to generate a link and send people to Vagaro.com

This is problematic because now your potential customer/client is on a website which advertises your competitors.

Respuesta de Vagaro

Thank you for sharing your insights and concerns regarding your experience with Vagaro. We strive to provide the best possible service, and your feedback is invaluable to us.

At Vagaro, we offer personalized onboarding sessions for a one-on-one experience, along with weekly live webinars designed to help multiple users become familiar with our software. Additionally, you have the option to create direct links to your services in your Service/Class menu. It's important to note that your landing page features your business only.

We value transparency and continuous improvement. Your feedback plays a crucial role in our efforts to enhance our software. You can submit suggestions and ideas for improvement on feedback.vagaro.com. Rest assured, we take your concerns seriously and are committed to addressing them to the best of our ability.

Your satisfaction is our priority, and we appreciate your ongoing support.

Amy
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I've used Vagaro for 10 years and I love it!

Revisado el 15/7/2024

Puntos a favor

It's easy to use. I like changing the colors for the season and having a pretty calendar. I love that my clients can book , fill our forms and pay online. It cuts down on printing costs and calls or texts outside of hours. It is so convenient for them!

Puntos en contra

There occasionally has been a glitch and clients have been able to book during hours I've had blocked off.

Jeanette
Calificación general
  • Sector: Productos cosméticos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A great alternative for small business

Revisado el 10/2/2024

I wanted to take a moment to express my sincere gratitude to [sensitive content hidden] for her...

I wanted to take a moment to express my sincere gratitude to [sensitive content hidden] for her outstanding support and assistance in setting up my account with Vagaro. Her dedication to ensuring a smooth onboarding process truly made all the difference.

Throughout our interactions, [sensitive content hidden] exhibited a remarkable level of professionalism, patience, and expertise. She guided me through the setup process with clarity and precision, addressing all my questions and concerns along the way. Her warm demeanor and genuine enthusiasm for assisting customers shone through, making the experience both productive and enjoyable.

Puntos a favor

Vagaro offers incredible value for the money. With affordable pricing plans and a wealth of features included in each, it's a cost-effective solution for businesses of all sizes. You get more bang for your buck with Vagaro compared to other platforms.

Puntos en contra

Have not encountered any cons so far, everything has been very smooth

Juno
Calificación general
  • Sector: Productos cosméticos
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great Management Software for my Tattoo Studio

Revisado el 19/1/2024

Overall, it's great for my tattoo and piercing business. Customer tech support is also very good!

Overall, it's great for my tattoo and piercing business. Customer tech support is also very good!

Puntos a favor

The ease of use. the software is geared for businesses in the service industry. It's been doing well for my tattoo studio.

Puntos en contra

There are some features that I'd like to see implemented in the near future.

Alternativas consideradas

Square Point of Sale

Razones para elegir Vagaro

I was looking for a new product that will function the way I need it to. And I did.

Software anterior

Square Appointments
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Vagaro gets the job done.. ALWAYS SEEM TO IMPROVE

Revisado el 16/4/2024

Overall it has been satisfactory, which is why I am still here. The inconvenience of setting up...

Overall it has been satisfactory, which is why I am still here. The inconvenience of setting up another platform has not been worth the move to another platform

Puntos a favor

Ease of use, consistency of good customer service and added features

Puntos en contra

High email/text marketing costs, high rates to process payments, inability to credit/rollover unused portion of marketing plan ( ie. if I pay for 5k emails and only use 2k, it would be nice to allow rollover of unused portion) Especially due to the fact that there have been many glitches or unexplained sends that were not actually sent!! We have so much wasted money due to this

Keyone
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Oh how I love Vagaro!!

Revisado el 18/3/2024

A few words : EXCELLENT, STREAMLINED SERVICE AND MAKES MY DAY FLOW

A few words : EXCELLENT, STREAMLINED SERVICE AND MAKES MY DAY FLOW

Puntos a favor

I love how streamlined it has become in my work/life balance. It's almost like my boss dictating when I can or cannot have the day off. It just helps in many ways with me mapping out my day and as a big plus I can link it with my Apple Watch.

Puntos en contra

Honestly I'll need a while to think about if I had any complaints in the past but for now I'm just gonna enjoy my experience.

Markell
Markell
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Happy Stylist and Customer

Revisado el 1/6/2023

Puntos a favor

The ease of use, it wasn’t a headache trying to use the program.

Puntos en contra

I haven’t had the chance to dislike anything about Vagaro just yet.

Alisa
Calificación general
  • Sector: Servicios individuales y familiares
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Vagaro Review

Revisado el 28/10/2024

I would say I have had mixed experiences with Vagaro. The last time I used the app, it seemed to...

I would say I have had mixed experiences with Vagaro. The last time I used the app, it seemed to have been a bit more streamlined and easier to navigate but I did not make an appointment that time.

Puntos a favor

The app is fairly easy to navigate. Being able to sign in via other platforms is a major bonus.

Puntos en contra

Finding providers and services near me can be challenging. The app will show providers and services in other locations which are no where near me.

Respuesta de Vagaro

Thank you for your feedback! To get results for providers and services in your area, please make sure location services are enabled for the app. If you’re still seeing providers from other locations, our support team is here 24/7 to help resolve this. We’re committed to making your experience as smooth as possible!

Jessica
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Over the past four years, Vagaro has been a huge help for me!

Revisado el 15/1/2023

I have never had any problems in communications with Vagaro. They have always sent advance notice...

I have never had any problems in communications with Vagaro. They have always sent advance notice when they will not be in the office. Customer service has been excellent with rapid response any time that I have needed them. This is an excellent software to use for someone like myself, who is busy and running the business on my own.

Puntos a favor

Vagaro is an excellent, simple, moderate-budget scheduling tool. There are add-on options that can improve your reach and your marketing, depending upon how much you need. They have improved their scheduling capabilities for fitness studio owners/administrators. As for set-up, on-ramping is simple and does not require long hours of education.

Puntos en contra

I have had a lot of trouble getting the clients to use the software on their end. They haven't found it too user-friendly, but I do work with an older generation. I get about 50% compliance with account and scheduling tasks. It would be so helpful if a video were developed so they can easily set up on their own.

Alternativas consideradas

ABC Trainerize y WellnessLiving

Razones para elegir Vagaro

MindBody was getting outrageously expensive. And they had WAY too many features that I was not interested in using. It got very complicated, very quickly.

Software anterior

Mindbody

Razones para cambiar a Vagaro

Vagaro had simplicity and pricing for a business owner that was trying to simplify her tasks and shrink her business at the same time.